23 Август, 2024 17:16 2 500 12

Xiaomi губи по 9 хиляди евро на всяка продажба

  • xiaomi-
  • su7-
  • продажба

През втората третина са продадени 27 307 коли

Xiaomi губи по 9 хиляди евро на всяка продажба - 1

Китайският технологичен гигант Xiaomi изпитва значителни финансови загуби от пускането на пазара на спортния си седан SU7. Въпреки предизвикателствата, загубите на Xiaomi на автомобил са сравнително конкурентни в сравнение с някои утвърдени автомобилни производители.

През второто тримесечие на 2024 г. автомобилното подразделение на Xiaomi отчита коригирана загуба от 252 млн. долара, като същевременно доставя 27 307 автомобила. Това се равнява на загуба от приблизително 9 хиляди евро на продаден автомобил. Макар че тези загуби са значителни, те не са необичайни в производството на електрически превозни средства. Rivian, например, отчита още по-високи загуби на автомобил през същото тримесечие.

Анализаторите от Citibank смятат, че автомобилният бизнес на Xiaomi може да достигне до точка на рентабилност, ако успее да увеличи годишните си продажби до 300 000-400 000 автомобила. Тази амбициозна цел ще изисква от Xiaomi да разшири значително производствения си капацитет, да подобри усилията си в областта на маркетинга и продажбите и да продължи да разработва иновативни продукти, които да отговарят на нуждите на китайските потребители.

Решението на Xiaomi да се съсредоточи върху китайския пазар през следващите три години е стратегическо. Като се концентрира върху изграждането на силно присъствие на вътрешния пазар, Xiaomi може да създаде солидна основа, преди да разшири дейността си на международните пазари. Този подход ще позволи на компанията да натрупа ценен опит, да оптимизира дейността си и да разбере по-добре предпочитанията на китайските потребители.

Разработването на нов SUV модел, малко по-голям от SU7, е друга важна стъпка в автомобилната стратегия на Xiaomi. SUV автомобилите и кросоувърите са особено популярни в Китай и нов модел в този сегмент може да помогне на Xiaomi да привлече по-широк кръг от клиенти. Чрез разнообразяване на продуктовата си гама Xiaomi може да намали зависимостта си от един модел и да подобри цялостната си пазарна позиция.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пълни глупости

    11 5 Отговор
    китаеца знае, че от техника се печели най много. постепено превзема секторите и дойде ред на автомобилите
  • 2 донгфенг

    11 1 Отговор
    пуска 4 метра електромобил с 40кW в швейцария с цена 16 000€ с държавната помощ а тук едно зое 50кW е май 36 000€
  • 3 Тоз

    7 6 Отговор
    Ех, сега се притесних. За китайското трябва само хубави новини да се пишат. Българина най-много обича Турция,Дубай и Китай. Това са му еталоните, пък вие пишете смущаващи новини.
  • 4 бл.134 в Zап. парк

    5 1 Отговор
    Щом не е Тесла" , да печели по 15-20 хиляди не става нали ?

    Коментиран от #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Принципно

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "бл.134 в Zап. парк":

    Еми да, защото всеки може да пусне кола на ток, малко могат да я произвеждат в милиони, още по-малко могат да я продават в милиони, а само Един може всичко това ПЛЮС да печели от нея и този Един не е китаец :)

  • 8 Койчо

    3 0 Отговор
    Ама това новина ли е ?!
    Много отдавна се знае че всички производители на електромобили са на загуба,с изключение на Тесла и BYD. Ако това се знае отдавна , то новина ще бъде ако някой друг е почнал да печели.
  • 9 Джеки Чен дъ мен

    3 1 Отговор
    И аз съм китаец и телефона ми е китаец (шаоми), а скоро и колата ми ще е Шаоми SU7. Нека и от мен да загубят 9 хиляди $.
  • 10 Джакомо

    2 1 Отговор
    Браво на Ксайоми. Така се прави . 9 хил не е голяма загуба. Лусид губят по 100-200 хиляди от всяка продадена бройка. Ако увеличат обява на производство имат добри шансове скоро да са на печалба.
  • 11 Бай Благой

    6 0 Отговор
    От текста в статията :
    "загубите на Xiaomi на автомобил са сравнително конкурентни"

    За пръв път чувам за конкурентни загуби. Явно в автомобилния бранш се е завихрила нова тенденция - конкурират се за загуби.. ха-ха-ха
  • 12 Гхйкй

    0 1 Отговор
    Цялата им работа на китайските автомобили им е такава. Хеле, пък на електрическите. При тях май няма печеливши изобщо. Дори при Теслата ако ги няма парите от въглеродните квоти ще е тегаво в годишния отчет.

    Бустеров, ела кажи сега как това са им джобните на Тесла, ха-ха!