2 Септември, 2024 10:17 4 456 3

Mercedes копира BMW: Подробности за новите S и E-Klasse

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • e-klasse
Mercedes копира BMW: Подробности за новите S и E-Klasse - 1

След като вече ви информирахме за новостите относно предстоящата S-Klasse, сега и шефът на Mercedes-Benz потвърди разработването на две нови S-класи. Флагманът се подготвя на различни платформи, но с една и съща каросерия. От тази информация веднага можем да си направим и някои други изводи по темата.

Шефът на Mercedes-Benz потвърди разработването на две нови S-класи в интервю за Autocar. Ола Калениус каза: в бъдеще ще има две S-класи - с двигатели с вътрешно горене и електрическа. Ръководителят на Mercedes-Benz даде ясно да се разбере: и двете версии на флагмана ще бъдат идентични на външен и вътрешен дизайн, а моделът EQS ще остане в историята.

С осмата S-класа в Щутгарт ще повторят подхода на BMW, който баварците използваха с представянето на тяхната 7-Series в каросерията G70. Според Autocar електрическата S-класа се подготвя на платформата MB.EA Large, а тази с ДВГ - на модернизираната платформа MRA.

Решението да се комбинират двата модела идва на фона на намаляващите продажби: производството на флагмана дори трябваше да премине на едносменен режим, а от друга страна Mercedes-Benz надцени ръста на продажбите на електрически автомобили: анализаторите на марката прогнозираха, че през 2023 година делът на "батерийните" автомобили ще бъде повече от 20%, но реалността се оказа почти два пъти по-лоша.

Калениус потвърди също, че Mercedes-Benz ще инвестира 14 милиарда евро в научноизследователска и развойна дейност през 2024 година, която ще е с фокус върху дигитализацията, електромобилността но най-вече към модерните технологии на двигателите с вътрешно горене. Топ мениджърът подчерта, че „ДВГ винаги ще отговарят на най-високите технологични стандарти“, в противен случай производството на двигатели с вътрешно горене ще спре през 2027/2028 година.

Всичко това ни навежда на мисълта, че развитието на осмото поколение S-Klasse с двигател с вътрешно горене означава, че E-Klasse също ще запази този тип двигател. Работата е там, че двата модела на Mercedes-Benz са тясно свързани: пускането им един без друг означава значителна загуба и увеличаване на разходите. Така, че най-вероятно и съдбата на EQE е решена и следващата Е-класа също ще се предлага както като електрически автомобил, така и с двигател с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дедо Ви

    16 4 Отговор
    още по комунизма имаше електрокари, но се ползваха само в завода! Почти до обяд щото батериите капваха. Та не зная кой уважаващ себе си богаташ ще си купи ЕС класа на ток?
  • 2 Най важното за мен е платформата

    16 1 Отговор
    Ако не знам на каква платформа е, НЕ купувам

    Коментиран от #3

  • 3 шегаджия

    14 1 Отговор

    До коментар #2 от "Най важното за мен е платформата":

    Викаш ти само от автовоз купуваш? Не щеш от платформа?