26 Март, 2014 09:35 26 403 22

Продават ли се още Wartburg-зи у нас?

  • wartburg-
  • гдр-
  • mobile.bg

330 милилитра масло на 10 литра бензин, много пушек и звук от трицилиндров агрегат, подобен на дрънкане от щайга с празни буркани. Познахте. Става дума за автомобил с марка Wartburg, който навремето беше гордостта на ГДР. Предисторията на този модел също е доста интересна.

След края на Втората световна война заводите на Horch остават на територията на ГДР и набързо едното колелце от емблемата се превръща в ромб с надпис IFA. Другата компания от обединението DKW също попада в Източна Германия и с лека ръка е превърната на Trabant и Wartburg. Впоследствие, дълги години тези две возила, дело на източногерманската инженерна мисъл, се ползваха с доста голяма популярност и у нас.

Сега обаче, след като нито марката Wartburg, нито държавата ГДР съществуват, решихме да проверим има ли останали екземпляри в България, колко са и на каква цена се продават. По традиция направихме справка във впечатляващата база данни на най-голямата автомобилна страница в България mobile.bg и в сайта за безплатни обяви на частни лица Bazar.BG. Ето и някои интересни предложения, които подбрахме за носталгично настроените фенове на "Пръдливия Ханс".

Най-евтините екземпляри се предлагат на цена от около 400 лева и са от модела 353. (вижте повече)

Най-скъпият Wartburg 353 обаче е екземпляр, намиращ се в отлично техническо състояние. Цената му е 4500 лева. (вижте повече)

По-старата генерация на автомобилите Wartburg с основание се счита вече за класика. Именно поради тази причина добре запазен оригинален екземпляр може да се купи на цена от около 6000 лева (вижте повече)

Най-скъпото предложение на нашия пазар е от модела 312. Колата е изцяло реставрирана. Цената и е 20000 лева. (вижте повече)

Още предложения за автомобили с марка Wartburg, които се продават на територията на България можете да видите ТУК и ТУК.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    4 1 Отговор
    353 не е нищо особено, но по-старите 312 са уникални. От тях има и версия купе, но е много рядка.
  • 2 Николай Иванов

    11 3 Отговор
    О,още ги помня и харесвам ,имахме един 353 от стария вид(дето е е от 85'година).Просто такава яка кола няма да бъде създадена повторно,товариш до като клекне на 20 см от земята и върви като пушка,а зимата разни ми ти там жигулита , лади москвичи щом закъсаха в непосчитен път , вартбурга си минаваше без проблем и го отваряше. Хем кола хем снегорин....

    Коментиран от #4

  • 3 РОСЕН ВЕЛИНОВ

    2 6 Отговор
    Имах 353...много мъка братя все бях под нея и върху нея!

    Коментиран от #11

  • 4 Симеон Тасев

    4 6 Отговор

    До коментар #2 от "Николай Иванов":

    а като е толкова як защо говориш за него в манало време
  • 5 Петър Петков

    10 2 Отговор
    аз ще говоря за вартбурга в сегашно време...няма такава малолитражка, няма и да има, на старта наказва све живо, в основата си двигателчето е разработвано по времето на райха да задвижва генератори за бункерите, за маслото...варц-а работи със съотношение 1:50 т.е. на 10 л бензин - 200 мл масло, не 330,а при днешните хубави масла може и с 1:60 да караш и определено пуши по-малко от изтърбушен дизел на една камара километри
  • 6 Иво Чанков

    5 12 Отговор
    Поредната причина да смятам населението на България за малоумно се крие в коментарите на тази статия, в статиите за Бентлитата плюете всичките им модели, а боготворите такива соц. боклуци, това за мен не са автомобили и никога няма да са .

    Коментиран от #7

  • 7 ivaylo mihaylov

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Иво Чанков":

    Това не е соц. боклук, а значително новаторска кола за времето си. Среден разход 8,5л , система фрайлауф, независимо задно окачване,клапи в предната решетка, ниско тегло и висока проходимост. Достатъчно набира за 50к.с. и може да се мери с повечето автомобили с подобна мощност.
  • 8 Maksito Mystafov

    3 1 Отговор
    Баири Тепета не признава
  • 9 Бай Иван

    4 10 Отговор
    Тотален боклук,и какво като имаше фрайлайф?Ей как звучи само.Освен да се чупи никаква друга работа не вършеше.Вартбурга е двутактов и като го включиш този фрайлайф по нанадолнищата и започва едно придърпване не ти е работа, да не говорим ,че спирателния ефект беше нулев.Центровката на двигателя се правеше през 3-4 дни и за целта се сваляше цялата предна маска барабар с водния радиатор.Гениално хрумване на източно германската инженерна мисъл!В салона свукоизолация абсолютно никаква, дори тапицерия на тавана нямаха и дрънчаха като варели като се движеха.Скоростите им бяха с характер, не влизат когато ти изкаш а когато те си решат и понеже оборотите му падаха бавно натискаш и чакаш и понякое време хоп отново сме в играта.
    Жива центрофуга си беше в него като го караш, шум дса ти види окото а относно добрия му старт много може да се поспори и за това.Според мен този автомнобил е създаден от комунистите да трови живота на хората.Не случайно нарвемето имаше една приказка"Три бутала и един будала". Дано никога повече не ги видим тези боклуци по улиците!!!

    Коментиран от #18

  • 10 Николай Иванов

    5 2 Отговор
    Говоря така щото до 12-13 годишен съм се возил на него,никога не и е оставял на пътя (е в последните си две три години му изникна някакъв проблем-като запалиш и трябваше малко да го пофорсирам за около 2-3 минути за да не изгасне, ако някой от вас знае от какво е да каже), много взе да му кляка каросерията и накрая го бракувахме.Но той даде живот на друг свой събрат , "сърцето му(двигателя) отиде при познат на баща ми при който неговия имал проблеми с двигателя,после той вика че след като сменил двигателя ,колата му варяла като пушка,товари я с дърва докато клекне и пак бягала като луда... .
  • 11 Николай Иванов

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "РОСЕН ВЕЛИНОВ":

    Еми значи си попаднал на собственик дето хич не го е било еня за колата..
  • 12 Рено Меган

    3 2 Отговор
    350000км за 17години, последните 150000 на ГАЗ! Какви лади, какви жигули, тук говорим за немски коли, а не за гниещи като консерви, руски дараци! единствено 7-та върви повече от 353-та, и то разликата не е голяма.

    а москвича изобщо не влиза в категория коли!
  • 13 hienata

    5 2 Отговор
    Моите спомени са: на равно върви добре,дойде ли изкачване и край. Разход 9-10/100 (без да броим маслото),доста за толкова леко купе. Имаше някаква "революционна" скоростна кутия, надолу предавките се връщаха без сърдинител (полуавтоматик им казваха ) За ремонт беше красота ( а и си се чупеше доста).Ремонтния комплет за основен ремонт включваше само едно бутало (трите бутала бяха с различен диаметър) ,изхвърляш най-малкото ,другите ги преместваш с едно напред у купуваш най-голямото . Купето му се държеше на 14-16 болта,развиваш махаш поставяш друго и готово. Един комшия имаше официално купе (тъмна охра) и товарно (по-светло),редовно ни викаше за "трансформацията" (около час работа с маабетите заедно) . Не беше добра кола,но беше весело около нея, а сега вдигаш капака и като разбереш какво и колко струва и хич не ти е до веселба.

    Коментиран от #14

  • 14 zendera

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "hienata":

    Е добре де,ти какво очакваш от бръкма с колко беше..50 коня?
  • 15 Петър Петков

    3 3 Отговор
    па кат' не ви аресва вартбург-а, карайте си новите бентлита (то в България нали всеки кара бентли...) дето струват повече от жилището ви и са с абонамент за оторизирания сервиз за ежемесечно посещение...и готово
  • 16 wulkan

    5 2 Отговор
    мдаа, чудесна машинка за времето си. какви спомени от миналото. но всичко с времето си. най-вече, че бяхме млади. не познавахме западните автомобили. а разхода - ако ми гореше по 10 на сто щях да го хвърля. всичко беше въпрос на правилна центровка, която бях изучил до съвършенство и си имах специален манометър за горна мъртва точка. но както казах всичко с времето си. сега карам автомобил на светлинно ниво от простичкия по устройството си вартбург. не бих се върнал на вартбург честно казано. само ако ми обещаете, че ще ми върнете и младостта. ама няма как да стане.

    Коментиран от #17

  • 17 Vasik Atanasova

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "wulkan":

  • 18 Име:

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бай Иван":

    Много точно го каза. Значи май всичките имат едни и същи проблеми :D. Вартбурга недозавива жестоко и спирачките бяха много гадни. Като добавим това че често работеше на 2 цилиндъра, за мен трабанта е много по-добрата кола. По-здрава, по-красива, по-тиха, и вози доста по-добре.
  • 19 Славчо Славов

    1 0 Отговор
    ЧАСТИТЕ ЗА ТИЯ ВОЗИЛА СА В НОВА ЗАГОРА.ИМА ПОЧТИ ВСИЧКО ЗА ВАРТБУРДЖИНИТО И ТРАБАНТЦЕДЕСА
  • 20 Killer

    1 0 Отговор
    Аз карам wartburg 1.3 вече 10год и съм доста доволен.
  • 21 Ангел Минев

    0 0 Отговор
    Всички много знаете.За това сме на тоя хал....
  • 22 Донев

    0 0 Отговор
    Управлявах Вартбург 1.3,изминах 160000км за11години .смених водна помпа и двата задни амортисьора за това време ФАКТ.Добра машина за времето си.