330 милилитра масло на 10 литра бензин, много пушек и звук от трицилиндров агрегат, подобен на дрънкане от щайга с празни буркани. Познахте. Става дума за автомобил с марка Wartburg, който навремето беше гордостта на ГДР. Предисторията на този модел също е доста интересна.
След края на Втората световна война заводите на Horch остават на територията на ГДР и набързо едното колелце от емблемата се превръща в ромб с надпис IFA. Другата компания от обединението DKW също попада в Източна Германия и с лека ръка е превърната на Trabant и Wartburg. Впоследствие, дълги години тези две возила, дело на източногерманската инженерна мисъл, се ползваха с доста голяма популярност и у нас.
Сега обаче, след като нито марката Wartburg, нито държавата ГДР съществуват, решихме да проверим има ли останали екземпляри в България, колко са и на каква цена се продават. По традиция направихме справка във впечатляващата база данни на най-голямата автомобилна страница в България mobile.bg и в сайта за безплатни обяви на частни лица Bazar.BG. Ето и някои интересни предложения, които подбрахме за носталгично настроените фенове на "Пръдливия Ханс".
Най-евтините екземпляри се предлагат на цена от около 400 лева и са от модела 353. (вижте повече)
Най-скъпият Wartburg 353 обаче е екземпляр, намиращ се в отлично техническо състояние. Цената му е 4500 лева. (вижте повече)
По-старата генерация на автомобилите Wartburg с основание се счита вече за класика. Именно поради тази причина добре запазен оригинален екземпляр може да се купи на цена от около 6000 лева (вижте повече)
Най-скъпото предложение на нашия пазар е от модела 312. Колата е изцяло реставрирана. Цената и е 20000 лева. (вижте повече)
Още предложения за автомобили с марка Wartburg, които се продават на територията на България можете да видите ТУК и ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
11:01 26.03.2014
2 Николай Иванов
Коментиран от #4
11:03 26.03.2014
3 РОСЕН ВЕЛИНОВ
Коментиран от #11
11:08 26.03.2014
4 Симеон Тасев
До коментар #2 от "Николай Иванов":
а като е толкова як защо говориш за него в манало време12:57 26.03.2014
5 Петър Петков
13:23 26.03.2014
6 Иво Чанков
Коментиран от #7
13:44 26.03.2014
7 ivaylo mihaylov
До коментар #6 от "Иво Чанков":
Това не е соц. боклук, а значително новаторска кола за времето си. Среден разход 8,5л , система фрайлауф, независимо задно окачване,клапи в предната решетка, ниско тегло и висока проходимост. Достатъчно набира за 50к.с. и може да се мери с повечето автомобили с подобна мощност.14:38 26.03.2014
8 Maksito Mystafov
18:02 26.03.2014
9 Бай Иван
Жива центрофуга си беше в него като го караш, шум дса ти види окото а относно добрия му старт много може да се поспори и за това.Според мен този автомнобил е създаден от комунистите да трови живота на хората.Не случайно нарвемето имаше една приказка"Три бутала и един будала". Дано никога повече не ги видим тези боклуци по улиците!!!
Коментиран от #18
18:59 26.03.2014
10 Николай Иванов
19:11 26.03.2014
11 Николай Иванов
До коментар #3 от "РОСЕН ВЕЛИНОВ":
Еми значи си попаднал на собственик дето хич не го е било еня за колата..19:14 26.03.2014
12 Рено Меган
а москвича изобщо не влиза в категория коли!
20:22 26.03.2014
13 hienata
Коментиран от #14
21:35 26.03.2014
14 zendera
До коментар #13 от "hienata":
Е добре де,ти какво очакваш от бръкма с колко беше..50 коня?22:57 26.03.2014
15 Петър Петков
23:36 26.03.2014
16 wulkan
Коментиран от #17
00:27 27.03.2014
17 Vasik Atanasova
До коментар #16 от "wulkan":
02:36 27.03.2014
18 Име:
До коментар #9 от "Бай Иван":
Много точно го каза. Значи май всичките имат едни и същи проблеми :D. Вартбурга недозавива жестоко и спирачките бяха много гадни. Като добавим това че често работеше на 2 цилиндъра, за мен трабанта е много по-добрата кола. По-здрава, по-красива, по-тиха, и вози доста по-добре.14:09 27.03.2014
19 Славчо Славов
02:10 30.03.2014
20 Killer
21:22 11.04.2017
21 Ангел Минев
18:25 12.07.2018
22 Донев
18:53 14.09.2019