Audi създаде сериозна офроуд машина на базата на Q6 Sportback E-Tron. Електрическият кросоувър получи портални мостове, които стоят в основата на проекта.
За тези, които не са запознати, порталните оси използват система от зъбни колела в главините на колелата, за да увеличат пътния просвет. По този начин на практика се повдига линията на моста, като диференциалът се издига по-високо спрямо повърхността на монтиране на колелата, а колелата едновременно с това се снижават спрямо диференциала. Audi не предоставя подробни спецификации за тази уникална настройка, а само заявява, че това е нова разработка.
Снимките, публикувани от Audi Sport, показват Q6 Sportback E-Tron, който се движи високо върху гуми за всякакви терени Venom Power Terra Hunter X/T. Здравият електромобил може да се похвали с разширени арки на колелата и багажник на покрива, оборудван с допълнително осветление. Под основните фарове откриваме и още допълнителните светлини. Предната броня също е модифицирана, вероятно за да се подобри ъгълът на заход.
От Audi не уточняват дали концепцията е базирана на стандартния Q6 E-Tron или на ориентирания към динамиката SQ6 E-Tron. В серийната си форма SQ6 развива 483 к.с. от двойния си двигател, постига скорост от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди с launch control и максимална скорост от 230 км/ч. SQ6 разполага и със задвижване на всички колела и акумулаторна батерия с капацитет 94,4 kWh, като предлага пробег по WLTP от 607 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Кон цепт
10:29 24.01.2025
3 име
Коментиран от #4, #6
10:31 24.01.2025
4 Инж. Енеров
До коментар #3 от "име":
Много от електромобилите са именно такива с две или четири електромоторчета в колелетата.10:41 24.01.2025
5 Така
Коментиран от #7
10:50 24.01.2025
6 Няма
До коментар #3 от "име":
лошо, ама колите не се движат само направо, ами трябва и да завиват понякога. Точно тогава се проявява ролята на диференциала, в завой.Коментиран от #9
10:54 24.01.2025
7 име
До коментар #5 от "Така":
Под портални оси се се разбира именно това. На мястото на главината се монтира кутия със зъбни колела (разположени в една равнина) и друга главина, чиято ос слиза на долу спрямо оста на полуоските от диференциала, което повдига шасито и увеличава просвета. Поне такава е схемата при джиповете с цели мостове. Ама това е допълнително съпротивление при всяка главина.Коментиран от #8
11:04 24.01.2025
8 Никси
До коментар #7 от "име":
нещо като Прагата с Редуктори на самите главини нали ? !!!.11:14 24.01.2025
9 име
До коментар #6 от "Няма":
И какъвпе проблема при завиване да работят само електродвигателите на външните колела, а вътрешните да се разкачат от главината за да не правят съпротивление? Или пък да им регулират оборотите според ъгъла на завиване? Нужни са разработки и инвестиции, ама щяха да са измислили нещо ново, а не да ползват "конвенционалните" схеми.11:16 24.01.2025