Официално: Peugeot 205 GTi ще има наследник

26 Март, 2025 17:08 1 861 7

  • peugeot-
  • 205-
  • 208-
  • gti

Модерната версия ще е базирана на електрическото e-208

Официално: Peugeot 205 GTi ще има наследник - 1

Peugeot възкресява име, което е синоним на хотхеч история: GTi. И първият носител на тази легендарна емблема ще бъде електрифицирана версия на настоящия 208. Ален Фавей, новият шеф на Peugeot, потвърди новината пред AutoExpress, заявявайки ясното намерение да възстанови връзката с корените на марката в областта на представянето.

Възраждането на GTi започва с чисто електрически модел, базиран на съществуващия 208, въпреки че може да последват бензинови или plug-in хибридни варианти. Засега акцентът е поставен върху захранването от батерии. Въпреки че следващото поколение 208 се очаква през 2026 г., сегашният модел ще получи тласък на производителността.

Съществуващите модели e-208 предлагат 134 к.с. и 154 к.с., има достатъчно място за по-пикантна итерация, която да достигне около 200 к.с. Peugeot може дори да се възползва от по-мощните електрически двигатели, които се намират в колегите от Stellantis като Abarth 600e или Alfa Romeo Junior Veloce, които предлагат значително повече мощност.

Официално: Peugeot 205 GTi ще има наследник - 2

Очаквайте класическата рецепта за хотхеч: агресивен бодикит, по-спортно купе и доза дигитален стил, който да привлече новото поколение. Peugeot може да интегрира функции като виртуални хронометри за обиколка и измерватели на g-силите, както и контрол на сцеплението и усъвършенствано векторно разпределение на въртящия момент.

Този ход идва, тъй като емблемата Peugeot Sport Engineered, използвана преди това за високоефективни plug-in хибриди като 508 PSE, беше оттеглена. По-бързият 208 ще позиционира Peugeot директно срещу съперници като Alpine A290 и MINI JCW Electric.

Визуално очаквайте по-ниска стойка, по-големи колела, фини модификации на каросерията и, разбира се, емблематичните емблеми GTi. В интериора вероятно ще се появят спортни седалки и контрастни шевове, както и нова версия на характерното за Peugeot оформление на i-Cockpit.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Видяла

    27 1 Отговор
    жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак. След като Рено реши да "опозори" легендарното Рено 5 (като е-модел), от Стелантис решиха същото. Така и не си взеха поука, че един ДВГ модел, влязал в сърцата на шофьорите, няма да предизвика същите емоции и фурор ако го възродят като Е-модел.
  • 2 карчи

    18 1 Отговор
    Поредните глyпости! "наследник"!?
  • 3 Варна 3

    8 0 Отговор
    И какъв ще е наследникът? Ако е СУВ, бегай оттук! Ако ще е хеч, тогава същото или много различно
  • 4 Тахумба

    18 0 Отговор
    Някога този модел спаси компанията от фалит. Беше един прекрасен малък автомобил.
    Този "наследник" да си го карат!
  • 5 Пилотът Гошу

    12 0 Отговор
    Какъв наследник може да е тоя миксер? 205 гти беше шосейната версия на рали автомобила, който спечели титлите през най-лудите години в рали спорта - 1985/1986 - легендарната група Б.
    Тая тъпня тук е по-зле и от гаврата на Рено с R5 turbo...
  • 6 Кйдкдкдк

    12 0 Отговор
    Не само Рено, а и Форд я пробваха тая схема с електрическитв наследници, но и там резултатите са също толкова плачевни. Което е доказателство, че големите шефове са същите бунаци като всички нас и по случайност заемат високи постове.
  • 7 Директора

    6 0 Отговор
    Предполагам ще сглобят някое електрическо недоразумение. На бас, че Рено 5, което направиха конкурентите не се търси и не се продава изобщо. Не ми се рови за статистики.