Представен на автомобилното изложение в Париж през октомври 2016-а, Peugeot 3008 II (P84) беше пуснат на пазара веднага след това и бързо се утвърди като еталон в компактната категория на SUV-тата, макар да не разполага с истинско 4х4 задвижване. По популярност у нас тази кола дори надмина по-добри конкуренти като Renault Kadjar и Nissan Qashqai. Неговият атрактивен дизайн и динамични качества му позволиха да остане конкурентоспособен до края на производството, което насътпи на 6 юни 2024 година. Сега втората генерация може да се закупи само "на старо", но струва ли си и каква модификация да изберем?
Със своите щедри размери (4,45 м дължина, 1,84 м ширина, 1,62 м височина) и 2,67 м междуосие, 3008 II знае как да побере своите пътници. Той предлага обем на багажника от 520 л (395 при версиите PHEV). Под капака гамата от двигатели е обширна, с бензинови или дизелови двигатели от 100 до 180 к.с., plug-in хибриди (от 2019 г.) със 180, 225 и 300 к.с. и 48 V микрохибриден вариант през 2023 г. SUV се предлага с ръчна скоростна кутия (5 или 6 предавки), автоматична (EAT6 или EAT8) и със задвижване на две или четири колела (само при ной-мощният хибрид има 4х4 с електромотор на задната ос).

Фаза 2 на Peugeot 3008 II беше пусната на пазара през септември 2020 година, като автомобилът се предлагаше в шест нива на оборудване (Access, Active, Style, Allure, GT Line, GT). С 1 388 163 продадени бройки като нови, сега пазарът на употребявани такива коли в Европа е доста пренаситен. Но бензиновите и дизеловите версии със 130 к.с. в оборудване Allure представляват по-голямата част от предлаганите 3008.ци на старо.
Освен малкия волан, който намалява движението при завиване, 3008 има стегнато управление. Дори на мокри пътища Peugeot 3008 демонстрира забележителна ефективност. Или с други думи тази кола е приятна за каране. Пространството на задната седалка е задоволително за двама души, а багажникът лесно поглъща целия багаж на семейството. Добрата звукоизолация и комфортните предни седалки са в основата на приличния комфорт на това Peugeot.

Минуси обаче има и те съвсем не са малко. Твърдите пластмаси се драскат много лесно, докато арматурното табло дефектира често, особено при версиите от 2016 и 2017 година. Избягвайте предложения с т.нар. 3D инструментален панел, защото кристалите му се разтичат бързо и е много скъп. Окачването е сравнително здраво, но не така стоят нещата с двигателите. Поне не с всички.
1.2 PureTech - проблемен, висок разход на масло
1.2 Хибрид - Не добре паснат с трансмисията. Шумен
1.6 THP EAT6 = Без да е спортен, той е ефективен, много гъвкав, а автоматичната скоростна кутия предлага голяма плавност на работа.
1.6 PureTech EAT 8 = Най-добрият компромис в гамата. Само този четирицилиндров двигател (от наличните за 3008) не се "задъхва".
1.5 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, като освен това не е по-динамичен или икономичен от 1.6.
1.6 BlueHDi - Ако искате дизел, това е вариантът. Работата му е задоволителна: тих, сравнително ефективен и доста икономичен.
2.0 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, харчи повече, а динамиката му у пренебрежително по-добра
Plug-in Hybrid-ните агрегати не са за препоръчване за автомобил на старо, особено този с мощност от 300 конски сили. Сложни за поддръжка и доска скъпи за обслужване.
В заключение ще кажем, че препоръчителните опции са след фейслифта и са оборудвани с 1.6-литрови бензинови и дизелови двигатели. А какви екземпляри от модела Peugeot 3008 II се предлагат у нас и на какви пари, можете да видите ТУК.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха ха
Коментиран от #3
15:19 23.04.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 сектант
Коментиран от #14
15:31 23.04.2025
5 сектант
Коментиран от #25
15:32 23.04.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 сектант
До коментар #8 от "Един":
зависи кой - новият 2.0 дизел е с части които ако се прецака примерно горивната помпа ще дадеш над 2 бона само за нея а това в българия често се случва с тая скапана нафта тук15:37 23.04.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 факт
До коментар #8 от "Един":
дизела е б ок лук по дифолт като двигателКоментиран от #15
15:40 23.04.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Пежо
16:09 23.04.2025
14 Кво да кажа
До коментар #4 от "сектант":
Мотора 1.6 HDI ,горе - долу става ,обаче да е с 8 клапана.Коментиран от #18
16:58 23.04.2025
15 така де
До коментар #11 от "факт":
Купи си 1.2 pure tech.да се кефиш и да инвестираш по севизите.17:02 23.04.2025
16 замислен
17:06 23.04.2025
17 ник
Коментиран от #21, #22
17:10 23.04.2025
18 ник
До коментар #14 от "Кво да кажа":
Направо и без турбо и с предкамерно впръскване не искаш ли? Па вземи си някое ретро пежо 2.1TD,ако не е изгнило още. Побързай.17:13 23.04.2025
19 ник
Коментиран от #20, #26
17:19 23.04.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Дред
До коментар #17 от "ник":
Имах Пежо 308 дизел 1,6. Купена нова. Карах До 320 000, никакви проблеми, сипваш нафта, сменяш консумативи и караш. Нова ми излезе под 30 000. Е, няма как да се правиш на гъзарче, но за сметка на това нафтата само я мирише. Е, ако я вземете нов внос, на 8 годинки, "само" 70 000 км, не се чудете на проблемите. От 1,5 дизела наистина стойте далеч18:49 23.04.2025
22 Страшник
До коментар #17 от "ник":
За Пежото разбрахме ,а сега кажи за новите сервизни любимци АУДИ .Коментиран от #23
19:27 23.04.2025
23 112
До коментар #22 от "Страшник":
Абе аз карам Ауди и нито поддръжката е скъпа, нито ходя често в сервизи, нито ламарините гният, нито апашите я барат.За пълнота, Ауди 80 моноинжекция на газ:)
Коментиран от #24
19:37 23.04.2025
24 Страшник
До коментар #23 от "112":
Добре че уточни какво караш .Купи си АУДи след 2018 г. ще научиш всички линии на градския транспорт .
19:51 23.04.2025
25 Име
До коментар #5 от "сектант":
Това с "мокрите" ангренажи е страшна тъпня! Форд също имат такива мотори.Коментиран от #31
20:03 23.04.2025
26 кин
До коментар #19 от "ник":
Е, ти с колко оборота искаш да е дизелът? По принцип е доста по-малко от бензиновия двигател. С около 4000 оборота можеш да вдигнеш 180 км/ч, докато на бензинов ДВГ ще са му нужни към 6000 оборота за същата скорост.Коментиран от #27
23:40 23.04.2025
27 ник
До коментар #26 от "кин":
Хаха то не става въпрос колко ще вдигнеш,а за колко време ще ги вдигнеш и как ще ги вдигнеш. Бензинката има ряз, има обороти и върви все повече колкото повече обороти прави, дизела е все едно караш автобуса 94 към студентски град, тръгва от 1800 оборота и приключва на 3500 оборота, е това кола ли е? Да, Тир може, автобус добре, да влачи товари и пътници по баира, става, голям върт. момент в ниски и средни обороти, кораб също, да пренася контейнери с китайско карго с тонове, хубаво, но за лека кола ами това е подигравка. И не е проблема в Пежо,а в повечето дизели, да не ме разберете погрешно,че дизела на Пежо не е хубав, напротив много е хубав и икономичен, но е тромав и скучен дизел.Говоря за дизелите до към 110 коня, по-мощните мисля,че са по-добре. Но и Авенсис 2.2 дизела 180 коня на старт е бавен,особено на първа, след това наваксва, Мондеото 2.2 180 коня дизела и той на 1-ва е на кантар, няма сравнение с бензинка, една такава със 75 коня японка ще ги направи смешни всичките дизели на старт на светофара.Коментиран от #32, #34
00:38 24.04.2025
28 Ганьо
Само трактористи ли живеят в тая държава?
08:23 24.04.2025
29 един щял да се хвърля от
08:27 24.04.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 1.2 трите цилиндъра
До коментар #25 от "Име":
1.2 трите цилиндъра - това е 1.2 PureТech на Стелантис. Като нов двигател е отличен и така до 100 000. Няколко пъти е двигател на годината. Това е евтин еко-ориентиран двигател за еднократна употреба. Не е изгодно да се ремонтира. Не става за българския вторичен пазар.09:40 24.04.2025
32 Българин
До коментар #27 от "ник":
Не съм съгласен с вас.Имам Рено Клио-2019г., дизел 1.5 DCI, 75кс., 210Nm,Автомобилът въобще не е тромав, от място се изстрелва и без да натискаш осезаемо педала на газта, ускорява динамично и двигателят въобще не се затруднява с купето.Ако не си следиш скоростомера , бързо минаваш разрешената скорост в града.Не зная как са дизелите на Пежо, но на рено въобще не са мудни и тромави.Коментиран от #35
10:16 24.04.2025
33 Нещо се бъркате
Ако ще се гоните по светофарите не сте за града а за писти
12:54 24.04.2025
34 Баща ти
До коментар #27 от "ник":
И като се събуди?!А да,чаршафът мокър!!!14:26 24.04.2025
35 ник
До коментар #32 от "Българин":
То почти всяка кола може да се изстрелва, въпросът,който коментирам,че тия слаби дизели нямат никакъв ряз,какво означава ряз - като натиснеш педала веднага колата да скочи,както правят бензинките,а не да изчакаш 1 секунда или две секунди или 3 секунди турбината да нагнети налягане, за да реагира колата и пак без ряз, почва да дърпа мощно, но ряз няма, тоест удоволствието от шофирането го няма, защото нямаш обратна връзка с колата, всичко става опосредствано, през турбина, която бави реакцията на мотора, то проблема не е само турбината, по принцип дизеловия мотор заради високата компресия е с тежки бутала,които без турбина бавно се развъртат, съответно пак няма ряз, затова и дизела е нискооборотен и с тесен използваем оборотен диапазон и не е шофъорска кола,а кола да ходиш до Била,Фантастико и до морето.Коментиран от #36
19:45 24.04.2025
36 Българин
До коментар #35 от "ник":
Разбирам че си предубеден към дизелите, така че няма смисъл да коментираме повече, но като толкова искаш спортно вървяща кола си купи Порше, Ламбургини, Бугати , там дизели няма.Коментиран от #37
11:20 25.04.2025
37 ник
До коментар #36 от "Българин":
Защо ли, сигурно и те са предубедени?15:07 25.04.2025
38 Груйо Попйорданов
18:50 27.04.2025