Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

23 Април, 2025 15:14 29 438 38

  • автомобилът на старо-
  • peugeot-
  • 3008-
  • употребявани автомобили

Нашето мнение и съвет преди покупка на такава кола втора употреба

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени) - 1

Представен на автомобилното изложение в Париж през октомври 2016-а, Peugeot 3008 II (P84) беше пуснат на пазара веднага след това и бързо се утвърди като еталон в компактната категория на SUV-тата, макар да не разполага с истинско 4х4 задвижване. По популярност у нас тази кола дори надмина по-добри конкуренти като Renault Kadjar и Nissan Qashqai. Неговият атрактивен дизайн и динамични качества му позволиха да остане конкурентоспособен до края на производството, което насътпи на 6 юни 2024 година. Сега втората генерация може да се закупи само "на старо", но струва ли си и каква модификация да изберем?

Със своите щедри размери (4,45 м дължина, 1,84 м ширина, 1,62 м височина) и 2,67 м междуосие, 3008 II знае как да побере своите пътници. Той предлага обем на багажника от 520 л (395 при версиите PHEV). Под капака гамата от двигатели е обширна, с бензинови или дизелови двигатели от 100 до 180 к.с., plug-in хибриди (от 2019 г.) със 180, 225 и 300 к.с. и 48 V микрохибриден вариант през 2023 г. SUV се предлага с ръчна скоростна кутия (5 или 6 предавки), автоматична (EAT6 или EAT8) и със задвижване на две или четири колела (само при ной-мощният хибрид има 4х4 с електромотор на задната ос).

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

Фаза 2 на Peugeot 3008 II беше пусната на пазара през септември 2020 година, като автомобилът се предлагаше в шест нива на оборудване (Access, Active, Style, Allure, GT Line, GT). С 1 388 163 продадени бройки като нови, сега пазарът на употребявани такива коли в Европа е доста пренаситен. Но бензиновите и дизеловите версии със 130 к.с. в оборудване Allure представляват по-голямата част от предлаганите 3008.ци на старо.

Освен малкия волан, който намалява движението при завиване, 3008 има стегнато управление. Дори на мокри пътища Peugeot 3008 демонстрира забележителна ефективност. Или с други думи тази кола е приятна за каране. Пространството на задната седалка е задоволително за двама души, а багажникът лесно поглъща целия багаж на семейството. Добрата звукоизолация и комфортните предни седалки са в основата на приличния комфорт на това Peugeot.

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

Минуси обаче има и те съвсем не са малко. Твърдите пластмаси се драскат много лесно, докато арматурното табло дефектира често, особено при версиите от 2016 и 2017 година. Избягвайте предложения с т.нар. 3D инструментален панел, защото кристалите му се разтичат бързо и е много скъп. Окачването е сравнително здраво, но не така стоят нещата с двигателите. Поне не с всички.

1.2 PureTech - проблемен, висок разход на масло
1.2 Хибрид - Не добре паснат с трансмисията. Шумен
1.6 THP EAT6 = Без да е спортен, той е ефективен, много гъвкав, а автоматичната скоростна кутия предлага голяма плавност на работа.

1.6 PureTech EAT 8 = Най-добрият компромис в гамата. Само този четирицилиндров двигател (от наличните за 3008) не се "задъхва".

1.5 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, като освен това не е по-динамичен или икономичен от 1.6.

1.6 BlueHDi - Ако искате дизел, това е вариантът. Работата му е задоволителна: тих, сравнително ефективен и доста икономичен.

2.0 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, харчи повече, а динамиката му у пренебрежително по-добра
Plug-in Hybrid-ните агрегати не са за препоръчване за автомобил на старо, особено този с мощност от 300 конски сили. Сложни за поддръжка и доска скъпи за обслужване.

В заключение ще кажем, че препоръчителните опции са след фейслифта и са оборудвани с 1.6-литрови бензинови и дизелови двигатели. А какви екземпляри от модела Peugeot 3008 II се предлагат у нас и на какви пари, можете да видите ТУК.

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха ха

    44 62 Отговор
    Абе я бегайте бе френски боклук

    Коментиран от #3

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 сектант

    40 13 Отговор
    Никога не се връзвайте да взимате каквото и да било с 1.5 HDI или 2.0 HDI - ще ядете голямата гега - единствено 1.6 HDI - ще се набутате с хиляди отгоре в ремонти особенно ако сипвате всякаква нафта

    Коментиран от #14

  • 5 сектант

    52 3 Отговор
    1.2 pure tech гори масло на поразия и ако не сменяш агренажен комплект на всеки 40 000 км гърми целия мотор защото агренажния ремък е потопен в масло и хвърля парчета в помпата запушвайки целия мотор - резултата е пук и много пушек един ден и нов мотор

    Коментиран от #25

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 сектант

    25 0 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    зависи кой - новият 2.0 дизел е с части които ако се прецака примерно горивната помпа ще дадеш над 2 бона само за нея а това в българия често се случва с тая скапана нафта тук
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 факт

    18 41 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    дизела е б ок лук по дифолт като двигател

    Коментиран от #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Пежо

    26 3 Отговор
    3008 II не е толкова старо като модел, може би 3-4г. А меките хибриди дори трудно бих нарекъл стари, понеже са на няма и 2г. Но, аз лично бих седял на страна от тази кола и то най-вече заради мотора. Последните години от Пежо валят предимно глупави решения, като едно от най глупавите е цялата им гама да се базира на 1.2 и 1.6 бензин и да затрият прекрасния (макр и малко осакатен) 2.0 дизел за сметка на подигравката 1.5. Бих посъветвал всеки, които иска 3008 да си търси 1-ва генрация с 2.0 моторите (160 и 180кс).
  • 14 Кво да кажа

    18 5 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Мотора 1.6 HDI ,горе - долу става ,обаче да е с 8 клапана.

    Коментиран от #18

  • 15 така де

    26 4 Отговор

    До коментар #11 от "факт":

    Купи си 1.2 pure tech.да се кефиш и да инвестираш по севизите.
  • 16 замислен

    33 12 Отговор
    Като човек карал френски автомобили мога да кажа само едно - пълна подигравка, нито е SUV нито лека кола, вътре интериора е с пластмаси като от "магазин за 1 лев", аз съм 190 см и ако трябва да достъгна конзолата да включа или изключа нещо трябва да се навеждам. Който и болен мозък е измислил клавишите от типа на "пиано" трябва да бъде линчуван, абсолютно неудобни! За малкия ресурс на двигателя пък изобщо няма да споменавам. В общи линии ако трябва да се сравнява с Пежо от преди 20 години няма никаква еволюция, по-скоро говорим за деградация, кофти возия, шум, кофти салон а за прословутия "френски дизел" който няма умиране не говорим!
  • 17 ник

    21 24 Отговор
    Пежо си купуват разни чичковци и лелки,които ама нищо не разбират от коли, пежо са трошки, все някакви повреди,все нещо се чупи, иначе имат едни от най-добрите дизайни новите Пежа,даже от 2005-та насам са все хубави като дизайн ,а най-новите интериорите им като дизайн са на нивото на новите Ауди.

    Коментиран от #21, #22

  • 18 ник

    8 11 Отговор

    До коментар #14 от "Кво да кажа":

    Направо и без турбо и с предкамерно впръскване не искаш ли? Па вземи си някое ретро пежо 2.1TD,ако не е изгнило още. Побързай.
  • 19 ник

    16 17 Отговор
    Кой измисли,че 1.5HDI е по-шумен от 1.6HDI, карал съм и двата, та даже и 2.0HDI 8 клапановия спрял мотор, и трите за нищо не стават - тромави с огромна турбо дупка и никакъв ряз на никоя предавка. За променлива геометрия на турбината и дума да не става за тия мотори до към 110 коня,които са. 1.5 HDI не е по-лош от по-старите,нито по-шумен, даже е по-тих. Харчат между 6,5/100 нафта градско за 1.5HDI, през 7/100 градско за 1.6 HDI 90 коня Citroen Picasso до към 8/100 градско за 2.0 HDi 110 коня 8 клапановия. И трите са пенсионерски мотори, нищо не става от тях освен някой чичо да се хвали как му харчи 4,5/100 по магистралата хаха, и обороти нямат до 3500 -4000 оборота и това е ,а турбо дупката е под 1800 оборота, и колко ти е полезния диапазон 2000 оборота, смепна работа, това се отнася за повечето дизели.

    Коментиран от #20, #26

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Дред

    22 4 Отговор

    До коментар #17 от "ник":

    Имах Пежо 308 дизел 1,6. Купена нова. Карах До 320 000, никакви проблеми, сипваш нафта, сменяш консумативи и караш. Нова ми излезе под 30 000. Е, няма как да се правиш на гъзарче, но за сметка на това нафтата само я мирише. Е, ако я вземете нов внос, на 8 годинки, "само" 70 000 км, не се чудете на проблемите. От 1,5 дизела наистина стойте далеч
  • 22 Страшник

    33 0 Отговор

    До коментар #17 от "ник":

    За Пежото разбрахме ,а сега кажи за новите сервизни любимци АУДИ .

    Коментиран от #23

  • 23 112

    9 17 Отговор

    До коментар #22 от "Страшник":

    Абе аз карам Ауди и нито поддръжката е скъпа, нито ходя често в сервизи, нито ламарините гният, нито апашите я барат.
    За пълнота, Ауди 80 моноинжекция на газ:)

    Коментиран от #24

  • 24 Страшник

    37 1 Отговор

    До коментар #23 от "112":

    Добре че уточни какво караш .
    Купи си АУДи след 2018 г. ще научиш всички линии на градския транспорт .
  • 25 Име

    31 0 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Това с "мокрите" ангренажи е страшна тъпня! Форд също имат такива мотори.

    Коментиран от #31

  • 26 кин

    12 3 Отговор

    До коментар #19 от "ник":

    Е, ти с колко оборота искаш да е дизелът? По принцип е доста по-малко от бензиновия двигател. С около 4000 оборота можеш да вдигнеш 180 км/ч, докато на бензинов ДВГ ще са му нужни към 6000 оборота за същата скорост.

    Коментиран от #27

  • 27 ник

    9 15 Отговор

    До коментар #26 от "кин":

    Хаха то не става въпрос колко ще вдигнеш,а за колко време ще ги вдигнеш и как ще ги вдигнеш. Бензинката има ряз, има обороти и върви все повече колкото повече обороти прави, дизела е все едно караш автобуса 94 към студентски град, тръгва от 1800 оборота и приключва на 3500 оборота, е това кола ли е? Да, Тир може, автобус добре, да влачи товари и пътници по баира, става, голям върт. момент в ниски и средни обороти, кораб също, да пренася контейнери с китайско карго с тонове, хубаво, но за лека кола ами това е подигравка. И не е проблема в Пежо,а в повечето дизели, да не ме разберете погрешно,че дизела на Пежо не е хубав, напротив много е хубав и икономичен, но е тромав и скучен дизел.Говоря за дизелите до към 110 коня, по-мощните мисля,че са по-добре. Но и Авенсис 2.2 дизела 180 коня на старт е бавен,особено на първа, след това наваксва, Мондеото 2.2 180 коня дизела и той на 1-ва е на кантар, няма сравнение с бензинка, една такава със 75 коня японка ще ги направи смешни всичките дизели на старт на светофара.

    Коментиран от #32, #34

  • 28 Ганьо

    9 2 Отговор
    Не знам колко се е наводнил пазара,ама у наше село ги нема. И защо само за нафтови печки говорите?
    Само трактористи ли живеят в тая държава?
  • 29 един щял да се хвърля от

    6 15 Отговор
    един мост и го питат - що бе да не би да караш френска кола 🤪👃🤑
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 1.2 трите цилиндъра

    9 2 Отговор

    До коментар #25 от "Име":

    1.2 трите цилиндъра - това е 1.2 PureТech на Стелантис. Като нов двигател е отличен и така до 100 000. Няколко пъти е двигател на годината. Това е евтин еко-ориентиран двигател за еднократна употреба. Не е изгодно да се ремонтира. Не става за българския вторичен пазар.
  • 32 Българин

    13 1 Отговор

    До коментар #27 от "ник":

    Не съм съгласен с вас.Имам Рено Клио-2019г., дизел 1.5 DCI, 75кс., 210Nm,Автомобилът въобще не е тромав, от място се изстрелва и без да натискаш осезаемо педала на газта, ускорява динамично и двигателят въобще не се затруднява с купето.Ако не си следиш скоростомера , бързо минаваш разрешената скорост в града.Не зная как са дизелите на Пежо, но на рено въобще не са мудни и тромави.

    Коментиран от #35

  • 33 Нещо се бъркате

    11 0 Отговор
    Коментирате коли които са правени от французи,тяхната идея е предвижването в града или по магистрали,движение без екшъни и ряз и мръсна газ
    Ако ще се гоните по светофарите не сте за града а за писти
  • 34 Баща ти

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "ник":

    И като се събуди?!А да,чаршафът мокър!!!
  • 35 ник

    3 7 Отговор

    До коментар #32 от "Българин":

    То почти всяка кола може да се изстрелва, въпросът,който коментирам,че тия слаби дизели нямат никакъв ряз,какво означава ряз - като натиснеш педала веднага колата да скочи,както правят бензинките,а не да изчакаш 1 секунда или две секунди или 3 секунди турбината да нагнети налягане, за да реагира колата и пак без ряз, почва да дърпа мощно, но ряз няма, тоест удоволствието от шофирането го няма, защото нямаш обратна връзка с колата, всичко става опосредствано, през турбина, която бави реакцията на мотора, то проблема не е само турбината, по принцип дизеловия мотор заради високата компресия е с тежки бутала,които без турбина бавно се развъртат, съответно пак няма ряз, затова и дизела е нискооборотен и с тесен използваем оборотен диапазон и не е шофъорска кола,а кола да ходиш до Била,Фантастико и до морето.

    Коментиран от #36

  • 36 Българин

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "ник":

    Разбирам че си предубеден към дизелите, така че няма смисъл да коментираме повече, но като толкова искаш спортно вървяща кола си купи Порше, Ламбургини, Бугати , там дизели няма.

    Коментиран от #37

  • 37 ник

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Българин":

    Защо ли, сигурно и те са предубедени?
  • 38 Груйо Попйорданов

    0 1 Отговор
    Авторът на статията е боклук и нищо не разбира от Пежо. Нещастник