Известни, но ненадеждни: топ 5 проблемни кросоувъра "нов внос" от Европа. Audi Q5

12 Май, 2025 11:10 15 924 18

  • автомобилът на старо-
  • ненадеждни кросоувъри-
  • audi-
  • q5

Това са 15-годишни кросоувъри от Европа, които се развалят по-често от японските си аналози

Известни, но ненадеждни: топ 5 проблемни кросоувъра "нов внос" от Европа. Audi Q5 - 1

Европейските кросоувъри често са практични, добре обмислени и много добре настроени превозни средства. Но, уви, те също имат технически проблеми, а някои модели имат цяла колекция от тях. Съставихме списък с 5-те най-ненадеждни SUV-а от ЕС, произведени от 2000 година до средата на 2010-а.

Audi Q5

Каросерията на Q5 се държи добре, но техническите му компоненти изискват ;kfhf внимание. Вече легендарният 2.0 TFSI турбо двигател (EA888) в първите версии може да изненада собственика с апетита си за масло - до литър на хиляда километра. Ангренажната верига изисква проверка след 100 000 километра, а водната помпа обича да поднася изненади под формата на течове.

Дизеловите двигатели са доста по-надеждни, но изискват висококачествено гориво и навременна подмяна на ангренажния ремък. Интересна е историята и с трансмисията. „Роботът“ S-Tronic от първите години на производство е лотария: мехатрониката може да се повреди още на 60 000 километра. Но осемстепенната автоматична трансмисия ZF е образец за надеждност. С навременна поддръжка лесно ще издържи 250 000 километра.

На пътя Q5 се държи прилично, но окачването изисква инвестиции: лагерите на предните колела са постоянно главоболие, а предните носачи рядко издържат повече от 100 000 километра. Задната многораменна система издържа по-дълго, но след 150 хиляди и тя се нуждае от грижи.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Така като

    27 3 Отговор
    Чета, за авторите и смяната на масло е проблем! Не е ли нормално да подмениш окачването след 160000 км? Иначе, S троника си е доказано главоболие.
  • 2 Васил

    43 11 Отговор
    Ауди е таралясник от много години, а и не е само модела Q5 лош, 90% от Ауди моделите са боклуци, скъпи бокличуци

    Коментиран от #7

  • 3 Типичният българин

    12 29 Отговор
    Кой си купува 15 годишма кола, толклва ли сме бедни???
  • 4 сектант

    11 53 Отговор
    БМВ е марката - всичко друго таралясник!.

    Коментиран от #10

  • 5 алхимик

    32 6 Отговор
    Имал съм Ауди , стига ми токова .

    Коментиран от #9

  • 6 хе хе

    29 3 Отговор
    А нима очаквате кола на 15 години да не е над 250 хиляди километра?

    Коментиран от #8

  • 7 Варна 3

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "Васил":

    Но тези от 80те и 90те са издръжливи
  • 8 Пенсионер

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "хе хе":

    Моята е на 20 години и е само на 100 хил км ,къде да ходя
  • 9 Ами

    15 4 Отговор

    До коментар #5 от "алхимик":

    Купи си Лада и си намери жена млада
  • 10 Развълнуван

    34 8 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Колега ,това майтап ли? Знаем всички как прегряват моторите на бмв ,части много ама многооо скъпи, постоянни проблеми с какво ли не...
  • 11 Отлични СУВ.

    14 18 Отговор
    Имах от първите модели дизел 240к.с., сега имам SQ5 2023 г., отлични автомобили. Първият продадох на 220 000 км. без проблемите описани от Вас, последният е на 18000 км. - 341 к.с.

    Коментиран от #12

  • 12 Браво

    17 14 Отговор

    До коментар #11 от "Отлични СУВ.":

    Те верно са добри автомобили сравнително, но изглеждат като квадратни сапунерки, много несполучлив дизайн. Бих предпочел Тойота или Лексус при всяко положение, по-здрави и по-красиви са.

    Коментиран от #15, #18

  • 13 Софиянец

    17 4 Отговор
    Тотал щета от година първа! Масло, антифриз, водна помпа, евтина пластмаса в купето, скърцащи седалки!
    Като хюндай от 90те е!
  • 14 бла бла мисирка

    13 2 Отговор
    От прочетеното не видях нищо по-различно от всеки друг автомобил
  • 15 Име

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Браво":

    Кой модел на Тойота, че те са на CVT. Виж за Лексус съм съгласен

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Филип Тотю

    8 3 Отговор
    До 15
    Тойота и лексус е едно и също пичага,E-CVT,но нищо не ремонтираш приятелю.С ауди има много големи дупки по джобовете.
  • 18 Въпрос на вкус!

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Браво":

    По скъпи са за това ти се виждат такива, не са по джоба ти!