Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
След доста време на спекулации и очаквания, новото Renault 4 най-накрая влиза в продажба, прераждайки иконичния модел в изцяло електрически SUV. Успява ли да запази духа на оригинала, докато се адаптира към съвременния свят на електрическа мобилност? Ето нашите впечатления след първите ни срещи с новия модел, които се проведоха в Португалия.
Екстериор
Дизайнът на новия Renault 4 е може би най-силната му страна. Той умело преплита елементи от класическата "четворка" с модерен SUV силует. Характерните правоъгълни фарове с LED елементи, наклоненият покрив и вертикалните задни светлини веднага предизвикват носталгия. Въпреки това, автомобилът изглежда свеж и актуален, благодарение на изчистените линии и съвременните детайли. За нас, що се касае до визия, нещата са пределно ясни: Renault са свършили отлична работа по запазване на идентичността на модела, като същевременно са го адаптирали към новата ера.
Интериор
Вътрешното пространство на Renault 4 е изненадващо просторно за компактните му външни размери. Мястото за главата и краката е достатъчно и за по-високи пътници, а големите прозорци осигуряват добра видимост. Дизайнът на таблото е минималистичен, с акцент върху дигиталния инструментален панел и централния сензорен екран. Въпреки че някои материали изглеждат евтини и са такива, сглобката е солидна, а усещането е за практичност и функционалност, което е в духа на оригинала. Физическите бутони за климатика са добре дошло решение, улесняващо бързия достъп до основните функции.
Двигател и ходови характеристики
Технологично, моделът е идентичен с новото Renault 5, като с дължина от 4.14 метра го нарежда н електрическата гама на Renault, над спомената "петица" и под Megane E-tech. Новото Renault 4 е изцяло електрическо и се предлага в две версии - с мощност 120 и 150 конски сили и оборудвани съответно с батерии с капацитет 40 и 52 кВч. Тестовият ни автомобил беше от по-мощната версия и с най-високото ниво на оборудване.
Това, което ни прави впечатление е, че електрическото задвижване осигурява плавно и много тихо ускорение, което е идеално за градски условия. Реакцията на педала на газта е мигновена, което прави маневрирането в трафик лесно и приятно. Окачването е настроено комфортно и поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки спокойна возия в градска среда. Управлението е леко, като от волана може да се желае малко повече директност, но пък от друга страна именно кормилното управление прави паркирането и маневрирането много лесно в тесни пространства.
Автомобилът разполага с доста висок клиренс - 18 сантиметра, което му позволява преодоляването на доста големи препятствия. Моделът ще се предлага с предно предаване, но, както вече ви информирахме, ще има и възможност за вариант с два електромотора. Високият просвет е идеален за разбити пътища и бордюри, но от друга страна именно той-повдига общия център на тежестта и прави колата леко нестабилна в остри завои с по-висока скорост.
Кренът е осезаем, но както вече споменах, това е кола с основна градска и комфортна насоченост. Иначе с едно зареждане версиите с малка и по-голяма батерия изкарват "на хартия" 308 и 409 километра, съответно. Знаем, че в реални усровия тези цифри се променят, но за наше учудване установихме по време на теста, който направихме, че те бяха почти идентични със заявените от производителя.
Друг детайл от технологичните новости, на който трябва да обърнем внимание, е т.нар. "one pedal" - управление на колата само с педала на газта, което за първи път се интегрира в електромобил с марка Renault. Тази система паботи добре, нивата на рекуперация стават от перата на волана, като има четири степени, последната от които е наречена one pedal, но управлявайки с нея колата се усеща по-тежка. А в интерес на истината този електромобил е изключетло лек. С гегло под 1 500 килограма той е по-лек дори от аналози с ДВГ.
С други думи пробегът не е голям, но пък е напълно достатъчен за ежедневни градски нужди, докато по-скъпите версии с по-голям капацитет на батериятастават и за по-дълги пътувания. Времето за зареждане ще зависи от типа зарядно устройство, като максималното е 100 киловатово.
Като цяло колата ни хареса много 0 и с визия, и с практичност и с динамика на шофиране, но естествено, като всяка друга, и тя си има и своите недостатъци. Ето и в схематичен вид основните плюсове и минуси на новото Renault 4
Плюсове:
Атрактивен ретро-модерен дизайн, който отличава автомобила.
Просторен и практичен интериор въпреки компактните размери.
Комфортно возене, идеално за градски условия.
Плавна и тиха работа на електрическото задвижване.
Интуитивен и лесен за използване инфотейнмънт.
Минуси:
Някои материали в интериора може да не задоволят по-взискателни клиенти.
Пробегът е ограничен за дълги пътувания.
По-голям крен в завои с висока скорост.
Заключение и цени
Новото Renault 4 изцяло оправдава очакванията за завръщането на една легенда. Той успешно съчетава носталгичния дизайн с предимствата на електрическото задвижване и практичния интериор. Първите ни впечатления са основно положителни. А много важен елемент от цялостната картинка е, че Renault са успели да предложат доста конкурентни цени.
Именно с тези цени новата "четворка" има всички шансове да се превърне в успешен играч на пазара на електрически градски SUV-та, привличайки както фенове на класиката, така и нови клиенти, търсещи стилен и екологичен автомобил за града. Базовата версия на новото Renault 4 започва от 59 990 лв, а тестваният от нас вариант с 52 киловатчасова батерия се предлага в България на цени от 64 900 лева, което не е никак зле за електрпомобил, при това с толкова емблематична визия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Сектант🤠
10:27 21.05.2025
2 Калоян
10:30 21.05.2025
3 Ввв
10:33 21.05.2025
4 Реалната цена
10:38 21.05.2025
5 Джуган
10:59 21.05.2025
6 Мартин
11:01 21.05.2025
7 Питащ
А какъв ще е пробега след 5 години експлоатация?
Коментиран от #36, #37, #41
11:27 21.05.2025
8 Жалко
Коментиран от #22
11:32 21.05.2025
9 Кико
Ето го и в тази статия, твърди се, че по-скъпият вариант на колата има пробег от 409, което е истинско чудо на физиката, при положение че консумацията е около 16 квч/ч на 100 км / при скорост от 120 кмч по магистрала е минимум 10% по-висока и расте мощно с нарастването на скоростта/ а батерията е.....52 квч... С малката батерия от 40 квч пробегът е....308 км...Излиза, че тези 100 км разлика в пробега се правят с......12 кв повече.
Да паднеш от чудеса.
И, за да се закачат шараните на кукичката, авторът имитира обективност, първо напомня, че посоченият пробег е "на хартия", но после връзва тенекия на наивниците с едно разсмиващо удивление от това, че реалните стойности били "почти идентични" с обявените😂
Разбира се, че могат да са почти идентични - когато промоутърите са ти избрали маршрути с правилни денивелации, а и пъпленето с 30-40 в града също приближава нещата.
Истината в реала е проста.
Става за градско, а на дълго си с едни +2 часа от София до морето.
Скачайте от радост, шарани😂
И един съвет от мен към мераклиите: за да не се минавате идиотски, подобна кола купувайте само с малката батерия, на най-ниска цена. Какъв е пробегът й няма никакво значение в града, а до морето и с малката. и с голямата батерия ви е гарантирано минимум едно спиране за зареждане. А, ако сте фенове на 140 кмч средна магистрална скорост и обичате да показвате на околните колко бързо ускорява елект
Коментиран от #14, #24
11:39 21.05.2025
10 Тъп Глупънсбъркър
11:47 21.05.2025
11 Порно
11:47 21.05.2025
12 гост
12:36 21.05.2025
13 Блаблабла
Коментиран от #26, #50
12:37 21.05.2025
14 стоян
До коментар #9 от "Кико":
До 9 ком - другар от бързане да плюеш не си прочел че пише - колата конструирана за градски и средни разтояния - никъде не пише че трябва да минеш 500 км наведнъжКоментиран от #16
12:53 21.05.2025
15 КаЛаТа
12:58 21.05.2025
16 Кико
До коментар #14 от "стоян":
Умниче, коментирам единствено обявените официални пробези от 409/308 км с едно зареждане.И това ли не можа да разбереш с миниатюрната си работническо-селска главица?
Браво😂😂😂
Коментиран от #31
13:21 21.05.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Хейт
13:37 21.05.2025
19 дъното
13:57 21.05.2025
20 Авто маниак
14:05 21.05.2025
21 Vdrol
14:21 21.05.2025
22 Българин
До коментар #8 от "Жалко":
Дизелът на Рено е 1.5 DCI.Наистина би било добре тези нови Рена да се предлагат и с бензинов и дизелов мотор.Електрическата версия за сега не представлява интерес за мен. Това разбира се си е мое мнение.Коментиран от #25
14:31 21.05.2025
23 Коиловци брадърс
14:37 21.05.2025
24 Леля Гошо
До коментар #9 от "Кико":
Много правилен коментар, малката батерия е достатъчна за града. Купувате голямата само ако живеете в Кюстендил, а работите в София14:54 21.05.2025
25 Гост
До коментар #22 от "Българин":
Спокойно! Много сме тези тето са на твоето мнение!15:51 21.05.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 карчи
18:15 21.05.2025
28 Много е хубава
Коментиран от #33, #35
18:48 21.05.2025
29 Радо
18:49 21.05.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 стоян
До коментар #16 от "Кико":
До 16 ком - не знаех че споря с принц - със синя кръв ли си щом не работиш нищоКоментиран от #34
20:26 21.05.2025
32 Те и Шкода едно време
20:31 21.05.2025
33 Послъгваме
До коментар #28 от "Много е хубава":
Тия басни може и да са хващали декиш някога. Сега сме навъртели по 200-300 хил. с токосамолети 🚀, докарали сме ги на ход кой от Норвегия, кой от Холандия - няма нищо по-добро от 500-1000 коня на 2 моста и 20 мин. Supercharger да можеш да си вземеш въздух и ДВГ-тата да се помъчат да наваксат.21:59 21.05.2025
34 Кико
До коментар #31 от "стоян":
Споко, аз пък знам, че разговарям с кре те н.На име Стоян.
22:35 21.05.2025
35 Кико
До коментар #28 от "Много е хубава":
Няма как София - Варна без дозареждане. 409 км обхват на големия модел, според лъжите в спецификацията.440 км до Варна в реала.
Печелиш една хубава почивка за зареждане.
А, ако държиш да караш със 140+, печелиш и втора почивка.
Както и да го погледнеш - жив кяр, имаш всички шансове да стигнеш морето за по-малко от 7 часа, стига да не ползваш репатрак в част от пътуването!
Коментиран от #43
23:02 21.05.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Къде е екипът ???
На снимките има само един човек от факти. Къде е екипът ???
08:35 22.05.2025
40 Македонец за
08:42 22.05.2025
41 От Говор
До коментар #7 от "Питащ":
Джони , гледай сега .Реалният пробег - зададен е на перфектни условия,
Демек, топло приятно време без вятър -1/2 метра секунда, температура 22 / 23 Целзий , сухо време влажност на наземната атмосфера 35/40 %, и всичко това без рязко потегляне и спиране, и шофиране като френска цървосана и китосана пенсионерка
Пробега след 5 години експлоатация ли та лази?
Тука Субективно!
..Как се кара, колко се кара, къде се кара и ти.н.т Цикли на зареждане, в какви условия домува колата.
Някъде, ще да е 120-150 км., и то при Най добра грижа, и отнасяне към Е.П.С -то.
Не ги слушай, кво ти пеят бърборят от евро радио точката.
Нужда има Още 25-30 години, докато станат от електричките нормално возила
Айде, Сполай ти...
08:57 22.05.2025
42 ЕССР
10:10 22.05.2025
43 Кольо Тесларов
До коментар #35 от "Кико":
Кико, ако свържеш един малък дизел-генератор (евтин втора ръка) на покрива, немаш ядове дори можеш да се върнеш обратно от морето и до София ... :)10:12 22.05.2025
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 НАЙ ХЯБАВОТО НА ТОВА РЕНО Е ЧЕ Е
12:18 22.05.2025
46 Космат стомах
Коментиран от #47
13:25 22.05.2025
47 Сър Мастър Бейтс
До коментар #46 от "Космат стомах":
За такива като нас, българите. С две мозъчни клетки, но за сметка на това супер готини. Имаш метро до центъра на София, но слизаш с колата и се въртиш 45 минути да търсиш място с 5 метрови си джип, който не е пригоден за тесните централни улички. Те маркетолозите си знаят работата.07:12 23.05.2025
48 Космат стомах
11:12 23.05.2025
49 яко
15:41 22.10.2025
50 Пешо
До коментар #13 от "Блаблабла":
Това нищо не е брато. Аз с моето 1.9 ТДИ от 2000-та година си карам по 1300 км. като натепам баката. Ама сега не мога да си карам у центъра на София с ТДИ-то.19:22 22.10.2025
51 Теодор Панайотов Илиев
19:28 22.10.2025