Тест и БГ цени на новото Renault 4

21 Май, 2025 10:11, обновена 21 Май, 2025 16:32 28 354 51

  • renault-
  • 4-
  • тест

Ретромодернистичен чар, практичност и атрактивна цена са основните достойнства на новата "четворка"

Тест и БГ цени на новото Renault 4 - 1
Слушайте статията Слушайте статията:

Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

След доста време на спекулации и очаквания, новото Renault 4 най-накрая влиза в продажба, прераждайки иконичния модел в изцяло електрически SUV. Успява ли да запази духа на оригинала, докато се адаптира към съвременния свят на електрическа мобилност? Ето нашите впечатления след първите ни срещи с новия модел, които се проведоха в Португалия.

Екстериор

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Дизайнът на новия Renault 4 е може би най-силната му страна. Той умело преплита елементи от класическата "четворка" с модерен SUV силует. Характерните правоъгълни фарове с LED елементи, наклоненият покрив и вертикалните задни светлини веднага предизвикват носталгия. Въпреки това, автомобилът изглежда свеж и актуален, благодарение на изчистените линии и съвременните детайли. За нас, що се касае до визия, нещата са пределно ясни: Renault са свършили отлична работа по запазване на идентичността на модела, като същевременно са го адаптирали към новата ера.

Интериор

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Вътрешното пространство на Renault 4 е изненадващо просторно за компактните му външни размери. Мястото за главата и краката е достатъчно и за по-високи пътници, а големите прозорци осигуряват добра видимост. Дизайнът на таблото е минималистичен, с акцент върху дигиталния инструментален панел и централния сензорен екран. Въпреки че някои материали изглеждат евтини и са такива, сглобката е солидна, а усещането е за практичност и функционалност, което е в духа на оригинала. Физическите бутони за климатика са добре дошло решение, улесняващо бързия достъп до основните функции.

Двигател и ходови характеристики

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Технологично, моделът е идентичен с новото Renault 5, като с дължина от 4.14 метра го нарежда н електрическата гама на Renault, над спомената "петица" и под Megane E-tech. Новото Renault 4 е изцяло електрическо и се предлага в две версии - с мощност 120 и 150 конски сили и оборудвани съответно с батерии с капацитет 40 и 52 кВч. Тестовият ни автомобил беше от по-мощната версия и с най-високото ниво на оборудване.

Това, което ни прави впечатление е, че електрическото задвижване осигурява плавно и много тихо ускорение, което е идеално за градски условия. Реакцията на педала на газта е мигновена, което прави маневрирането в трафик лесно и приятно. Окачването е настроено комфортно и поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки спокойна возия в градска среда. Управлението е леко, като от волана може да се желае малко повече директност, но пък от друга страна именно кормилното управление прави паркирането и маневрирането много лесно в тесни пространства.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Автомобилът разполага с доста висок клиренс - 18 сантиметра, което му позволява преодоляването на доста големи препятствия. Моделът ще се предлага с предно предаване, но, както вече ви информирахме, ще има и възможност за вариант с два електромотора. Високият просвет е идеален за разбити пътища и бордюри, но от друга страна именно той-повдига общия център на тежестта и прави колата леко нестабилна в остри завои с по-висока скорост.

Кренът е осезаем, но както вече споменах, това е кола с основна градска и комфортна насоченост. Иначе с едно зареждане версиите с малка и по-голяма батерия изкарват "на хартия" 308 и 409 километра, съответно. Знаем, че в реални усровия тези цифри се променят, но за наше учудване установихме по време на теста, който направихме, че те бяха почти идентични със заявените от производителя.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Друг детайл от технологичните новости, на който трябва да обърнем внимание, е т.нар. "one pedal" - управление на колата само с педала на газта, което за първи път се интегрира в електромобил с марка Renault. Тази система паботи добре, нивата на рекуперация стават от перата на волана, като има четири степени, последната от които е наречена one pedal, но управлявайки с нея колата се усеща по-тежка. А в интерес на истината този електромобил е изключетло лек. С гегло под 1 500 килограма той е по-лек дори от аналози с ДВГ.

С други думи пробегът не е голям, но пък е напълно достатъчен за ежедневни градски нужди, докато по-скъпите версии с по-голям капацитет на батериятастават и за по-дълги пътувания. Времето за зареждане ще зависи от типа зарядно устройство, като максималното е 100 киловатово.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Като цяло колата ни хареса много 0 и с визия, и с практичност и с динамика на шофиране, но естествено, като всяка друга, и тя си има и своите недостатъци. Ето и в схематичен вид основните плюсове и минуси на новото Renault 4

Плюсове:
Атрактивен ретро-модерен дизайн, който отличава автомобила.
Просторен и практичен интериор въпреки компактните размери.
Комфортно возене, идеално за градски условия.
Плавна и тиха работа на електрическото задвижване.
Интуитивен и лесен за използване инфотейнмънт.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Минуси:
Някои материали в интериора може да не задоволят по-взискателни клиенти.
Пробегът е ограничен за дълги пътувания.
По-голям крен в завои с висока скорост.

Заключение и цени

Новото Renault 4 изцяло оправдава очакванията за завръщането на една легенда. Той успешно съчетава носталгичния дизайн с предимствата на електрическото задвижване и практичния интериор. Първите ни впечатления са основно положителни. А много важен елемент от цялостната картинка е, че Renault са успели да предложат доста конкурентни цени.

Тест и БГ цени на новото Renault 4

Именно с тези цени новата "четворка" има всички шансове да се превърне в успешен играч на пазара на електрически градски SUV-та, привличайки както фенове на класиката, така и нови клиенти, търсещи стилен и екологичен автомобил за града. Базовата версия на новото Renault 4 започва от 59 990 лв, а тестваният от нас вариант с 52 киловатчасова батерия се предлага в България на цени от 64 900 лева, което не е никак зле за електрпомобил, при това с толкова емблематична визия.

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Сектант🤠

    19 24 Отговор
    Ох на бати бонбона😍 Искам го само за себе си🙏💓🙏
  • 2 Калоян

    28 24 Отговор
    Все още не съм я виждал на живо. Но това е първата електрическа кола която ми допада. И рено 5 е хубава, но тази е и практична. А и цените ѝ за електричка са добри. Хубаво ревю, браво!
  • 3 Ввв

    48 30 Отговор
    Поредната пародия от Макроландия!!!
  • 4 Реалната цена

    56 17 Отговор
    15 хилки са и много...кви 60???
  • 5 Джуган

    49 18 Отговор
    60 хиляди за нищо ги нямате. Преди няколко години си купих голям японски пикап, дизел, автоматик, 4х4, бързи-бавни, кожа, навигация и пр. за такива пари. С един резервоар минавам почти 1000 км. А тая въшка е 4 метра.
  • 6 Мартин

    23 32 Отговор
    Браво на франсетата, отлична кола са направили и цената е ОК. От прочетеното оставам с приятни впечатления. Чакам да я видя на живо в шоурума.
  • 7 Питащ

    35 8 Отговор
    И какъв е реалният пробег и при какви условия?
    А какъв ще е пробега след 5 години експлоатация?

    Коментиран от #36, #37, #41

  • 8 Жалко

    47 4 Отговор
    И Рено 4 и Рено 5 ...трябва да се предлагат и с дизелов 1.6 и с бензинов 1.4 поне двигатели.

    Коментиран от #22

  • 9 Кико

    48 8 Отговор
    Откровеното лъгане при представянето на електрокари вече е стандарт.
    Ето го и в тази статия, твърди се, че по-скъпият вариант на колата има пробег от 409, което е истинско чудо на физиката, при положение че консумацията е около 16 квч/ч на 100 км / при скорост от 120 кмч по магистрала е минимум 10% по-висока и расте мощно с нарастването на скоростта/ а батерията е.....52 квч... С малката батерия от 40 квч пробегът е....308 км...Излиза, че тези 100 км разлика в пробега се правят с......12 кв повече.
    Да паднеш от чудеса.
    И, за да се закачат шараните на кукичката, авторът имитира обективност, първо напомня, че посоченият пробег е "на хартия", но после връзва тенекия на наивниците с едно разсмиващо удивление от това, че реалните стойности били "почти идентични" с обявените😂
    Разбира се, че могат да са почти идентични - когато промоутърите са ти избрали маршрути с правилни денивелации, а и пъпленето с 30-40 в града също приближава нещата.
    Истината в реала е проста.
    Става за градско, а на дълго си с едни +2 часа от София до морето.
    Скачайте от радост, шарани😂
    И един съвет от мен към мераклиите: за да не се минавате идиотски, подобна кола купувайте само с малката батерия, на най-ниска цена. Какъв е пробегът й няма никакво значение в града, а до морето и с малката. и с голямата батерия ви е гарантирано минимум едно спиране за зареждане. А, ако сте фенове на 140 кмч средна магистрална скорост и обичате да показвате на околните колко бързо ускорява елект

    Коментиран от #14, #24

  • 10 Тъп Глупънсбъркър

    10 6 Отговор
    Споре нивото на технологиите ще чакам, когато излезе модел 44!
  • 11 Порно

    21 4 Отговор
    Като дизайн новата петица е класи над тая, автомобила за мене е безличен
  • 12 гост

    25 10 Отговор
    Абе 60хиляди са си пари за нещо малко. Един туарег дизел за 30х.лв със сигурност ще може да ти свържи доста по-добра работа, да не говорим ,че хич и не може да ги сравняваш като класове коли, размери, мощности и дори остатъчна стохност, защото никой не иска да си купува стари електрички. напълни се вече, но няма купувачи и след балона сега цените падат стремглаво. Една Тесла модел 3 е 30х.лв, почти нови модел 3 и У са малко над 60х.лв. Не бих си купил такова рено, ако искам електричка.
  • 13 Блаблабла

    30 13 Отговор
    С моята Шкода Фабия, 1,4TDI минавам 900км с 1 резервоар. Когато направят електричките поне толкова надеждни, може и да се замисля дали да си купя такава, но преди тва категорично не !

    Коментиран от #26, #50

  • 14 стоян

    16 17 Отговор

    До коментар #9 от "Кико":

    До 9 ком - другар от бързане да плюеш не си прочел че пише - колата конструирана за градски и средни разтояния - никъде не пише че трябва да минеш 500 км наведнъж

    Коментиран от #16

  • 15 КаЛаТа

    7 16 Отговор
    Електромобил под тон и половина и супер. Цената му също е ОК. Това е електрически аналог на каптюр 0 идеална градска кола с възможност и за излети около града. Ревюто също е добро.
  • 16 Кико

    16 13 Отговор

    До коментар #14 от "стоян":

    Умниче, коментирам единствено обявените официални пробези от 409/308 км с едно зареждане.
    И това ли не можа да разбереш с миниатюрната си работническо-селска главица?
    Браво😂😂😂

    Коментиран от #31

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Хейт

    20 14 Отговор
    Грозотия. Прилича на някоя Лада или Москвич от времето на соца.
  • 19 дъното

    32 5 Отговор
    Да се радваме, че малък хетчбек със предно от франсета струва 65 000 лв е дъното.
  • 20 Авто маниак

    17 9 Отговор
    Колко трябва да си извратен за да го харесваш ?
  • 21 Vdrol

    19 3 Отговор
    Дизайнът и на 4 и на 5 е насочен към хора, при които предизвиква носталгични настроения. 95% от тази популация, не биха си купили електрическа кола. Ако толкова искат да предвидят бъдещето на тези модели, Рено могат да попитат Хонда колко им вървеше Honda e.
  • 22 Българин

    24 1 Отговор

    До коментар #8 от "Жалко":

    Дизелът на Рено е 1.5 DCI.Наистина би било добре тези нови Рена да се предлагат и с бензинов и дизелов мотор.Електрическата версия за сега не представлява интерес за мен. Това разбира се си е мое мнение.

    Коментиран от #25

  • 23 Коиловци брадърс

    15 2 Отговор
    Старото Рено 4 е една от най-хубавите коли! Новата няма какво да коментирам, като всички останали.
  • 24 Леля Гошо

    14 3 Отговор

    До коментар #9 от "Кико":

    Много правилен коментар, малката батерия е достатъчна за града. Купувате голямата само ако живеете в Кюстендил, а работите в София
  • 25 Гост

    17 1 Отговор

    До коментар #22 от "Българин":

    Спокойно! Много сме тези тето са на твоето мнение!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 карчи

    6 1 Отговор
    Пиша к.. и бегам😉
  • 28 Много е хубава

    17 4 Отговор
    ама не се знае ще стигнеш ли от София до Варна примерно с този ток. Като стане на 2-3 години и батерията показва, че имаш ток и изведнъж оставаш на магистралата примерно. Имам такива познати.

    Коментиран от #33, #35

  • 29 Радо

    17 1 Отговор
    Ама верно има ли още дебили, които да купуват електрички на баснословни цени???
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 стоян

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "Кико":

    До 16 ком - не знаех че споря с принц - със синя кръв ли си щом не работиш нищо

    Коментиран от #34

  • 32 Те и Шкода едно време

    5 2 Отговор
    се опитаха да направят баничарка на СУВ с Йети, не се получи. Употребявани са по-евтини от Фабия на същата възраст.
  • 33 Послъгваме

    3 13 Отговор

    До коментар #28 от "Много е хубава":

    Тия басни може и да са хващали декиш някога. Сега сме навъртели по 200-300 хил. с токосамолети 🚀, докарали сме ги на ход кой от Норвегия, кой от Холандия - няма нищо по-добро от 500-1000 коня на 2 моста и 20 мин. Supercharger да можеш да си вземеш въздух и ДВГ-тата да се помъчат да наваксат.

  • 34 Кико

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "стоян":

    Споко, аз пък знам, че разговарям с кре те н.
    На име Стоян.
  • 35 Кико

    11 3 Отговор

    До коментар #28 от "Много е хубава":

    Няма как София - Варна без дозареждане. 409 км обхват на големия модел, според лъжите в спецификацията.
    440 км до Варна в реала.
    Печелиш една хубава почивка за зареждане.
    А, ако държиш да караш със 140+, печелиш и втора почивка.
    Както и да го погледнеш - жив кяр, имаш всички шансове да стигнеш морето за по-малко от 7 часа, стига да не ползваш репатрак в част от пътуването!

    Коментиран от #43

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Къде е екипът ???

    1 2 Отговор
    Екип на mobile bg от мястото на събитието.

    На снимките има само един човек от факти. Къде е екипът ???
  • 40 Македонец за

    6 7 Отговор
    френските ауто: Коли со емблеми на п.ичка, борче и дззвер не купувайте !
  • 41 От Говор

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Питащ":

    Джони , гледай сега .
    Реалният пробег - зададен е на перфектни условия,
    Демек, топло приятно време без вятър -1/2 метра секунда, температура 22 / 23 Целзий , сухо време влажност на наземната атмосфера 35/40 %, и всичко това без рязко потегляне и спиране, и шофиране като френска цървосана и китосана пенсионерка
    Пробега след 5 години експлоатация ли та лази?
    Тука Субективно!
    ..Как се кара, колко се кара, къде се кара и ти.н.т Цикли на зареждане, в какви условия домува колата.
    Някъде, ще да е 120-150 км., и то при Най добра грижа, и отнасяне към Е.П.С -то.
    Не ги слушай, кво ти пеят бърборят от евро радио точката.
    Нужда има Още 25-30 години, докато станат от електричките нормално возила
    Айде, Сполай ти...
  • 42 ЕССР

    4 4 Отговор
    Дизайнът на 50-годишната кола изглежда много по-добре от това недоносче. Не виждам как тези ръбести форми и черни пластмаси, особено отпред, могат да предизвикат някаква носталгия, колкото и да съм фен на Рено. И отвън, и отвътре прилича наистина на соц. автомобил. А с този миниатюрен пробег и огромна цена от 60 000 лв. се очертава колосално фиаско, освен ако не пуснат версии с бензинов/дизелов двигател, които да избият рибата.
  • 43 Кольо Тесларов

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Кико":

    Кико, ако свържеш един малък дизел-генератор (евтин втора ръка) на покрива, немаш ядове дори можеш да се върнеш обратно от морето и до София ... :)
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 НАЙ ХЯБАВОТО НА ТОВА РЕНО Е ЧЕ Е

    4 2 Отговор
    СНИМАНО НЕ НА БЕТОНИРАНОТО ЧЕРНОМОРИЕ , А СТАРАТА Е 1000 ПЪТИ ПО - ДОБРА ЩОТО Я ИМАХ И ИЗКАРАХ 600 ХИЛЯДИ С НЕЯ !
  • 46 Космат стомах

    5 1 Отговор
    Много интересно за чий кроасан французите правят европейска кола за града при положение че масово интелигентните хора в Европа се движат из града с транспорт, велосипеди или тротинетки?

    Коментиран от #47

  • 47 Сър Мастър Бейтс

    7 0 Отговор

    До коментар #46 от "Космат стомах":

    За такива като нас, българите. С две мозъчни клетки, но за сметка на това супер готини. Имаш метро до центъра на София, но слизаш с колата и се въртиш 45 минути да търсиш място с 5 метрови си джип, който не е пригоден за тесните централни улички. Те маркетолозите си знаят работата.
  • 48 Космат стомах

    2 0 Отговор
    Карал съм и ремонтирал старата 4-ка. Беше елементарна като дръжка от тесла и поддръжката и струваше стотинки. Достатъчно динамична за градски условия и малко слабичка за дълги пътувания, но ако режима на каране извън града ти е 90-100 км ти стига напълно. Имах приятел с такава фургонетка, обиколи половин свят с нея. Каквото и да се случи като неизправност по пътя не му е било проблем. Всеки селски механик можеше да го отремонтира. Консумативите- универсални, масови, имаше ги навсякъде, тоест ако дойде време да се смени масло например може да го направиш почти във всяка точка на света. Сегашните коли не могат да предложат такава свобода за съжаление.
  • 49 яко

    0 0 Отговор
    Сменили са ламарините с пластмаси. Измама долавям тука нещо...
  • 50 Пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Блаблабла":

    Това нищо не е брато. Аз с моето 1.9 ТДИ от 2000-та година си карам по 1300 км. като натепам баката. Ама сега не мога да си карам у центъра на София с ТДИ-то.
  • 51 Теодор Панайотов Илиев

    1 0 Отговор
    Браво ❤️