Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

8 Юни, 2025 13:40, обновена 9 Юни, 2025 09:33 27 477 37

  • renault-
  • austral-
  • тест

За наше щастие тук французите оставят зареждането от контакта на заден план

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас) - 1

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Обновеният SUV Renault Austral вече се появи в полезрението на специалистите, а от съвсем скоро ще започне да се продава и у нас. Ние го тествахме в Испания, като впечатленията ни са основно положителни и то най-вече заради факта, че обновеният Austral няма да предложи очакваната plug-in хибридна (PHEV) версия, която ще задължи собствениците да се включват в електрическата мрежа. Французите са приели друг подход, като са решили да не се включват в надпреварата за зареждане от мрежата, а залагат на познати и доказани хибридни задвижвания, гравна роля в които има ДВГ.

Това решение означава, че клиентите на новия Austral ще трябва да се доверят на съществуващите хибридни системи на Renault. Основният акцент остава върху пълния хибрид (Full Hybrid) с 1.2-литров бензинов двигател със системна мощ от 200 коня, който вече е доказал своята ефективност и икономичност и който ни беше предоставен за тест в Испания.

Тази технология позволява на автомобила да се движи изцяло на електричество на къси разстояния и при ниски скорости, като същевременно осигурява адекватна мощност и намален разход на гориво при по-дълги пътувания. Другият вариант, който е на разположение на нашия пазар също не е за пренебрегване.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Тук говорим за четирицилиндровия 1.3 TCe, който е резултат на съвместните усилия на Renault-Nissan и Daimler и този мотор се вгражда в A и B-Klasse на Mercedes, както и в модели на Dacia. Тава е един наистина забележителен мотор, но как се държи под капака на новия Austral ще ви разкажем в някой от следващите ни тестове, тъй като, както вече споменахме, в Испания карахме само версията Full Hybrid.

Какво означава това за бъдещите купувачи?

За потенциалните купувачи на Renault Austral, това означава, че фокусът ще бъде върху лесната за употреба и ефективна хибридна технология, която не изисква допълнително зареждане от електрическата мрежа. Моделът ще продължи да предлага комфорт, модерен дизайн и богато оборудване, но без необходимостта от висене пред зарядната станция. Ето и по-конкретно как видяхме новия Austral.

Екстериор

Моделът се стреми (и според нас определено успява) да впечатли с нов дизайн, модерен интериор и горепосочения фокус върху по-удачните хибридни технологии. Първото нещо, което привлича погледа в Austral, е неговият смел и модерен външен вид. Дизайнът е по-агресивен и динамичен в сравнение с предшественика си, с ясно изразени линии и мускулести форми.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Предната част е доминирана от голяма радиаторна решетка, фланкирана от елегантни C-образни LED фарове, които създават отличителен светлинен подпис. Профилът е елегантен, с плавно преливащи линии и подчертани калници, които придават усещане за стабилност. Задната част е широка, с изтънчени LED стопове, които се простират почти по цялата ширина на автомобила, акцентирайки върху модерния облик. Като цяло, Austral изглежда по-висок клас и по-технологичен, отколкото бихме очаквали.

Плюсове:
Модерен и атрактивен дизайн, който се отличава.
Изразени LED светлини, които придават характерен вид.
Добра пропорция и внушително присъствие на пътя.
Минус:
Някои може да намерят дизайна за прекалено натоварен с детайли в определени зони.

Интериор

Вътрешността на Austral е мястото, където Renault наистина е положило усилия. Интериорът е значителен скок напред по отношение на качеството на материалите, дизайна и технологиите. Доминиращи са два големи екрана, които образуват "L" образна форма – дигитално приборно табло и вертикален мултимедиен екран, работещ с Google Automotive Services. Последното осигурява интуитивен достъп до навигация, музика и други приложения.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Качеството на изработка е впечатляващо, с меки на допир материали, дървени акценти (при по-високите нива на оборудване) и внимателно подбрани текстилни елементи. Седалките са удобни и предлагат добра странична опора, дори при по-дълги пътувания. Пространството за пътниците е адекватно както отпред, така и отзад, а багажникът е с приличен обем за класа си.

Плюсове:
Модерен и високотехнологичен кокпит с два големи екрана.
Висококачествени материали и отлична изработка.
Удобни нови седалки и добра ергономия.
Интеграция на Google Automotive Services за безпроблемна свързаност.
Минуси:
За някои потребители може да отнеме време за свикване с вертикално ориентирания централен дисплей.
Физическите бутони, макар и налични, може да са по-малко от желаното за някои функции.

Двигател и ходови характеристики

Както бе споменато, Renault Austral 2025 залага изцяло на хибридни задвижвания, като най-популярният вариант е 1.2-литровият турбобензинов двигател, комбиниран с електрически мотор. Макар и с трицилиндрпов ДВГ, тази система осигурява повече от адекватна мощност за ежедневно шофиране и изпреварвания, като същевременно поддържа нисък разход на гориво.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

По време на тестовото шофиране, Austral демонстрира комфортна и балансирана возия. Окачването поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки плавно пътуване, без да е прекалено меко и да води до крен в завои. Воланът е лек и информативен, което улеснява маневрирането в градски условия. При по-високи скорости, автомобилът е стабилен и предсказуем.

Хибридната система работи плавно и ефективно. Преминаването между електрическо и бензиново задвижване е почти незабележимо. В градски условия, Austral често използва електрическия режим, което допринася за тиха и приятна атмосфера в купето, както и за значително по-нисък разход на гориво.

Извън града, бензиновият двигател се включва, за да осигури необходимата динамика, като същевременно електрическата подкрепа спомага за намаляване на натоварването и подобряване на ефективността. Системата Multi-Sense на Renault позволява на водача да избира между различни режими на шофиране (Eco, Normal, Sport), които променят реакциите на двигателя, кормилното управление и настройките на ходовата част, адаптирайки автомобила към предпочитанията и условията на пътя.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Плюсове:
Ефективни хибридни задвижвания с нисък разход на гориво.
Комфортна и балансирана возия, подходяща за дълги пътувания.
Тиха работа на хибридната система, особено в електрически режим.
Добра маневреност в градски условия.
Минуси:
Отсъствието на plug-in хибриден вариант може да е недостатък за някои потребители, търсещи по-голям електрически пробег.
Въпреки че е адекватна, динамиката не е спортна, което е очаквано за семеен SUV.

Заключение и цени

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Renault Austral си остава сериозен претендент в сегмента на компактните SUV-та. Обновеният му вариант впечатлява с модерен и смел дизайн, високотехнологичен и премиум интериор, както и ефективни хибридни задвижвания, които осигуряват комфортно и икономично шофиране. Въпреки липсата на PHEV опция, Austral предлага достатъчно, за да привлече вниманието на купувачи, които търсят стилен, добре оборудван и ефективен автомобил за ежедневието и пътуванията.

Тествахме новото Renault Austral (вижте и цените му у нас)

Този обновен модел е доказателство, че Renault е решен да се конкурира на високо ниво, предлагайки иновации и качество, характерни за по-висок клас автомобили. За тези, които търсят модерен SUV-та с фокус върху хибридната технология и комфорта, Austral е едно силно и препоръчително предложение. Що се отнася до цените, то те почти не се различават с тези на предходния Austral, като според нивото на екипировка и наличната задвижваща система варират.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Софиянец

    68 25 Отговор
    За служебна кола е иделана! Караш 4 години и следващия да се оправя, ама да си го купиш за лична....НЕ!
  • 2 Всичко е ок

    34 39 Отговор
    Ама е Рено, не става

    Коментиран от #5, #35

  • 3 механик

    32 37 Отговор
    Френска кола произведена след 2005 г. е абсолютна набутвация .

    Коментиран от #22

  • 4 екстра

    23 15 Отговор
    Супер чук 200кс значи върви 1.2 л значи харчи малко външен изглед добре вътре добре дано инфотейнмънта е добър.
  • 5 Хеми значи бензин

    15 5 Отговор

    До коментар #2 от "Всичко е ок":

    Добре че в Индия 1.5млрд пазар казват същото за шкода. Бъгъ не е важна
  • 6 Куку

    41 13 Отговор
    Външен вид, дизайн е Ок, даже повече ми харесва от някои японски и немски модели!! За качество съм скептик ,а относно двигател НЕ,НЕ,НЕ ...пълен лешш...как 1.2 три цилиндъра...?!? Ако беше 2.0 литра турбо 250-300 коня е друго..

    Коментиран от #7, #9

  • 7 демократ

    8 27 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    Е те така тоя рл мотор замества 4-тия цилиндър на 2-тровката мисли малко недей бъди т ъп.
    Тесла даже на без цилиндри го карат.

    Коментиран от #17

  • 8 Хасковски каунь

    26 2 Отговор
    Утре зимам пенцията и го купувам
  • 9 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #6 от "Куку":

    200кс е пълен хибрид в над 50% от времето работи електромотора а двигателя зарежда батерията

    Коментиран от #14

  • 10 хъхъ

    31 18 Отговор
    1.2 200 к.с - след 60 хил. километра е ЧАО.

    Коментиран от #16

  • 11 реалистъ

    29 11 Отговор
    Скъпо Рено със скъпа поддръжка. За какво ти е?
  • 12 Порно

    28 9 Отговор
    Да му сложат един двулитров дизел, да си купи човек, а то.....
  • 13 ТТ данни

    35 14 Отговор
    Супер сложна, маломощна и тежка кола. Купето без течностите и пасажери тежи 1600кг. Аеродинамика…абе какво да говорим за аеродинамика. 3 цилиндрово двигателче има мощност когато е на поне 3000 оборота. Батерията се изтощава бързо. За дълъг път, натоварена колата тежи поне 1900кг и това двигателче трябва да поддържа скорост от поне 130км/ч. Може. Но разхода на гориво ще е 8 - 10 /100км. Де е Киро на кирия, питам аз? Това което ни е представено е супер сложен автомобил, твърде голям за да е удобен за града и твърде не икономичен за дълги разстояния с цялото семейство и багаж. За да завърша: автомобил със съмнителна надеждност и очакван кратък ресурс. Какво ме интересува, че вози добре и купето изглежда добре изработено, когато “реве и яде като мечка, върви като бубулечка” и (не давай Боже) някое кабелче да се разкачи. Макс скорост 180км/ч!? Това комедия ли е? Ми то няма и как повече. На 3-цилиндровато двигателче, при тези обороти буталата вече се показват навън да видят кой е този и..ди..от, който си мисли, че всъщност кара автомобил.
  • 14 Да ама Не

    19 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    200кс е системна мощност, при това не на колелата, а общо на двигателчето и ел. двигателя. Когато батерията се изтощи (а това става бързо), двигателчето не само върти колелата, но и зарежда батерията.

    Коментиран от #15

  • 15 Допълнение към Да ама Не - Цитат

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Да ама Не":

    От Рено: Предно задвижване. FHEV (Пълен хибрид). Двигател с вътрешно горене (ДВГ) и електрически мотор задвижват предните колела на автомобила с възможност за движение в изцяло електрически или в смесен режим.
  • 16 милчо

    6 9 Отговор

    До коментар #10 от "хъхъ":

    Дори 60х,което е малко вероятно,пак не е малко- това са десет год.градско каране.Това не е МВ 123/200d,да върви 40год.Вече караш пет години и.... новия модел
  • 17 демократе

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "демократ":

    сигурен ли си в това, което написа?

    Коментиран от #19

  • 18 Антон

    20 5 Отговор
    Не им вярвайте на тези маркетингови глупости, 200 коня ама за има няма кратко разстояние, докато има ток в батерията! И това е пикова мощност. Като свърши тока, карате малолитражка 1.2 която няма сила да откине, по няколко причини: малък мотор, тежка кола заради високоволтовата батерия, липса на ток в хибридната система, ДВГ-то работи освен да движи колата и да зарежда по-малко батерията, която не бива да се разрежда. Но това зареждане от двг-то е нищожно, баш зареждането си е на станция. Така че напълно безмислен автомобил!
  • 19 демократ

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "демократе":

    Абсолютно
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Кочо Честименски

    5 7 Отговор

    До коментар #3 от "механик":

    Френска кола, произведена след 1905 г. е абсолютна набутвация.
  • 23 факт

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "оня с коня":

    Има интернет

    Коментиран от #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ти да видиш

    15 5 Отговор
    Малеййй ! Ма , то много мощно , бе !!! Ми , как шЪ го удържим този звяр ?! Три цилиндъра !!! 1200 кубика !!! То , това шЪ да е , като изтребител ,бе !!! А па имало и с ДВГ с 1300 куб.см. ???!!! Е - това вече е ракета ! И всичко "това" само за 70 /седемдесет/ бона ???!!! Разкош !!! ПП, Тази стаийка мога да я възприема само и единствено , като майтап , а па ако се намерят чак такива ентусиасти готови да си купят самоходната косачка маскирана , като МПС - много ще се смея .
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 оня с коня

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "факт":

    Ами след като има Интернет ЗА ЧИЙ ми е да чета тукашните "новини"?
  • 28 1.2 големия мотор

    6 3 Отговор
    голема мощност и голем просперитет! Е тва, върви на смърт и харчи толкова масло, колкото и бензин
  • 29 Пич

    9 4 Отговор
    Купувайте бързо последните читави коли на старо , защото скоро ще изчезнат , и ей такива боклуци ви очакват !!! Това е за веган веелосиПЕДИСТ !!!
  • 30 Хм...

    6 1 Отговор
    Харесвам нашенски големи разбирачи журналисти, които говорят за някакъв "крен".
  • 31 Гого

    4 2 Отговор
    Искам 2HDI
  • 32 Тъп Глупънсбъркър

    4 3 Отговор
    Ама защо не са в ойро? Ние тука член на Еврозоната ли ще ставаме или какво? Давай по бълрарски 80 хиляди ойро и готово, а пък заплатите наполовина - на минмална 500 ойро бруто и за да се смята по -лесно и за да е в полза на работника само 100 ойро удръжки и 400 ойро минимална заплата и какво толкоз чак пък с някакви си 200 заплати ще можеш да си купиш и честито на печелившите, ана останали в следващия тираж!
  • 33 Слаба ракия

    4 2 Отговор
    Пробвах го на тест драйв, ако ще карате градско, и ви се дават минимум 70К, взимайте го. Но това не е кола за дълги разстояния, на магистрала бръмчи като миксер, и гарантирано звука ще ви изнерви.
  • 34 Вервайте ми!

    3 5 Отговор
    Лошо копие на Ауди Q5
  • 35 Ироничен

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Всичко е ок":

    Първата ми ИСТИНСКА кола беше точно Рено. Но Рено 25! Невероятен за времето си комфорт и двигател със128 коня, което при конкуренцията на Ладите изглеждаше като Ф1.

    Коментиран от #36

  • 36 Да, така си беше

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Ироничен":

    И аз първо имах Рено 9, след това Рено 21…. и им се радвах ли радвах. Докато не започнах да карам Ситроен и Пежо и си казах: Рено - никога повече. После БМВ и си казах: френски автомобил: не, благодаря но не. А, за разбирачите: Не знам защо, но нашите БМВ-та (6 цилиндъра винаги), не се чупят.

    Коментиран от #37

  • 37 Дфен

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Да, така си беше":

    БМВ не се чупи. Да ти пратя снимки на един сервиз.