Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Обновеният SUV Renault Austral вече се появи в полезрението на специалистите, а от съвсем скоро ще започне да се продава и у нас. Ние го тествахме в Испания, като впечатленията ни са основно положителни и то най-вече заради факта, че обновеният Austral няма да предложи очакваната plug-in хибридна (PHEV) версия, която ще задължи собствениците да се включват в електрическата мрежа. Французите са приели друг подход, като са решили да не се включват в надпреварата за зареждане от мрежата, а залагат на познати и доказани хибридни задвижвания, гравна роля в които има ДВГ.
Това решение означава, че клиентите на новия Austral ще трябва да се доверят на съществуващите хибридни системи на Renault. Основният акцент остава върху пълния хибрид (Full Hybrid) с 1.2-литров бензинов двигател със системна мощ от 200 коня, който вече е доказал своята ефективност и икономичност и който ни беше предоставен за тест в Испания.
Тази технология позволява на автомобила да се движи изцяло на електричество на къси разстояния и при ниски скорости, като същевременно осигурява адекватна мощност и намален разход на гориво при по-дълги пътувания. Другият вариант, който е на разположение на нашия пазар също не е за пренебрегване.

Тук говорим за четирицилиндровия 1.3 TCe, който е резултат на съвместните усилия на Renault-Nissan и Daimler и този мотор се вгражда в A и B-Klasse на Mercedes, както и в модели на Dacia. Тава е един наистина забележителен мотор, но как се държи под капака на новия Austral ще ви разкажем в някой от следващите ни тестове, тъй като, както вече споменахме, в Испания карахме само версията Full Hybrid.
Какво означава това за бъдещите купувачи?
За потенциалните купувачи на Renault Austral, това означава, че фокусът ще бъде върху лесната за употреба и ефективна хибридна технология, която не изисква допълнително зареждане от електрическата мрежа. Моделът ще продължи да предлага комфорт, модерен дизайн и богато оборудване, но без необходимостта от висене пред зарядната станция. Ето и по-конкретно как видяхме новия Austral.
Екстериор
Моделът се стреми (и според нас определено успява) да впечатли с нов дизайн, модерен интериор и горепосочения фокус върху по-удачните хибридни технологии. Първото нещо, което привлича погледа в Austral, е неговият смел и модерен външен вид. Дизайнът е по-агресивен и динамичен в сравнение с предшественика си, с ясно изразени линии и мускулести форми.

Предната част е доминирана от голяма радиаторна решетка, фланкирана от елегантни C-образни LED фарове, които създават отличителен светлинен подпис. Профилът е елегантен, с плавно преливащи линии и подчертани калници, които придават усещане за стабилност. Задната част е широка, с изтънчени LED стопове, които се простират почти по цялата ширина на автомобила, акцентирайки върху модерния облик. Като цяло, Austral изглежда по-висок клас и по-технологичен, отколкото бихме очаквали.
Плюсове:
Модерен и атрактивен дизайн, който се отличава.
Изразени LED светлини, които придават характерен вид.
Добра пропорция и внушително присъствие на пътя.
Минус:
Някои може да намерят дизайна за прекалено натоварен с детайли в определени зони.
Интериор
Вътрешността на Austral е мястото, където Renault наистина е положило усилия. Интериорът е значителен скок напред по отношение на качеството на материалите, дизайна и технологиите. Доминиращи са два големи екрана, които образуват "L" образна форма – дигитално приборно табло и вертикален мултимедиен екран, работещ с Google Automotive Services. Последното осигурява интуитивен достъп до навигация, музика и други приложения.

Качеството на изработка е впечатляващо, с меки на допир материали, дървени акценти (при по-високите нива на оборудване) и внимателно подбрани текстилни елементи. Седалките са удобни и предлагат добра странична опора, дори при по-дълги пътувания. Пространството за пътниците е адекватно както отпред, така и отзад, а багажникът е с приличен обем за класа си.
Плюсове:
Модерен и високотехнологичен кокпит с два големи екрана.
Висококачествени материали и отлична изработка.
Удобни нови седалки и добра ергономия.
Интеграция на Google Automotive Services за безпроблемна свързаност.
Минуси:
За някои потребители може да отнеме време за свикване с вертикално ориентирания централен дисплей.
Физическите бутони, макар и налични, може да са по-малко от желаното за някои функции.
Двигател и ходови характеристики
Както бе споменато, Renault Austral 2025 залага изцяло на хибридни задвижвания, като най-популярният вариант е 1.2-литровият турбобензинов двигател, комбиниран с електрически мотор. Макар и с трицилиндрпов ДВГ, тази система осигурява повече от адекватна мощност за ежедневно шофиране и изпреварвания, като същевременно поддържа нисък разход на гориво.

По време на тестовото шофиране, Austral демонстрира комфортна и балансирана возия. Окачването поглъща добре неравностите по пътя, осигурявайки плавно пътуване, без да е прекалено меко и да води до крен в завои. Воланът е лек и информативен, което улеснява маневрирането в градски условия. При по-високи скорости, автомобилът е стабилен и предсказуем.
Хибридната система работи плавно и ефективно. Преминаването между електрическо и бензиново задвижване е почти незабележимо. В градски условия, Austral често използва електрическия режим, което допринася за тиха и приятна атмосфера в купето, както и за значително по-нисък разход на гориво.
Извън града, бензиновият двигател се включва, за да осигури необходимата динамика, като същевременно електрическата подкрепа спомага за намаляване на натоварването и подобряване на ефективността. Системата Multi-Sense на Renault позволява на водача да избира между различни режими на шофиране (Eco, Normal, Sport), които променят реакциите на двигателя, кормилното управление и настройките на ходовата част, адаптирайки автомобила към предпочитанията и условията на пътя.

Плюсове:
Ефективни хибридни задвижвания с нисък разход на гориво.
Комфортна и балансирана возия, подходяща за дълги пътувания.
Тиха работа на хибридната система, особено в електрически режим.
Добра маневреност в градски условия.
Минуси:
Отсъствието на plug-in хибриден вариант може да е недостатък за някои потребители, търсещи по-голям електрически пробег.
Въпреки че е адекватна, динамиката не е спортна, което е очаквано за семеен SUV.
Заключение и цени

Renault Austral си остава сериозен претендент в сегмента на компактните SUV-та. Обновеният му вариант впечатлява с модерен и смел дизайн, високотехнологичен и премиум интериор, както и ефективни хибридни задвижвания, които осигуряват комфортно и икономично шофиране. Въпреки липсата на PHEV опция, Austral предлага достатъчно, за да привлече вниманието на купувачи, които търсят стилен, добре оборудван и ефективен автомобил за ежедневието и пътуванията.

Този обновен модел е доказателство, че Renault е решен да се конкурира на високо ниво, предлагайки иновации и качество, характерни за по-висок клас автомобили. За тези, които търсят модерен SUV-та с фокус върху хибридната технология и комфорта, Austral е едно силно и препоръчително предложение. Що се отнася до цените, то те почти не се различават с тези на предходния Austral, като според нивото на екипировка и наличната задвижваща система варират.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Софиянец
13:45 08.06.2025
2 Всичко е ок
Коментиран от #5, #35
13:58 08.06.2025
3 механик
Коментиран от #22
13:59 08.06.2025
4 екстра
14:04 08.06.2025
5 Хеми значи бензин
До коментар #2 от "Всичко е ок":
Добре че в Индия 1.5млрд пазар казват същото за шкода. Бъгъ не е важна14:05 08.06.2025
6 Куку
Коментиран от #7, #9
14:12 08.06.2025
7 демократ
До коментар #6 от "Куку":
Е те така тоя рл мотор замества 4-тия цилиндър на 2-тровката мисли малко недей бъди т ъп.Тесла даже на без цилиндри го карат.
Коментиран от #17
14:14 08.06.2025
8 Хасковски каунь
14:57 08.06.2025
9 гост
До коментар #6 от "Куку":
200кс е пълен хибрид в над 50% от времето работи електромотора а двигателя зарежда батериятаКоментиран от #14
15:41 08.06.2025
10 хъхъ
Коментиран от #16
15:52 08.06.2025
11 реалистъ
15:56 08.06.2025
12 Порно
16:22 08.06.2025
13 ТТ данни
16:52 08.06.2025
14 Да ама Не
До коментар #9 от "гост":
200кс е системна мощност, при това не на колелата, а общо на двигателчето и ел. двигателя. Когато батерията се изтощи (а това става бързо), двигателчето не само върти колелата, но и зарежда батерията.Коментиран от #15
16:58 08.06.2025
15 Допълнение към Да ама Не - Цитат
До коментар #14 от "Да ама Не":
От Рено: Предно задвижване. FHEV (Пълен хибрид). Двигател с вътрешно горене (ДВГ) и електрически мотор задвижват предните колела на автомобила с възможност за движение в изцяло електрически или в смесен режим.17:02 08.06.2025
16 милчо
До коментар #10 от "хъхъ":
Дори 60х,което е малко вероятно,пак не е малко- това са десет год.градско каране.Това не е МВ 123/200d,да върви 40год.Вече караш пет години и.... новия модел17:07 08.06.2025
17 демократе
До коментар #7 от "демократ":
сигурен ли си в това, което написа?Коментиран от #19
21:21 08.06.2025
18 Антон
23:07 08.06.2025
19 демократ
До коментар #17 от "демократе":
Абсолютно23:44 08.06.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Кочо Честименски
До коментар #3 от "механик":
Френска кола, произведена след 1905 г. е абсолютна набутвация.03:51 09.06.2025
23 факт
До коментар #20 от "оня с коня":
Има интернетКоментиран от #27
07:04 09.06.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 ти да видиш
08:44 09.06.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 оня с коня
До коментар #23 от "факт":
Ами след като има Интернет ЗА ЧИЙ ми е да чета тукашните "новини"?08:48 09.06.2025
28 1.2 големия мотор
09:20 09.06.2025
29 Пич
09:39 09.06.2025
30 Хм...
10:10 09.06.2025
31 Гого
11:23 09.06.2025
32 Тъп Глупънсбъркър
12:55 09.06.2025
33 Слаба ракия
13:37 09.06.2025
34 Вервайте ми!
14:37 09.06.2025
35 Ироничен
До коментар #2 от "Всичко е ок":
Първата ми ИСТИНСКА кола беше точно Рено. Но Рено 25! Невероятен за времето си комфорт и двигател със128 коня, което при конкуренцията на Ладите изглеждаше като Ф1.Коментиран от #36
16:24 09.06.2025
36 Да, така си беше
До коментар #35 от "Ироничен":
И аз първо имах Рено 9, след това Рено 21…. и им се радвах ли радвах. Докато не започнах да карам Ситроен и Пежо и си казах: Рено - никога повече. После БМВ и си казах: френски автомобил: не, благодаря но не. А, за разбирачите: Не знам защо, но нашите БМВ-та (6 цилиндъра винаги), не се чупят.Коментиран от #37
20:35 09.06.2025
37 Дфен
До коментар #36 от "Да, така си беше":
БМВ не се чупи. Да ти пратя снимки на един сервиз.14:39 11.06.2025