Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите

22 Май, 2025 15:41 4 346 17

  • toyota-
  • rav4-
  • европа-
  • кросоувър

Новият модел ще се предлага на пазара по-късно тази година

Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите - 1

Шестото поколение на Toyota RAV4 най-накрая бе показано, продължавайки да развива своя отличителен дизайнерски език. Още от пионерската си поява през 1994 година. RAV4 е неизменна част от сегмента на семейните SUV автомобили, като през миналата година излезлият модел спечели титлата на третия най-продаван автомобил в света.

Визуално новият модел запазва познатите изправени и внушителни пропорции на отиващия си RAV4, като същевременно възприема по-съвременна и по-настойчива естетика. В предната част вече има отличителни С-образни LED фарове, които черпят вдъхновение от ръбатия дизайнерски език, видим при новия Prius и фейслифтирания bZ4X. В задната част логото на новия модел на RAV4 е елегантно интегрирано между задните светлини, а самите те са вградени в елегантна черна лайстна на капака на багажника.

Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите

За тези, които търсят още по-агресивно присъствие, се завръща популярният вариант GR Sport. Тази модификация се отличава с уникални черни 20-цолови алуминиеви джанти и характерна форма на радиаторната решетка. Освен естетиката, GR Sport се възползва и от по-широка с 20 мм следа, високоефективни амортисьори, различни пружини и променено сервоуправление, които допринасят за това, което Toyota твърди, че е „по-голяма ангажираност“ зад волана. Отвътре уникалните елементи на GR Sport включват алуминиеви педали, велурени спортни седалки и червени акценти в купето.

Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите

В основата на тези подобрения в дизайна и производителността стои преработена версия на платформата TNGA G-AK на предишния RAV4. Задвижването продължава да бъде електрифицирано, с възможности за напълно хибридни и plug-in хибридни задвижвания. Звездата на шоуто за много пазари ще бъде плъг-ин хибридът, който сега разполага със значително по-голяма батерия с капацитет 23 kWh. Това означава пробег от 100 км на чисто електричество, което представлява значително увеличение с 25 км в сравнение с предишния модел.

Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите

Възможностите за зареждане също са значително подобрени. RAV4 вече поддържа бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 50 kW, което позволява бързо зареждане от 10 до 80% само за 30 минути. Скоростта на зареждане с променлив ток също е подобрена до 11 kW, за което спомага усъвършенствана система за управление на топлината, която интелигентно превключва между охлаждащите системи, подобрявайки както ефективността на зареждане, така и дълготрайността на батерията. Тази нова батерия също така умело допринася за подобряване на динамиката на шофиране, като понижава центъра на тежестта на автомобила.

Плъг-ин моделът предлага конфигурации със задвижване на предните колела и със задвижване на всички колела. По-мощният RAV4 със задвижване на всички колела генерира 304 конски сили, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди. Новият вариант с предно задвижване, макар и с по-малка мощност - 268 конски сили, все пак постига скорост от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди.

Toyota представи шестото поколение на RAV4: Ето какви са новостите

Toyota не е забравила и пълнохибридните модели, като е въвела фини подобрения в електромотора, трансмисията и системите за управление за по-добра реакция. Тук версията с предно задвижване генерира 183 конски сили, а вариантът със задвижване на всички колела - 191 конски сили. На борда е налична и интелигентна функция за географско ориентиране, която автоматично превключва в режим на електрическо задвижване при навлизане в екологични зони въз основа на навигационни данни и навици на шофиране. Благодарение на 10% по-твърдата каросерия и повсеместните подобрения в цялостната рафинираност SUV трябва да се управлява наистина по-добре от преди.

Вътре в новия RAV4 пътниците ще намерят изцяло модерна и ориентирана към потребителя среда. Новият 12,9-инчов централен сензорен екран, за който се съобщава, че е проектиран с оглед на европейските клиенти, предоставя ключова информация с един поглед, заедно с адаптивни преки пътища и цялостно „ориентирано към потребителя изживяване“, според Toyota. Непосредствено пред водача, 12,3-инчов цифров екран може безпроблемно да интегрира сателитната навигация на автомобила, допълнително допълнен от преработен head-up дисплей за важна информация, проектирана директно в зрителната линия на водача.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 24 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тизе

    31 17 Отговор
    хубава кола ама пак грозна
  • 2 Консуматор

    32 12 Отговор
    Вчера я презентираха и вече има нужда от спешен фейслифт. Предницата нещо не е ок. прилича на китайка.
  • 3 Реалист

    20 15 Отговор
    Ръбест рено аустрал.
  • 4 Ааа не

    33 11 Отговор
    Грозно, много грозно. Харесвам тойота, особено рав4, но това е абсолютно неприятно за гледане. Тоя правоъгълен дашборд с тесла ли са го дялкали?
    Излагация.
  • 5 Антон

    27 12 Отговор
    Поредната безлична тойота,
    Типично азиатско излъчване, без собствено лице и присъствие. Виждайки този автомобил на улицата, масово хората ще я оприличат на поредната неизвестна китайска марка шу джи че или ма джи те и т.н.
  • 6 Перник

    12 22 Отговор
    Ако ще купувам сув ще бъде тигуан тди

    Коментиран от #7

  • 7 Баят селяк

    10 7 Отговор

    До коментар #6 от "Перник":

    А така колега харна дума рече дизел до живот
  • 8 Вътре

    13 15 Отговор
    Е ужас. Все едно руснак я е правил. Дялкана с теслата.

    Коментиран от #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Край

    25 3 Отговор
    Тъкмо свикнеш за десетина години с вида на модела и те го променят с още по-грозен. Машина правят тойота - дизайн НЕ.
  • 11 Айзомби

    14 4 Отговор
    Супер си е тойотата.Само ,че в европа пак цената най-вероятно щее доста висока.
  • 12 БАБХ

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "Вътре":

    карай си гоуфу и не се обяснявай
  • 13 ПоКУРко

    6 11 Отговор
    Ширпотреба за Клошари!

    Коментиран от #14

  • 14 Айзомби

    15 3 Отговор

    До коментар #13 от "ПоКУРко":

    Хаха кой го казва.Ганя с 30 годишния опел на газ.
  • 15 БМВ Водач

    8 5 Отговор
    много грозен Нисан Х - Трейл
  • 16 Филип Тотю

    5 1 Отговор
    Грозна е и предишния модел,така е имам я .Ама здрава и гори по 4.5 градско,Навън макс 6.5. Ганя да си кара Голфо на газ и да не дава акъли

    Коментиран от #17

  • 17 Оня със Голфо

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Филип Тотю":

    Ше видим кой кого!!!!😈🤣🤣🤣