Bentley и Lamborghini генерират 60% от печалбата на Audi Group с едва 1% от продажбите

31 Май, 2025 10:30 3 216 6

  • audi-
  • lamborghini-
  • bentley-
  • печалби

Докато повечето автомобилни компании се борят с конкуренцията при масовите модели, резултатите от първото тримесечие на 2025 година подчертават нещо изключително: Bentley и Lamborghini, двете премиум марки в рамките на Audi Group, са отговорни за около 60% от печалбата на групата, въпреки че представляват само 1% от обема на продажбите. Тази разлика в печалбата показва колко голямо значение имат високият марж и ексклузивността в автомобилната индустрия.

Lamborghini демонстрира впечатляваща показатели през първото тримесечие, доставяйки 2967 автомобила, рекорден брой за този период, и реализирайки приходи от 895,2 милиона евро. Това представлява ръст от 29,6%, като оперативната печалба на марката достига 248,1 милиона евро, увеличение с 32,8%. Основен двигател за този растеж са продажбите на ребрандираното Audi RSQ8 - Lamborghini Urus.

В същото време Bentley отбеляза известен спад. Доставките са намалели с 4,7% до 2388 автомобила, а печалбата е спаднала с над 40% до 71 милиона евро. Въпреки това компанията запазва ролята си в печалбата на групата благодарение на високите цени на моделите си и лоялната клиентска база.

Резултатите на тези две марки ясно демонстрират важен икономически урок: при всяка продажба на Lamborghini, марката реализира печалба от 83 хил. евро. Луксозните и мощни автомобили може да не доминират в обема на продажбите, но техните маржове ги правят изключително ценни. Това е причината Volkswagen Group да продължава да подкрепя развитието на Lamborghini и Bentley, въпреки че те са незначителен обем от продадените автомобили.

Докато автомобилният свят върви към масова електрификация и все по-конкурентна среда при достъпните модели, премиум марките се очертават като стълб на стабилността. Те са не просто експонати на технологичния напредък на немските инженери, а са главните източници на приходи. Обосновани ли са огромните маржове на Lamborgini и Bentley?

По темата работи Мартин Тодоров


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    2 2 Отговор
    Страхотно
  • 2 Капейка

    4 8 Отговор
    Друго си е ладата и масквича
  • 3 мартине, трябваше

    6 2 Отговор
    да анализираш на колко малолитражки е цената на тези автомобили, и колко е печабата при продажбата им. тази статия може и се отнася за почти всеки бизнес у нас: ниска стойност на произвоство и голЯми печалби, но винаги фирмата е на загуба и трябва да й се възстанови ддс
  • 4 Колега

    3 0 Отговор
    Интересно ми е: колко години му трябват на един средностатистически гражданин , чрез пестене (без далавери) да си позволи подобен автомобил?
  • 5 Японеца а

    4 1 Отговор
    Лъжи и измами от фалиралия конгломерат!
  • 6 Фолксваген Груп

    5 1 Отговор
    Няма Ауди Груп! Има Фолксваген Груп!
    Ламборгини и Бентли са част от тази група!!!