Ремонтиран или употребяван автомобил: какви са разликите, които трябва да знаете?

15 Юни, 2025 12:30 7 715 23

  • употребяван автомобил-
  • ремонтиран автомобил

Това са коли на възраст между 1 и 5 години, които са с пробег по-малък от 150 000 ккилометра

Ремонтиран или употребяван автомобил: какви са разликите, които трябва да знаете? - 1

През последно време така наречените ремонтирани автомобили стават все по-популярни на пазара за употребявани автомобили. Тези превозни средства представляват самостоятелна категория, която набира популярност в този период на покачващи се цени на новите автомобили. Ето какво ги отличава от традиционните употребявани автомобили.

Търсите употребяван автомобил? Така наречените ремонтирани автомобили може да ви заинтересуват. В търсене на нови печалби на фона на намаляващите продажби на нови автомобили, повечето производители предприеха атака и в сектора на употребяваните автомобили. Някои от тях, като Dacia и Renault с марката Renew или Stellantis с мрежата си Spoticar, са сред първите, които искат да стъпят сериозно и на пазара на употребявани коли.

Постепенно и останалите дистрибуторските групи започват все повече залагат на този тип продукти, което е добре за родните потребители, защото предлага висока добавена стойност. Но как всъщност се различава ремонтираният автомобил от употребявания?

За разлика от употребяваните автомобили, които нямат ограничения за възраст или пробег, рециклираните или наричани още ремонтирани автомобили обикновено са на възраст между 1 и 5 години и имат по-малко от 150 000 км на километража. Тези характеристики не са случайни. Рециклирането на по-стари превозни средства не е икономически привлекателно за работещите в сектора.

Тези автомобили получават щателни грижи и ремонт, който липсва при употребяваните автомобили. Спирачна система, механични компоненти, батерия, гуми, интериор, каросерия... тези автомобили преминават през поне 100 контролни точки, за да се оцени работата, която трябва да се извърши, преди да бъдат предложени за продажба в най-добрата им светлина.

За разлика от употребяваните автомобили, рециклираните автомобили са "без забележки". След като преминат през въпросните сто проверки, те се ревизират и ремонтират в сервизните центрове, като всички операции се записват в отчет, достъпен преди продажбата. Те позволяват стандартизиране на цялостното състояние на автомобилите чрез прецизни процеси и спецификации.

В резултат на това тези превозни средства, напълно разполагащи с възможностите си, изглеждат почти като нови, а рейтингът им, синоним на марж за продавача, е съизмерим. Това би трябвало да успокои дори най-предпазливите купувачи, особено след като сделката е съпътствана от допълнителни услуги, една от най-важните от които е гаранцията.

Механичното и естетическото състояние на тези автомобили успокоява клиентите, търсещи безупречен употребяван автомобил. Но такава цялостна реставрация се отразява в продажната цена, която е по-висока. Проследимостта е ключова характеристика на ремонтираните автомобили. Тези превозни средства имат безупречна история, което далеч не е така за всички употребявани автомобили...

Друго предимство на ремонтираните автомобили: гаранцията за връщане на парите. Предимство, предлагано от някои марки, което ви позволява да потеглите зад волана на автомобил, за който можете да получите възстановяване на сумата, без да посочвате причина, в рамките на определен период от време и пробег. Например, Spoticar предлага тази опция за 10 дни или 1000 км, а Renault, чрез своята програма Renew, за 15 дни или 500 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 21 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ремонтиран

    19 3 Отговор
    Единия ремонтиран, а другия следващия месец ще е за ремонт
  • 2 Дон4000€€€

    5 17 Отговор
    В този случай много повече предпочитам електричка за да избегна лонг лайф интервалите на маслото от първия собственик. Той не че е виновен, такава е политиката на фирмите производители и дилърите.
  • 3 Гост

    8 8 Отговор
    ФВ отдавна владее този пазар чрез Weltauto. Нищо ново не се е случило, ама си знаем пристрастията на редакцията, нали? Особено на гостодин Славчев....

    Коментиран от #23

  • 4 антрашпиц

    10 2 Отговор
    Мдааа ,тука в БГ пак ще е по-различно.Например : Топ състояние ,без забележки ,карана само през летните уикенди от жена ,салона мирише на ново и още незнам си кво и като я вземеш още след първата смяна на масло и почва големия харч.Оказва се ,че и копресията куца ,дизела нещо там дюзите ,помпата и още незнам си там кво...та и те така ,българска работа.

    Коментиран от #5

  • 5 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "антрашпиц":

    Не си прав, продават 2 употреба читави коли! Ама цената е кисела, и после в автокъщата на полето, и се почва сценария описан от тебе! За пример, Weltauto си продава колите с 1 година гаранция или 20000 километра! Ако има нещо, все ще излезе дотогава, вярвай ми!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Върната от лизинг кола се вкарва в сервиза и се проверява.Ако открият проблеми се ремонтира.След това се продава като сертифициран автомобил втора употреба с гаранция.

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Трики

    6 2 Отговор
    Нов или превъртян автомобил - това е въпроса!

    Коментиран от #11

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ....БЕЗПРОБЛЕМЕН АВТОМОБИЛ ....
    🚘🚘🚘
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Турбо

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Декември 2024 година върнах 9 годишен автомобил и взех нов на лизинг.Без да има дефект , ми приеха стария и го продадоха на друг клиент като втора употреба.Правя това упражнение вече трети път,връщам стар и вземам нов автомобил.От СФА винаги ми дават добра цена за стария.Пиша ти от личен опит.

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Турбо":

    Сам пишеш : " върнах 9 годишен" ,
    а тук става дума за между 1 и 5 години❗
    Аз също карам трета чисто нова кола, двете ги продавах "на свободния пазар", защото бяха пазени и без дефекти и ми даваха по 5- 6 бона над офертата за обратно изкупуване на шоурума❗
    🚘Приятна вечер🚘

    Коментиран от #16, #17

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "кй87ъ6трхуй":

    🚘Ами тука пишем за коли🚘
    Твоя опит по пътищата на България
    го споделяй под статиите след полунощ ❗
    Накратко:
    🔞ДУХ АЙГО ПОД ВОДА,
    ЧЕ ВДИГАШ ПРАХ 🔞
  • 16 Турбо

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не се заяждам,само споделям опит.Автомобили от 1 до 5 години не е задължително да са претърпели тежко ПТП или голям ремонт.Такива автомобили се връщат на дилъра,като не можеш да му плащаш вноските.Аз върнах нов Фолксваген Кади заради това,че не бях доволен от автомобила.Слаб мотор 75 к.с. и друсаше като каруца.Приеха го,като загубих около 20% от цената.
  • 17 Турбо

    7 0 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    От Шоурума винаги дават по ниска цена, отколкото на свободния пазар,все пак трябва и те да спечелят нещо.Вече ти преценяваш кое ти е по ценно, времето или парите.На мен ми е по удобно давам стария,вземам новия.Приятна вечер.

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Края на миналата година върнах 4 годишен лизингов, точно ги беше направил. Платиха 80% от стойността на която го купих. Разбира се, за тези 4 години генерално цените се вдигнаха около 10%. Иначе на свободния пазар идваха разни и безобразие, които даваха макс 70%, и то с много компромиси от тяхна страна! Абе, смях голям беше😂😂😂 Дилъра си го изкупи обратно за 3 дена с формалностите, и то без да купя новата кола от тях.... Иначе колата, като изключим драскотините по паркинги, беше в заводското си състояние!!!

    Коментиран от #19

  • 19 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Цените на автомобилите се вдигнаха доста повече.За Пежо Партнер 2015 година платих 30000 лева,2024 г ми го оцениха за 10000 лева.За новия Рифтер цената е 54000 лева.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Е-така искам, с примери

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Иначе, са само приказки. Най-добре беше автора даде някакъв конкретен пример, за да може да се направи сметката. Например, един - два "реновирани" л.а. като цена как идват, а иначе като нови и на свободния пазар всеки сам може да си ги провери.
  • 21 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Така е, вдигнаха се доста, над 10%, но на базовите нива, те скочиха с доста, по високите нива станаха със марж около 10% + някъде! Понеже колегата каза че е хубаво с примери, модела който върнах, по ценова листа, струваше със около 5300 лева повече, или иначе казано 9.9% над цената на моята при покупка.
  • 22 Ръката на Кремъл

    0 1 Отговор
    Поредното тъпо заглавие. Ремонтираните автомобили са неупотребявани?
  • 23 така е

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Редакцията бедна имат дачия и рено. На славчев от години му текат лигите по бмв (взима по някой хонорар от ТИМ да хвали марката), но като цяло е гладна кокошка просо сънува