Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

4 Август, 2025 10:27, обновена 5 Август, 2025 10:46 16 814 12

  • употребяван автомобил-
  • повреди-
  • признаци-
  • съвети

Това са най-важните признаци, които ще ви помогнат да разпознаете некачествен употребяван автомобил

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил - 1
Снимки: Shutterstock

Автомобилни експерти посочиха 5-те най-важни признака, които ще ви помогнат да разпознаете некачествен употребяван автомобил. Купуването на употребяван автомобил е често срещан начин за смяна на превозно средство, но един от основните страхове е да попаднете на двигател за основен ремонт. Двигателят е сърцето на автомобила и неговите неизправности могат да доведат до много скъпи ремонти. Родионов обяснява как да избегнете такава покупка и на какво да обърнете внимание при огледа.

1. Дим от ауспуха: цветът е от значение

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

Първото нещо, което трябва да проверите, е димът от изпускателната система. За да направите това, загрейте двигателя, оставете го да работи 10-15 минути до достигане на работна температура и след това го форсирайте няколко пъти.

Син (сивкаво-син) дим: Този цвят обикновено показва, че двигателят "гори" масло, което може да се дължи на износени бутални пръстени, семеринги или проблеми с турбокомпресора. Това е знак за сериозно износване и вероятно предстои скъп ремонт.

Бяла пара: Не се притеснявайте от нея в студено време, тъй като това е кондензат. Ако обаче парата е много и не изчезва след загряване, а освен това мирише на антифриз, това може да означава, че антифриз е попаднал в цилиндрите. Причината може да е счупена гарнитура на главата на цилиндъра.

Черен дим: Обикновено сочи към проблеми с горивната система (богата смес, дефектни инжектори) или системата за запалване. Това е лош знак, но обикновено по-малко критичен от синия дим.

2. Под капака: търсене на течове

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

Следващата стъпка е да огледате внимателно пространството под капака. Обърнете внимание на течове на масло, антифриз и други течности. Погледнете съединението между главата на цилиндъра и блока на двигателя, където се намира гарнитурата на главата. Повредата ѝ често се проявява с течове на антифриз или масло.

Потърсете следи от уплътнител по фугите. Ако има прекалено много от него и е нанесен небрежно, това може да е опит за прикриване на теч. Проверявайте и за "неоригинални" маркучи, тръби или скоби, които са признак за прибързани ремонти.

Пресни болтове или следи от развиване по двигателя, особено по главата на цилиндъра, са директен сигнал, че двигателят е бил разглобяван. Ако видите чисти петна около болтовете на прашен двигател, това е причина да зададете въпроси на продавача.

3. Работа на двигателя: слушайте и наблюдавайте

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

Стартирайте двигателя. Той трябва да работи плавно, без силни вибрации и странични шумове.

Силни вибрации на празен ход могат да показват проблеми с опорите на двигателя, свещите, инжекторите или по-сериозни вътрешни неизправности.

Странни удари, щракания или метален звън са причина за повишено внимание, тъй като могат да сигнализират за износване на лагери, клапани или ангренажна верига.

Нестабилни обороти на празен ход също са тревожен сигнал. Двигателят трябва да поддържа плавни обороти, без колебания.

4. Табло: светлините не лъжат

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

Погледнете таблото за индикатори за грешки. Ако светят индикаторите "Check Engine" или други предупредителни лампи, това е причина да се усъмните и да поискате щателна диагностика. Някои продавачи премахват крушките, за да скрият грешките. Можете да избегнете това, като използвате обикновен скенер или Bluetooth адаптер, който се свързва към диагностичния конектор (OBD-II), за да проверите за грешки в двигателя.

5. Тест драйв: усетете колата

Петте най-важни признака за проблем при покупка на автомобил

Винаги правете тест драйв. Проверете реакцията на педала на газта. Колата трябва да набира скорост уверено, без спадове, тласъци или външен шум. Ако ускорява слабо, това може да показва ниска компресия или проблеми с горивната система. Обърнете внимание и на дима от ауспуха по време на интензивно ускорение.

Всички тези методи са предназначени за първична оценка на двигателя. За да купите наистина надежден автомобил, е необходима професионална диагностика в автосервиз, където могат да се измерят компресията, да се проверят течове и да се направи ендоскопия на цилиндрите. Това са съвременни и професионални изследвания, които дават най-точно заключение за състоянието на "сърцето" на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    49 10 Отговор
    🚘Над 50% от нововнос автомобилите е
    с ЛЕК козметичен ремонт
    след ТЕЖЪК пътен инцидент🚘
    Ако сте виждали пред Вас кола, която върви "като куче у вятър" 😉 ще разберете за какво пиша ❗

    Коментиран от #2

  • 2 оня с големия

    15 24 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    баба ти трънкина

    Коментиран от #4

  • 3 Дуньо простия

    48 2 Отговор
    .... счупена гарнитура на главата ....

    Без коментар....
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 9 Отговор

    До коментар #2 от "оня с големия":

    С ГОЛ-емия Г.Ъ.З ли си бе ❓
    А в автокъща влизАл ли си❓
  • 5 КАЖЕТЕ ЗАЩО ГО НАПРАВИХТЕ СЪЖАЛЯВАТЕ ЛИ

    8 3 Отговор
    ВИНАГИ ТОЧКА 5
    ИЗПЪЛНЯВАЙТЕ В МЕЖДУ
    БЛОКОВОТО ПРОСТРАНСТВО....
    ИЛИ ВЕЧЕР В 23.58 Ч.по булеварда
  • 6 теню

    18 3 Отговор
    Радослав е кога ще поумнееш ? ""Причината може да е счупена гарнитура на главата на цилиндъра. "" това може да го каже само човек който няма понятие от двигатели иначе дава акъл - или това това което го нямаш за себе си , а може би да си го раздал което си имал . Радослав е каквото е било , било повече не коментирай и не давай акъл защото не е останал за теб , повече недей да се жертваш за другите запази мнението за себе си.
  • 7 редник

    20 1 Отговор
    / Обърнете внимание и на дима от ауспуха по време на интензивно ускорение./

    Това е добър съвет... 😉
  • 8 продавач

    4 15 Отговор
    Знаеш ли как ще дам на някой семкар да мери компресия и да направи ендоскопия на цилиндрите? Като иска нова кола за 5000 лева- в магазина.
  • 9 гумата

    13 2 Отговор
    Ма автомобил за 3-4000 какво да гледш като още на прегледа не минава за газове?

    Коментиран от #10

  • 10 Дуньо простия

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "гумата":

    А, като го регистрираш всичко минава... После що така, само кусури му търсят???
  • 11 Шестият най-важен признак

    6 0 Отговор
    6. Автоматичната скоростна кутия: След като я изкарате от автокъщата ви започват неприятните преживявания с пишман майстори.
  • 12 Коста

    6 0 Отговор
    Аз така копувах един автомобил цял ден и накрая ме изгониха