MAN започна серийно производство на електрически камиони

16 Юни, 2025 17:37 2 792 25

  • man-
  • камиони-
  • електрически камиони

Те ще се сглобяват заедно с конвенционалните модели

MAN започна серийно производство на електрически камиони - 1

Изключително важен момент за MAN Truck & Bus настъпи, след като компанията официално започна серийното производство на своите електрически камиони в завода си в Мюнхен. Това знаково събитие означава, че камионите с електрически и с двигатели с вътрешно горене вече се сглобяват едновременно в единна производствена линия, което е важна стъпка в прехода на индустрията за тежкотоварни превозни средства към електрификация.

Тази стратегическа промяна в дейността се подкрепя от значителен финансов ангажимент от страна на MAN, като приблизително един милиард евро са отпуснати за електрифициране на европейските производствени съоръжения през това десетилетие, значителна част от които са насочени към германските заводи. Михаел Кобригер подчерта, че това е силно изявление за индустриалната политика на Бавария, което активно оформя трансформацията на индустрията както в Нюрнберг, така и в Мюнхен. Максималният производствен капацитет на завода позволява производството на около 100 камиона дневно, независимо от задвижващата система, като за производството на всеки са необходими около осем часа. Този гъвкав подход с комбинирана линия предлага бърза реакция на променящите се пазарни изисквания, като позволява производството на автомобили точно според поръчката на клиентите.

MAN започна серийно производство на електрически камиони

Отличавайки се от процеса на сглобяване, електрическите модели сега са оборудвани с две батерии под кабината, заедно с други електрически компоненти, които образуват интегриран силов агрегат, в ярък контраст с мостовете, резервоарите и изпускателните системи, инсталирани в вариантите с двигатели с вътрешно горене.

Преди да започне серийното производство, MAN успешно произведе близо 200 електрически камиона от предсерийна версия. Тези превозни средства вече са навъртели около два милиона километра в реални условия на използване от клиенти по европейските пътища, демонстрирайки впечатляваща ефективност със средна консумация от 97 kWh на 100 километра при някои ежедневни пътувания с дължина до 850 километра. Пазарната реакция е положителна, като вече са постъпили около 700 поръчки за новите електрически камиони.

Тези електрически камиони се захранват от модулни NMC батерии, произведени в завода на MAN в Нюрнберг. Тези конфигурации предлагат комбинирана брутна мощност от 534 kWh, което позволява пробег до 500 километра с едно зареждане. За по-продължителна експлоатация, опционален седми батериен модул може да увеличи пробега до 740 километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 преминаващ

    16 8 Отговор
    няма нито икономически нито екологичен смисъл! екологията не е само след като си произвел продукта а и самото производство и преработка след като излезе от употрба...

    Коментиран от #6

  • 2 Kaлпазанин

    12 9 Отговор
    Скоро ще ги предлагат и с бензинов генератор ,поне е камиона ще има място и за него

    Коментиран от #3

  • 3 дон Чикен

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Kaлпазанин":

    може и дизелов да е
  • 4 Тесльо=идиот

    7 8 Отговор
    Тесла Семи ще превземе света.Статистически е доказано.

    Коментиран от #19

  • 5 Механик

    12 6 Отговор
    И кво? За да измине дневните километри, които изминава нормален камион, на тоя ще трябва в прицепа му да няма място за товар. Там ще са всички батеррии. Ще остане място за каса бира, парче шпек ... и един по-голем...шпек за шифиора.
  • 6 гост

    12 17 Отговор

    До коментар #1 от "преминаващ":

    Само малка сметка за читателите , за тебе знам че няма смисъл ! За 1 милион км , средния пробег на камион до смяна , дизелов пушилник ще изгори поне 3 000 000 литра или 3000 тона нафта !!! Повтарям , 3 ХИЛЯДИ ТОНА !!!! Ако въобще можеш да си представиш какво значи това !! За твое сведение с такива емисии ще могат да се произведат над 100 000 ( сто ХИЛЯДИ) батерии , без да смятаме , че разхода с тях като пари отговаря на 7 на 100 нафта и ще се изплати само от спестените пътни такси за екологична норма , тоест електрическите на практика имат НУЛА разход за гориво !! Освен това могат да влизат навсякъде , дори в центъра на градовете , където отдавна е забранено за пушилници !!

    Коментиран от #8, #9, #10, #11, #12, #13, #14, #15, #17

  • 7 Коментиращ

    13 6 Отговор
    Да се чете:
    Ман е пред фалит!
    Щото те за обикновените тесли няма зарядни станции, па кво остава за камиони дето похапват енергията както Боко и шиши крадат народната пара!
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    🤔🤔🤔🤔
    "За 1 милион км , средния пробег на камион до смяна , дизелов пушилник ще изгори поне
    3 000 000 литра или 3000 тона нафта !!!"

    За 1 000 000 км 3 000 000 л нафта🥸
    Верно ли твоят камион гори 300л на 100км🥸🥸

    Коментиран от #22

  • 9 Шофьор в САЩ

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Какъв камион гори 3 л на километър ???
    Това може да е моментен разход не и среден. Freightliner Cascadia от последните 7-8 години с пълен товар 80000 паунда - 36 тона -средно минава 7-8 мили за галон дизел. Преведено за 11-13 км средно 3.7 л.или около 32л на 100км
    А MAN като им спрат субсидиите и до там са с ел камионите.
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Сметка без кръчмар :
    " ... електрическите на практика имат НУЛА разход за гориво !! "
  • 11 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Теслю митичен никога не си можел да смяташ.Като 5 години по 20 % е точно 100% по тесларската математика.
  • 12 Николова , София

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    За сведение ...3000 тона нафта са 200 автоцистерни или 50 жп цистерни , речни танкери 1,5 бр , морски танкери 5 % .океански танкери. ULLC и FSO ..няма даже и 1 % ...но зависи много и от външните температури
  • 13 преминаващ

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    chatGPT казва, че за производство на 534 kWh батерия се отделя между 33 – 57 тона СО2, около 3 тона суровини, отпадъци от добива на руда 200 – 300тона.... и това е само за производството. не забравяй колко емисии се отделят за добив, транспорт, производство... и всичко това още преди някой да седне зад волана на камиона.... много по екологично е да може да ремонтират камиони коли и други и да се използват по-дълго отколкото постоянно да се сменят с нови на 2-3 години примерно

    Коментиран от #16, #18

  • 14 някой си

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    как го изчисли разхода равен на 7 литра нафта? я напиши как го сметна подробно, да не го смяташ по цена на киловат ток за битови нужди? няма как да заредиш камион в блока или гаража на колата освен ако не го караш само 2 дни в месеца....
  • 15 ку ку ру ку

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    искам да ме наемеш шофьор и да ми даваш кеш да ти зареждам камиона. заплата не искам ще ти сменям и маслото без пари
  • 16 Допълнение

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "преминаващ":

    Аз също попитах чат gtp , като го накарах все пак да направи и сравнение с дизелов камион. Ето какво ми отговори

    а) Производството на дизелов камион отделя около 15 тона CO2, а производството на електрически камион (включително батерията) — около 57,5 тона CO2 (7,5 тона за камиона + 50 тона за батерията).

    б) Годишният пробег и на двата камиона е около 150 000 км.

    в) Дизеловият камион с разход 25 л/100 км отделя приблизително 0.67 кг CO2 на километър, което за година е около 100.5 тона CO2.

    г) Електрическият камион с разход 1.3 kWh/км, зареждан с електроенергия от средна енергийна смес (0.2 кг CO2/kWh), отделя около 0.26 кг CO2 на километър, или около 39 тона CO2 годишно.

    д) След първата година общият въглероден отпечатък на електрическия камион (производство + експлоатация) вече е около 96,5 тона CO2, докато този на дизеловия е 115.5 тона CO2 — т.е. електрическият камион има по-нисък въглероден отпечатък още от самото начало.

    е) След 10 години дизеловият камион ще е отделил около 1020 тона CO2, а електрическият — около 447,5 тона CO2.

    ж) Това означава, че електрическият камион намалява въглеродните емисии с над 570 тона CO2 за 10 години, което е повече от 50% по-малко.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 И още

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "преминаващ":

    Един електрически камион спестява по 61 тона CO₂ годишно спрямо дизелов. Това е повече, отколкото му струва да бъде произведен (57.5 тона CO₂).

    Още през първата година той компенсира напълно въглеродния отпечатък от собственото си производство.
    На втората година двата електрически камиона вече спестяват емисии, равни на производството на още четири.
    На третата – осем, и така нататък – с всяка година ефектът се удвоява.

    Само за 10 години този един камион спестява толкова въглеродни емисии, че на негово място можеха да бъдат произведени и пуснати в движение още 1022 електрически камиона — сякаш всички те са произведени с нулеви емисии.

    Коментиран от #24

  • 19 МЪСК ШАМПИОНА🏆

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "Тесльо=идиот":

    Няма статистика, това е реалността. TESLA е недостижима

    Коментиран от #20, #23, #25

  • 20 ТИР

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "МЪСК ШАМПИОНА🏆":

    Качи се да покараш камион,тогава изказвай мнение по въпроса.На картинка може да изглежда перфектно,в действителност се оказва тотален провал.
  • 21 смех

    1 4 Отговор
    Хората минават на самолети тия още са на камиони.
  • 22 Госта.

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Толкова могат розовите .
  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор

    До коментар #19 от "МЪСК ШАМПИОНА🏆":

    Тези картинки ни го показваш от години‼️
    Къде е реалността , че нещо я няма по пътищата❓
    А уж от 2017г щеше да започне продажбата му 🤔‼️
  • 24 преминаващ

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "И още":

    Всеки който купува камион за бизнес гледа разхода на гориво. Никой не го интересува СО2. Ако този камион е два пъти по скъп както автомобилите няма да има много желаещи да го купят защото при среден разход 97кв /100км е даже повече от 25литра дизел на 100км... Отделно ще е потежък, което значи по малко полезен товар. И зареждането ще трябва да е на много мощна зарядна станция каквито няма там където спират камиони. Зареждането отнема време което ще пречи и на работното време на шофьорите а ако не знаеш това е много скъпо нарушение в някои държави. Купуването на такъв камион ще има смисъл само някоя фирма да се хвали че е "еко"
  • 25 Хохохоо

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "МЪСК ШАМПИОНА🏆":

    Няма ги.... няяя маа гиии хахахаа