Частен случай: Бързото обезценяване на електромобилите повдига въпроси относно дългосрочната им стойност

21 Юли, 2025 13:00 8 915 24

  • електромобили-
  • обезценяване-
  • volkswagen-
  • id. buzz

Конкретният пример е за Volkswagen ID. Buzz, който губи значително от стойността си след само 640 километра пробег

Частен случай: Бързото обезценяване на електромобилите повдига въпроси относно дългосрочната им стойност - 1

Пазарът на електрически превозни средства продължава да се развива динамично, като често носи изненади както за производители, така и за потребители. Един скорошен случай, който предизвика дискусии, е значителното обезценяване на Volkswagen ID. Buzz, модел от първа серия, който е продаден на търг за почти 11 000 долара под препоръчителната си продажна цена, след като е изминал едва 640 километра. Този конкретен ID. Buzz е бил модел 4Motion, боядисан в Mahi-Green и Candy White, с интериор в цветовата палитра Dune, отопляеми капитански столове на втория ред и масажиращи електрически регулируеми предни седалки, първоначално оценен от Volkswagen на 72 385 долара.

Случаят е особено забележителен, защото демонстрира бързата загуба на стойност на автомобил, който е бил купен само пет месеца по-рано, през февруари тази година. За пет месеца превозното средство е изгубило 15% от първоначалната си стойност, въпреки ниския си пробег и множеството премиум функции. Това е в ярък контраст с първоначалния пазарен ентусиазъм, когато дилърите често добавяха надценки, достигащи до 35 000 долара, при стартирането на ID. Buzz.

Бързото обезценяване на ID. Buzz на този търг повдига въпроси относно дългосрочната стойност на определени електрически превозни средства и поведението на пазара. Докато някои EV модели запазват стойността си сравнително добре, други могат да претърпят бързо обезценяване, особено когато първоначалното търсене, подкрепено от дилърски надценки, започне да спада. Този случай може да послужи като предупреждение за потребителите, които обмислят закупуване на нови електрически автомобили, особено тези, които се продават над препоръчителната цена.

Авторът на статията предполага, че този резултат от търга може да послужи като силен аргумент за потенциалните купувачи, които търсят да договарят цените за нови модели ID. Buzz при дилъри. Фактът, че автомобил, почти нов и напълно оборудван, е загубил толкова много стойност, може да даде предимство на потребителите в преговорите, позволявайки им да избягват плащането на прекомерни надценки. Това е важен сигнал за пазара, който показва, че първоначалният "хайп" около определени EV модели може да не се превърне в трайна висока стойност при препродажба.

Общото послание е, че тази "подстрижка" в стойността (buzzcut) трябва да накара потенциалните купувачи да преосмислят плащането над препоръчителната продажна цена за автомобила. Пазарът на употребявани електрически превозни средства става все по-зрял и данните за обезценяване като тези за ID. Buzz са ценен ресурс за информирани решения за покупка. Потребителите трябва да бъдат внимателни и да проучват пазарните тенденции, преди да инвестират в нови EV модели, особено ако първоначалните цени са значително завишени.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 идеята е

    21 4 Отговор
    Като го купиш да го караш, а не да го продаваш пак.

    Коментиран от #3, #6

  • 2 таксиджия 🚖

    50 5 Отговор
    Колегите с електрички таксита се чудят на кой балък да ги продадат със лизинга. Пълна измама е пробегът! Зареждането на публична станция е по-скъпо от хибрид на бензин.

    Коментиран от #7

  • 3 таксиджия 🚖

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "идеята е":

    Аз купих акции на Апъл. Какво да ги правя!? Вървят само надоло.

    Коментиран от #4, #5, #20

  • 4 тю-тююууу

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    знаеш къде да си ги навреш.....

    Коментиран от #12

  • 5 идеята е

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    на колко километра са? или купуваш коли за да да печелиш като ги продадеш на 150 000 км после?
    поредното глупаво сравнение. Запомнете, че думата АНАЛогия не се ползва само на половина като искаш да "поскажеш" нещо.

    Коментиран от #13

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "идеята е":

    Да, но когато разбереш, че това което са ти ПРОБУТАЛИ не е това което са ти обещавали-
    нормално е да гледаш да се отървеш от него❗

    Коментиран от #8

  • 7 от ЕС с любов

    5 15 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    От 2030та спира продажбата на коли с ДВГ за фирми. Проекта е от вчера. Свиквай.
  • 8 идеята е

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    когато искаш да се ОТЪРВЕШ не се надаваш да го продадеш на същата цена, или си наивен?!

    Коментиран от #10

  • 9 ха ха ха

    7 3 Отговор
    "За пет месеца превозното средство е изгубило 15% от първоначалната си стойност"
    за 5 месеца нашенец по нашите улици може да му намали стойността на 30% от началната стойност. Стига сме коментирали КОНКРЕТЕН случай. За 5 месеца минал с 600 км... аре стига. Знаем защо толкова малко.
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор

    До коментар #8 от "идеята е":

    Наивен си, ако искаш да коментираш мен!
    Коментираме статията.

    Коментиран от #11

  • 11 идеята е

    1 8 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    точно това направих, но се жегна от риторичен въпрос към който явно отговора ти е бил - да.
    странно що не коментира началото на изречението?!
    май знаем защо

    Коментиран от #15

  • 12 таксиджия 🚖

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "тю-тююууу":

    селинджър не знам, как се прави това. покажи ми
  • 13 таксиджия 🚖

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "идеята е":

    Какво не разбра бе!? Обявен пробег 350-400км градско. Реален 250км със климатик/парно. Зареждане 2 часа от 15-80% на нормална станция - струва повече от колегите със хибриди и три пъти повече от нас със газова уредба.

    Коментиран от #16

  • 14 Тесльо=идиот

    4 7 Отговор
    Електромобилите не губят своята стойност,те да постоянно поскъпващ актив.Статистически е доказано.

    Коментиран от #18

  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "идеята е":

    Тъпо е да коментираш коментатори,
    но когато нямаш познания и етика
    за да коментираш статиите и коментарите - само това ти остава‼️

    Коментиран от #17

  • 16 идеята е

    3 8 Отговор

    До коментар #13 от "таксиджия 🚖":

    кое не разбра от статията бе? Частен случай (чети) в който не знаеш състоянието на колата на селянина който я е дрънкал по разбити офроуд пътища за да прави КЪМПИНГ с нея. точно градско ще правиш с ID. Buzz. Ти си измисляй цифрички. Това че си купил колата с 11 000 хилки от горе от ЕДИН продавач, а не си огледал цените при ОСТАНАЛИТЕ ПРОДАВАЧИ (Цитат - ДИЛЪРИТЕ често добавяха надценки, достигащи до 35 000 долара) си е твой проблем. А научете се да четете НЕ САМО ЗАГЛАВИЕТО и ПЪРВИЯ АБЗАЦ !
  • 17 идеята е

    5 7 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ой милото то. От едно изречение:
    когато искаш да се ОТЪРВЕШ не се надаваш да го продадеш на същата цена, или си наивен?!
    той прочете
    "си наивен"
    А останалото загърби, щото не му е удобно и се нацупи все едно някой му е казал - ТИ СИ НАИВЕН, а не е свързал в контекста думите "или си наивен"
    Лошо... на кой какво му е останало...
  • 18 Хаха

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Тесльо=идиот":

    Бременната от Мъск тротинетка пак се появи.

    Коментиран от #19

  • 19 таксиджия 🚖

    8 0 Отговор

    До коментар #18 от "Хаха":

    Не, това е колега, който го иронизира. Истинският Тесльо-вресльо пише само в друг сайт, който е за автомобилни новини. От скоро започна яко да хейти Тойота. Нарича фирмата "тойотка".

    Казва се Румен, има ютюб канал "румен виста". Бивш продавач на курсове за забогатяване по модела на Стефан грехам, Джереми лефебвре, андрей жик и компания. Съдят го за измами във Варна, затова продаде къщата и избяга на остров Бали. Сега е "травел ютюбер". Преди 2 години беше купил много акции на Тесла и затова започна да я промотира навсякъде. От тогава не го следя(гледам в ютюб).
  • 20 да погледнем в нет-а

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    Епъл - от 2021 до сега са 103% нагоре, а за последния месец 4.4% нагоре

    Коментиран от #21

  • 21 таксиджия 🚖

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "да погледнем в нет-а":

    Погледни да. Връх 260$, купих на 232. От тогава падна на 190, вдигна се на 210 и така стои и чака ърнингс кол-a другата седмица. Където Тим Кук ще обяви липса на прогрес със AI асистент и започва краша до 150$
  • 22 да погледнем в нет-а

    6 4 Отговор
    че кой те е карал да купуваш на 232. аз взех на 113. Някой трябва да ти е длъжен нещо ли? що не взе на Елбрус и Байкал. Стабилни фирми - супер процесори. Можеше и на Лада, Волга, АЗЛК (Ах Защо Ли те Купих) да вземеш. Кво се занимаваш със скапани акции на запада. Миришат. Като парите им. Разлагащ се капитализъм. Скоро ще ще ще ще се разпадне. вЕрвай ми ;-)
  • 23 Не бе

    6 0 Отговор
    БМВ 5та серия закупено за 175 хиляди лева след 6 месеца и 18 хил.км. си сменя собственика срещу 106 хиляди. И не - не е електричка а дизел. Ко праим?
  • 24 преминаващ

    3 1 Отговор
    "много е важно" с каква боя е боядисан... Взимам го на 5000км за 700$