АвтоВАЗ планира до края на годината да започне сглобяването на бюджетния седан Granta в Северна Африка, съобщава "Известия". Подобна програма съществува от съветско време, когато в египетския завод Al Amal Co. се произвеждат "лади". Предприятието е наследник на просъществувалата едва четири години Lada Egypt.
В края на 80-ти и началото на 90-те Al Amal Co. сглобява и боядисва ВАЗ-2107 от полуготови комплекти. Седанът струва между $8 000 и $8 500, почти 25% по-скъпо от руската версия. Произведени са едва 5 000 коли, но собственикът на завода Хасан Ахмед Сюлейман не се отказва и в продължение на 12 години се опитва да наложи на египетския пазар ВАЗ-2110. От модела са продадени 25 000 автомобила.
АвтоВАЗ възлага сериозни надежди за завръщане на чуждестранните пазари, макар че продажбите на руски автомобили никога не са били силни извън Социалистическия лагер. Миналата година компанията е изнесла за чужбина 78 000 автомобила. Три четвърти от тях обаче са заминали за Казахстан. На западните пазари се пада нищожен дял от доставките. В началото на тази година бе прекратен дори износът за Украйна.
Египетското предприятие ще бъде единственият задграничен завод, който ще сглобява Granta. В момента моделът се изработва в Толиати и Ижевск. Ако преговорите между АвтоВАЗ и Al Amal завършат успешно, производството в Африка може да стартира още преди Нова година. Перспективите пред Lada в Египет не са никак розови - 40% от тамошния пазар се принадлежи на евтини китайски коли.
24 Юни, 2014 11:34 3 630 10
Lada ще се произвежда в Африка
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Естребовски
12:47 24.06.2014
2 Кобрата
Коментиран от #3
14:25 24.06.2014
3 Никой
До коментар #2 от "Кобрата":
Пф... Поддържал ли си лада? За простотата си е невероятно ненадеждна, може би защото е с техника открадната от някоя по-голяма компания от 80-те. Дори и по-някаква невероятна случайност да издържи (или нервите ти да издържат) над 4 години то вече ще е толкова прогнила, че ще трябва да си тътриш краката по пътя.Коментиран от #4, #6
15:15 24.06.2014
4 Монго
До коментар #3 от "Никой":
И не знаеш "Лада" и "Жигула" от коя марка произлизат и си мислиш, че са от 80-те години? Виж "Фиат" 124...,1968 г.Коментиран от #5
18:52 24.06.2014
5 Никой
До коментар #4 от "Монго":
Говоря за сегашните най-нови лади.20:00 24.06.2014
6 Кобрата
До коментар #3 от "Никой":
Ами като караш до потрошаване ще издържа само 4 години...има лади по на 20-25 години и цънкат отвсякъде, защото се стягат и се карат внимателно...то не е само да я натискаш и да искаш да те вози.За да получиш трябва да дадеш
21:56 24.06.2014
7 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
12:20 25.06.2014
8 Владислав Димитров
17:03 25.06.2014
9 Стоян Стоянов
Коментиран от #10
10:53 26.06.2014
10 ярослав станчев
До коментар #9 от "Стоян Стоянов":
Абе той и Калашников е от 1947 г. ама до сега никой не е успял да изобрети нещо по-добро и да го подобри осезателно.Както се казва "Съвършенството няма нужда от подобрение".Та и с Лада е същото.
Хитър е дядя Вова,взе Крим под носа на ЕС и САЩ без пушка да пукне,а сега ще завземе и Африка с Ладюхите.Към всяка продадена Лада,бонус един багажник Калаши.Ще се грабят като топъл хляб.
11:41 27.06.2014