26 Юни, 2014 15:10 6 000 2

Lada Niva по австралийски

  • ваз-2121-
  • lada niva-
  • probag-
  • тунинг

Страната на кенгуруто изглежда като последното място, където някой ще се захване с тунинг на Lada. Двама братя с хърватски корени обаче са вложили немалко пари и усилия именно в такава метаморфоза.



Братята Бутовик са собственици на австралийската компания Probag, специализирана в монтажа на пневматично окачване и периферното оборудване за него. През 2006-а вземат решение да построят демонстрационен автомобил, който да илюстрира потенциала на фирмата.



Емигрантите от Хърватия купуват ВАЗ-2121 от 1986 г., разглобяват го и изхвърлят всичко освен каросерията. За проекта е заварен специален скелет. Ходовата част и спирачната система са взети от пикап Toyota Hilux, а пружините и ресорите са заменени от самостоятелно конструирани мощни пневматични стойки.



Под предния капак е монтиран 5.0-литров V8 от Holden с карбуратор Holley 650. С течение на времето братя Бутовик постепенно надграждат агрегата. Първо го снабдяват с нагнетател Holset, заменен по-късно от две турбини Garrett, а накрая му монтират голям механичен компресор.



Отначало трансмисията е тристепенен автомат GM Trimatic. С покачването на мощността далеч над 500 к.с. обаче се налага той да отстъпи място на специализирана скоростна кутия за драг рейсинг от Getrag.



На мястото на задната седалка и багажника са разположени четири бутилки със сгъстен въздух. Благодарение на тях бруталната Niva може де само да прилепва ефектно към асфалта, а и да подскача.



В края на миналото десетилетие автомобилът предизвиква истински фурор в Австралия. "Чернобилската" Lada печели над 50 награди на различни изложения. През 2008 г. обаче братя Бутовик решават да я продадат за едва $20 000, макар да са вложили в направата й поне двойно повече.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    5 0 Отговор
    Ужааааааас !!!Ще сънувам кошмари довечера!Това не може да е вярно!
  • 2 Пламен Бакърджиев

    3 0 Отговор
    Вместо да се стремят към по малко детайли, компаниите от тоди тип правят всевъдможни глупости. Може би вече се чудят, къде да си харчат парите. Когато СИТРОЕН са направили пневматичното окачване родителите им още не са били родени.