Страната на кенгуруто изглежда като последното място, където някой ще се захване с тунинг на Lada. Двама братя с хърватски корени обаче са вложили немалко пари и усилия именно в такава метаморфоза.
Братята Бутовик са собственици на австралийската компания Probag, специализирана в монтажа на пневматично окачване и периферното оборудване за него. През 2006-а вземат решение да построят демонстрационен автомобил, който да илюстрира потенциала на фирмата.
Емигрантите от Хърватия купуват ВАЗ-2121 от 1986 г., разглобяват го и изхвърлят всичко освен каросерията. За проекта е заварен специален скелет. Ходовата част и спирачната система са взети от пикап Toyota Hilux, а пружините и ресорите са заменени от самостоятелно конструирани мощни пневматични стойки.
Под предния капак е монтиран 5.0-литров V8 от Holden с карбуратор Holley 650. С течение на времето братя Бутовик постепенно надграждат агрегата. Първо го снабдяват с нагнетател Holset, заменен по-късно от две турбини Garrett, а накрая му монтират голям механичен компресор.
Отначало трансмисията е тристепенен автомат GM Trimatic. С покачването на мощността далеч над 500 к.с. обаче се налага той да отстъпи място на специализирана скоростна кутия за драг рейсинг от Getrag.
На мястото на задната седалка и багажника са разположени четири бутилки със сгъстен въздух. Благодарение на тях бруталната Niva може де само да прилепва ефектно към асфалта, а и да подскача.
В края на миналото десетилетие автомобилът предизвиква истински фурор в Австралия. "Чернобилската" Lada печели над 50 награди на различни изложения. През 2008 г. обаче братя Бутовик решават да я продадат за едва $20 000, макар да са вложили в направата й поне двойно повече.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
17:34 26.06.2014
2 Пламен Бакърджиев
07:51 27.06.2014