BMW започна производство на новото си поколение двигатели

3 Август, 2025 13:00 5 447 13

  • bmw-
  • neue klasse-
  • електромобили

Електрическите мотори са част от Neue Klasse платформата

BMW започна производство на новото си поколение двигатели - 1

В решаващ момент за своята стратегия за електрификация, BMW официално започна серийното производство на електромотори от ново поколение за своите предстоящи автомобили Neue Klasse. Тези двигатели „Gen6“ се произвеждат в дългогодишния завод на компанията в Щайр, Австрия, който е определен като първоначален производствен обект преди по-широкото им разпространение в световен мащаб. Това постижение идва три години след като BMW за първи път обяви намерението си да превърне завода в Щайр в център за експертиза в областта на електрическите задвижващи системи.

Ангажиментът на BMW към завода в Щайр е значителен, като до 2030 година се планира инвестиция от над 1 милиард евро за подкрепа на разработването и производствените възможности на тези модерни двигатели. Това превръща завода в Щайр в централен център на BMW Group за всички задвижващи системи, титла, която той държи от 40 години, докато произвежда двигатели с вътрешно горене за BMW и Mini. Заводът ще започне тази нова глава, като същевременно ще продължи да произвежда бензинови и дизелови двигатели. Новата линия за сглобяване на електрически двигатели ще наеме около 1000 работници, като според прогнозите половината от общия персонал на завода може да се занимава с електромобилност до 2030 година, в зависимост от пазарното търсене.

BMW започна производство на новото си поколение двигатели

Двигателите Gen6 са неразделна част от 800V архитектурата на BMW и имат сложен, модулен дизайн. Заводът в Щайр ще отговаря за производството на ротора, статора, трансмисията и инвертора. Корпусите на двигателите обаче ще се отливат в Ландсхут, Германия, преди да бъдат дообработени в Щайр. Производството на инвертори ще се извършва в нова, специално изградена чиста стая. Този модулен подход е проектиран така, че да позволява производството на различни варианти на двигатели, които да захранват цялата гама от предстоящите модели Neue Klasse.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мъдро

    6 22 Отговор
    токът е нашето бъдеще

    Коментиран от #12

  • 2 Факти

    14 27 Отговор
    А Лада още не може да направи пробив с въздушната възглавница 🤣

    Коментиран от #4

  • 3 Хеми значи бензин

    21 9 Отговор
    Германците са много слаби в електичарстяото а за електроника да не говорим.
  • 4 факт 2

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "Факти":

    А пък всички производители на автомобли-като чуят бг..бягат при съседите
  • 5 Бре

    15 3 Отговор
    Тия ме изненадаха. Мислех, че ще пускат новият еко-М 1.2 кубика, двуцилиндров, 200к.с. три-турбинен двигател.
    Това подсказва, че Урсулезата ще задълбочи кризата с еко-нормите в ЕС, само за да подпре немската икономика, поне на местна почва, че вън кой ще ги купува?

    Коментиран от #6

  • 6 демократ

    20 4 Отговор

    До коментар #5 от "Бре":

    Ти гледай какво ще стане като излопат BYD завода у Унгария.Те тогава немците ще се фанат за палците а в Сащ Тръмп им затвори врататав Мексико.
  • 7 Хаджиев

    12 2 Отговор
    Фалит на немски е: Плайте.
  • 8 Двигателите

    13 2 Отговор
    Това е било по-лесното решение. Бъдещето не зависи от двигателите които колкото и поколения напред да отидат, няма накъде повече да повишат ефективността си от днешните 97% КПД.

    За батерии трябваше да инвестират милиарди. Много милиарди, ако не искат пазарът да ги изхвърли.
  • 9 Москвич

    3 9 Отговор
    Ние пък въвеждаме......автоматичната скоростна кутия.
  • 10 Поради...

    9 2 Отговор
    ...спецификата на двигателите на БМВ, която всичко до болка познаваме, няма да има отвор за доливане на антифриз или вода, тя в отношение ще се налива директно в отворът за маслото -> единствена и неповторима по рода си технология!

    Коментиран от #11

  • 11 Да ама не

    1 4 Отговор

    До коментар #10 от "Поради...":

    Познаваме старите 4-ри цилиндъра бензин и дизел. 6 цилиндровите ги гледаме с недоверие (може и да хапе, не се приближавай много). 8 цилиндровите са си чиста екзотика както негър продавач на женския пазар. Новите поколения двигатели на БМВ след 2015г са нещо което в България е не особено познато и разбиращия всичко средностатистически българин гледа с недоверие. Нормално. След още 10-на години, ще свикнат и с тях.
  • 12 Коментиращ

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "мъдро":

    А съсипването на плодородни земи и множество ята с птици, те чие бъдеще са?!

    Или щом гандата ви казва, че превръщането на плодородната ни почва (нещо за което на много места по света ни завиждат) в пустиня, е зелена политика, значи да им вярваме безрезервно???!!!

    Ел мотори има отпреди двг!
    Проблемите винаги са били енергоизточникът и енергоносителят!
    Докато евтина, достъпна и наистина екологична технология бъде най-сетне представена на света, до тогава ще се ползва двг, а който го ограничава поради "зелени сделки" и "въглеродни отпечатъци", то такива хора отиват в графата на мустакатия от ВСВ!!!
  • 13 Айййй

    0 0 Отговор
    Фольксвагено умре...