В решаващ момент за своята стратегия за електрификация, BMW официално започна серийното производство на електромотори от ново поколение за своите предстоящи автомобили Neue Klasse. Тези двигатели „Gen6“ се произвеждат в дългогодишния завод на компанията в Щайр, Австрия, който е определен като първоначален производствен обект преди по-широкото им разпространение в световен мащаб. Това постижение идва три години след като BMW за първи път обяви намерението си да превърне завода в Щайр в център за експертиза в областта на електрическите задвижващи системи.
Ангажиментът на BMW към завода в Щайр е значителен, като до 2030 година се планира инвестиция от над 1 милиард евро за подкрепа на разработването и производствените възможности на тези модерни двигатели. Това превръща завода в Щайр в централен център на BMW Group за всички задвижващи системи, титла, която той държи от 40 години, докато произвежда двигатели с вътрешно горене за BMW и Mini. Заводът ще започне тази нова глава, като същевременно ще продължи да произвежда бензинови и дизелови двигатели. Новата линия за сглобяване на електрически двигатели ще наеме около 1000 работници, като според прогнозите половината от общия персонал на завода може да се занимава с електромобилност до 2030 година, в зависимост от пазарното търсене.
Двигателите Gen6 са неразделна част от 800V архитектурата на BMW и имат сложен, модулен дизайн. Заводът в Щайр ще отговаря за производството на ротора, статора, трансмисията и инвертора. Корпусите на двигателите обаче ще се отливат в Ландсхут, Германия, преди да бъдат дообработени в Щайр. Производството на инвертори ще се извършва в нова, специално изградена чиста стая. Този модулен подход е проектиран така, че да позволява производството на различни варианти на двигатели, които да захранват цялата гама от предстоящите модели Neue Klasse.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мъдро
Коментиран от #12
13:06 03.08.2025
2 Факти
Коментиран от #4
13:22 03.08.2025
3 Хеми значи бензин
14:14 03.08.2025
4 факт 2
До коментар #2 от "Факти":
А пък всички производители на автомобли-като чуят бг..бягат при съседите14:21 03.08.2025
5 Бре
Това подсказва, че Урсулезата ще задълбочи кризата с еко-нормите в ЕС, само за да подпре немската икономика, поне на местна почва, че вън кой ще ги купува?
Коментиран от #6
14:23 03.08.2025
6 демократ
До коментар #5 от "Бре":
Ти гледай какво ще стане като излопат BYD завода у Унгария.Те тогава немците ще се фанат за палците а в Сащ Тръмп им затвори врататав Мексико.14:41 03.08.2025
7 Хаджиев
15:00 03.08.2025
8 Двигателите
За батерии трябваше да инвестират милиарди. Много милиарди, ако не искат пазарът да ги изхвърли.
16:04 03.08.2025
9 Москвич
16:30 03.08.2025
10 Поради...
Коментиран от #11
19:35 03.08.2025
11 Да ама не
До коментар #10 от "Поради...":
Познаваме старите 4-ри цилиндъра бензин и дизел. 6 цилиндровите ги гледаме с недоверие (може и да хапе, не се приближавай много). 8 цилиндровите са си чиста екзотика както негър продавач на женския пазар. Новите поколения двигатели на БМВ след 2015г са нещо което в България е не особено познато и разбиращия всичко средностатистически българин гледа с недоверие. Нормално. След още 10-на години, ще свикнат и с тях.22:11 03.08.2025
12 Коментиращ
До коментар #1 от "мъдро":
А съсипването на плодородни земи и множество ята с птици, те чие бъдеще са?!Или щом гандата ви казва, че превръщането на плодородната ни почва (нещо за което на много места по света ни завиждат) в пустиня, е зелена политика, значи да им вярваме безрезервно???!!!
Ел мотори има отпреди двг!
Проблемите винаги са били енергоизточникът и енергоносителят!
Докато евтина, достъпна и наистина екологична технология бъде най-сетне представена на света, до тогава ще се ползва двг, а който го ограничава поради "зелени сделки" и "въглеродни отпечатъци", то такива хора отиват в графата на мустакатия от ВСВ!!!
22:19 03.08.2025
13 Айййй
12:28 06.08.2025