Как да поддържате двигателя си в перфектно състояние: отговор от експертите на ADAC

14 Август, 2025 10:17 20 292 8

  • двигател-
  • поддръжка-
  • инжектори-
  • съвети

Професионалното почистване на инжекторите е от съществена важност

Как да поддържате двигателя си в перфектно състояние: отговор от експертите на ADAC - 1
Снимка: Shutterstock

Поддържането на автомобилния двигател в перфектно състояние е от ключово значение за дългия живот и безпроблемната работа на колата. Често пъти шофьорите разчитат само на редовната смяна на масло и филтри, но според експертите това не е достатъчно. Почистването на инжекторите е една от най-важните превантивни мерки, която много собственици на автомобили пренебрегват.

Според специалистите от ADAC, натрупването на отлагания в двигателя е неизбежен процес, дори когато се използва висококачествено масло. Тези отлагания се натрупват постепенно върху инжекторите, горивната камера, клапаните и буталата, което води до редица сериозни проблеми. За да се справим с този проблем, той препоръчва професионално почистване на инжекторите, което може да се извършва без разглобяване на двигателя и отнема около 30 минути.

Замърсяването на тези ключови компоненти може да има сериозни последици. Сред най-честите проблеми са износени клапани, залепнали бутални пръстени, повишен разход на масло и гориво, загуба на мощност и дори прегряване на двигателя. Всичко това се дължи на нарушено подаване на въздух и по-ниска ефективност на горивния процес. Ето защо, редовното почистване на инжекторите е от съществено значение.

Съвременните автосервизи разполагат със специално оборудване и течности, които позволяват промиването на инжекторите и другите части на двигателя, без да се налага тяхното демонтиране. Това прави процедурата бърза, ефективна и достъпна. При по-сериозно замърсяване може да се наложи процедурата да се повтори няколко пъти, за да се постигне оптимален резултат.

След почистването на инжекторите е важно да се предприемат няколко допълнителни стъпки. Първо, трябва да се смени двигателното масло, тъй като е възможно остатъци от промивните течности да са попаднали в картера. Това е критично за предотвратяване на замърсяване на новото масло и за поддържане на смазочните му свойства.

Друга важна препоръка е да се проверят състоянието на запалителните свещи. При градско шофиране, където двигателят често работи при по-ниски обороти, свещите могат да се замърсят и да се наложи да бъдат сменени веднага след почистването. Експертите препоръчват тази процедура да се извършва на всеки 20 хиляди километра.

Подчертава се още, че почистването на инжекторите е евтина и ефективна превантивна мярка, която допълва планираната поддръжка, посочена от производителя. Съветът е процедурата да се прави дори когато двигателят работи без видими проблеми. Това е инвестиция в дълголетието на автомобила.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Порно

    28 2 Отговор
    Тия хептем за ни вземат за канарчета, почистване на всеки 20 000 км? Знаят ли каква цена е? Карам дизелови автомобили много отдавна, на всеки 5 000 км сипвам качествена добавка за почистване на дюзите, и го правя преди да изляза на дълъг път. Никакви проблеми, карал съм кола от нова до над 300 000 км. То, ако стане проблем, нови да си купя, пак ще е по евтино.

    Коментиран от #5

  • 2 Пежо

    12 2 Отговор
    Винаги слагам в дизела Бардал БДЦ.На около 30000 км, преди смяна на маслото, слагам друга добавка, за почистване на отлаганията в двигателя.Работи на място с нея 10 минути, и после източвам старото масло.Бях в специализиран сервиз за проверка на дюзи, казаха че са добре
  • 3 Бръм

    5 12 Отговор
    Карам без добавки в горивото. Редовна смяна на масло и филтри. Сменям дюзи на 100к километра.
    Мембрани на изпарител и нова рейка.
    А да, колата е на газ, пей сърце!
  • 4 Ироничен

    7 7 Отговор
    Колкото пъти прочета нещо тук, все ми става смешно. Хора, които не разбират, а преписват, дават мъдри съвети. Защо не питате колко струва едно минаване на стенд за дюзи?
    Правя го веднъж на всяка кола, като купувам само такива, при които е възможно рециклиране.
    Ясни са и другите митове - не карайте 30 000 километра с едно масло, не зареждайте на странни бензиностанции, където е по-евтино, изобщо, не правете глупости защото така са казали зелените или някой дървен философ.
  • 5 Чети и мисли

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Порно":

    Почистването на 20хил км се отнася за свещите.
  • 6 Буха ха

    13 2 Отговор
    А още по-добре е всичко което препоръчва статията да се прави ежемесечно. Всъщност, веднъж седмично е още още по-добре.
  • 7 Име

    6 1 Отговор
    Качествено масло на 10000 или 12 месеца, това е рецептата!
  • 8 джо

    8 3 Отговор
    "Как да поддържате двигателя си в перфектно състояние: отговор от експертите на ADAC" Отговорът е ; Няма да ползваш колата си всеки ден ? за работа или за най -дребни неща до моловете за пазаруване това са къси разстояния и е много вредно за двигателя . . Ще стои в отопляем гараж лятото на сянка зимата на топло . Всяка година ще сменяш консуматорите без значение дали си го ползвал или не --масла, филтри , ремъците на всеки 3 години без значение колко км си изминал както и веригата ако е Немска на 90.000 км . И естествено всичко това ще го правиш не в някакъв случаен сервиз а Специализираният . От време на време ще изкараш колата си на разходка --не себе си след дълго стоене гумите да не се деформират и спирачните дисковете да не ръждясат ще включиш климатика маркучите и уплътненията от дълго стоене остават на сухо си губят еластичността . . Ако не го ползваш това не значи ,че не трябва да се грижещ за нея. Колата иска постоянна грижа и внимание , като ще посещаваш в определено време специализираният сервиза да му направят диагностика дали има признаци ,че нещо може нещо да се развали да проверят. Ако светне крушката за нивото на вода за чистачките пак трябва да посетиш сервиза за да си изградиш навик редовно посещение без значение дали е нужно или не . Това е трябва да станеш роб на автомобила си , да се грижещ , да го поддържаш, и редовно да посещаваш сервиза и да го гледаш и да му се радваш повече отколкото на децата и на внуците си .