Законът за защита на потребителите дава до две години гаранция на нехранителните стоки в зависимост от тяхното естество. При възникнал дефект в рамките на този гаранционен срок потребителят има право да предяви рекламация пред търговеца и да поиска от него безплатен ремонт или замяна на стоката с нова. Ако търговецът не успее да направи едно от двете, следващата стъпка е отбив от цената или разваляне на сделката и връщане на заплатената от клиента сума. С новите промени в Закона за защита на потребителите след като търговецът е удовлетворил три пъти рекламация чрез ремонт в рамките на гаранционния срок /до две години/ потребителят има право да претендира за разваляне на договора и връщане на заплатената сума.
Потребителите трябва да знаят, че освен законовата съществува и търговска гаранция. Тя не е задължителна и търговецът може да я предостави, а може и да не го направи. В случай че търговецът даде гаранция, той определя срока и условията по нея. Понякога търговската гаранция е с по-добри условия – например с по-дълъг срок или с по-удачни възможности за решаване на съществуващия проблем.
Какво още е полезно да знаете за гаранционния срок на стоките?
Ваше е правото да изберете на коя гаранция да се позовете – на законовата или на търговската.
Когато предявявате рекламация пред търговеца, настоявайте той да я впише в регистъра за рекламации, какъвто е длъжен да поддържа в търговския обект. Изисквайте да бъде отбелязана датата на предявяване на рекламацията, тъй като от този ден започва да тече едномесечният срок за произнасяне по нея и реакция от страна на търговеца.
Възникналият дефект в първите шест месеца след покупката на стоката, се счита, че е съществувал към момента на сделката.
Не забравяйте да съхранявате касовия бон за покупката на стоката, ще Ви бъде необходим при евентуален проблем с нея за предявяване на рекламация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА