Американското "Национално географическо общество" (National Geographic Society), което има 127-годишна история, съобщи, че продава National Geographic и други свои активи на компанията 21st Century Fox, която принадлежи на милиардера Рупърт Мърдок.
В. „Ню Йорк таймс“ уточнява, че 73% от активите купува 21st Century Fox, а останалите се разпределят между топ мениджърите на National Geographic Society. Сделката възлиза на $725 млн..
Новата компания National Geographic Partners ще се съсредоточи върху създаването на мултимедйно съдържание.
Анализатори посочват, че National Geographic Society преминава на комерсиализация на своите продукти. Предвиждат се увеличаване на инвестициите в научно-изследователски и образователни програми. Мисли се дори за създаване на нов образователен център за картография, журналистика и фотография.
В. „Вашингтон пост“ припомня, че с настъпването на цифровата ера печатните издания, в това число и National Geographic е на границата на своето оцеляване. В края на 80-те години на миналия ХХ в. списанието излизаше в 12 млн. тираж и падна до 3,5 млн. тираж в САЩ и други 3 млн. тираж на чуждестранни издания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА