27 Октомври, 2015 14:47 1 373 1

37% по-малко са нарушенията при онлайн магазините

  • по-малко-
  • нарушенията-
  • онлайн магазините

Това заяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите

С около 37% е намалял броят на най-често констатираните нарушения при онлайн магазините в България от началото на годината. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред Bloomberg TV Bulgaria.   

В първото тримесечие на 2015г. контролният орган е констатирал 159 нарушения на разпоредбите на Закона за защита на потребителите относно предоставянето на задължителната преддоговорна информация при сключване на сделки от разстояние. В периода юли-септември те са значително по-малко на брой – едва 100.  Намалява и общият брой на нарушенията при онлайн продажбите. През първото тримесечие на тази година те са 178, през второто – 151, а през третото – 131. Същевременно по данни на водеща хостинг компания у нас през тази година създаването на онлайн магазини в България е нараснало с около 10%.    

Макар да намаляват, остават непроменени като вид двете най-често срещани нарушения. Това са неправомерното скъсяване наполовина на 14-дневния срок за отказ от покупка през интернет, както и липсата на информация за седалището и адреса на управление на търговеца, неговия телефон и електронна поща.  

Сред другите установени нарушения са отсъствието на данни за името на търговеца, съществените характеристики на стоките и тяхната крайна цена, както и условията, при които се осъществява сделката. В някои случаи се констатира, че търговецът не е напомнил на клиентите си за наличието на законова гаранция за съответствие на стоката или за правото му да се откаже от сделката в рамките на 14 дни. 

Статистиката на КЗП показва, че най-честите проблеми, с които се сблъскват онлайн ориентираните потребители, са липсата на информация за реда, по който могат да упражнят свои права по закон и координати за обратна връзка с търговеца.

Броят на жалбите от пазарували през интернет потребители, обаче, също намалява, като през първото тримесечие те са 606, а през третото – 481. 

От началото на годината Комисията е забранила 28 нелоялни практики на онлайн търговци, свързани с некоректни промоции или непрофесионални действия от страна на икономическия оператор, които възпрепятстват потребителите да упражнят своите права по закон.

 

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    0 0 Отговор
    Възможно е мутренското правителство да е ликвидирало 37% от онлайн магазините за това да са намалели нарушенията.
    На практика нямаме действаща икономика, всичко потъва в сивия сектор, а те са се втурнали да правят регулации и да налагат измислени закони.