Едва ли има някой, който поне веднъж в живота си да не е разглеждал обяви за работа в чужбина. Определено част от българите предпочитат поне за няколко години да работят зад граница, за да могат да спестят някой и друг лев. Един от доходоносните варианти е шофьор на ТИР. Изпитът включва закачане на ремарке, паркиране на рампа и откачване на ремарке. Особеното е, че маневрата се прави на по-малка площ, обясняват от компанията „Сан Хосе Лопез”, работеща в бранша от 60 години и от 2007 г. в България.
Практикуването на тази професия дава и редица финансови бонуси, както и 60 дни годишен отпуск. Заплатата и бонусите могат да бъдат видени ТУК.
Два са принципно вариантите за работа на шофьори на товарни камиони, които оказват и влияние върху заплащането. При единия работещият трябва да си наеме жилище и да плаща наем от собствения си джоб. Обикновено в този случаи месечното възнаграждение започва от 2000 EUR, но разходите са по-високи. Практикува се обикновено от германски компании. В другия случай (популярен сред испанските и френските фирми) се живее в камиона. Това е и вариантът, който ползват в „Сан Хосе Лопез”. От компанията предлагат и стаи, в които шофьорите могат да се хранят В тях също така има печки, перални, сушилни, шкафове за всеки, т.е. налице са всички необходими удобства, а леглото е в камиона.
Назначените шофьори ще управляват само нови камиони ЕВРО 6. При достигане на 500 000 км влекечите се връщат на производителя и се подновяват с нови камиони от същата марка. По този начин водачите се чувстват винаги комфортно, управлявайки най-новите камиони на пазара без да се притесняват за евентуални повреди и смяна на авточасти, масла и консумативи. При евентуален проблем на пътя, на служителите на фирмата се осигурява 24 часова помощ във всяка точка на Европа.