Печелившия ход за българския туризъм

Публикувана: 16 Февруари, 2017 20:56
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1497

Безспорно проблемите в сектор „Туризъм” са много и не са от вчера. Те са „институционални и се задълбочават” е мнението на експерти от бранша. Необходимо е да се работи в редица посоки – законодателство, компетенции на Министерството на туризма и не на последно място да има лице, което да управлява целия процес. „Оказва се, че в момента функциите на министъра са разширени до такава степен, че при липса на компетенции целия бизнес е застрашен и само случайност може да повлияе в една или друга посока.

Множество проекти бяха компрометирани. Националната туристическа реклама за съжаление продължава да страда от дефицит на креативност, визия, фокус към кои пазари да се насочи”, каза Байко Байков, председател на АБТТА по време на пресконференция в рамките на изложението „Ваканция/SPA Expo”, което се провежда в ИЕЦ в столицата.

Относно закона, като че ли той в момента има ограничителни функции, отколкото да дава предпоставки за развитието на туризма в една или друга степен.

Експертите от туристическия бранш са единни относно създаването на съвременен и добре функциониращ сайта, който да представя възможностите на българския туризъм. Цената му не би била повече от 15 000-20 000 EUR. Като отличен пример за сайтове бяха дадени порталите на Испания и Великобритания. Първоначалната инвестиция, която обаче е направена за тяхното създаване и в пъти по-голяма. Така например уебстраницата на Испания в момента на създаване е струвала 200 000 EUR, а тази на Великобритания, която се смята за най-добрата в тази област в световен мащаб е с цена – 250 000 паудна.

Също така трябва да се наблегне и на онлайн рекламата. Една Македония може да изразходва 500 000 EUR или 1 млн. EUR за реклама в Google, а за последните 10 години България е изхарчила 0 лева. „Може да кажем как да се оптимизира този процес”, заявиха туристическите експерти.

От своя страна министърът на туризма доц. Стела Балтова обърна внимание, че две са целевите групи, към които българската туристическа индустрия трябва да се съсредоточи. Едната са чужденци от пазари на близки разстояния – както традиционни (Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Македония), а другата пазари с нереализиран до момента потенциал (Албания, Унгария, Словакия, Италия и Беларус).

Необходимо е да се работи в посока самите българи да пътуват повече в родината си. „България трябва да отговори на тенденциите, за да продължи към устойчив ръст в чуждестранните посещения и пътуванията на българите в страната", каза доц. Балтова.

Три са тенденциите в пътуванията на европейците през 2016 г., които ще влияят на търсенето през 2017 г. и следващите години. Те са посочени в доклад на European Traveler Insights. На първо място европейците предпочитат повече, но по-кратки пътувания. През 2016 г. резервираните полети за кратки почивки са със 17% повече в сравнение с 2015 г. Втората тенденция е, че пътуващите резервират изходящи и обратни полети на различни компании, за да спестят пари. Хората, които са направили това през 2016 г. са с 21% повече от тези през 2015 г. От комбинирането на авиолиниите средната цена на полет за кратките почивки спада със 7% - от 177 на 167 EUR през 2016 г. Според третата тенденция технологиите все повече завладяват туристическия пазар – в момента на час се осъществяват над 7 млрд. калкулации на цена на полет, а времето за резервация на директен полет е около 100 секунди. Онлайн резервациите на пътувания са най-големият сектор в електронната търговия, който е 3 пъти по-голям от втория сектор – този на индустрията за облеклото, стана ясно от думите на министъра на туризма.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.