Около 300 млн.лв. преки административни разходи е спестила Националната агенция за приходите (НАП) благодарение на електронна комуникация. Агенцията предоставя над 80 онлайн услуги и обменя над 120 млн. е-документа годишно. Това стана ясно на форум за е-икономиката в София. След въвеждане на автоматизираното изпращане на е-съобщения за просрочени задължения, от НАП планират чрез безплатен ПИК всеки да „вижда“ здравното си досие.
Представители на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ), Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), Комисия за защита на потребителите (КЗП), НАП, Столична община, НПО и бизнеса представиха проблеми и решения в е-услугите в България.
„Всяка година Естония спестява над 800 години работно време. 99% от обществените услуги се предлагат онлайн 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Електронно не се случва само сключване на брак, развод и покупка на имот“, коментира Стефан Христов от фондация „Граждани срещу бюрокрацията“. „Технологиите у нас са достъпни и е налице законова рамка за дигитална промяна. България има шанс да се превърне от офлайн – в онлайн държава. Трябва да приемем, че електронният свят е по-удобен, бърз и сигурен и да не позволим на хартията „да изяде“ компютъра“, заключава той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
22:38 27.06.2018
2 пост
06:09 28.06.2018