ФАКТИ.БГ

Искайте писмени договори, за да са гарантирани правата ви

Глобите за нередовните търговци достигат 50 000 лв.

Публикувана: 7 Септември, 2019 14:27
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1363
Искайте писмени договори, за да са гарантирани правата ви
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

При ползването на услугите на търговци за изработка на мебели, дограми и други е много важно потребителите да изискват и пазят писмени оферти и договори. В тях се съдържат конкретните параметри на условията, с които двете страни се съгласяват – цена, срок на доставка, неустойки при неизпълнени задължения. Така при възникването на някакъв спор по-лесно може да бъде доказано кой какво не е изпълнил съгласно договорките и какво дължи за това на отсрещната страна, включително и в случай на забавена доставка.

„Има възможност, ако срокът не бъде спазен, така както е договорено, по взаимно съгласие на потребителя и търговеца да бъде договорен нов срок за изпълнение, в рамките на който все пак да бъде предоставено онова, което е поръчано”, обясни председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Ако не се стигне до изпълнение и в допълнително договорения срок, наред с неустойките, потребителят има право да развали договора, съответно и да получи цялата заплатена от него сума обратно.

Ако това не се случи, последната дума е на съда, но преди това потребителите могат да потърсят съдействието на КЗП, както и на т.нар. помирителни комисии. „Във всеки един конкретен случай, освен че за констатираните нарушения налагаме предвидените в закона санкции, ние предприемаме и всички онези действия, които да доведат до справедливо обезщетение и компенсация за потребителите”, добави Маргаритов.

В случаите, в които се окаже, че търговецът съзнателно е поемал ангажимент за изпълнението на поръчки, с които предварително е знаел, че няма да успее да се справи в срок, Комисията може да се произнесе за наличието на нелоялна практика. Това ще донесе на фирмата санкция в размер на до 30 000 лв. и забрана за прилагането на тази практика в бъдеще. Ако пък се стигне до повторно такова нарушение в рамките на една година, санкцията достига до 50 000 лв.

Председателят на КЗП отправи принципен съвет – при избора на търговец за извършването на дадена услуга да не се взимат импулсивни решения, дори когато на пръв поглед сделката изглежда изключително изгодна или когато е препоръчана от човек, на когото може да се има доверие. „Добре е самите ние като клиенти да направим своето проучване и по отношение на самия търговец, и по отношение на това какви други оферти за тези услуги има на пазара”, каза още той.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Koko55
1 Отговор
Но моля ви! Хората ги разплескват по пътищата всякави; пияни, без книжки, с политически чадъри и дори условни присъди не получават, а тук ми философствате как като има договор ще цъфнем и ще вържем.

Оценка:
-1 +8

Комисията за защита на потребителите
2 Отговор
е голям майтап, абсолютно излишно е съществуването и.

Коментиран от #3


Оценка:
-2 +4

Мдааа
3 Отговор

До коментар #2 от "Комисията за защита на потребителите":


В грешка си, названието е - Корпорация за Защита на Поробителите.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Татяна Дончева
Лидерът на Движение 21 пред bTV:
В полицията трябва да има хора, които могат да стрелят."

Още бисери