Близо половината от българите, 49 на сто, смятат, че икономиката се развива в грешна посока, а 31 процента са на обратното мнение. Това показва проучване на изследователския център "Тренд", представено вчера на форума "Да извадим успеха от анонимност".
Според изследването 39% от анкетираните са на мнение, че у нас може да се прави бизнес, 34% отговарят отрицателно на този въпрос, а 27% не могат да преценят.
Сред по-младите между, 18 и 41 години, се забелязват много по-позитивни нагласи, за разлика от тези, които са на 60 или 70 години.
"Целта на проучването е да се установи дали икономическата реалност в България се припокрива в голяма степен с картината, която медиите дават", обясни Димитър Ганев, съосновател на "Тренд".
Според него българският скептицизъм и слабата информираност са сред причините за тези отговори. 63% от попитаните искат да научават за българските предприемачи, което според Ганев е "категорично мнозинство". 52% са на мнение, че българският износ като продукция е качествен, докато едва 12% са на обратното мнение. 36% не знаят или не могат да преценят, което пък показва слаба информираност.
Според "Тренд" в отговорите на тези въпроси има определена доза патриотичен елемент. На въпроса дали познават продукти на български компании, успешни на чужди пазари, 53% от попитаните отговарят отрицателно, а само 20% са запознати.
Те дават пример с киселото мляко, казанлъшката маслодайна роза, саламуреното сирене. Никой обаче не дава примери от машинна индустрия, производство на електроника.
Според резултатите от проучването в най-голяма степен повишаването на заплатите се свързва с успешното икономическо развитие на България (48%).
39% от анкетираните свързват успешното икономическо развитие с откриването на нови работни места. 33% са на мнение, че трябва да се изграждат нови предприятия.
Малко под две трети са на мнение, че е необходимо привличане на чужди инвестиции, а 19% - модерна индустрия. 12% от българите смятат, че за успешно икономическо развитие е необходимо изграждане на съвременна инфраструктура.
Въпреки продуктовото позициониране и реклама, българинът е в XIX век по информираност за успешните български продукти - с мускалите на Бай Ганьо и с киселото мляко. Така обобщи по време на форума Лидия Шулева - председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-българската търговско-индустриална камара (ГБТИК).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А ,верно ли?
22:05 20.11.2019
2 Рошко
Коментиран от #3
22:17 20.11.2019
3 Е нЕма страшно!
До коментар #2 от "Рошко":
Обещаха да оправят...оправянето!Ще е всеки месец, за да ни доят по три пъти дневно!22:26 20.11.2019
4 Джудже
23:06 20.11.2019
5 Лора, внимавай...!!!!
23:29 20.11.2019
6 нервен ( разбивача на тролове )
07:57 21.11.2019
7 Иве
08:21 21.11.2019
8 Гост
17:35 23.11.2019
9 КЪДЕ
07:57 30.11.2019