ФАКТИ.БГ

КОД 25200: Бизнес изложенията, пред които граници няма

„Ключът за успеха се крие в развитието на нови формати“, категорични са организаторите на МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК, САЛОН НА ВИНОТО и #RETAIL SHOW

Публикувана: 26 Ноември, 2019 15:18
2 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 824
КОД 25200: Бизнес изложенията, пред които граници няма
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Внедряване на нови подходи, безпрецедентно национално и чуждестранно присъствие, иновации от цял свят, оптимални условия за бизнес договаряне, 5 тона шоколад и наслада за сетивата. В тази обстановка се потопиха 25 200 посетители и представителите на над 550 изложители от 6 до 9 ноември в София. Столицата се превърна в бизнес арена, на която в Интер Експо Център се проведоха шестте международни изложения, посветени на хранително-вкусовата промишленост и ритейл сектора МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК, САЛОН НА ВИНОТО и #RETAIL SHOW.

„Изключително с бизнес характера си и мащаби, това своеобразно мултиизложение зае целия изложбен и конгресен капацитет на Интер Експо Център. В това число – шест изложбени и осем конгресни зали“, коментират организаторите.

Изложители и посетители от няколко континента

За създаването на бизнес атмосфера от международно ниво усилията си обединиха над 550 изложители от няколко континента, представяйки продуктите на повече от 1200 компании. Сред индивидуалните чуждестранни изложители открихме участници от Австрия, Унгария, Полша, Финландия, Холандия, Румъния, Ливан, Гърция, Армения, Италия, Турция, Албания и други. С най-мащабните си досега колективни участия се включиха и Департаментът по земеделие към посолството на САЩ, както и Италия, Русия, Сърбия.

„Освен с утвърдено национално значение, мащабният формат вече придобива значително международно влияние“, коментират организаторите. Доказателство за това са посетителите от Скандинавския регион, Сърбия, Хърватска, Албания, Румъния и Северна Македония, както и организирани бизнес посещения на представители на сектора от Китай, Йордания, Египет, Казахстан, Виетнам. За развитието на бизнес контакти, в рамките на изложенията се проведоха специализирани B2B българо-румънски и българо-австрийски бизнес форуми.

С възможностите, които създават за развитие на бизнес и организирани множество съпътстващи тематични микроивенти, изложенията отчитат и все по-голям медиен интерес. По предварителни данни форумът са отразявали журналисти от България, Великобритания, Италия, Сърбия, Румъния, Северна Македония, Украйна и други.

#RETAIL SHOW– за първи път

„Смятаме, че за развитието на всеки бизнес форум, е ключово внедряването на нови формати. Така отговаряме на търсенето на пазара и нуждите на компаниите в сектора“, коментират организаторите. В отговор на нарастващия пазар и развитието на индустрията през тази година стартира и #RETAIL SHOW – първото в България и Балканския регион изложение за ритейл сектора.

Създаде се платформа за представяне на специализирано оборудване и технологии в областта на търговията, дигитални решения за бързоразвиващата се онлайн търговия и системи за разплащане, сигурност и логистиката, оборудване за магазини и дизайн, управление на складовото пространство и други. „Първото издание на #RETAIL SHOW бе прието добре от бранша, тъй като досега съществуваше своеобразен вакуум в тази посока“, смятат организаторите. Споделяйки, че по формата и съдържанието му трябва да се работи още много, те са категорични - #RETAIL SHOW ще продължи да се развива в следващите години.

Събития за професионалисти

За да бъде едно бизнес изложение пълноценно, то трябва да съчетава различни формати, които да добавят стойност в общата платформа на бизнес контакти и договаряне. Първото издание на ритейл изложението в Интер Експо Център беше подкрепено и с провеждането на професионално събитие, насочено към изследването на влиянието на интериорния дизайн в магазина върху потребителското поведение и процеса на вземане на решение за покупка. Семинарът „Интериорен дизайн и потребителско поведение в магазина“ се фокусира върху интериорния и продуктовия дизайн, взаимовръзката между дизайна на магазина, продуктовата опаковка, мърчандайзинга и потребителското поведение. Организатори бяха Интер Експо Център и Асоциацията на интериорните дизайнери в България (АИДБ).

Бизнес форумът в Интер Експо Център бе и мястото, на което Националният браншови съюз на хлебарите и сладкарите представи своята инициатива „От зрънцето – до хляба“. Професионалната организация представи и своя специализиран наръчник.

Сетива без граници и голямото завръщане – Салон на виното

Новата платформа за събития “Сетива без граници” провокира с богата програма от семинари, демонстрации и дегустации на вино от България и чужбина в рамките на САЛОН НА ВИНОТО. Истинската кулминация на новата събитийна платформа беше на 8 ноември. Тогава се състоя една вълнуващата за сетивата „Нощна кулинарна разходка“ с дегустация на вино, шоколад, хляб, кафе и различни гурме храни. Ценителите се докоснаха до вдъхновяващата комбинация от изключителни вина, дегустираха повече от 6000 шоколадови бонбона, всеки с уникална комбинация от вкусове. Общо над 5 тона шоколад под различни форми посрещнаха посетителите на ИНТЕРФУД & ДРИНК, а магията на шоколада се разкри от изключителните шоколатиери – шеф готвачите Павел Павлов и Ради Стамболов. Те проведоха серия вълнуващи майсторски класове за кулинарни блогъри и ценители, предавайки знанията си за шоколада.

Голямото завръщане. По този начин специалистите определиха тазгодишното издание на САЛОН НА ВИНОТО. Положените през годините усилия се изразиха в значително увеличение на мащабите на изложението. Над 50 изби от България, Италия, Северна Македония, Великобритания, Германия и Армения представиха изключителните си вина, като в рамките на изложението бяха презентирани над 500 етикета, коментират организаторите.

Когато се състезаваш в кафе и пица-шампионати

Изложенията се превърнаха в арена на две кафе съревнования от световно ниво.

Вниманието грабна Българският бариста шампионат. Най-мащабното до момента предизвикателството за четвърта година бе отправено от Baristo. В рамките на колоритната надпревара баристи от цялата страна, амбицирани в приготвянето на перфектното еспресо и капучино, се изправиха пред предизвикателството да докажат възможностите си в съревнование за титлата „Бариста шампион на България”. Големият победител, Веселин Панов, ще представлява страната ни на световните финали в Италия.

„Лате арт шампионат“ за втора поредна година привлича вниманието на любителите на напитката, провеждайки се под егидата на SCA и World Coffee Events. Победителят в състезанието получи правото да представи България на световния Лате Арт шампионат в Полша през 2020.

Успоредно с всички тези кулинарни предизвикателства вкусовите рецептори попаднаха и в магията на IV Международен шампионат по пица. Изкушаващото събитие организира Българска асоциация на пицарите. Победителят Пламен Мичев от Лясковец очарова журито с авторската си пица „Балкани“. Благодарение на завоюваната титла, той получи възможността да представлява България на Световното първенство по пица през април 2020 г. в Палермо.

Когато положиш максимални усилия – златни медали,
награди и отличия

Усилията винаги се възнаграждават. Доказателство са отличията, които се връчиха в рамките на МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК, САЛОН НА ВИНОТО и #RETAIL SHOW 2019. Лично министърът на земеделието, храните и горите Десислава Танева връчи годишните награди „Достъп до добра храна“. С тях бяха наградени отличили се имена, организации и институции, които полагат системни усилия за подобряване на качеството на храните и продуктите и създаване на възможности за консумирането им.

Организиран от сп. „Хранително-вкусова промишленост“, Националният конкурс за най-добра опаковка „Приз Пак“ 2019 също раздаде своите награди. Те бяха получени от шест компании. Изданието отличи и 4 проекта на ученици от Национална гимназия за приложни изкуства „Свети Лука“ в своя Младежкия конкурс за най-добра опаковка Приз Пак 2019.

Златен медал с диплом

По време на изложенията се проведе и конкурсът „Златен медал с диплом“ за качествени и оригинални пазарни продукти, адитиви и продуктови серии. Тази година бяха раздадени 71 медала, а отличените фирми са 39 на брой. Целта на отличието е поощряването и насърчаването на хранителния бизнес при производството и предлагането на български храни с доказани и уникални качества.

И въпреки че МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК, САЛОН НА ВИНОТО и #RETAIL SHOW 2019 току-що приключиха, екипът е категоричен: „Тепърва предстои много работа“. А подготовката за изданието през 2020 г. вече тече на пълни обороти.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Емил
1 Отговор
Платена статия! По подобни изложения медалите се заплащат - който плати най-много, печели всички медали!

Оценка:
-0 +1

Novus ordo seclorum
2 Отговор
Вие за какви ни взимате с тези пасквили?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
Ловци на бисери
Калоян Паргов
Лидерът на БСП – София Калоян Паргов с коментар за политиката
Румен Радев не е Росен Плевнелиев"

Още бисери