Last news in Fakti

21 Август, 2012 13:00 2 241 13

Рязкото поскъпване на горивата се отнася само за еврозоната

  • горива
Рязкото поскъпване на горивата се отнася само за еврозоната - 1
Снимка: БГНЕС

Цените на горивата достигнаха нов рекорд в Германия, като през изминалия уикенд най-масовият биобензин надхвърли 1,69 евро, а дизелът поскъпна с 5 евроцента за седмица до 1.53. Рязкото поскъпване на горивата се отнася само за еврозоната заради кризата с еврото, смята експертът по енергийни въпроси от Хамбург Щефан Буколд. Горивата ще продължат да поскъпват и по геополитически причини, смята експертът, цитиран от БНР:

Без да е решаващ за момента, конфликтът между Иран и Израел също създава напрежение, защото е потенциален риск за пазара. По-важно е положението около Сирия, което лесно може да застраши Ирак, и тогава, освен отпадането на износа от Иран, ще има смущения и с петролните доставки от Ирак.

Потребителите нямат друг изход, освен да намалят потреблението, смята германският енергиен експерт:

На първо място, да се потребява по-малко, а в средносрочен план, да се замислим за друго гориво - природен газ или електромобили. Естествено, имаме на разположение обществения транспорт и най-вече железниците.

Еврото значително отслабна през изминалата година и това води до рекордните цени. Извън еврозоната цените все още са 20 до 30 процента под рекордните си стойности.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    0 0 Отговор
    Ех боко боко строиш магистрали съсипа железницата. А можеше да кажеш в Брюксел тези пари за инфра структора да бъдат насочени към железниците. И не да ми разправяш че няма нужда от АЕЦ Белене глупак ли си или изпълняваш на някой интересите.

    Коментиран от #2

  • 2 35хп

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    така е в много държави железниците са на почит франция например италия швейцария и други но влаковете там са къде къде по добри от нашите дори в една германия където автомобилите и аутобаните са издигнати в култ влаковете са много популярни
  • 3 1234

    1 0 Отговор
    На тировете мястото е върху железницата а не на пътя. Дори Вили Бец ги качва на кораб и ги пуска по реката.
  • 4 тапака

    0 0 Отговор
    БОКО ТИКВАТА Е ТЪП КАТО НА ГАЙДА ДЪНОТО ,ЛОШОТО В МОМЕНТА Е ЧЕ НИЕ СМЕ ОЩЕ ПО ТЪПИ ЧЕ ТЪРПИМ ТОЯ МОШЕНИК И НАГЛЕЦ, ВЪПРОСНИТЕ МАГИСТРАЛИ С КОИТО СЕ ЧУКА В ГЪРДИТЕ ЧЕ ГИ СТРОИ БЯХА ЗАПОЧНАТИ И ПОЧТИ ПОСТРОЕНИ ОТ ПРЕДИШНИТЕ 2 ПРАВИТЕЛСТВА ЗА ГЕРБ ОСТАНА САМО ДА ПОЛОЖАТ АСВАЛТА И ДА РЕЖАТ ЛЕНТИ ,ВРЕМЕ Е ГЕНЕРАЛА ДА БЪДЕ ПРОГОНЕН С КАМЪНИ КАТО КУЧЕ,
  • 5 А.Б.

    0 0 Отговор
    Трябва да се инвестира в железниците, то е ясно. Проблемът там е, че започва вече подмяна на влаковете, но докато не изградят напълно нова релсова инфраструктура, новите влакове не могат да вдигнат повече от 60км/ч, което е безумие. По-добре двуколката/кракомобила и пълен напред.
  • 6 1111

    1 0 Отговор
    Тъпак, нещо ти се е размътил мозъка и ръсиш простотии или на Позитано са ви спряли климатиците!
  • 7 реалист

    0 1 Отговор
    1234, къде по-точно си виждал ТИР-ове върху железница? Защо след като не сте стъпвали в чужбина правите умопомрачителни заключения. В Германия хората предпочитат даси вземат кола под наем вместо да пътуват с железницата! Вчера един като вас разказваше как във Виена имало супер градски транспорт - метро, трамваи и т.н. и били безплатни. Безплатни са щото не са го хванали контрольорите, а че билета от единия край на Виена до другия е 5 евро никой не казва. Сефте в държавата някой се мъчи да направи нещо по инфраструктурата на държавата и се появяват една камара неуки хора да пишат простотии и да обясняват как били гладни и нямало кой да се движи по пътищата. Затова задръстванията по пътя за морето са по 30 - 40 км. и след като си се изнервил правиш простотии и стават една камара катастрофи с убити и ранени. Няма просперитет за една държава докато не си построи магистралите до всеки един главен град и не изгради прилежаща инфраструктура към тях. Докато има популисти - социалисти да лъжат хората и да говорят само за едното гърло ще сме си все на дъното на блатото. На същия принцип "големи" журналисти постоянно оплюват и курортите ни, и обслужването и т.н., но това е друга тема и нека им тежи на съвестта!

    Коментиран от #10

  • 8 ivo

    1 0 Отговор
    toq gerbadjia kvo mranka v avstria ho ne kajeh kakva zaplata poly4avat a xranite sa po evteni ot tyk tva ho nego kazvah be ot takiva podlezyrki balgaria e na tva dereje
  • 9 1234

    0 0 Отговор
    До реалиста капиталист Навсякаде са върху железницата естествено където може ремъркето с контейнера или само контейнера. А тоя тъпак изхарчи парите за магистрали вместо да направи железницата. Защото
    при железниците няма как да реже ленти и да върти шията. Остава незабележим а неговата цел е да изпъкнe
  • 10 Иван Белев

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "реалист":

    не съм съгласен с теб реалист капиталист и аз преди 5 години се учидих когато видях в швейцария и италия 40 тона тир на влак... по опасни участъци през алпите даже е забранено да се движат тирове само на влак. а за боко нямам какво да кажа... хубаво
  • 11 тапака

    0 0 Отговор
    В ГЕРМАНИЯ ИМА ЦЕЛИ КОМПОЗИЦИИ СЪСТАВЕНИ САМО ОТ РЕМАРКЕТА НА ТИРОВЕ С ПРИКАЧЕНИ ТАЛИГИ ЗА РЕЛСОВ ПЪТ,КОГАТО ГИ ВИДЯХ ЗА ПРЪВ ПЪТ ПОМИСЛИХ ЧЕ СЪМ В БЪДЕЩЕТО
  • 12 тапака

    0 0 Отговор
    ЗАБРАВИХ ДА СЕ ИЗКАЖА ,ВРЕМЕТО ДОЙДЕ ГЕНЕРАЛА ТРЯБВА ДА СИ ХОДИ,АМИН
  • 13 ...................

    0 0 Отговор
    "Рязкото поскъпване на горивата се отнася само за еврозоната".
    Ами еврозоната да се разпуска веднъж завинаги и да се спре с вдигането на цените.