ФАКТИ.БГ

БДЖ иска да наеме още два локомотива срещу 1.62 млн. лв.

Покана за оферта е отправена директно до дъщерната фирма на Deutsche Bahn „Ди Би Карго България“

Публикувана: 12 Юни, 2020 23:31
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2423
БДЖ иска да наеме още два локомотива срещу 1.62 млн. лв.
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

„БДЖ-Пътнически превози“ обяви обществена поръчка по директно договаряне за наем на два магистрални електрически локомотива заедно с машинистите им. Вчера, 11 юни, поканата е била изпратена до управителите на дъщерната компания на Deutsche Bahn у нас – „Ди Би Карго България“ ЕООД в гр. Карлово.

Срокът за наемане на двата локомотива е 6 месеца с опция за продължаването му за още два пъти по 6 месеца. Локомотивните бригади трябва да се състоят от по 5 машинисти на локомотив.

Общата стойност на обществената поръчка за целия евентуален срок от 18 месеца за наемане на двата локомотива е 1.62 млн. лв.

От публикуваното от БДЖ-ПП съобщение става ясно, че възможността за директно договаряне произтича от факта, че настоящата  процедура по ЗОП на практика е продължение на обществената поръчка за наем на 8 локомотива по различни обособени позиции, обявена на 19 декември 2019 година. По нея беше нает само един локомотив – именно от „Ди Би Карго България“, който вече повече от три месеца тегли композиции на БДЖ-ПП. Според ръководството на компанията ЗОП позволява да се обяви обществена поръчка за директно възлагане по „Обособена позиция 2“ за наем на два локомотива от бившата поръчка, резултат от което е и настоящата.

Въпреки че обществената поръчка е обявена за наем на 2 локомотива, в обявлението и в изпратената покана ръководството на БДЖ-ПП „си запазва правната възможност при отпаднала необходимост“ да бъде наета само една машина, отбелязва economic.bg.

Наемането от БДЖ-ПП дори и на само един локомотив досега явно дава някакви резултати, тъй като през последните седмици рязко спадна броят на отменените пътнически влакове, като в някои дни не се отменя дори и по един влак. Само допреди три месеца БДЖ-ПП отменяше в някои дни по 12 и дори 16 пътнически влака, като средният брой на анулираните композиции беше 5-6 на ден.

Припомняме, че по друга обществена поръчка, обявена от БДЖ-ПП за наем на 5+5 локомотива за 2+1 години на обща стойност 25.7 млн. лв., в края на май оферти подадоха 4 чуждестранни и една българска компания, резултатите от която тепърва ще бъдат обявени.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бацето
1 Отговор
Е КОЛКО СТРУВА ЕДИН ЛОКОМУТИВ ЧЕ ЧАК РЕНТА ВЛАК

Оценка:
-3 +27

Робот
2 Отговор
Всичко отдавна е откраднато! Няма вагони, няма локомотиви, има само БДЖ началници, с чудовищни заплати!

Оценка:
-4 +44

Boxer 3.0
3 Отговор
Бе тия от БДЖто, милионите за нищо ги нямат!
В Русе имаше завод, до скоро произвеждаха локомотиви, даже за Швейцария.
Сега не знам как е. Защо не купуват от България, да има наше призводство, работа за младите?

Коментиран от #4, #8


Оценка:
-2 +36

Аз ли
4 Отговор

До коментар #3 от "Boxer 3.0":


Трябва да ти казвам че целта не е да правят смислени неща и да просперираме, а да ни за трият, разберете го те изпълняват поръчка да ни унищожат, лягайте си с тази мисъл за да сте в реалността.

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +21

Рента Влак
5 Отговор
А колко е наела преди това БДЖ та иска и още 2 ?наемът е влак заедно с машинистите.Ако намерят и пътници да разхождат напред-назад ще настане всенародна веселба.

Оценка:
-2 +17

Машиниста
6 Отговор
Пак някаква схема за крадене на пари са намислили. За сефте чувам наемане на локомотиви заедно с машинистите. Кво, машинисти ли нямаме или това са някакви извънземни локомотиви дето само немците могат да ги управляват. За една седмица курс и са готови. Не е китайско писмо. А за сравнение заплатите у нас машинистите вземат около 1500 лв, а немските такива около 4000 евро. Към сумата прибавяме командировъчни, храна и хотел и познайте колко набъбва сумата! Поне още 1000 евро отгоре. 5 машиниста на локомотив по 5000 са 25 000 евро на месец само за заплати. Добре, че сме "богати", че наемаме немцида ни бачкат. Тези гербаджии съвсем се забравиха...

Коментиран от #11, #14


Оценка:
-2 +22

Багера
7 Отговор
По време на соца пподменихме стотици парни с дизелови и електрически локомотиви.удвоихме жп линии в хиляди км.с парите на на народа.а сега?

Оценка:
-3 +11

Слугите
8 Отговор

До коментар #3 от "Boxer 3.0":


от Герб на Евросъюза правят каквото им се заповяда от Меркел, Дойче бан, немската железница е далавера без край.

Оценка:
-2 +8

рада дълбоката
9 Отговор
БДЖ Г.Оряховица наема от БДЖ Каспичан 2 вагона и 3 траверси ........ Хора , не ви ли хваща смях това което четете . БДЖ ПП, БДЖ междуградски ,БДЖ извънградски , БДЖ околовсветски !!!!Разделяй и владей !!!!

Оценка:
-3 +10

СССР
10 Отговор
Във всеки влак има по 20-30 човека вече, така направиха БДЖ че съсипаха отрасъла Както и да го погледнеш е все на загуба! А сега си правят далаверите! Кога ще има прокуратура да ги вкара всичките играчи в затвора!

Оценка:
-1 +13

Той
11 Отговор

До коментар #6 от "Машиниста":


Машинистите с Българи, които работят в До Би Карго. Това са бивши служители на БДЖ.
Така, че си правиш сметки без кръчмар.

Оценка:
-0 +9

Иго
12 Отговор
Тъпи хора

Оценка:
-1 +3

АСЕН ИЛИЕВ
13 Отговор
С 1.62 МИЛИОНА ЛЕВА, КОЛКО ОТ ТИЯ 40 ЛОКОМОТИВА, КОИТО НАРЯЗАХА НА СКРАБ МИНАЛАТА ГОДИНА, МОЖЕШЕ ДА БЪДАТ РЕЦИКЛИРАНИ, КАТО НОВИ?
СЕГА ОТ БДЖ ЛИ ПОЧВАТ КРАЖБИТЕ?

Оценка:
-0 +10

ППууттккиии
14 Отговор

До коментар #6 от "Машиниста":


Пич!. Машинистите са българи. А на бдж кадрите идея си нямат как се управлява и експлоатира инверторна машина. Споко. Те DB се дърпат че келепира не е голям.

Оценка:
-1 +8

ЕА3000
15 Отговор
https://en.m.wikipedia.org/wiki/DSB_Class_EA

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +1

16
Този коментар е премахнат от модератор.
антрашпиц
17 Отговор

До коментар #4 от "Аз ли":


С тая реалност не трябва да си лягаме,а да сме на улицата и да протестираме.Така мисля аз.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Даниел Вълчев
Бившият образователен министър коментира назначението на Меглена Кунева пред Нова телевизия
Разбира се, тя няма този профил на мустакатия балканджия, който на две ракии се замечтава за България на три морета."

Още бисери
ТОП 5