ФАКТИ.БГ

Валтер Волф: Пълна прозрачност и практики на световно ниво гарантират качеството на продукцията в Kaufland

Компанията разчита на интелигентна логистика, строги регулярни одити от независими международни организации и екип от доказани обучени професионалисти по цялата верига на доставки

Публикувана: 18 Септември, 2020 14:11
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4909
Валтер Волф: Пълна прозрачност и практики на световно ниво гарантират качеството на продукцията в Kaufland
Валтер Волф, директор „Управление на веригата за доставки“ в Kaufland България
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.3 от 42 гласа.

Kaufland разполага с две бази, които обслужват хранителния и нехранителния асортимент на хипермаркетите. Какво е да се ръководи най-големия логистичен комплекс в сектора на модерната търговия у нас?

Голяма отговорност, която имам привилегията да споделям с изключителен екип от професионалисти. Нашата работа упражнява пълния целогодишен контрол върху поръчаните продукти, за да можем да гарантираме напълно прозрачно тяхното качество и свежест от влизането в склада до поставянето им на рафтовете в хипермаркета.

За да очертая мащаба по-добре, ще споделя няколко цифри: логистичният ни комплекс се разгръща на площ от 359 хиляди квадратни метра в с. Стряма и разполага с общо 210 рампи за прием на стока. На ден в комплекса влизат над 300 камиона и повече от 1 милиона палета със стока излизат към магазините ни годишно.

Зад всичко това стои единствено целта клиентът да намира качествени продукти в нашите обекти в страната във всеки един момент. Това изисква перфектна организация, дългосрочен поглед, усърдна работа във високо динамична и непрекъснато променяща се среда и най-вече взаимно доверие и точният екип.

Казвате, че качеството е въпрос и на правилните хора…

Точно така. Първият ни критерий за качество са хората в нашия екип. Именно затова инвестираме много в тях. Специалистите ни по качествен контрол в склада преминават вътрешни и външни профилирани обучения и надграждат всяка година продуктовите си познания според сезона с професорите от Аграрния университет в Пловдив, които са наши доверени партньори. В допълнение всяка година преминаваме вътрешни и външни одити на работата ни от независими и акредитирани местни и международни организации. Разбира се, разчитаме на мнението на нашите колеги и като потребители, защото те са и наши клиенти. Затова когато окачествяват продукцията при нейния прием, те залагат и на собствената си преценка дали това е продукт, който те самите биха избрали в магазина.

Силата ни е в това, че на всеки етап от веригата на доставка разчитаме на нашите над 600 специалисти на място в логистичния ни комплекс, както и на нашите професионалисти по стокови потоци, които споделят еднакво високи професионални критерии за качество. Това е основополагащо за продукта, който накрая клиентът слага на трапезата си.

Логистиката е най-строгият поглед върху качеството в Kaufland и тя може да е ефективна само с правилните хора.

Валтер Волф: Пълна прозрачност и практики на световно ниво гарантират качеството на продукцията в Kaufland

Как изглежда ефективната логистика?

Ефективната логистика трябва да е организирана така, че да доставя правилното количество, на правилното място, в точния момент, с проверено високо качество, което клиентът очаква. Това означава прецизно цялостно управление и контрол на доставките - от точните анализи и прогнози за пазара – какво купува или ще купува клиента – през правилните поръчки, до складовите операции и контрола на качеството. Всички тези активности трябва да са добре оптимизирани и в добра синергия помежду си.

Смея да твърдя, че дейността ни тук е на световно ниво и е наистина образец за интелигентна логистика.

Разкажете как на практика се проверява качеството в логистичния център на Kaufland?

Извършваме около 1000 проверки на качеството на различна свежа продукция всеки ден. Фокусираме се особено много върху прясното месо, плодовете и зеленчуците.

Проверяваме дали всеки артикул отговаря на строгите ни изисквания за свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж, коректност на етикета и качеството на опаковката. За определени артикули, особено при прясното месо, се измерва и температурата - както на продукта, така и на помещението, в което се съхранява.

Имаме складове с различни температурни режими за различните артикули. Прясното месо и млечните продукти например се съхраняват на температура между 0 и 4 градуса, плодовете и зеленчуците - между 9 и 11 градуса, с изключение на бананите - между 13 и 17 градуса. Дълбоко замразените – от -20 до -23 градуса, а в допълнение имаме и специална т.нар. шоко камера, в която съхраняваме шоколадовите изделия през летния сезон.

Наблюдаваме и поддържаме температурните режими 24 часа в денонощието както дистанционно, чрез компютърни системи, така и лично.

Как успявате да следите за качеството на толкова много продукция всеки ден?

Чрез непрекъснати оптимизации и иновации. Складовата дейност е една от сферите в нашия бизнес, която подлежи на най-големи автоматизации именно, защото обемът от работа е огромен, но ние не можем да си позволим компромис с качеството.

Затова разчитаме на синергията между опитния ни екип и ефективните системи. Всички процеси по качеството в логистичния ни комплекс са дигитализирани, като по този начин постигаме пълна прозрачност по цялата верига на доставки. В Kaufland се води архив на всеки продукт, който е минал качествен контрол. По този начин много по-лесно правим анализ, ако има някакъв проблем с него.

Друга стандартна практика при нас е всеки доставчик да запазва предварително час, в който стоката му да бъде приета и окачествена. Така ние имаме възможността да обработим стоката по-ефективно, а доставчикът да направи повече от една доставка за деня. Това има и друг плюс – по-малък период на съхранение в склада и по-бърз достъп на свежата продукция до магазините ни.

Валтер Волф: Пълна прозрачност и практики на световно ниво гарантират качеството на продукцията в Kaufland

Как гарантирате, че качеството на продукцията ще се запази същото от склада до рафта в магазина?

На първо място избираме да работим с доверени партньори в логистиката, които разполагат с най-модерната техника. От дълги години работим с три от най-големите и утвърдени транспортни фирми у нас.

Всички те отговарят на стандартите, които налагаме по отношение на качеството – хладилните камиони трябва да разполагат с поне 2 температурни зони, които се регулират спрямо спецификите на продукцията. Заедно следим изкъсо хладилната верига да не се нарушава между логистичната база и нашите магазини.

С нашите партньори гледаме в една посока и когато става въпрос за опазването на околната среда. Затова вече над 80% от всички наши доставки се извършват с общо 96 товарни автомобила на CNG гориво. По този начин чрез съвместната ни дейност успяваме да се грижим и за природата, като пестим въглеродни емисии на атмосферата.

За това ни помага и друга наша иновация - т.нар. EPS каси за многократна употреба. В момента близо 50% от доставките на плодове и зеленчуци се извършват в тези каси. Те са сгъваеми, което ни дава възможността да доставяме по-голям брой наведнъж, като същевременно намалим обратната логистика на касите към централния ни склад.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.3 от 42 гласа.


Ловци на бисери
Жозе Мануел Барозу
Така, видимо развълнуваният бивш президент на Европейската комисия, защити правото си да работи в американската банка Голдман Сакс, след като етичната комисия започна разследване срещу него.
Защо да нямам право да работя, където аз избера, особено ако става дума за законна структура, която очевидно не е наркокартел?"

Още бисери
ТОП 5