Водещата в Европа френска компания за търговия с бързооборотни стоки Carrefour обяви, че продава бизнеса си в Малайзия на големия японски ритейл Aeon Co за €147 млн., съобщава „Бизнесуик“.
Блумбърг отбелязва, че сделката поставя началото на серия от размествания в ритейл пазара в района на Индокитай. Ако с продажбата на своите 26 супермаркета в Малайзия Carrefour се опитва да ограничи загубите, то Aeon показва своите амбиции за експанзия в региона.
От японската компания вече обявиха своите намерения да инвестират около 30 млрд. йени за навлизане на пазарите във Виетнам, Индонезия и Камбоджа, коментира Nikkei. За целта Малайзия ще се превърне в регионална щаб-квартира за координиране на дейността и продажбите. До момента Aeon имаше само две – в родната Япония и Китай.
Компанията възнамерява да отвори 100 магазина в Малайзия до 2020 г.
Експерти припомнят, че Carrefour вече продаде магазините си в Колумбия на чилийската компания за търговия с бързооборотни стоки Cencosud.
В същото време френската компамия има планове да се оттегли от Сингапур до края на годината.
Carrefour преосмисля и своето присъствие в Полша и Турция. Според пожелали анонимност източници от компанията се обсъжда идеята магазините в тези две страни да бъдат продадени на турската Migros Ticaret AS.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Крум Янкулов
19:58 03.11.2012