2 Декември, 2020 20:43 11 312 58

Русия с втори опит да замени АН-2

  • самолет-
  • ан-2-
  • лмс-901 байкал

Новият модел е ЛМС-901 "Байкал"

Русия се отказа от пускането в серийно производство през 2021 г. на едномоторния самолет ТВС-2ДТС "Байкал", разработен от сибирските авиоинженери и базиран на АН-2 и се насочиха към разработването на ЛМС-901 "Байкал". Опитите с последния вече са налични.

Първият етап от изпитанията включваше тестове при скорост на въздушния поток между 25 и 50 м/сек. На модела е бил инсталиран симулатор на работеща турбина. По този начин експертите определят общите аеродинамични характеристики на самолета и ефективността на неговото управление. Тестовете ще продължат.

Новият самолет модел ЛМС-901, разработен да замени АН-2, е с дължина 12.2 метра, височина - 3.7 метра и размах на крилете - 16.5 метра. Максималната маса при излитане е 4.8 тона, а скоростта - до 300 км/ч. Може да изпълнява полет на разстояние до 3000 км. Машината е разработва във вариант, при който може лесно да се преконфигурира от пътнически в товарен самолет.

През лятото на 2019 г. руското министерство на промишлеността и търговията обяви конкурс за разработването на лекомоторен многофункционален самолет с капацитет до 9 пътници, който да замени АН-2. Победител в конкурса е "Байкал-инжиниринг" - дъщерното предприятие на Уралския завод за гражданска авиация. В същото време ведомството се отказа от планираното пускане в серийно производство на самолета ТВС-2ДТС "Байкал", разработен в сибирската база "Кукурузника".

Русия с втори опит да замени АН-2

Русия с втори опит да замени АН-2

Русия с втори опит да замени АН-2

Русия с втори опит да замени АН-2


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бонговец

    74 8 Отговор
    Самолетчето кефи, Браво
  • 2 ПРОБЕГ

    37 4 Отговор
    Това е друг самолет.Защо трябва да заменят Ан 2. който има качества който този очевидно няма. Етажерката лети с по ниска скорост и на по къси писти.Трябва да му сменят само крилата и турбо двигател.

    Коментиран от #11

  • 3 СВД

    78 2 Отговор
    У-2 /По-2/ и Ан -2 са легендарни самолети! Работливи безотказни магарета на учебния, трудов и боен фронт!
  • 4 Хахаха

    32 87 Отговор
    Един двуплощник не могат да заменят ...
    Тола водй са руснаците.
    Конструкторско бюро АН Антонов е УКРАИНСКО.
    Нищо читаво руско НЯМА

    Коментиран от #6, #9, #45

  • 5 Порно

    22 21 Отговор
    То всъщност има Ан 3 , който е с американски турбовитлов двигател. Това новото ми мяза на стар Бийчкрафт

    Коментиран от #16

  • 6 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    71 12 Отговор

    До коментар #4 от "Хахаха":

    Конструкторско бюро Антонов, основано през 1946 година, НЕ Е украинско, то е съветско.
    А Олег Константинович Антонов е руснак, роден в Русия.
    По времето на СССР конструкторското бюро
    и заводът се намират в Украинска ССР.
    Сега АНТК Антонов се намира в Украйна, като наследство от СССР...
  • 7 мъченици

    22 29 Отговор
    Много са зле тези. При полети над безлюдни терени е по-добре с 2 ДВГ. На крилата ще са по-защитени. 21 век не може да си с неподвижен колесник. Не е толкова сложно тези колела да се сгънат в долно полукрило.

    Коментиран от #8, #10, #13, #39

  • 8 Behemoth

    21 5 Отговор

    До коментар #7 от "мъченици":

    Ей гу ....знаех си ,че хитър Петър вече го е измислил ама не му са занимава ....
  • 9 ПРОБЕГ

    22 6 Отговор

    До коментар #4 от "Хахаха":

    Една значителна част от АН2 са произведени в Полша както и Ми2 които основно там са произвеждани.В СССР предвид енергоемките производства повечето заводи от тежката промишленост и двигатели строенето са на територията на Украйна. Други предприятия в Урал и около Волга. Изобщо не може да се говори за национални държави като Украйна Беларус защото възникват след 1919 г изкуствено. СССР в тези години има голям инженерен потенциал /все пак решенията се вземат партията реши няма не искам/
  • 10 Брей!

    31 10 Отговор

    До коментар #7 от "мъченици":

    Що не постъпиш в конструкторското бюро. С теди знания, ще те заринат с мангизи и няма да пишеш глупости във Факти... При тази ниска скорост, за какъв ... му е сгъваем колесник?

    Коментиран от #15, #46

  • 11 Защото правата на ан

    6 10 Отговор

    До коментар #2 от "ПРОБЕГ":

    Останаха на укрите след СссР.Няма да им се молят Я.
  • 12 Аксиома

    26 37 Отговор
    Всичко руско е боклук !
  • 13 Хайл

    10 12 Отговор

    До коментар #7 от "мъченици":

    Неподвижния колесник му служи когато лети назад да може да завива
  • 14 Ъъъъъъ

    23 0 Отговор
    Едно време в парашутната бригада скачахме от Ан-2 и честно казано ми се струваха допотопни машини. Дано да ги сменят с нещо качествено. Ан-2 е такова работливо самолетче и най-вече много много надеждно, опростено лесно за поддръжка.

    Коментиран от #31

  • 15 бай Ставри

    7 6 Отговор

    До коментар #10 от "Брей!":

    Ако колесника е сгъваем, скоростта няма да е толкова ниска и самольотчето ще е по-устойчиво.

    Коментиран от #18, #32

  • 16 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    5 6 Отговор

    До коментар #5 от "Порно":

    Това е Бичкрафт
  • 17 Българин

    13 18 Отговор
    Ан 2 е с разход 200л./ за час бензин А98
    В днешно време кой ще го наеме а и за какво! Това новото ми прилича на Пилатос. Къде е Швейцария, къде е Русия!
    Невъзможна конкуренция.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 бай Ставри

    12 3 Отговор

    До коментар #18 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Е, щом чукчите го харесват, други аргументи не трябват!
  • 20 стар пожарникар

    8 17 Отговор

    До коментар #18 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Разгледай и разбери, целите на проекта. Не им трябва самолет за пръскане, а за транспорт на хора. А не прибират колесниците, защото избягват максимално всеки риск! Не са сигурни в техниката си и изпълнението на проекта. А самолета прилича на модел, 42ра година, немски самолет.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хи хи

    8 10 Отговор
    Новият модел ще е "САМАГОН 2020" - безпилотен!!!
  • 23 Рогозин

    7 7 Отговор
    Ох на дядя бояришничето
  • 24 Бузов

    7 8 Отговор
    Не си спомням кой модел немски самолет беше,но съм виждал снимка на Цар Борис при последното му кацане в Германия преди срещата с хитлер самолета си приличаше с този.Някой да има представа за модела?

    Коментиран от #27

  • 25 Кънчо

    4 4 Отговор
    УжасТ!
  • 26 злобар

    3 6 Отговор
    Конструктора предполагам да е някое чукча за да сложи цървули на самолета . Американците повечето ги изхвърлиха от Чесните .
  • 27 злобар

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Бузов":

    Юнкерс - бомбардировач - с неприбираем колесник .Руските летци го кръстили "цървулан".
  • 28 psf

    7 1 Отговор
    Не ме възхищава за това, че заменя Ан-2, който позволяваше да се кацне на избрана от въздуха затревена поляна, защото основния му колесник беше оборудван дълги амортисьори, умекотяващи движението по земята с необработен терен. Тук не виждам подобна възможност, както и възможност за извършване на авио-химическа дейност, поради отсъствието на низко разположено крило, към което да бъде закрепена инсталацията за пръскане. Друго решение което не ме възхищава е това, че схемата с опашно колело изисква двупилотно управление, за да може втория пилот да оглежда дясната полусфера при движение по земята, заради влошената видимост напред. Неоправдано е по съвременните концепции на авиацията, толкова малък самолет да изисква екипаж от двама пилоти. Това ще доведе до оскъпяване на експлоатацията, която е априори оскъпена от неприбираемия колесник, който за 3000 километра би увеличил сериозно разхода на гориво и съответно цената. Няма данни за силовата установка, от която много зависи, както разхода на гориво, така и цената на самолета.

    Коментиран от #30

  • 29 мде

    0 0 Отговор
    PC-6 го спряха от производство, руснаците са хибридизирали с Ан-2.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Голямата площ

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ъъъъъъ":

    На крилата го правят уникален. Виждал сьм ги далетят на десетина метра от земята с 60_ 70 км. Ч. НАДЕЖДЕН ДО БЕЗОБРАЗИЕ. ПОДЕМНИТЕ СИЛИ НА ДВУПЛОЩНИКА МУ ПОЗВОЛЯВАТ И БЕЗ МАТОР ДА СЕ ПРИЗИМИ БЕЗ ГРЕШКА САМО ЗАДРУЛЕВОТО УСТРОЙСТВО ДА НЕ Е В ПАНИКА...
  • 32 Твърдият

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "бай Ставри":

    колесник намалява потенциално повреждащите се елементи и е по-сигурен за условията на експлоатация, а именно грунтови пости или липсата на такижа, както и екстремните температури.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Почитател

    5 3 Отговор
    Ще ще... Като четем нещо за руснаците, все четем ЩЕ правят. Ама кога и как... Нет аналог в мире, бля. Двигателя на Ан-2 е американска конструкция, даже са си платили за патента. За корпуса не знам от кого са гледали. Много надежден самолет, но морално е толкова остарял, че няма нужда от коментари.
  • 38 Почитател

    5 5 Отговор
    Ще ще... Като четем нещо за руснаците, все четем ЩЕ правят. Ама кога и как... Нет аналог в мире, бля. Двигателя на Ан-2 е американска конструкция, даже са си платили за патента. За корпуса не знам от кого са гледали. Много надежден самолет, но морално е толкова остарял, че няма нужда от коментари.
  • 39 незнайко

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "мъченици":

    И за какво му са необходими прибиращи калесници ? Излишна механика и електроника ! Какво като сме 21 век ? Да си видял самолет без КРИЛА ??? Колкото е по опростен толкова е по надежден !!! Този може и борд компютър да не му слагат, достатъчни са му уреди показващи най необходимото и един ДЖИПИЕС!!!
  • 40 бай Ставри

    4 5 Отговор
    Такива самолетчета се произвеждат между другото в западните компании. В р00сия е впрегната държавната мощ, и са близо до успех! Около 2030 може и да успеят с този проект. То тогава са им и предвижданията за успех в телепортирането
  • 41 бомбандировчик

    2 2 Отговор
    Някои се съмняват ,дали ще го направят.Да ,ако става и за бомбандировчик.
  • 42 гост

    1 3 Отговор
    Иначе картинките им красиви на руснаците ,но само до тук.
  • 43 jek

    5 0 Отговор
    Чета коментарите и се възхищавам - какви специалисти имаме само. ДОбре, че с българската авиоиндустрия отдавна надминахме руснаците, че сега и акъл им даваме.
  • 44 до 41

    2 0 Отговор
    Едно време и Ту 154 са го гласяли за такъв.Като му видиш колесниците - може и на Луната да кацне ):
  • 45 Харизанович

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Хахаха":

    Пак ли ще открият първи топлата вода. По света има куп модели за обслужване на отдалечени райони с малко население.

    Коментиран от #50

  • 46 пиян руснак

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Брей!":

    Не се излагай. Колесникът, колкото и обтекаем да е, силно влошава аеродинамиката на машината. Друг е въпросът ако искат да се приземява със ски или на водна повърност.

    Коментиран от #49

  • 47 Павлик Морозов

    5 2 Отговор
    Като чета коментарите, то тъмните балкански субекти големи разбирачи били бе.Толкова разбират, че един домат не могат да си отгледат, та се молят на агите от Анадола да им ги внасят. Но иначе от руски самолети много отбират брей..
  • 48 Филка Русофилка

    3 2 Отговор
    Може да ядем анадолски домати ,ама не с колците ! А за това не е виновен народа ,нито българския ,нито руския ,а мутринските формирования по КГБ- еиски лиценз в двете страни !
  • 49 Ан2

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "пиян руснак":

    И можеш ли ми обясни защо високотехнологичните западняци правят самолетите си от същия клас с неприбераеми колесници. До 5750 кг се водят лек клас.
  • 50 Пилот

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Харизанович":

    Те другите откриваха "топлата вода" след Ан-2 - няма друг като него да каца на неподготвени и къси площадки - лесен за обслужване и здрав не изпада във срив търпи много.

    Просто незаменима машина - в Канада и САЩ много я харесват но въпреки че си купиха доста машини правителствата им забраниха да летят.

    Е сега трудно се прави нещо което трябва да е по-добро от най-доброто.
  • 51 Баба Ана

    1 0 Отговор
    Те ,последните машинки ,не бяха ли полски ?
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Plamen

    0 0 Отговор
    България има сериозен принос в развитието на световната авиация. Първо за използването на самолета като бойно средство и второ, в името на Асен Йорданов, който е изиграл основна роля в самолетните разработки на най изтъкнатите американски авиационни компании. Някой от самолетите му, продължават да летят и сега в различни страни по света, имам предвид самолета DC-3. Друг негов голям принос за авиацията е издаването на първите учебници по летене, вклучително и такива за инструментално летене при нощни полети и полети в облаци. В авиационните среди приноса му за развитието на световната авиация е всеобщо признат. Като доказателство за това е неговия обелиск, поставен на летище Джон Кенеди в Ню Йорк. Сред авиационните среди в България е подета инициатива, летището в София да бъде наименувано на него.
  • 56 Запек

    1 1 Отговор
    Русия и самолети ли прави вече?А от кога?От скоро требе да е.
  • 57 толбухин

    1 1 Отговор
    при соца в Толбухин имаше 2 летища селскостопански самолети и завод за ремонт! летяха да Африка да пръскат! имаше и военни 2 Толбухин и Балчик-3 ескадрили!! Ама вече НЕМА НИЩО!!

    Коментиран от #58

  • 58 ЛУСТРАЦИЯ НА КОМУНИСТИТЕ

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "толбухин":

    И като имаше каква файда Народа тънеше в мизерия