Гледайте на офертите като на пожелания по случай юбилей. В тях всеки един изпълнител искрено ви желае невъзможни неща за да ви направи щастливи. Или пък като на километраж на автомобил втора употреба.
Ресурсът, с който е препоръчително да разполагате при оферта от 100 000 лв. е 100 000 евро, ако сте еврофили. Ако не сте - 100 000 паунда. Сравнително точни са офертите за дейностите, в които трудът има малка тежест. Такъв пример е пилотното фундиране, като набивните пилоти имат и следните предимства пред изливните – набрали са якост преди пенетрация и могат да се удължават. Недостатък е, че набиването предизвиква високи нива на шум. Механизация му е майката. Всички знаете, че общият работник е много по-ефективен, когато се подпира на багер вместо на лопата.
Имайки предвид горното е най-добре след проведените срещи да изберете строителя, който ви е най-приятен. Така по-лесно ще преминавате кризите във взаимоотношенията по време на изпълнение.
Ето и добрата новина за тези, които имат разрешение за строеж – идат промени в ЗУТ. Някои професионалисти в бранша са на мнение, че законодателят има за цел да опрости изключително сложния и тромав закон, като го сведе до един член:
Чл. 1 (1) Забранява се строителството на територията на Република България
(2) Изключение от правилото по ал. 1 се допуска:
1. когато строежът е държавна или общинска собственост.
2. за барбекюта и летни кухни.
3. за строежи с влязло в сила разрешение за строеж за срок от 5г. от издаването му, който може да бъде удължен или не.
4. за строежи извън обхвата на т. 1, 2 и 3 при условия определени с наредбата по ал.2.
В наредбата критериите за разрешаване на строителство и за удължаване на срока на разрешение за строеж за частни инвеститори вероятно ще бъдат обвързани с резултатите от PISA във Филипините и нивата на безработица в Зимбабве.
Гласуват ли ги, смело можете да покажете среден пръст на съседа, който е закъснял с проектите, стига да не е много близък с властта.
------------------------
Иван Кирмин има над 25-годишен опит в сферата на строителството на жилищни, обществени и промишлени сгради и съоръжения. Управлявал е процеси във всички фази на строителните проекти – предпроектни проучвания, проектиране, финансиране, строителство, продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Неанонимен
15:41 19.02.2021
2 Владо Шофьора
Благодаря за информацията за набивни пилоти.
Моля за информация кога трябва да спрем да набиваме пилота ?
16:19 19.02.2021
3 дебел франкофон
Мимоходом той е засегнал друг съществен въпрос, а именно въпроса за пилотното фундиране с набивни пилоти. Питането ми към инж. Кирмин е:
Какво трябва да бъде теглото (в кN) на ударната част на сонетката на забивачна машина “УРАЛ-2500” за набиване на профил IPE 240 и тегло 23,5 kN при обемно тегло на стоманобетона 25 kN/m2, като не се отчита изчислителното съпротивление на почвата (в конкретния случай – льос), без армиран с мрежа торкрет и самопробивни анкери.
Благодаря предварително!
Коментиран от #5
19:12 19.02.2021
4 Исско
Коментиран от #7
19:47 19.02.2021
5 Фен
До коментар #3 от "дебел франкофон":
Темата за набивните пилоти широко е застъпена и достъпна в нетс за района на Симитли. Не виждам какво авторът би могъл да добави по въпроса.19:54 19.02.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Фен
До коментар #4 от "Исско":
За съжаление е трудно да бъде убедена широката общественост, че размерът няма значение и това поставя микропилотите в много не изгодна позиция. Когато се разделим с митовете - тогава.20:00 19.02.2021