Повечето хора не обичат панелките. Аз също, но не, защото ще паднат. Това е мит. Всъщност от инженерна гледна точка панелките не са с по-лоша конструкция от монолитното строителство от същия период. Фасадните панели са с изолация и всъщност са с по-добри показатели от неизолирана тухлена стена. Разработвани са в институти от инженери, архитекти и учени. Самите панели са произвеждани в заводски условия в контролирана среда и с по-малки отклонения, отколкото при изпълнение на обект. При изпълнението им е използвана много механизация. Рискът от човешка грешка е бил по-малък. Всъщност панелките представляват тържество на технологията и индустриализацията за сметка на творчеството и креативността. Не обичам, когато няма творчество. Не ги обичам и защото са еднакви. Според мен еднаквото убива красотата. В еднаквото има технология, стандарти, оптимизация, но липсва творчество и не се създава с любов. Еднаквото е антихуманно, защото хората сме различни. И в това е красотата на света.
На другия полюс са еднофамилните къщи, стига да не са в затворен комплекс, строен по същата панелна схема – щом е еднакво, значи е красиво. При тях най-големият мит е, че строеж на уникална индивидуална къща ще струва по-малко отколкото апартамент. Който е решил, че иска да живее в къща поне да не го прави с идеята, че ще е по-евтино, а защото иска да има двор. Или да живее на чист въздух. Или нещо друго, което обича и ще го направи щастлив.
Мит е също, че някой е построил къща сам. Единственият в нашата история, който сам с двете си ръце е построил и то множество обекти едновременно, е Бойко Борисов – всички останали си плащаме за услугите на много други хора. И зависим от промяната на цените на пазара, които може доста да се различават от мечтите ни, отразени в прогнозния бюджет. Няма никакво значение колко пише, че му е излязло строителство неизвестно кога и къде виртуалният експерт в социалните мрежи. Има значение какви са офертите към датата, когато трябва да се извърши дадена дейност.
-----------------------
Иван Кирмин има над 25-годишен опит в сферата на строителството на жилищни, обществени и промишлени сгради и съоръжения. Управлявал е процеси във всички фази на строителните проекти – предпроектни проучвания, проектиране, финансиране, строителство, продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #47
14:02 23.04.2021
2 Вова император
Коментиран от #9, #13, #32, #40
14:05 23.04.2021
3 Валери
Коментиран от #5, #8, #45, #62
14:08 23.04.2021
4 идеалист
14:13 23.04.2021
5 Сънчо
До коментар #3 от "Валери":
Външните панели са по-дебели и по средата имат изолация.14:16 23.04.2021
6 ФАКТ !
Коментиран от #34, #48, #49, #66, #107
14:26 23.04.2021
7 Демонократ
Коментиран от #10
14:33 23.04.2021
8 някой
До коментар #3 от "Валери":
Външните панели са с пълнеж от керамзит.Коментиран от #28
14:46 23.04.2021
9 ДЕДО ВИ КРАЧУН
До коментар #2 от "Вова император":
АКО НЕ БЕШЕ СОЦИАЛИЗМА И БАЙ ВИ ТОШО, ОЩЕ ЩЯХТЕ ДА ЖИВЕЕТЕ В ЗЕМЛЯНКИ И КИРПИЧЕНИ КЪЩУРКИ И САМО 5% ЩЕХА ДА СА БОГАТИ С КЪЩИ И ВИЛИ.Коментиран от #11, #14
14:49 23.04.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 някой
До коментар #9 от "ДЕДО ВИ КРАЧУН":
Сега, по всичко изглежда, че пак искат да ни върнат в кирпичените къщурки, а ако може и без никакво лична собственост.Коментиран от #12
14:52 23.04.2021
12 Вова император
До коментар #11 от "някой":
Сега ви искат на 6 стъпки под земята и то даже да си платите. Обаче Вова ще ви спаси, нали сте братишки, ще ви направи пак еднакви жилища и енднакви по стандарт булки ще ви раздаде.Коментиран от #52
15:09 23.04.2021
13 ФАКТ !
До коментар #2 от "Вова император":
Да,ако НЕ беше комунизма , НЯМАШЕ да има избягали МИЛИОНИ БЪЛГАРИ в чужбина !!!!Коментиран от #37, #110
17:29 23.04.2021
14 ФАКТ !
До коментар #9 от "ДЕДО ВИ КРАЧУН":
Какви бяха заплатите на българите по времето на БАЙ ТИ ТОШО ???? И какви бяха заплатите в съседна Гърция, Югославия, Унгария, Чехия и всички останали страни от социалистическия блок ???? България беше на ПОСЛЕДНО място по пенсии и заплати и по качество на живот !!!!Коментиран от #25
17:36 23.04.2021
15 МОРСКИ
18:58 23.04.2021
16 Българин
Първата копка направих през 1984-та и още има работа,защото времето руши и се налагат непрекъснати работи по подръжката.
19:40 23.04.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Suzuki
20:56 23.04.2021
19 ЕДИН
21:57 23.04.2021
20 Zax
22:16 23.04.2021
21 Закс
Коментиран от #24, #38
22:19 23.04.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Бай Иван
22:37 23.04.2021
24 Професионален строител
До коментар #21 от "Закс":
От всички колеги, които познавам нито един не може да си построи къща САМ! Ти изглежда си извънземен.22:38 23.04.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Петър
22:39 23.04.2021
27 да се
22:52 23.04.2021
28 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #8 от "някой":
По-точно, фасадните панели са от керамзито-перлитов бетон, който е с висока степен на топлоизолация, а същевременно е паропропусклив...Единствено при панелните жилища има специални елементи осигуряващи сеизмичната им устойчивост, това са т. н. "дюбели". Всички връзки на заварка са защитени един път с епоксидна паста, а след това и замонолитени с високоякостен филц-бетон...Коментиран от #39
23:07 23.04.2021
29 Панела
Старата тухла - с комшийка бабичка с 12 котки, преходен хол, хлебарки навсякъде - и малки, и големи.
В новото строителство - блок, до него тротоар, до него улица 6 метра, до нея тротоар, до него - пак блок. Първи и втори етаж не виждаха слънце целогодишно, макар че бяха с южно изложение.
Къщата добре - ама двор трябва да поддържаш, по къщата все нещо има да се прави, вътре или е студено, или плащаш маса пари за отопление (говоря за стара къща, новите сигурно са по-добре)
ЕПК-то - хубави гледки, ама асансьорът като се развали - трамбоваш с багаж по 10 етажа нагоре-надолу. Комшии много - никога не може да се разбереш с всички.
За мен най-добре си е панелката. Проблемът ѝ е, че комшиите са от по-бедната прослойка и затова наоколо си е мирезия. Но някой ден може би когато "новото" строителство остарее и се превърне в мръсни гета, хората ще се сетят за предимствата на панелките, ще върнат по-платежоспособните там и ще възкръснат като едни наистина хубави и уредени квартали.
Коментиран от #98
23:14 23.04.2021
30 120
23:20 23.04.2021
31 Хидроинженера
Все пак за устойчивостта на една сграда най-важни са основите, а именно от там гледат да спестят съвременните строители, защото основите са нещото, което бъдещите собственици няма как да видят като дойдат на оглед. И като спестят от хидроизолация, като подгизнат тези основи години наред, някой ден може да започнат да се накланят някои кооперации.
23:27 23.04.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Omega
23:57 23.04.2021
34 кгнагелов
До коментар #6 от "ФАКТ !":
Към 1989 80% от българите живеят в собствени жилища. Поради тази причина, в онуй време много прехвалени западняци смятаха, че ние не сме зле икономически. Щото при тях собствен дом е нещо непостижимо в такива мащаби.ФАКТ си се подписал, ала фактите не ги знаеш.
Надали си повъзрастен от 40 години.
01:33 24.04.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Tupanchev
До коментар #17 от "Кокич":
Дишаме прахта на румънците след 10 години Бойко на власт.Е, и неговата прах дишаме, с тия чекмеджета кой може да го стигне.
Коментиран от #108
03:18 24.04.2021
37 Кой го интересува
До коментар #13 от "ФАКТ !":
Ти от коя планета си?06:48 24.04.2021
38 Пръц
До коментар #21 от "Закс":
И аз мога сам. Само, че не за една година! Отнема ми около час! После я сгъваам за около 30 минути!06:56 24.04.2021
39 Ударил греда
До коментар #28 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Абе може и така да е, но си спомням времето, когато живях в панелка - нямаш си на идея какъв студ беше през зимата и каква жега беше през лятотоКоментиран от #83
07:20 24.04.2021
40 Роко
До коментар #2 от "Вова император":
Приятелю това да не ти Рассия бе българите дори и по турско не са живяли в сламени колибки. И това е бил културния шок за руснаците като дошли да ни освобождават. Дори тези които не били бедни от тях живеели по - зле от поробените българи. А по времето на комунизма мечтата на средния руснак е била да живее като българин. Това пък беше моя културен шок бях слушал колко хубаво си живеят руснаците и изведнъж в една книга полковник от московската милиция мечтае да живее като българин. Викам си сигурно има грешка автора нещо се е объркал, но след две години отидох в СССР и се оказа че не само литературния герой си мечтае да живее като българин. Та и до момента ежегодно хиляди руснаци сбъдват мечтата на поколения руснаци да живеят като българиКоментиран от #50, #53, #57, #64
07:36 24.04.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Vinetu
08:12 24.04.2021
43 Анти комунист
08:31 24.04.2021
44 7647
08:35 24.04.2021
45 свидетел
До коментар #3 от "Валери":
имат изолация по проект и на чертежите. иначе служат само за спиране на вятъра.08:35 24.04.2021
46 Европеец
08:58 24.04.2021
47 Желяз каменноjff
До коментар #1 от "честен ционист":
Верно е старите панелки са по здрави08:58 24.04.2021
48 Дедати.
До коментар #6 от "ФАКТ !":
Ей големи смешници се навъдиха .Тоя кратунко нека се напъне и провери колко българи имат собствен дом в сравнение с западните толерасти.Коментиран от #51
08:59 24.04.2021
49 дядо Гадняр
До коментар #6 от "ФАКТ !":
Може да се поспори кой повече е изгонил ,комунистите или демократите.09:01 24.04.2021
50 Беше
До коментар #40 от "Роко":
Караш на стари спомени.Само дето СССР го няма вече, а тези заблудени руснаци, които са си купили нещо тук, сега се чудят на кого да го пробутат за да си нямат нищо общо с нас. Ако искаш евтин морски имот - завърти се натам.
А относно панелите - в Австралия и сега се строи с готови панели, при това в сити-то.
Коментиран от #54
09:22 24.04.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Ха ха
До коментар #12 от "Вова император":
Ако са стройни,стегнати рускинчета - готово.А за теб космата туркиня или гъркиня - понеже си русофоб.09:31 24.04.2021
53 Ха ха
До коментар #40 от "Роко":
Но дойде демокрацията и руснаците ни задминаха с 200.Не искат да живеят като българи,а си купуват каквото си искат в България и си живеят като руснаци.09:36 24.04.2021
54 Роко
До коментар #50 от "Беше":
Да приятелю СССР го няма но мечтата на руснака си остава същата. И да сега руснаци продават евтино имоти но не защото искат а защото са принудени кво да се прави имота в чужбина е скъпо удоволствие (имотите които се продават са в курортите купени като ваканционни жилища както примерно ние купуваме в Гърция) и когато дохода ти падне с 80-90% трябва да съкращаваш разходите криза братче. Но нито един руснак постигнал вековната руска мечта (да живее като българин) не си тръгва от тук. Да с панели се строй в цял свят с 60% е по - евтино отколкото нормалното строителство и в пъти по - бързо, но с това се изчерпват всичките му предимства. Но има една малка подробност австралийските панели не са правени в соц завод (там по презумция всички крадат от директора до чистачката съответно за да има какво да се открадне в панела се слага по малко и по некачествен материал, освен това имат план да се гони така че качеството отново е на заден план та я помисли когато сложиш некачествен панел какво ще се случи с тази сграда, а да не забравяме че строителите също бяха соц работници и те трябваше да крадат съответно и те са спестили това онова)Коментиран от #56, #60
09:44 24.04.2021
55 гост
09:53 24.04.2021
56 И сега?
До коментар #54 от "Роко":
Кат работя на компютър от къщи, кво да открадна?Мизерия.
10:09 24.04.2021
57 babaeski
До коментар #40 от "Роко":
ТИ, БРАТЧЕТ, ДАЖЕ И В СССР не си ходил на екскурзия а ми говориш за Русия, как и къде живеели,... иди сега и виж / ама много е скъпо / какви дворци са имали и т.н.ЩЕ кажеш , ами селата им,... бих ти отговорил - ами нашите села, но сега купуваме полуразрушени каменни и кирпичени ''къщи'' защото е модерно..КуМоНИЗЪМ, ДЕМОКРАЦИЯ нямат нищо общо с бита на българинаКоментиран от #101
10:57 24.04.2021
58 Вранчанското
Коментиран от #61
10:57 24.04.2021
59 бате Петьо
10:57 24.04.2021
60 333
До коментар #54 от "Роко":
Аз и жена ми в момента притежаваме старо тухлено от преди ВСВ, панелно, ЕПК и ново на по-малко от 10 години.Старото тухлено е много централно, няма паркиране. Не знам защо хората се бутат да живеят в центъра. Старите тухли откъм изолационни качества не са по-добре от панела. Много външни стени, ниска енергоефективност. Изолацията помага, но е скъпо да изолираш голяма площ, а и не е равносилно на съседно отопляемо жилище.
Освен това азпределението в жилища отпреди средата на миналия век е потресаващо. ЕПК-то беше с много добро разпределение, но е твърде компактно. Асансьора не е драма, по-скоро това, че си е едно село. В последните години го постегнаха, но е трудно с толкова много хора да се поддържа прилично. Гледката е убийствена, но в ЕПК със 100 апартамента на вход не ми е много привлекателно. И с паркирането е проблем около ЕПК-тата. Панела с добро разпределение? Може да се каже, ама кухните са сравнително малки. Май предпочитам съвременната концепция с кухненск бокс в едно със всекидневната, или поне с директна връзка. В панелите хола е в единия край на жилището, кухнята в другия, освен това кухните са сравнително малки. Изолиран с прилична дограма през зимата е 18 градуса без отопление. Около жилището е сравнително просторно, да. От висчките жилища, които имаме, живеем в панелното. Локацията е добра, на тихо място е, просторно е, съседите са сравнително разбрани. Няма гаражи. Ей това много ми липсва. Моторите са ми на 1км от къщи.
В новото, к
Коментиран от #87
11:15 24.04.2021
61 Гост
До коментар #58 от "Вранчанското":
В Свищов паднаха две сгради и нито една от тях не беше панелка.11:58 24.04.2021
62 Видях
До коментар #3 от "Валери":
Каква изолация ? В панелите стиропор по схема "тука има, тука нема" и хартиени чували от цимент във фугите.Коментиран от #68
12:01 24.04.2021
63 Панов
12:01 24.04.2021
64 Прав сте
До коментар #40 от "Роко":
Който не вярва да отиде в Копривчица.12:04 24.04.2021
65 345678
И организирането на строеж на "лична къща", както и да го смятате винаги ще идва в пъти по-евтино отколкото да я вземето наготово или да купите апатармент със същата квадратура.
12:32 24.04.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 САТЪРА НА ХАНА
....... ЩЕ ИМА ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ ЖЕРТВИ ПРИ ЕДНО ЯКО ЗМЕТРЕСЕНИЕ В СОФИЯ .................... ................... ..... СА НАГЪЧКАНИ ГРАДОВЕ НАЙ-ЕФЕКТИВНИ СА 5-6 ЕТАЖНИ КОПЕРАЦИИ ПОСТРОЕНИ СИСТЕМА ЕДРОПЛОЩЕН КОФРАЖ
............. КАК ДА ГИ ПОСТРОИМ ? ? - СЪЗДАВА СЕ ПАК КАЗАРМАТА - КЕЧ-А + 20 000 ЗАТВОРНИЦИ МУТРИ И БЕЙОВЕ :))
Коментиран от #69
12:47 24.04.2021
68 Ха ха ха ха
До коментар #62 от "Видях":
Схемата :- тука има, тука няма се отнася до новото строителство сега. Влизаш в нова боядисана от вън като великденски яйца кооперация, закачаш бойлера в новото си жилище и стената пада!Това е истината. Незавършения човек се радва на шареното.
Коментиран от #81
13:04 24.04.2021
69 Знам че
До коментар #67 от "САТЪРА НА ХАНА":
Панелките са правени да издържат на 9 по Рихтер! Над 9....вярно е, ще паднат! А новото строителство издържа на 2,5 по Рихтер:))) Над 2,5 падат:)Коментиран от #71
13:07 24.04.2021
70 архитект
Коментиран от #90
13:10 24.04.2021
71 САТЪРА НА ХАНА
До коментар #69 от "Знам че":
ВРЪЧКАТА МЕЖДУ ПАНЕЛИТЕ Е СЪС ЗАВАРКИ НА ПЛАНКА .......... ЕЙ ТВА Е ИЗГНИЛОТО :)))
........... ... А ДРУГОТО Е ЗАМАЗКА :)))
....... ................... МУТРИТЕ ЛЪЖАТ НАРОДА С МАИСТРАЛИ ... А КАТО ПОЧНАТ ДА ПАДАТ БЛОКОВЕ И УМИРАТ ХОРА .... ЩЕ ВИКАТ - "ВИНОВНИ СА НИНОВА , ПРЕЗИДЕНТА И СЛАВИ ЧАЛГАТА " ...
13:24 24.04.2021
72 Знаещ
Коментиран от #76, #79
13:32 24.04.2021
73 Някоя
13:34 24.04.2021
74 Няма
Коментиран от #84
13:43 24.04.2021
75 МУНЧО
13:46 24.04.2021
76 Аз пък
До коментар #72 от "Знаещ":
ти казвам че имам нотариален акт за земята на панелката и не навсякъде е така, има къщи които също са построени на общинска земя, други пък са собственици на земята, а бе и през комунизма беше абсолютна анархия но не се тръбеше за това е!13:48 24.04.2021
77 Архитект
13:48 24.04.2021
78 Варненец
13:52 24.04.2021
79 До Знаещ
До коментар #72 от "Знаещ":
Блестящо доказвате,колко сте" ЗНАЕЩ".Как да продава Държавата терена под всеки блок,когато съгласно Конституцията земята е изключително Държавна собственост.Това не касае сделки от частно правен характер.Примерно,да купите къща от собственика със прилежащия във регулация терен- обикновено е дворно място.Със промяната на Конституцията,всички собственици в панелките в бъдеще,са изправени да плащат и то- много сериозно.Това ще бъде последващ резултат от Стиропор ефективност.Българина като чуе за келепир- далавера в която да " спечели" без да влага лев,си губи ума.Сега ви облепват със стиропор.Безплатно,и вие се хилите доволни.Но пропускате кой дава парите- това е ББР.Къде сте чули банка да дава милиарди,без да ги потърси.Всички мераклии за стиропор, подписват доброволно правомощия на определен субект.Който да бъде юридическо лице ,за да започне лепенето.Но в бъдеще, по- близко,или по далечно,ще си ги поискат обратно.Но не от всеки поотделно,а от Юридическото лице.А Всеки е част от това Юридическо лице,със доброволно подписана декларация за съгласие.В даден момент, ще ви " улеснят" с продажба на под блоковия терен.Но по нова оценка включително " подобрението стиропор".И може да се окаже,че терена плюс подобрението" ще струва колкото самото жилище.При подобен сценарий, сте заклещени.Плащаш защото си гарант със самия Апартамент, когато си подписал.Нямаш пари- кредит.Но пак с гаранция- панелката.Коментиран от #85
14:15 24.04.2021
80 Пешо
Любов към външни тоалетни........
14:20 24.04.2021
81 В и К
До коментар #68 от "Ха ха ха ха":
На некадърен майстор все нещо му пада. Научи технологията, спази я точка по точка и нищо няма да ти падне.Коментиран от #86
14:27 24.04.2021
82 Гражд защита
14:36 24.04.2021
83 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #39 от "Ударил греда":
При първата номенклатура на панелни жилища, фасадите бяха от бетон и ефекта беше лош, но след края на 60-те години на ХХвек, нещата чувствително се промениха.15:05 24.04.2021
84 Меги
До коментар #74 от "Няма":
Панелите са по френска технология. Това е добро строителство.По-бързо ,по-ефективно . Лепенето на стиропор няма нищо общо с конструкцията. Тя и руската салата е френска, но иди обяснявай на невежите.17:07 24.04.2021
85 Меги
До коментар #79 от "До Знаещ":
Държавата продаваше земята под блоковете,но просто трябваше ВСИЧКИ собственици да участват.Ганчо Балкански нали е много умен,не пожела да купи земята. Това че тъпотата е повсеместна,личи и по "реконструкциите"в панелните блокове.Премахването на панели, които са носещи,говори за невежество и безотговорност.17:19 24.04.2021
86 ХХХХ
До коментар #81 от "В и К":
Не е въпрос в майстора сложил бойлера, а в майстор зидал стената.На колега преди няколко месеца да ми помогнете на сложа бойлер. Бойлера не е в банята в съседно мокро помещение към коридора.
Отидохмме стената била от итонг. И рекохме да я проверим и как. Колегата и удари един юмрук и цялата стена помръдна.
И какво се оказа стената ме е хваната към нищо с извинение държат я тапетите. Не е сложен разтвор между итонга и колоните от двете ми страни. А и между стената и тавана също.
В този случай сложиш ли бойлер на тази стена, като се напълни пада заедно със стената.
Няма да го забравя майстора които ремонтираше в апартамента ми (панела правен преди около 30 години) баня и тоалетна смяна на плочки, ел. и В и К. Банята и тоалетната зидани с тухли единички по стария начин.
Скриваше инсталацията в стената и аз отидох да вида как вървят нещата. И майстора ми вика, как и кога и скакво е зидана тази клетка. Отговорих му и го питам защо.
Рече ми Прокопах канали надлъжно по цялата стена надупках я (между баня и тоалетна). И взе да ме е страх да не падне отгоре ми. Затова взех чука и я ударих силно ако пада да пада само да не отгоре ми. А то чука просто отскочи от нея. Пробвах на няколко места пак същото. Тука явно е работено съвестно.
Баща ми и аз, чирак сме я зидали за нас.
18:18 24.04.2021
87 Роко
До коментар #60 от "333":
Преди живеех в панелка и НИКОГА няма да се накажа отново така. Сега живея в пет етажна кооперация с вътрешен двор тухлена отопление не ползвам (всички стени са ми външни кво да се прави апартамента е ъглов) изолация няма съседите мислят да слагат така ще се наложи да сложа и аз въпреки че я смятам за излишна при -15 навън вътре е 18-20 градуса (без отопление). Разположението е каквото ми е необходимо все пак съм си го поръчал да бъде такова две стай и огромен хол с кухненски бокс. Имам подземен гараж и парко място в двора. А да жилището ми струваше колкото една панелка (продадох панелката и го направих панелката беше тристаен с преходен хол в същия квартал). Най - много ме кефеше разположението на тоалетната в панелките ВИНАГИ е до кухнята и трапезарията, а и шумоизолация разбира се че нямаКоментиран от #88, #91, #99
19:08 24.04.2021
88 Меги
До коментар #87 от "Роко":
Баня,тоалетна,кухня имат общ канал и водопровод.И на луната да живееш, пак ще си неграмотен.Коментиран от #102
08:47 25.04.2021
89 Пенчо
10:49 25.04.2021
90 Бръм
До коментар #70 от "архитект":
Архитект ли си, какъв си, не те знам...Но това, което пишеш за т.нар. саниране и ефекта от него е глупаво. По простата причина, че няма нищо общо с истинско саниране, при което се укрепва конструкцията и ремонтират конструктивните връзки - заварки при панелите. Каква полза от това, че си опаковал красиво една съборетина, щом тя си остава съборетина под лъскавата опаковка..12:28 25.04.2021
91 Йо Несбьо
До коментар #87 от "Роко":
Живял съм в панелка 120 кв.м. и тоалетната беше доста отдалечена от кухнята и трапезарията. Да, за шумоизолация никой не е мислел навремето, поради което съм слушал съседите си - деца по комунистическо да пеят "Тих бял Дунав" вътре. Те живееха на 3-ти етаж, аз на 5-ти. Съседът отдолу запали цигара, димът идва при мен. Но иначе санирана и лъскава панелка си е доста удобна за живот. Такива са примерно в Прага, Чехия. Погледни в Интернет снимки и карти - с полянките отпред, със зелените площи, без прах, без мръсотия.Коментиран от #103
14:58 25.04.2021
92 Архитект
15:42 25.04.2021
93 Кико
Правите вътрешна изолация на целия апартамент с картон и вата, а също и една хубава дограма и после плащаш сметки за отопление по 40-50лв за 67кв.м
21:57 25.04.2021
94 Мария
22:02 25.04.2021
95 Цолова
Коментиран от #96
23:37 25.04.2021
96 Бръм
До коментар #95 от "Цолова":
Цоле, успокой се, такова стичане на селяни към градовете се е случило и се случва по целия свят, не само в соц лагера навремето. Панелите доказаха своите качества с времето - повече от 50 години, що народ е живял и продължава да живее - всички са си живи и здрави. Това за домостроителните комбинати не е вярно, защото навремето, когато са функционирали все пак е имало държавен контрол в производството на панели и самото им строителство, докато сега контролът е "тука има - тука нема" - повече нема...А това, че ти си принцеса и теб не те кефят си е твой проблем.01:42 26.04.2021
97 едно мнение
Къщите също.
Интересна е тезата, че еднаквото не е хубамно. Напровит. Всичко, което ни заобикаля следва, не е хаотично, а следва някакъв порядък. Хората също - няма човек с 3 глави или 8 ръце. Да, дитайлите са различи. И именно там, трябва(ше) да наблегне панелното строителство. Съвременната изолация с креативно оцветяване коренно променя общата ни визия за панелните квартали.
07:38 26.04.2021
98 браво
До коментар #29 от "Панела":
Браво!Коментара е далеч по-пълен, изчерпателен и обогатяваш ме, от самата статията!!!
Предлагам на модераторите просто да разменят двете :).
07:45 26.04.2021
99 шумо
До коментар #87 от "Роко":
Живял съм и в къща, стар тухлен блок, панелка, ново строителство /само ЕПК не съм :) /Та - шумоизолация има САМО в еднофамилна къща. В другите е мит.
"Новото" строителство са най-зле относно шумоизолация (просто материаталите с които се строи са леки (за да е по-евтино) и съответно изолационните свойства са дооста по-малко. От блоковете, строителстсвтвото преди ВСВ е с най-добра шумоизолация (тогава наистина не са мислисли за такова нещо, но това е защото се е строяло с материали (вкл. стени) с голяма плътност) Панелките, ако са няма фуги между панелите, са с пъти по-добра изолация от "новото строителство". Сегашнито ми жилище е "ново строителство" и специално за шумоизолация съм колкото е 20% от цената на жилището (всяка стая е тип "стая в стая" с три допълнителни вида шумоизолационни материали), но пак не мога да се стигне дори 1/4 от шумоизолацията на однофамилна къща (поне като се карам с жената, съседите не разбират темата ;)) )
Коментиран от #104
08:09 26.04.2021
100 Blackthorn
11:00 26.04.2021
101 Роко
До коментар #57 от "babaeski":
Приятелю ходил съм в СССР. Ходя редовно в Русия (работата ми е такава). Питер е красив град или поне историческата му част останалото е панелни квартали. Москва горе долу става особенно като я гледаш от круизното корабче. Но излезеш ли от центровете на тези два града е дивалък какъвто в най - западналото българско село няма. Особенно ярък е спомена ми от преди пет години от Санкт Петербург наложи ми се да лежа в болница (държавна беше) та приемат ме в болницата с температура 40 градуса не можех дори да се движа и по някое време се будя от кучешки студ (януари месец) оказва се че спряли отоплението поисках още едно одеяло на което ми отговориха НЯМА храната няма да я коментирам само ще ти кажа че сравнена с нея тази в болницата в Русе е с пет звездни мишлен. На втория ден не издържах и реших че е по -добре да се лекувам в хотела и си тръгнах. Така че приятелю за разлика от тебе съм виждал това онова в Рассия и знам какво пиша.Коментиран от #111
21:04 26.04.2021
102 Роко
До коментар #88 от "Меги":
И това причина ли е тоалетната да ти е до кухнята и трапезарията? За тръби не си ли чувала?21:10 26.04.2021
103 Роко
До коментар #91 от "Йо Несбьо":
Великолепно сега погледни снимки от Надежда, Обеля или който искаш български панелен квартал и открити 1000-та разлики. В България вече има достатъчно санирани панелки можеш да направиш сравнение с Чехия и да помислиш от къде идва разликата.21:16 26.04.2021
104 Роко
До коментар #99 от "шумо":
Прав си всичко зависи от материала ако не влагаш материал с цел да ти излезе по - евтино нормално и качеството на строежа да излезе лошо. Не казвам че всичкото ново строителство е по - добро от панелките . Колкото до шумоизолацията има различни материали с различна шумопрпускливост трябва просто повече четене докато намериш оптималния за теб вариант по съотношение цена-качество. Ще обясня една от причините да се откажа от панелното жилище на седмата година на една от стените (външна) започна да избива ръжда съответно реших да направя ремонт и О изненада оказа се че за външен панел са ми сложили такъв в които има отвор за врата има и метална каса за врата (от тук беше ръждата) но приключенията ми не свършиха с това откритие когато свалях тапетите заедно с тапета падна парче мазилка и се заех да почистя нестабилната мазилка с идеята да направя шпакловка. Само че великите майстори от строителни войски отново ме изненадаха с находчивостта си. В ъгала на панела липсваше част от бетона и кво сега няма да хвърлят панела пък и план гонят замаза ли го с цимент но понеже е щяло да отиде много цимент между света замазки сложили каквото имали под ръка чували от цимент вестници и други боклуци. После реших да сменя балатума с паркет речено сторено, но се оказа че лявата стена е по дълга с 20 сантиметра в единия край хола беше 6,50 в другия 6,70. После се наложи да сменям тръби там беше истинско приключение което преля чашата и реших да потърся друг вариант за жилище.21:48 26.04.2021
105 Селянин
17:45 09.05.2021
106 дедо йоцо гледа
10:31 10.05.2021
107 Фактология
До коментар #6 от "ФАКТ !":
Стига с тез комунисти бе болни мозъци. 30 години все комунистите виновни, че всичко се разруши и изкраде, и България се зарови в тинята. То жив комунист вече няма.През 1989 год. т.е. през социализма България беше над 9 млн. население! Сега 30 години демокрация сме се стопили на 5 млн. Българите напуснаха България заради демократичната безработица, заради липсата на икономика, заради демократично ниските заплати и пенсии, заради несигурността, заради липсата на здравеопазване, заради НПО-тата промиващи болни мозъци, заради управляващите продали родината и народа си. Понеже сме "много добре", за това всичко внасяме, от доматите до кибрита всичко! И само заеми взимат управляващите от СБ и ЕБ, заеми които с лихвите ще се връщат от пет поколения занапред.
И за всичко това са виновни комунистите, Русия и Путин.
08:53 15.06.2021
108 Спокойно!Важно е да не те търсят...
До коментар #36 от "Tupanchev":
Други мутри с глогове на кръста и с ножове под коляното!Споко,всеки си носи кръста и шперплата....20:12 21.06.2021
109 кукуруку
22:04 21.06.2021
110 пешо
До коментар #13 от "ФАКТ !":
Основно избягаха и бягат и сега след идването на така наречената демонокрация>11:34 22.06.2021
111 Тези
До коментар #101 от "Роко":
свбодни съчинения - моля в отдел фантастика.17:34 16.07.2021
112 АТАНАСОВ
16:44 16.02.2024