Обществените поръчки се печелят само от фирми близки до властта сподели в коментар за ФАКТИ строителният предприемач Христо Василев. Той обясни накратко и схемата за надуване на цените, генерираща огромни печалби за основните изпълнители. Повод за коментара му бе последният скандал с ремонта на празните язовири и изнесените данни за завишени цени на материали и услуги.
"Подобни обекти се печелят от фирми, чиито собственици са свързани пряко и непряко с властта. Елиминират останалите и така само те печелят. Тези същите фирми, както им казваме кутии, които печелят обществени поръчки, наемат подизпълнители, те от своя страна наемат трета, четвърта, пета фирма, ако е голям обектът. Така да последната достига много малка сума.
Обикновено това са малки фирми, които бързат да свършат обекта. Претупват работата, за да им излязат сметките.
И после се случва това - свлачища, срутища ,течове...", обясни Василев.
"Хубаво е че се строи, но да е качествено и да остане за години, а не през година да се правят ремонти на новопостроен обект.
Иначе сметката е проста.
Цената на 1 кубик бетон е 70 лв. от бетонов възел за марка Б-25. Това е марката, с която предимно се работи. Цената, на която са подписани въпросните договори, ми се вижда прекалено висока - 214 лв. за кубик. Реалната цена е 110-120 лв. с включен транспорт.
Представете си при наливане на 100 хиляди кубика бетон, колко е чистата допълнителна печалба - 10 милиона лева. Тези 100 лв. отгоре върху цената на един кубик са брутална кражба. Отделно по тази схема се крие и много ДДС и данък печалба", допълва строителният предприемач.
"С тези потънали незнайно къде и в кой джоб пари можеше да се построи цяла България качествено. Схемата е следната: фирмата главен изпълнител подписва договор с държавата да кажем за 50 лв. за кв.м, на фирмата подизпълнител дава цена 20 лв., а тя пък наема друга за10 лв. Така при цена от 30 лв. не се чудете защо са толкова скъпи и некачествени държавните поръчки.
Това е схемата, по която се работи, така потъват парите по трасето", завършва Христо Василев.
Записа: Сребрина Гаджева
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бойко Чекмеджан
Коментиран от #26
14:39 21.06.2021
2 Българка
Коментиран от #14, #54
14:39 21.06.2021
3 сила
14:39 21.06.2021
4 Последния Софиянец
14:40 21.06.2021
5 Това
14:41 21.06.2021
6 оле
14:41 21.06.2021
7 ПСР
"СтроимЕ,правимЕ,работимЕ...." и най-вече гепимЕ.За шкафчета да има.Че са много по веригата,пустите му шкафчета.Пък после,България била с най-разтворената ножица между бедни и богати.
14:41 21.06.2021
8 100
Коментиран от #24, #86
14:41 21.06.2021
9 Сатана
14:43 21.06.2021
10 томка бикова
Коментиран от #34
14:45 21.06.2021
11 user
Коментиран от #35, #37, #67, #73
14:46 21.06.2021
12 Петров
Онуй разчита на това, че електоратът на ГЕРБ се състои от дебили и захлебващи покрай трапезата. Затова безнаказано може да си плещи глупости и да не се страхува, че хората ще го наритат. Както виждаме, разни нискочели са го наобиколили и му слушат простотиите.
14:48 21.06.2021
13 Светослав
Коментиран от #21
14:49 21.06.2021
14 Другия с коня
До коментар #2 от "Българка":
Точно по тази схема се извърши строителството на магистрала Тракия от БСП и Станишев до Стара Загора,която в момента глътна Милиони за ново изпълнение...Това бяха фирми на Божков- Черепа и БСП !!!!Коментиран от #52, #68, #83
14:51 21.06.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ДжафДжаф
Коментиран от #70
14:58 21.06.2021
17 Бойко шкафа
14:59 21.06.2021
18 ЗАТВОР ЗА КРАДЕЦА ОТ БАНКЯ
Коментиран от #27
15:04 21.06.2021
19 100pera
1. В редица случаи за изпълнението на дадена поръчка се правят отделни консорциуми от фирми, от които реално само една върши работата, а останалите участват в печалбата. После - свършва изграждането на лота, моста, сградата или каквото там и консорциумат изчезва в небитието. Заедно със следите от кражбите и отговорността за некачественото изпълнение.
2. Изгражда се нещо с европейско финансиране, но механизмът е че държавата плаща, а после от ЕС проверяват и възстановяват или не похарчените пари. Ако нещо не е наред, не възстановяват парите, но бюджетът на България е поел разходите. Борисов е прерязал лентичката ... И започват ремонтните работи.
15:08 21.06.2021
20 Софиянец
15:08 21.06.2021
21 Чегърт чегърт
До коментар #13 от "Светослав":
Има документи.Министъра ги показа.Бетона над 200 лв за кубик.Пладнешка кражба.15:08 21.06.2021
22 Боко тиквата
15:09 21.06.2021
23 гост
15:11 21.06.2021
24 Ицо
До коментар #8 от "100":
Аз защо съм останал с впечатленията, че по време на соца нямаше частни фирми? Може и да греша, ако е така - поправете ме, но тогава пътищата не се ли строяха от държавни предприятия? Да, и тогава е имало кражби, но по-скоро на материали. Доста къщи и вили са се построили с държавни тухли и цимент. Но сега...нямат насищане!Коментиран от #38
15:12 21.06.2021
25 Давид
15:12 21.06.2021
26 Буци Тиквониев
До коментар #1 от "Бойко Чекмеджан":
Абсурд...!Това не е вярно ..!Долни платени клевети и лъжи на Радев...!15:22 21.06.2021
27 Ами то и затова...
До коментар #18 от "ЗАТВОР ЗА КРАДЕЦА ОТ БАНКЯ":
...сега гепаджиите от ГРОП толкова много ги боли и пищят до небето...!Защото служебното правителство им вади кирливите ризи всеки ден...,защото им затвори кранчето на безобразните кражби и далавери...!Не ,че не знаехме за тия гропаджийски кражби,но всеки се страхуваше за работното си място и за близките си да не пострадат и само си шушукахме с комшиите за очевАдните кражби на ГЕРБ...!Затова-Да ги Изчегъртаме окончателно на 11 юли ...!!!15:31 21.06.2021
28 ЕТО ВИ
СВОБОДНИ. ЩЕ ПРОГОВОРЯТ.
15:39 21.06.2021
29 Алфа Вълкът
15:45 21.06.2021
30 Циганин със знатно потекло
15:53 21.06.2021
31 Жипко Чекмеджанов
15:58 21.06.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 СТЪКИ ЩЯЛ ПРЕЗИДЕНТ
До коментар #10 от "томка бикова":
ДА СТАВА , А СИКАДЖИЯТА ЩЯЛ ДА СЕ ВРЪЩА ВЪВ ВЛАСТТА , СМЕХ , СМЕХ !16:25 21.06.2021
35 МИНИСТЪРА ПОКАЗА
До коментар #11 от "user":
КАК ЩАЙКАТА И МУТРАТА ОТ СИК СА РЕКЕТИРАЛИ ВСИЧКО ЖИВО , ДА НЕ СПОМЕНАВАМЕ ЧЕКМЕДЖЕТО И ПЕЕВСКИ ОБАЧЕ УБАВИЦАТА ОТ ПИКННЯ НЯМА СПИРКА , ВСЕКИ ДЕН ТРОЛИ ТУК !16:30 21.06.2021
36 Тредстоун
16:34 21.06.2021
37 Torbalan
До коментар #11 от "user":
Как да посочат , илчовски има дела за 12 милиона заведени от пилето , явно не е уцелил къде да лъже и с кой да се гаври. Тоз ще е поредния ичовски , докато лъже без имена ще си прибира копейките , вярно по малко но сигурно. Платени мекерето под път и на пътКоментиран от #45
16:39 21.06.2021
38 100
До коментар #24 от "Ицо":
Материали са се крали, но някои другари са източвали пари от строителните предприятия и са ги насочвали към свои тайни сметки или към уж държавни фирми, но контролирани от техни хора. Не съм много навътре в темата, но имаше публикации преди години. До колкото помня нещата са започнали при възстановяването на Стражица. При АЕЦ-а също е имало схеми. Отделно при търговията с оръжие и другата външна търговия също.16:44 21.06.2021
39 Жоре
16:44 21.06.2021
40 tato
Ако трябва да слязат 1/2 от населението остава без доход
17:19 21.06.2021
41 Дими Иванов
17:48 21.06.2021
42 КРОКОДИЛА
17:50 21.06.2021
43 гост
17:51 21.06.2021
44 Дими Иванов
17:55 21.06.2021
45 Христо
До коментар #37 от "Torbalan":
Аз съм този,само ще ти кажа,че не съм взел или откраднал 1 стотинка!17:57 21.06.2021
46 муньо кирката
18:17 21.06.2021
47 кмет
18:18 21.06.2021
48 заката
18:20 21.06.2021
49 смех
18:26 21.06.2021
50 Фюри
18:58 21.06.2021
51 Гост
19:08 21.06.2021
52 Българин 59
До коментар #14 от "Другия с коня":
Боже прибери си версиите, заради такива индивиди сме на тоя хал. Няма значение партията , виж резултата от инфраструктурата, той е плачевен . Или на теб ти харесва , ако е така, то България верно скоро няма да я има. Пак казвам не обръщайте в политика всичко и да защитавате очевидни кражби или сте доволни от състоянието, в което ще оставите България на децата си?19:15 21.06.2021
53 Васил
19:51 21.06.2021
54 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #2 от "Българка":
Пълни глупости си написала,...та там, непосредствено преди катастрофата, са минали няколко хиляди коли, а и доста след нея - докато КАТ се натутка и безсмислено спря движението. Другите шофьори да не са някакви богове в шофирането. Прав път, скорост около 40, път без дупки, а бай-григор се `фърлил у дерето... Да, съдейки по всичко, шофьорът-собственик на транспортната фирма, бай григор е явно бившо ченге, устроило се в автобусния бранш. Бившите са големи фуклюфци..., особено при шофирането в женска компания,...както се и оказа. Важното за опечалените е да се изкара виновна държавата, защото така обезщетенията ще са солидни, а ако виновен е бай Григор ще вземат малко повече от "на босия цървулите"....19:52 21.06.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 ИМПЕРИАЛИСТ
20:06 21.06.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Балъка BG
21:25 21.06.2021
59 Вижте в Ютюб
22:21 21.06.2021
60 Кочан
Още е живо поколението което помни.
Кандидатстваш в университета и забелязваш че някой с по-нисък бал/успех е класиран в специалността за която си кандидатствал, но не е имало места. Отиваш да питаш, поглеждат: "Ами да! Пише абпфк. Активен борец против фашизма и капитализма.
Връщаш се разстроен в къщи, и ти казват че не са ти говорили за това, за да не се изтървеш някъде и да си осакатиш живота.
После научаваш че абпфк получавали "народна пенсия". Че вземали с предимство жилище и т.н. а ти работи и чакай ...
исти
Идва от кому-н-ист, спор-т-ист и т.н.
Истите се водеха на работа и получаваха заплата, но не ходеха на работа. От време на време работниците научаваха че някой именит спортист работи в тяхната бригада и се надяваха да го видят когато получава заплата ...
Така преминаваше и военната им служба.
Така завършваха и висше образование ...
Затова сега специал-истите разнасят славата на България.
Арт-ист
Също като спорт-ист. Минеков, Слави артисти от нашето време
Опортюн-истите отиваха при бригадира и срещу фиксирана сума около четвърт от заплатата уговаряха да не се явяват. Така един опортюн-ист работеше на две, три места без да ходи на работа и да взема по-голяма заплата от тези които работят.
Един от примерите е Десислава Радева ...
Коментиран от #66, #78
22:34 21.06.2021
61 Борис
22:51 21.06.2021
62 Фифи
Имах колежка от университета,нейното гадже работеше на автомагистрала Тракия. Поредните подизпълнители крадци. Фирмата предлага най ниска цена и печели общ поръчка .
Тази мома беше тъпа като кокошка. Взимаше 1000 лв чиста заплата. Толкова я мързешез че преписваше учебника със запетайките.
Сега тя и мъжа й имат огромна къща. Построрна познаите как. По същатс крадлива схема. Гепим от държавата , за да сме добре ние.
Хората се изтрепаха заради алчните селянчета, които искат да се къпят в лукс.
23:27 21.06.2021
63 охХХХХ
00:22 22.06.2021
64 ЧОЧО
01:01 22.06.2021
65 Мутрата
06:37 22.06.2021
66 124
До коментар #60 от "Кочан":
Стига лъжи, хората живееха добре. Имаха работа, почиваха - всички. И държавата бе от първите в класациите. Дойдоха западняци да ни учат колко лошо е било... Смешно е.Коментиран от #69, #81
06:44 22.06.2021
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Дарт Мол
До коментар #14 от "Другия с коня":
Основен компонент в асфалта е битум. Същия се внася от Гърция. За последните 10 години има толкова внесен битум колкото е разхода на " Станишевите магистрали", а построеното е в пъти при твоя вожд. Справка по вноса- Агенция Митници. Та това което ни предстои- ще му се радваме в бъдеще като качество.08:38 22.06.2021
69 абе крейзи
До коментар #66 от "124":
Толкова добре живееха, че след 1989г., когато падна режима 3 милиона българи избягаха с 200 на Запад, ФАКТ!Ти факти имаш ли или ще повтаряш старите мантри на комунизъма?
Коментиран от #79
08:48 22.06.2021
70 бравос
До коментар #16 от "ДжафДжаф":
Мн точен коментар.....от години си го мисля това....,за мен това е един от най-големите проблеми,че няма никакъв ВИЗИЧЕСКИ контрол....,някой да иде там на място да види,да погледне....аджаба къде е тоя бетон за 200лв,кокло струва,как точно се изпълнява обекта....аз съм от Пловдив и имаме един басейн Младост се казва...,та искаха да го ремонтират и изкопаха една дупка,за изкопаването на която са искали 500 000 лв....абре...,къде са тия 500 000лв....един багер и един самосвал да извозва....кое точно струва 500 000лв.....така и не ни стана ясно....няма сила на света,която да ме убеди че една дупка струва толкова....,веднага им предлагам да я изкопам за 100 000....,Коментиран от #84
09:26 22.06.2021
71 истинко
10:12 22.06.2021
72 Калъчев
Само така ще се оправи тая страна от грабежи и муфтаджии като мутрата и неговата банда.
11:02 22.06.2021
73 gff
До коментар #11 от "user":
Давам ти пример: "Делчев инжениринг" от Пещера е абонирана за всички строителни обекти в Пазарджишко (ремонт улици, водопроводи, канализации). Винаги тя "печели". И винаги изпълнители са други фирми. Например в нашето градче винаги съм виждал надписите нна техниката и на гърба на работниците "АКвамонт" ООД Пазарджик. Пък на информационната табела се кипри името на "Делчев"11:26 22.06.2021
74 Ханс
11:35 22.06.2021
75 Добре
11:40 22.06.2021
76 Наблюдател
13:37 22.06.2021
77 Тази схема...
14:22 22.06.2021
78 Гост
До коментар #60 от "Кочан":
А при сегашната ви "демокрация" няма кой с по-малък бал да те изпревари в класирането. Сега направо си купува диплом, дори без да знае да чете.15:58 22.06.2021
79 Гост
До коментар #69 от "абе крейзи":
А сега заящо продължават да бяхат, вече 30 години? Нали сме свободен народ, приятели с ЕС и САЩ? Нали ни управляват демократично вече цели 30 години? Що още бягат българи от България?Коментиран от #82
16:00 22.06.2021
80 stan4o
17:45 22.06.2021
81 stan4o
До коментар #66 от "124":
Защо българи бягаха на Запад,а не ставаше обратното? Кой бяга от хубавото?17:55 22.06.2021
82 stan4o
До коментар #79 от "Гост":
Защото още управляват лица свързани с червената номенклатура и ДС- синове, внуци, роднини. От магаре и магарица се ражда магаре. Няма шанс да се роди конче.18:02 22.06.2021
83 На лъжата краката са къси
До коментар #14 от "Другия с коня":
Лъжеш герберскаПодметко. Всичката калпава магестрала е дело на любимата ти тъпаТиква23:43 22.06.2021
84 Куку
До коментар #70 от "бравос":
Айде, айде, нямало Визически контрол! Ми Буци кво правеше с Жипката толкова години, а? Нали Визически контролираше и откриваше всеки километър от всяка магистрала, път, пътче и пътечка и ни обясняваше, че ако било лесно и комунистите щели да го направят...Шегичка...! Буци се натискаше да "строи" магистрали и пътища защото най много се краде от там и съответно най-много МУ се отчитат, пардон "отчитаха"...Това и на слепите беше ясно, ама се правехме, че не знаем как стават далаверите...10:19 23.06.2021
85 факти вярно
11:55 23.06.2021
86 един там
До коментар #8 от "100":
Би ли обяснил как я е имало по времето на късния соц, че нещо не се сещам. Тогава фирмата, която строеше беше една. Как с една фирма е била същата схема? Ти изобщо чете ли статията или си от троловете на които соца още им е виновен за всичко.15:08 23.06.2021
87 обективен
17:29 23.06.2021