Last news in Fakti

22 Февруари, 2022 15:27 5 207 46

Лорер: България ще е сред водещите производители на електрически камиони

  • даниел лорер-
  • електрически камиончета-
  • тиз

Министър Лорер беше на посещение в Пловдив заедно с вицепремиера и министър на околната среда и водите Борислав Сандов за среща с представители на най-големите инвеститори в Тракия икономическа зона (ТИЗ)

Лорер: България ще е сред водещите производители на електрически камиони - 1
Снимки: МИР

Страната ни ще е сред водещите производители на електрически камиони в близко бъдеще, едно високотехнологично и иновативно производство. Това заяви министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер при представянето на електромобила Sevic v500e – създаден и асемблиран в Пловдив, който вече е сертифициран от европейската автомобилна организация UTAC за движение по пътищата на Европа.

Българските електрически камиончета ще се произвеждат изцяло с енергия от възобновяеми енергоизточници. Първите 500 бройки вече са факт и са предназначени за износ. Огромен интерес има към тях в Западна Европа и САЩ. Батерията им позволява пробег от 300 км. и товаримост до 600 кг., като силно приложение имат в търговията.

Намеренията на компанията производител са за построяване на нова фабрика за още 20 млн., в която да се произвеждат близо 1000 броя на година.

Министър Лорер беше на посещение в Пловдив заедно с вицепремиера и министър на околната среда и водите Борислав Сандов за среща с представители на най-големите инвеститори в Тракия икономическа зона (ТИЗ).

„В новия програмен период на ЕС икономиката и зеленият преход ще се движат заедно в тесен съюз. Огромната част от европейския ресурс ще бъде насочен именно за дигитализация и зелена икономиката“, заяви министър Лорер по време на срещата с бизнеса от Зоната.

„Зелените и дигиталните инвестиции са основните пера на европейските програми за период до 2027 г. и това ще се види в програмите, които Министерството на иновациите и растежа ще предостави на бизнеса за развитие в рамките на следващите години“, каза Лорер.

„В новите оперативни програми, в Плана за възстановяване и устойчивост и по линия на REACT-EU са залегнали енергийно ефективни и зелени технологии. Заедно с това трябва да сме наясно, че икономиката не може да стане зелена веднага, а има нужда от преход и той трябва да бъде осигурен“, допълни той.

По отношение на фиша за индустриални зони, който е в размер на 416 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, министърът подчерта, че ще бъде напълно отворен за оператори на индустриални зони от цялата страна, било то държавни, общински или частни. Ще се акцентира върху икономическата рентабилност на зоната, а именно възможността на оператора, който кандидатства, да покаже инвеститорски интерес към неговата зона. „Това е изключително важно, за да може държавата да инвестира средства там, където наистина има икономически интерес“, обясни министърът.

Фишът ще включва както грантови мерки за довеждаща инфраструктура, така и кредитни линии, които ще са съвместно с финансови партньори като ББР, Фонд на фондовете и Европейската инвестиционна банка. „Грантовият елемент е важен за по-малките проекти, а кредитният елемент е важен за по-големите проекти. Добавяйки ресурс от банките въпросният фиш ще нарасне“, уточни Лорер.

Лорер: България ще е сред водещите производители на електрически камиони
Лорер: България ще е сред водещите производители на електрически камиони


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лори

    71 5 Отговор
    спри с тея смешни вицове, заболя ме стомах.
  • 2 Страшна работа

    57 3 Отговор
    Ние сме велика нация, призива е нов "секс и демокрация"! А за чушкопеците казаха ли нещо? Тоя ни е взел за "бъзик"!
  • 3 кино България

    54 2 Отговор
    тоя филм сте го гледали ... ще... ще ....и накрая там нещо без малко

    Коментиран от #5

  • 4 Реалистично

    9 21 Отговор
    е и го пожелавам от сърце !

    Коментиран от #16

  • 5 ПРИПОМНЯНЕ

    41 3 Отговор

    До коментар #3 от "кино България":

    Как беше ? - “Напред към сияйните върхове на социализЪма и комунизЪма другарки и другари”
  • 6 Бегето дори мартениците

    49 1 Отговор
    Поръчва на китай дето са 2 омотани конеца😂😂😂😂
  • 7 Gost

    45 3 Отговор
    Маитапчий и то големи сами взеха да си вярват
  • 8 пловдивчанин

    22 5 Отговор
    Да, този завод стана по времето на кръволаците от ГЕРБ и с тяхно съдействие. Всъщност по времето на ГЕРБ се разви точно тази икономическа зона в Тракия. Впрочем както всички останали икономически зони околко Пловдив и прилежащата инфраструктура. В момента Пловдив-Асеновград е магистала с 6 платна и още 2 за заводите и бизнеса покрай пътя!
  • 9 Texas

    46 3 Отговор
    България га ги произвеждаше тези "камиони"лалурел го нямаше,,казваха се електрокари,бяха жълти и малко по квадратни,,но все пак това бе 50 години назад,,това първо,второ,,това са толкова камиони,колкото и ракът е риба.
  • 10 гражданин

    33 3 Отговор
    Какво стана с уж германската компания за електромобили в Ловеч. Освен, че се оказа албанска. че трябва държавата да дава милиони за тази инвестиция, тя май и не се случи. Само предизборно Киро реши да лъже и манипулира хората. Това както да източиш пълен язовир и да отидеш да си правиш ПР акции и да плюеш и клеветиш предишните!

    Коментиран от #22

  • 11 КРА

    27 4 Отговор
    Стига само приказки от "шипковия храст", най- накрая започнете да говорите в сегашно, а не само в бъдеще неопределено време.

    Коментиран от #13, #25

  • 12 ддд

    19 2 Отговор
    За какво ще произвеждат ел.камиони,тя ел.енергията става все по скъпа,и става нерентабилно да имаш и ел.кола!
  • 13 кир Ливанчо

    15 1 Отговор

    До коментар #11 от "КРА":

    Извини ме, с дебели пръсти см и без да искам ти маркирах минус.
    Лорер си каза, че е дошъл и тегли държавни кредити за наваксване... и сега ще пада яко наваксване.
  • 14 marko markovich

    19 2 Отговор
    50000 лева за електрокар,сериозни ли сте
  • 15 Варна

    25 2 Отговор
    Тази година полупроводници , догодина цели проводници
  • 16 Един

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Реалистично":

    Имаш право, сега и ако се налее малко логика и практичност - по едно-две такива за всяка поща в БГ продадени със договор без ДДС като вътрешна политика, за държавна институцуя и малко "ъпдейт" на пощенската система/служба... иии регионално и локално се оправя проблема, както и неистовата нужда от куриерски фирми, плюс засилване на конкуренцията (лек пример)
  • 17 ха дано

    15 2 Отговор
    Акумулаторите, електрониката и задвижващата система най-вероятно ще се внася от Китай, джантите - например от Германия, стъклата - от Франция, дизайна дай боже -италиански, кормината рейка и педалите плюс възглавничките за гърба - български в гаража на бай Пешо. С умелите ръце на бай Божко и бай Марко.
  • 18 ТаУмВзе

    18 2 Отговор
    Венецианския търговец - Шекспир. Немеем пред такова Величие на Пародията!
  • 19 Госあ

    19 3 Отговор
    Хахахаха без коментар. Снимката говори достатъчно 😂
  • 20 Тра-ла-ла

    18 3 Отговор
    Нищо ново! Преди години пак произвеждахме електрокари.
  • 21 Некой си

    17 4 Отговор
    Еврейчето на това от снимката "камион" ли му казва?
    Или ще продава тези пазарски колички на цени като за Актрос?
    И, да питам, какво стана с елтроавтомобилното произовдство на простокиро, бе, еврейче мазно?
  • 22 Госあ

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "гражданин":

    Имаше нещо и за електрически велосипеди 😂 То, по добре от тия недоразумения, де 😂
  • 23 ЗадължеНие

    5 1 Отговор
    Да го направим като на запад, да кажем на всички немскоговорящи вериги, че в града само с такива ел. камиончета може да се зареждат и трябва да ги сменят като им изтече гаранцията. Така работят на запад: искаш бизнес: ще е скъп и по нашите правила за да ти разрешим.

    Коментиран от #24

  • 24 ГоркияМъск

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "ЗадължеНие":

    Горкия мъск, още не може да се оправи с ВиК и залените дръвчета в иначе индустриалното блато, в което го настаниха. ЕС ценности, потопявай конкурента още преди да си е открил фабриката за млрд. ?
  • 25 Копипасте

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "КРА":

    "Куче в чекмедже" : А баща ми ще ми купи колело, друг път сега няма пари! Бабичката до детето - А ха! А пък си купи кола?! ; - Обаче ЛАДА!
    30 години ни лъжат и все сме си същите лековерници!
  • 26 600 lv zaplata

    8 2 Отговор
    Колко ще са и там ззаплатите 600лв ?
  • 27 Джамбаза

    7 3 Отговор
    Няма нищо високо технологично в производството на електрически автомобили. Високите технологии са в батериите и в електрониката, но те справят на друго място.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 чичо Тончо

    8 1 Отговор
    И ний сме дали нещо на електроавтосвета! Разбийш?! Преди около 50 години е имало действащ прототип на електрическа кола в България - преработен на електро МосквиК! Но все пак с 4 пътници е правила 240 километра пробег! А на Илон Мъск тогава баща му още не е имал никакви мокри сънища!

    Коментиран от #34

  • 30 Коко

    4 6 Отговор
    Браво, Лорер!
  • 31 Ей много хейт

    5 4 Отговор
    " Първите 500 бройки вече са факт и са предназначени за износ." Къде видяхте ЩЕ ???
    Браво на предприемачите.
  • 32 Сметки

    8 3 Отговор
    Този "камион" ще е по-успешен, ако му сложат перка и стане ДРОН ;)
  • 33 Признавам си

    7 2 Отговор
    По-голяма хумореска не бях чувал
  • 34 Паразит

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "чичо Тончо":

    А преди около 30 години имаше други едни прототипи на които им казваха "електрокар" и които японците изкупуваха за да ги претопяват и ползваха като суровина... Та сега с автобусите .. мале мале ...малеее! СмЕх от сърце!
  • 35 ФИЛИП ЕЙДЖИ

    3 2 Отговор
    Че то един москвич товари повече!
  • 36 stan40

    8 1 Отговор
    Как ще стане това с 1000 камиончета произведени на година? Този ни взе ептем за балъци.
  • 37 Ще бъде

    5 1 Отговор
    ама на куково лято. И тези гледат, какво да откраднат и да хващат самолета. Само чакат да изтеглят голям кредит от някъде и да духнат. Ще видите и камиони и космически програми и трици.
  • 38 Срамна работа!

    6 1 Отговор
    Интересното е че Лорейлайчо и Сандуф се напъват да изглежда че те имат някаква заслуга за това производство, което е направо смешно, та чак и тъжно. Всъщност тази инвестиция е направена отдавна, като и проучванията, и проектирането, и стартирането на изграждането на завода в "Тракия Промишлена зона" са започнати по времето правителството на Борисов. За проектирането преди две-три години са получени и европейски средства по проект и т.-н. А сега новодошлите излизат и се тупат в гърдите че правят нещо за икономиката! Срамна работа!

    Коментиран от #39

  • 39 БокоПолиглота

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Срамна работа!":

    Същите са като Боката, който години наред се хвалеше с неща, постигнати по станишево време.
  • 40 Ти да видиш

    1 0 Отговор
    Мяза на едни малки камиончета от соца, но не знам дали Авиа се казваха или се бъркам.
  • 41 Адолф

    2 0 Отговор
    Крайно време е тва еврейче да си с мени дилъра!А тва на снимката не разбрах какво е - камион ли е или блъскаща количка от некой лунапарк....божеее и тоя бил министър некъв...тцтцтцт
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Факт

    0 0 Отговор
    Лустросан електрокар
  • 45 Сивата котка

    0 0 Отговор
    А електрически мотоциклет с кош, га? Някой знае ли бащиното име на тоя министър? Лорер е фамилията, а бащиното му? Щото нали няма как само баба му да го е правила и родила.
  • 46 бай Гъдю

    0 0 Отговор
    Това "ЩЕ" го слушаме от 32 години.