Страната ни ще е сред водещите производители на електрически камиони в близко бъдеще, едно високотехнологично и иновативно производство. Това заяви министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер при представянето на електромобила Sevic v500e – създаден и асемблиран в Пловдив, който вече е сертифициран от европейската автомобилна организация UTAC за движение по пътищата на Европа.
Българските електрически камиончета ще се произвеждат изцяло с енергия от възобновяеми енергоизточници. Първите 500 бройки вече са факт и са предназначени за износ. Огромен интерес има към тях в Западна Европа и САЩ. Батерията им позволява пробег от 300 км. и товаримост до 600 кг., като силно приложение имат в търговията.
Намеренията на компанията производител са за построяване на нова фабрика за още 20 млн., в която да се произвеждат близо 1000 броя на година.
Министър Лорер беше на посещение в Пловдив заедно с вицепремиера и министър на околната среда и водите Борислав Сандов за среща с представители на най-големите инвеститори в Тракия икономическа зона (ТИЗ).
„В новия програмен период на ЕС икономиката и зеленият преход ще се движат заедно в тесен съюз. Огромната част от европейския ресурс ще бъде насочен именно за дигитализация и зелена икономиката“, заяви министър Лорер по време на срещата с бизнеса от Зоната.
„Зелените и дигиталните инвестиции са основните пера на европейските програми за период до 2027 г. и това ще се види в програмите, които Министерството на иновациите и растежа ще предостави на бизнеса за развитие в рамките на следващите години“, каза Лорер.
„В новите оперативни програми, в Плана за възстановяване и устойчивост и по линия на REACT-EU са залегнали енергийно ефективни и зелени технологии. Заедно с това трябва да сме наясно, че икономиката не може да стане зелена веднага, а има нужда от преход и той трябва да бъде осигурен“, допълни той.
По отношение на фиша за индустриални зони, който е в размер на 416 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, министърът подчерта, че ще бъде напълно отворен за оператори на индустриални зони от цялата страна, било то държавни, общински или частни. Ще се акцентира върху икономическата рентабилност на зоната, а именно възможността на оператора, който кандидатства, да покаже инвеститорски интерес към неговата зона. „Това е изключително важно, за да може държавата да инвестира средства там, където наистина има икономически интерес“, обясни министърът.
Фишът ще включва както грантови мерки за довеждаща инфраструктура, така и кредитни линии, които ще са съвместно с финансови партньори като ББР, Фонд на фондовете и Европейската инвестиционна банка. „Грантовият елемент е важен за по-малките проекти, а кредитният елемент е важен за по-големите проекти. Добавяйки ресурс от банките въпросният фиш ще нарасне“, уточни Лорер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лори
15:30 22.02.2022
2 Страшна работа
15:31 22.02.2022
3 кино България
Коментиран от #5
15:31 22.02.2022
4 Реалистично
Коментиран от #16
15:32 22.02.2022
5 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #3 от "кино България":
Как беше ? - “Напред към сияйните върхове на социализЪма и комунизЪма другарки и другари”15:35 22.02.2022
6 Бегето дори мартениците
15:35 22.02.2022
7 Gost
15:36 22.02.2022
8 пловдивчанин
15:39 22.02.2022
9 Texas
15:42 22.02.2022
10 гражданин
Коментиран от #22
15:42 22.02.2022
11 КРА
Коментиран от #13, #25
15:43 22.02.2022
12 ддд
15:45 22.02.2022
13 кир Ливанчо
До коментар #11 от "КРА":
Извини ме, с дебели пръсти см и без да искам ти маркирах минус.Лорер си каза, че е дошъл и тегли държавни кредити за наваксване... и сега ще пада яко наваксване.
15:49 22.02.2022
14 marko markovich
15:52 22.02.2022
15 Варна
15:53 22.02.2022
16 Един
До коментар #4 от "Реалистично":
Имаш право, сега и ако се налее малко логика и практичност - по едно-две такива за всяка поща в БГ продадени със договор без ДДС като вътрешна политика, за държавна институцуя и малко "ъпдейт" на пощенската система/служба... иии регионално и локално се оправя проблема, както и неистовата нужда от куриерски фирми, плюс засилване на конкуренцията (лек пример)15:54 22.02.2022
17 ха дано
15:55 22.02.2022
18 ТаУмВзе
15:56 22.02.2022
19 Госあ
16:01 22.02.2022
20 Тра-ла-ла
16:02 22.02.2022
21 Некой си
Или ще продава тези пазарски колички на цени като за Актрос?
И, да питам, какво стана с елтроавтомобилното произовдство на простокиро, бе, еврейче мазно?
16:13 22.02.2022
22 Госあ
До коментар #10 от "гражданин":
Имаше нещо и за електрически велосипеди 😂 То, по добре от тия недоразумения, де 😂16:16 22.02.2022
23 ЗадължеНие
Коментиран от #24
16:19 22.02.2022
24 ГоркияМъск
До коментар #23 от "ЗадължеНие":
Горкия мъск, още не може да се оправи с ВиК и залените дръвчета в иначе индустриалното блато, в което го настаниха. ЕС ценности, потопявай конкурента още преди да си е открил фабриката за млрд. ?16:20 22.02.2022
25 Копипасте
До коментар #11 от "КРА":
"Куче в чекмедже" : А баща ми ще ми купи колело, друг път сега няма пари! Бабичката до детето - А ха! А пък си купи кола?! ; - Обаче ЛАДА!30 години ни лъжат и все сме си същите лековерници!
16:26 22.02.2022
26 600 lv zaplata
16:28 22.02.2022
27 Джамбаза
16:31 22.02.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 чичо Тончо
Коментиран от #34
16:37 22.02.2022
30 Коко
16:51 22.02.2022
31 Ей много хейт
Браво на предприемачите.
16:56 22.02.2022
32 Сметки
17:00 22.02.2022
33 Признавам си
17:10 22.02.2022
34 Паразит
До коментар #29 от "чичо Тончо":
А преди около 30 години имаше други едни прототипи на които им казваха "електрокар" и които японците изкупуваха за да ги претопяват и ползваха като суровина... Та сега с автобусите .. мале мале ...малеее! СмЕх от сърце!19:24 22.02.2022
35 ФИЛИП ЕЙДЖИ
19:45 22.02.2022
36 stan40
20:20 22.02.2022
37 Ще бъде
01:14 23.02.2022
38 Срамна работа!
Коментиран от #39
07:14 23.02.2022
39 БокоПолиглота
До коментар #38 от "Срамна работа!":
Същите са като Боката, който години наред се хвалеше с неща, постигнати по станишево време.19:40 23.02.2022
40 Ти да видиш
22:47 23.02.2022
41 Адолф
22:49 23.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Факт
15:14 24.02.2022
45 Сивата котка
19:32 24.02.2022
46 бай Гъдю
02:56 25.02.2022