Last news in Fakti

27 Януари, 2024 08:54 1 637 9

Как се прави успешен бизнес в козметичната индустрия в България?

  • козметика-
  • бизнес-
  • антоанета цветанова

Интервю с Антоанета Цветанова

Как се прави успешен бизнес в козметичната индустрия в България? - 1
Снимкa: Shutterstock

Антоанета Цветанова стартира бизнеса си през октомври 1993 г. и поставя основите на професионалната индустрия за красота у нас. Тя обучава козметици и други специалисти в сферата на beauty услугите, лидер и проводник на примери и добри практики в сферата на бюти мениджмънта. Тя е един от първите вносители на модерни разкрасителни процедури и продукти в България, каквито са ултразвуковата технология и неинвазивната мезотерапия. Организира и провежда първото обучение на 15 български козметици в Париж през 2000 г., а през 1992 г. е част от световните професионални търговски изложения в Лондон, Болоня и Барселона.

Как се прави успешен бизнес в козметичната индустрия в България?

Вече 30 години името на марката на Антоанета Цветанова е разпознаваемо като синоним на качество и всеотдайност на повечето фризьорски и козметични салони в България. Израелските, испанските, френските и италианските партньори имат дългогодишни взаимоотношения с компанията в резултат на доверие и на изключителния професионализъм на Антоанета Цветанова, която не спира да обучава и надгражда уменията и знанията на козметиците, които да направят клиентите си щастливи. Ето какво сподели специалистът за козметичните услуги в България през последните години:

Каква беше глобалната картина в сферата на професионалната козметика преди да основете компанията си?

Нека започнем с малко предистория. Живяла съм в чужбина и когато се връщах в България, не пропусках да сравня условията, по които се различавахме, развивахме и променяхме в сферата на професионалната козметика.

През 99-та година започнах да проучвам активно пазара в Англия. Интересувах се каква е схемата на обучения на козметици, как може да се лансира у нас CIDESKO дипломата и има ли условия да се направи такова професионално училище.

Но имаше определени проблеми. Първо не ни признаваха, второ не бяхме членове на европейска общност и трето - стандартът не отговаряше на техните изисквания.

Как стартира дейността на компанията ви и как започнахте да помагате на своите клиенти?

В първата година от нашата дейност насочихме вниманието си най-вече върху оборудването. След което трябваше да влезем в необятната планета на продукти, терапии и обучения.

Вървяхме ръка за ръка с клиента, като всяко негово желание, запитване или проблем, бе отработено от наша страна.

Така успяхме да спечелим доверието и лоялността на нашите клиенти, което продължава и до днес. Вече толкова години получаваме уважение и отдаваме нашите подкрепа и идеи, което е взаимен процес, който води до успешна реализация.

Какви бяха първоначалните цели и визия на компанията и как те се развиха с течение на времето?

В годините до 2000 година нещата се случваха много по-хаотично, отколкото вероятно искахме. Нямахме достатъчно време за изготвяне на подробен бизнес план. Но от друга страна, променливите условия на нашите клиенти ни даваха индикация къде и от какво имат нужда, от каква помощ, според изискванията на всеки един от тях.

Семинарните програми, които правим до ден днешен, служат за придобиване на максимално богати умения и познания, за да излиза специалистът убеден и ентусиазиран от това, което го очаква.

Никога не оставяме нещата да се случват от само себе си. Специалистът става част от успеха на продукта или терапията. Крайният резултат зависи от неговите знания и умения. Живият клиент, със своите индивидуални нужди, остава безспорен пътеводител на нашата дейност.

Ако трябва да посочите по едно ключово за всяко от трите десетилетия постижение, какви биха били те?

Първото десетилетие можем да го обозначим със слогана “Растеж”. Растем заедно, тръгнали сме от детската градина към университета.

След 2000 година вече говорим за “Преоценка и оптимизация”. В дълбочина да оценим какво сме правили до момента, кое е успешното в работата ни - пълна оценка на дейността ни.

На последния етап е маркетинг, социални мрежи, имидж - с една дума, “комуникация”. Тя дава ефект по отношение на разрастване на идеите и последователите.

Има ли конкретни моменти или успехи, които се открояват като определящи за пътя, по който компанията е вървяла до момента?

Ние сме специалисти в апаратните технологии. Внедрихме апаратура за работа в козметичния бизнес, както и продукти във фризьорските салони, които написаха своя собствена история.

Мога да ви дам и конкретен пример. В миналото България нямаше апаратни технологии, с които да третираме тялото си. Във времето хранителните навици, начинът на живот и работата пред компютър наложиха промяна в статуса на състоянието на силуета. Нашата сила се криеше в това, че никога не разделихме лицето от тялото. Винаги предложенията бяха направени като глобално решение за цялостната визия, включително и цветния сегмент на грима.

Това обобщаване на грижа, предложение за процедурна терапия или продукти за вкъщи, даде незаменимото решение. Щастлива съм, че не отделихме коса, нокти, грим или лице, а ги гледахме като цялостна красива визия.

Т.нар. “body language” не е единствено мерките на манекен, а излъчването, което имаме - сигурност, самочувствието от това, че имаме хубава кожа, здраво тяло - че не ни пречат няколкото сантиметра в повече, защото ние можем да изглеждаме добре, дори и в не толкова моделските параметри, които са ни познати и наложени.

Как виждате развитието на козметичната индустрия през годините? Как вашата компания се адаптира към тези промени?

Позволявам си да кажа, че бумът на търсене на козметични продукти, терапии и корекции вече излиза извън контрол. А приоритетите на различните континенти са различни.

В Азия, например, се цени спокойствието, антистрес въздействието и чистотата на кожата.

В други точки на планетата, фокусът пада върху грима, корекцията на формата и допълнителните обеми.

При нас има нещо друго, но тревожно - младо поколение, което ориентира себе си към бърза промяна, когато нещо започва да го безпокои, но преминава границите на по-интензивна формула.

Това, което ни интересува, е да вземем най-модерното като състав в продуктите и да го интегрираме в опита, който имаме. Пример за това са екзозомите, които са считани за еволюцията. Запазваме острова на натурално ориентираните потребители. Ние ги подкрепяме, защото се чувстват комфортно именно там.

През годините всичко, което можеше и доказа своето въздействие, се потвърди с изследвания в лаборатории. Примери за това са рибозомите, хиалуроновата киселина, колагенът и концентрацията на витамините.

Ние уважаваме до ден днешен навика и изискването на едната сегментна група, която е натурална - етерични масла, маска от хума, допълнена с активен елемент. Крайната ни цел е всеки да получи качествено решение.

Можете ли да подчертаете конкретни продукти, терапии или иновации, които са били особено успешни през всичките години, в които сте работили?

В момента това са хиалуроновите молекули, които са все така добре обозначени. Хиалуроновата киселина дава решения, заздравява нивото на влага и може да обогати структурата на косата. Това, което в момента ни вълнува, е да имаме обследвана формула за грижата на кожата.

Как успяхте да изградите и да поддържате силни връзки със своите клиенти през всичките години?

Партньорството ни с тях винаги ще остане специално за нас, защото приемаме клиентите си с голямо внимание, независимо от какъв вид бизнес са.

Важно е да стоим близо до тях. При нас това наистина се случва 24 часа в денонощието. Можем да се похвалим с изградени връзки, които са като голямо семейство, една общност, която се вълнува от еднакви теми и проблематика, взаимно обогатява своите знания, споделяме опит и всички като хвърковата чета политаме заради взаимната комуникация.

Най-важното е да бъдем близо до своите клиенти, да се вслушваме и да обясняваме защо искаме да вървим в дадената посока.

Трудно е да се работи по модел B2B с бизнеси, защото не си лице в лице с директния потребител. Тук се говори с аргументи, финанси и с доказани резултати.

Всеки ден благодарим за вниманието. Клиентите ни успяха да проникнат в тази сложна структура. Не всеки беше готов във времето да абсорбира толкова научна и маркетингова информация.

Какви ценности и принципи са ръководили компанията през 30-годишната ѝ история? Как бихте описали фирмената култура и как тя е допринесла за успеха?

Успехът на клиента е и наш личен успех. Останалото е един неписан закон - “Усещам те. Зная, че това си ти. Искам да ти дам насоката да се развиваш”. Всеки от нас има своите силни черти, а аз познавам тези на моите хора.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Как се прави

    6 2 Отговор
    ПедалиМного на тоз ред. Затуй бизнеса цъфти и вързва. Мъжет са повече от жените клиенти

    Коментиран от #8

  • 2 доказано от живота

    6 2 Отговор
    със лапане духане и още една две спортни тактики насочени към богати чичковци…
  • 3 Олицетворение на

    14 1 Отговор
    Смешния съвременен свят - кръстила се beauty manager и вече си мисли, че е звезда някаква. А то - обикновена козметичка!

    Коментиран от #9

  • 4 Попкремова

    4 1 Отговор
    Кремове за лице с екстракт от охлюви по 200 евро кутията, полякините през лятото много го купуват.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Пол

    4 0 Отговор
    Успешен бизнес в България се прави само ако лъжеш клиентите, контрагентите бизнес партньорите си и държавата.
    Ако си честен и лоялен към всички няма да успееш.
  • 8 Ел плешивец

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Как се прави":

    Какъв бизнес като фирмата и е с двама служители?
  • 9 кънтящ на ДКМС

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Олицетворение на":

    Оборота на фирмата й според Папагал е 180 000 лв за миналата година - грандиозен бизнес!