4 Септември, 2024 09:21 2 487 17

Крайъгълният камък на германската индустрия е автомобилостроенето

  • германия-
  • икономика-
  • автомобилостроене

Volkswagen не изключва затваряне на заводи и съкращения на служители

Крайъгълният камък на германската индустрия е автомобилостроенето - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Вицеканцлерът, министър на икономиката и опазването на климата на Германия Роберт Хабек каза, че автомобилната индустрия е крайъгълният камък на германската икономика. Той изрази това мнение след съобщения, че автомобилният производител Volkswagen не изключва затваряне на заводи и съкращения на служители, причинени от производствени нужди, като част от програмата за спестявания, приета през 2023 г.

Големите производители на автомобили и техните доставчици, според министъра, са добри работодатели за десетки хиляди служители, „двигатели на просперитета“ в региони в цялата страна и двигатели на иновации извън индустрията. „Това се отнася още повече за Volkswagen като втория по големина производител на автомобили и компанията носи голяма отговорност тук“, каза Хабек. Според него, в момента се полагат огромни усилия за трансформиране на автомобилната индустрия с цел преминаване към е-мобилност. Германските автомобилни производители ще трябва да издържат на тази конкуренция, заключи министърът.

На 2 септември агенция DPA съобщи, че Volkswagen позволява затваряне на заводи и съкращения на служители като част от програмата за спестявания, приета през 2023 г. От гледна точка на борда трябва да се извърши голямо преструктуриране на марките на групата Volkswagen AG. Освен това ръководството вярва, че целите за намаляване на разходите не могат да бъдат постигнати чрез предварително планирани съкращения на работни места чрез частично пенсиониране и еднократни плащания. В тази връзка ръководството реши да прекрати гаранциите за заетост, които са посочени в трудовите договори от 1994 г. насам.

Ръководителят на концерна Оливър Блуме оправда курса на строги икономии с факта, че ситуацията в европейската автомобилна индустрия напоследък се усложнява и че все повече и повече нови играчи навлизат на европейския пазар. Програмата за спестявания, приета от Volkswagen през 2023 г., има за цел да увеличи печалбите с 10 милиарда евро до 2026 г.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    33 1 Отговор
    Няма вече Германия.
    Мачът свърши.

    Коментиран от #13

  • 2 Пенчо

    24 2 Отговор
    Ще съкратим хората, а тези които останат дупе да им е яко. Но все пак трябва да вдигнем печалбите с 10 млрд.
  • 3 Бойкот на алчните от О-Л-Х

    31 2 Отговор
    Май отказването от руския газ и преминаването към „демократичен”, но много по-скъп краварски,
    не се отразява никак добре на Мотора на Европа,
    но пък то това и беше целта на ФАЩ...
  • 4 кюмюра от Драгалевци

    21 1 Отговор
    Казвам ти дъще сещай се снахо . Да нещата загрубяват май отново иде стегнация и тази май ще е по сериозна от 2008 г.
  • 5 Сталин

    20 3 Отговор
    Сбогом Русия, здравей мизерия,няма евтин газ няма индустрия ,само глад и студ ,тази зима в България много хора ще изпукат от студ ,след като евреите от борсата вдигнаха цената на тока
  • 6 урсулчо

    14 4 Отговор
    Излъгахте за "екологичния" дизел, сега лъжете за електромобилите. Ще фалирате.
  • 7 бен Ходжа

    18 1 Отговор
    И тази война загубихте, а? :)
  • 8 ГерманияНЕ

    10 1 Отговор
    Само глупости - основната причина за проблемите е алчността на инвеститорите. Вече собствениците не се интересуват от бизнеса и какъв продукт или услуга продават. Само да изкарат колкото се може повече пари. Специфично за Германия е, че немците са много зле организационно и не взимат никакви решения някой да не сбърка случайно. Което пак е породено от job security.
  • 9 Сами си го направиха

    22 0 Отговор
    Не може един германски работник за един ден да взема колкото един китаец за цял месец. Не може да плащат ам.шистак на двойна цена колкото плащат китайците. Не може да налагаш безумни еко стандарти само за европейците а другите не ги спазват. Не може да внасяш емигранти и да ги храниш за да лежат и да не работят по заповед на Сорос. Не може да финансираш чужди войни за сметка на собствения си народ и т.н.
  • 10 Икономист

    13 0 Отговор
    Китайските автомобили ще убият Германия
  • 11 Ивелин Михайлов

    15 2 Отговор
    Санкциите работят 😏
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 бай Иван

    10 0 Отговор
    Някъде по нашите медии да срещнахте ,че вчера управляващите на "Фолсваген" са се събрали да обмислят затварянето на част от заводите в Германия поради намалели поръчки и неконкуретноспособност .Не сте. А се очаква 12000 работници да останат без работа. това се е обсъждало .За такова съкращение. А само да посочим ,че там където са тези заводи градовете живея от доходите от тях. Започването на работа там е с 20 евро на час за "гайкозавивач". И сега приключват. А града дето живеят работещите там ???Умножете загубата на работа за семействата по 3 /колкото примерно е средно едно семейство/ и се оказва,че това ще засегне минимум 36 000 души.
  • 15 От бостаня

    8 0 Отговор
    Пазар бате! Кой не може - копа, кой може - не копа.
  • 16 Kaлпазанин

    5 1 Отговор
    Давайте още санкции и ще се оправите ,къв фолксваген кви 5 лв ,вече всичко е Китай защото нещо произведено в Германия е недостъпно за германец или ай да го пишем по точно за живеещ там ,щото то вече швабите са малцинство
  • 17 Зле е работата

    2 0 Отговор
    У Европа има криза, не я описват точно какво става, но работата е зле. Скоро и ние ще я усетим. Всичко е много скъпо, а заплатите същите.