В началото на годината момче се подпали в училищен автобус, след като си игра с бутилка, пълна с бензин, и запалка. Само бързата реакция на шофьора тогава спаси от огъня близо двайсетте момичета и момчета, возещи се в горящия рейс, разказват от от Нова телевизия.
Инцидентът не е изключение. Преди години, друг автобус с деца се запали в движение, докато ги возеше до училище.
За да не се стига до подобни инциденти, рейсовете трябва да минават на редовна проверка. Михаил Яначков е един от хората, които се грижат за техническата изправност на училищните автобуси във Видин.
„Основното е постоянното гресиране на всички възлови детайли, спирачните системи и кормилото”, обяснява автомонтьорът Михаил Яначков.
Едно от най-важните неща, които следят постоянно са спирачките.
„Хидратиращия филтър и въздуха, който пречиства от вода трябва също да е изправен. Иначе спирачките се влошават и може да откажат. Ако не се проверяват често, се стига до аварии и катастрофи”, смята монтьорът.
Дългата практика зад волана на шофьора Даниел Валентинов е виждала много по пътищата. Той превозва на ден до Видин над 25 деца от шест села. Имало е и аварии на пътя. Преди да закара учениците автобусът се счупил.
„Подкачващата помпа отказа и се прибрахме с пътна помощ. Но звъним на колеги от други училища, изпращат автобус и ги извозваме децата”, обяснява Даниел Валентинов.
В община Видин разчитат на 12 автобуса, които през учебната година извозват десетки деца до училищата в града. Има села, от които се качва само по едно дете. Но всички, задължително трябва да пътуват в технически изправни автобуси.
Всички повреди в автобусите или нередности в документацията им трябва да бъдат отстранени до 15 септември. В противен случай няма да могат да превозват ученици.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
Аз работя в база за жълти училищни автобуси в района на Чикаго. Зная и тези в България. От моя гледна точка тези в Бълг. са по-скоро кофчези. Например нямат аварийна врата, което е просто абсурдно! Отделно ние всеки 3 месеца правим пълни инспекции (проверяваме на всеки по над 200 различни параметъра), и ги караме на държавна инспекция.
14:49 03.09.2016
2 Петко
Аз съм сигурен,че 90% пък и повече изобщо нямат спирачки.Това са автобуси на по 10 и повече години и всички са за брак.Ако ги вкарат в пункт за технически прегледи,но да има представители на ДАИ и пътна полиция ще бъдат спрени от движение.В България всичко е фиктивно по документи.Попитайте къде се правят тези проверки.Само източват пари от Общините демек са престояли десетки часове в сервиза,а то дефакто нищо не е правено.Смешна работа е а с тези автобуси возят нашите деца до училищата.
15:01 03.09.2016