Министър-председателят Бойко Борисов инспектира строителството на третия лъч насофийското метро. Премиерът бе категоричен, че столичната подземна железница разполага най-съвременните влакове и най-съвременната система за управление на влаковете.
"Виждате нещо, което ако е било лесно, отдавна да е направено както в много други столици, а не ние да го правим сега. Помните, ние заварихме 4 км тунели под НДК", заяви Борисов.
Лидерът на ГЕРБ отбеляза, че "Перник става квартал на София", отбелязвайки значението на изграждащата се връзка с пернишката железница.
Борисов благодари на ЕК за отпуснатите над 200 млн. евро за изграждането на третия лъч на столичното метро, допълвайки, че под земята се работи и събота и неделя. Очаква се през следващата седмица пък да бъде пуснато платното по бул. "Патриарх Евтимий".
"Исках да покажем на вашите зрители какъв подземен град се строи под един близо два милионен дишащ, работещ град. Огромен строеж за близо милиард, насочен към работещите, учещите, движещите се не само гости, но и самите столичани. С тази метростанция връзваме и пернишката железница. От това, което ми се докладва около 20 - 30 хиляди коли на ден влизат от Перник в София и излизат вечер", каза Борисов.
"С буферния паркинг и с директната връзка, която правим на метрото с железницата, всеки който иска да слезе от автомобила и да не задръства София, да щади околната среда и въздуха, - може да го ползва", посочи той.
Очаква се от съоръжението да се възползват 50 хиляди души, какъвто е и капацитетът на този метродиаметър.
В инспекцията на третия лъч на столичния метрополитен участваха кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Ивайло Московски, председателят на представителството на ЕК в България Огнян Златев и евродепутатът Андрей Ковачев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
12:04 10.06.2017
2 Гошо хубавеца
12:43 10.06.2017
3 Варна
Не може да харчиш парите на държавата само за София.
Събрани сте там само кърлежи и повече от 130 години харчите парите ни са себе си. - Ще ядете дървото накрая и чини ми се ще е много скоро!
Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора и още няколко вкарват всяка година милиарди в Бюджета, а шопи връщат в бюджетите на изброените общини по 100 млн. лева! В същото време София има бюджет от 1,3 млрд. и не стига на това а ми и харчи бюджета на страната за да си прави метро и шосета.
Едвам се въздържажам да не псувам. Искам да счупя една конкретна Софийска кратуна
Коментиран от #5, #57, #65
13:10 10.06.2017
4 Azazel
Коментиран от #33, #39
13:12 10.06.2017
5 Azazel
До коментар #3 от "Варна":
Ако имаше малко акъл да погледнеш дъжавния бюджет в приходната и разходната част, щеше да видиш, че София доста повече допринася, отколкото потребява от него. Софиянци отдавна искаме данъците ни да остават за София, ама никой парламент и правителство не щат и да чуят за това, защото точно с нашите данъци (тъй като ние сме единствената реално допринасяща с нещо за икономиката на страната община), ви издържаме всички такива паразити като теб, из цялата страна. Всичко - от бюджет за детски градини и училища, до болници, пенсии и социални плащания във "великата" ти Варна, идва от нас. За капак, ако можеше да четеш и беше прочел статията, щеше да си забелязал, че финансирането на метрото идва от ЕС, не от Варна... Но, ок, ако имаме съгласие по въпроса, че приходите от данъци трябва да остават в общините, където са генерирани, нека и аз, и ти да протестираме дружно и да настояваме за това, пък после ще си живеем с последствията.Коментиран от #6, #9
13:26 10.06.2017
6 Варна
До коментар #5 от "Azazel":
Парите от ЕС влизат в Държавният Бюджет, а не по задбалансова сметка в бюджета на Софийска община!- Тоест това са пари на цялата страна!
Думите ти подсказват, че нямаш никаква идея от счетовоство, финанси и бюджетиране. - Просто не знаеш как се сформират парите и това е достатъчно за да си затвориш устата и да слушаш онези които поназнайват нещо за разходването на средствата в страната.
Местните данъзи и такси, цървул, Софийски остават в София! - Това е факт! - Такъв е закона! Но ти няма как да знаеш, но карай!
Освен местните данъци, в София отиват и всички пари на държавата, така че простотията да оставали парите в София, която надрънка по- горе няма да я коментирам!
Нека ти припомня, че там имате 500 000 държавни, общински и каквито там се сетите чиновници. Тоест КЪРЛЕЖИ! Тези кърлежи се хранят с пари от Държавния бюджет!
в Софийският Бюджет собствените приходи са средно 550 млн. за последните 5-6 години. Останалите пари в бюджета от 1,3 млрд. пристига от Републиканския Бюджет. Републиканският Бюдже, не означава Софийския Бюджет! Но как да ти го набия в кратуната, че харчите парите на държавата за собственият си Г.з!
Избери си град в страната - някакъв смотан град и налей в него в продължение на няколко години по няколко милиарда и ми отговори после какъв ще е резултата ...
Не разбирате че скоро София ще яде дървото и то сериозно!
Коментиран от #7, #8, #13, #29, #42
13:50 10.06.2017
7 от страната
До коментар #6 от "Варна":
Е па они софетата са голема работа-колкото две малки, с тестиси.нале не са от страната
Коментиран от #11
13:56 10.06.2017
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Варна
До коментар #5 от "Azazel":
А иначе ако беше чел, то щеше да си видял, че Варна внася годишна по няколко милиарда в Републиканският Бюджет, а София и връща 100 млн. лева! -Повтарям няколко милиарда срещу 100 млн. лева. Местните данъци и такси, пак ще повторя за Софийски кратуни остават в местните бюджети и това е закона.Така Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора и още няколко София им оставя да разполагат средно с блюджети по 250 млн. срещу няколко милиарда, които внася всеки от изброените градове!
Варна, драги може сама да се издържа и ние не искаме да внасяме нито стотинка за ...... Ви град и държавни чиновници!
Ние произвеждаме няколко милиарда на година и можем да поддържаме и армия и полиция и всичко без Шопите на ни висят на врата!
Вие сте огромен кърлеж от който няма отърване!
Коментиран от #10, #21
13:59 10.06.2017
10 Гост 2
До коментар #9 от "Варна":
Така е прав си, всичката гадост тръгна от там. Е па они всичко знаят и могат.Коментиран от #14
14:02 10.06.2017
11 Варна
До коментар #7 от "от страната":
Днес пространно гледах изявлението на Винету...Конкретната "дъга" струва 800 милиона лева, които не се финансират с пари на Софийска община!
- Други градове за тях няма и естествено други неотложни разходи за другите градове няма! - В хасково имат проблем с урана, ама карай Софийското метро е по- важно!
Има села и градове които са заплашени от свлачища, ама не! - София е по-важна! Няма пречиствателни станции по градовете, а ма какво са им - те нали са провинция!
Иначе когато става въпрос засъбиране на данъци и плащането на сметката тогава всичко е общо!
14:05 10.06.2017
12 Варна
До коментар #8 от "Морски":
Аз постоянно пътувам в страната и виждам какво се случва.- Една част от хората просто се изселват, а другите стават все по ядосани на София и ми се струва че е въпрос на време да се събере критична маса и да има масово сурвакане на жълтите павета с любов от провинцията...
14:07 10.06.2017
13 Azazel
До коментар #6 от "Варна":
Браво, доказа, че си просто невеж, мързелив и злобен мрънкач, на който за всички несгоди в живота му е виновен някой друг. Парите от ЕС не влизат в държавния бюджет, а се дават по конкретни проекти. София е кандидатсвала с проект за метро и е спечелила проекта. Ако Варненската община беше кандидатсвала с нещо, също можеше да спечели, но вие там си избирате единствено разни сутеньори, Тим-аджии и други местни мутри, които им харесва да живеят в 90-те и не се интересуват нито от ЕС, нито от каквото и да е друго развитие на заспалия ви град. И недей да приравняваш кочината, в която живееш с Бургас и Стара Загора, защото там са останали нормални хора, които вместо да мрънкат като теб, че София им е виновна за всичко, работят и развиват градовете си, привличат евро средства и инвестиции, и са на светлинни години от любимата ти Варна. Бюджетните ти сметки пък са направо смехотворни и изобщо не ща да ги коментирам - явно е, че едва ли си завършил и 8-ми клас...Коментиран от #15
14:07 10.06.2017
14 Варна
До коментар #10 от "Гост 2":
Така е и трябва да им се напомни, защото те са нагли и нямат спирка! Докато не видят дървото няма да спрат. - Практиката го показва! Аз не виждам промяна въпреки приказките! - Явно пак трябва да се случи същото както през 2013 год. - Да излезем всички на улицата и този път обаче със сопите!Много ме сърбят ръцете ...
14:11 10.06.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Azazel
До коментар #15 от "Варна":
Браво, точно тази варненска култура визирах. Подходът ти към решаване на проблемите е най-доброто доказателство защо Варна продължава да живее в средата на 90-те.14:20 10.06.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 555
15:00 10.06.2017
19 Перничанин, работещ в София
15:58 10.06.2017
20 шефа
16:04 10.06.2017
21 Марко
До коментар #9 от "Варна":
Скъпи "Варна", познавам няколко варненци и всички до един са интелигентни и възпитани хора. Е, явно има и изключения сред жителите на този толкова хубав град!Коментиран от #22, #23
16:12 10.06.2017
22 Варна
До коментар #21 от "Марко":
Скъпи Марко,Малко късно се включвам понеже бях извън линия за известно време.
- Сега ще Ви обясня част от причини поради, които имам известна ненавист към онзи там Ваш район.
1.-Когато внасяш милиарди в Бюджета на страна, а ти връщат трохи колкото да оцеляваш няма как да бъдеш доволен! На ли разбираш че ако внасяш в Бюджета 3 млрд. на година а ти връщат 100 млн. това няма как да съм мил. - Нали!
2.- Някак странно по правило София се назначават некадърни чиновници, които нямат нищо общо с морският бизнес но пък вземат решения за него. Не визирам само Морска Администрация. Нещо повече издръжката на въпросните идва и от моят джоб!
3.- Когато някой реши да затвори например ТЕЦ Варна, защото не са му дали рекета и на улицата останат над 600 души няма как да съм доволен нали?
4.- Когато някой, реши че ще отвори път към Солун по препоръка на някого от Запад за да може контейнерите да не се разтоварват във Варна и Бургас, а да минават транзитно няма как да сам доволен нали? Наясно ли си, че само поради тази причина останаха без работа няколко хиляди души? Заради тази чудесна Софийска идея сега 27 000 контейнера за България се разтоварват на Солун. Така парите остават в Гърците само, че шоп няма как да го разбере. И после се чуди защо не го обичали.
5- Няма как да бъда обичлив поради факта, че за да се изпълни даден проект, то задължи
16:41 10.06.2017
23 Варна
До коментар #21 от "Марко":
Да продължа, че половината остана извън първият отговор.5- Няма как да съм доволен, когато идва Винету и да ми поставя условия, че за да се изпълни някакъв проект трябва да мине през някоя негова софийска фирма!
6- Няма как да съм доволен, че същото това Винету ме заплашва че ако не избера негов човек за кмет, той щял да ми спре парите и да превърнел градът ми в село. - Той ме заплашва , че няма да върне собствените ни пари!
7- Няма как да съм доволен от факта, че първо приоритетно парите се харчат за София от държавния, подчертавам държавният бюджет при условие на 1,3 млрд. бюджет! Пак да повторя Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив и още няколко града внасят ежегодно и всеки от тях средно по 2,5 - до 3 млрд. в държавната хазна, а София им определя бюджет средно по 250 млн. В същото време тя си позволява на широко да харчи освен бюджета на общината от 1,3 млрд. при собствени приходи от 600 млн. и пари от Републиканския Бюджет!
Ти ако си на мое място ще псуваш ли? - Не може да очакваш уважение при тези условия! Значи когато трябва да връщаме дълговете на държавата тогава сме всички заедно, а когато харчим парите сме София а за другите ще видим...
Няма как да се получи! - За това яростта на останалите градове ще става все по- голяма и накрая може да се стегне до проливане на кръв. На нас ни омръзна от софийска простотия и безхаберие!
1/3 от града Ви е е държавни чиновници! - 500 хиляди души чиновници! Това е повече от
Коментиран от #24
16:55 10.06.2017
24 Али Риза
До коментар #23 от "Варна":
Тва ако е истина ( не съм запознат просто ) резил за държавата е .Коментиран от #25, #26
17:11 10.06.2017
25 Azazel
До коментар #24 от "Али Риза":
Ако беше - да, но стествено, нищо от това не е истина. "Варна" съвсем свободно си измисля някакви цифри, проценти, разходи и приходи, без да има грам идея какви са истинските числа, как функциунира иконимиката и как функционират държавния бюджет, и еврофондовете. Например, изключително смехотворно е твърдението му, че в София има 500 хил. държавни чиновници, тъй като общо заетите в държавната администрация са 130 хил. човека, а част от тях са извън София... Продължава да не може да загрее, че метрото в София се строи с евро средства, а не с пари от Варна и, че ако Варна кандидатства за евро средства, също може да си построи метро. Не казва обаче нищо по въпроса, че магистрала Хемус се строи само с държавни средства, защото Бай Премиерът твърди, че го прави ЗА Варна и без тази магистрала, Варна си оставала едно село, но всъщност го прави, за да отидат половината пари от нея при другарчетата му Пеевски и Златев...Коментиран от #27, #41, #45
17:28 10.06.2017
26 Варна
До коментар #24 от "Али Риза":
Кажи, за кое искаш допълнително информация?17:31 10.06.2017
27 Варна
До коментар #25 от "Azazel":
Кое не е вярно бе кестен?Аз съм икономист по образование, завършил съм счетовоство и контрол, а с внос, износ и митници имам практически опит почти 18 години. Фирмата ми бе в една от годишните класации за най- динамично развиващите се компании в страната. Пътувам постоянно и добре знам какво се случва. Няма да търпя дъ ми бръщолевиш простотии- ясно ли ти е?
Кое не е Вярно?
За кое искаш цифри?
Най - малко можеш да "попрочиташ" различните икономически издания и по някой друг годишен доклад. Ако щеш и Статистическия Годишник.
Кое Ви еструктуроопределящото в София като бизнес бе? -. Кое?
В ИТ сектора най- големите фирми имат общо персонал 5000 души. Кой сектор е структуроопределящ и значим за страната освен държавните чиновници? - Какво имате и колко хора са заети там? Имате какво? Машиностроене? Тежка химия? -Туристическа зона ли сте? Транспорт? Кое тъпи ми приятелю е структуроопределящото? - Енергетика?
Софиянци започвате да приличате все повече на децата които смятат че храната идва от супермаркета!
Най големите Софийдски фирми са фирми сварзани с точене то на пари от обществени поръчки. Цяла София не ходи на работа в аутсорсингови компании, че да ми говориш как 1,5 млн. са заети в частният сектор... Най голяма аутсорсингова компания слд тази на Саша Безуханова има персонал от 650 души. - Това е!
Коментиран от #28
17:50 10.06.2017
28 Azazel
До коментар #27 от "Варна":
Може би някоя гимназия си завършил със счетоводство, ама с тройка и то, само защото си пасял козите на учителя си... В ИТ сектора в София, по данни на различни браншови организации, са заети 30-40 хил. човека. В аутсорсинг сектора - още толкова. Саша Безуханова няма компания, но, ако визираш HP - само там работят над 3 хил. човека. Отделно, в София такива изнесени центрове имат IBM, Coca Cola и куп други компании, а и поне три от най-големите местни аутсорсинг компании имат по над 1000 служители. Отделно от това, водещи тук са търговия, финансов сектор, логистика..., истината е, че много малко хора в София са заети в държавната администрация и незнанието ти за това - колко хора работят в нея, не е оправдание за цялостното ти невежество и безпочвените ти обвинения. Това, че не разбираш най-прости процеси и факти, и си измисляш цифри, ясно показва, че не се занимаваш нито със счетоводство, нито с икономика, а по просташкото ти отношение и неграмотността ти, мога да съдя, че във "фирмата ти" най-вероятно просто работиш като шофьор или общ работник. Поради това, не възнамерявам да губя повече време в безмислени спорове с прости и невежи хора, като теб.Коментиран от #30, #37
18:32 10.06.2017
29 sofia
До коментар #6 от "Варна":
аз ако бях на твое място,щях да искам независимост със столица ВарнаКоментиран от #31
18:42 10.06.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Варна
До коментар #29 от "sofia":
Ти ако си мислиш, че Варна, Бургас, Пловдив и Стара Загора не искат да се отделят от София ...А колко от малките градове ненавиждат столицата просто не е истина. - Тръгни по Дунава от единият до другият край и ще разбереш. - Да ли има причина?
Коментиран от #32
19:10 10.06.2017
32 Румен
До коментар #31 от "Варна":
И за Какво я Ненавиждате , Селяните ? ? ? За това , че е Столица ли ? ! Е.ати Селското Мислене !!!Коментиран от #36
19:20 10.06.2017
33 Румен
До коментар #4 от "Azazel":
Перник , отдавна е Квартал на София - не , че Ние Перничани сме го Искали. Между Другото , Софиянци Изкупиха Апартаментите в Пернишкия Квартал Изток и си Живеят там на Спокойствие - Защото от там по Магистрала Люлин - са за 10 мин. в София !!!Коментиран от #34
19:35 10.06.2017
34 Azazel
До коментар #33 от "Румен":
Знам, даже познавам няколко такива софиянци. :) Не, че има нещо лошо в това - перничани да работят в София, а софиянци да живеят в Перник, но не е много устойчиво решение за бъдещето, защото Перник е областен град, от който зависи икономиката на доста градове и села около него, а ако се превърне във втори Люлин (както пророкува Бай Премиерът), районът около него силно ще пострада.19:46 10.06.2017
35 Загрижен столичанин
Коментиран от #43
19:52 10.06.2017
36 Варна
До коментар #32 от "Румен":
Върни се малко по- нагоре и чети, за да разбереш причините.А най големите селяни съм ги срещал именно в София. Не знам да ли друг град може да се похвали с толкова селяндури на глава от населението - Факт!
Коментиран от #40
20:09 10.06.2017
37 Аз бе
До коментар #28 от "Azazel":
Адски раздута администрация,която е точно в София....И всъщност простака си ти...20:17 10.06.2017
38 Шаран БГ
20:19 10.06.2017
39 Пак аз
До коментар #4 от "Azazel":
...кои софиянци бе,тези, които пълнеха мотрисите и работеха в пернишките заводи ли?Защо„ софиянци” недоволствате вдигнете си стена бе,така никой няма да ви притесняваКоментиран от #46
20:24 10.06.2017
40 Mercedes-Benz
До коментар #36 от "Варна":
За съжаление си прав, аз като кореняк софиянец го виждам с очите си, след промените 89-та като махнаха жителството всичката селяния от България дойде тук. Вече дотам съм стигнал, че мечтая да направят друг град столица и да се разкарате, че и в магазина като вляза ми мйекат и кекат и не мога да разбера какво ми говорят!Коментиран от #50
20:28 10.06.2017
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Коко
До коментар #6 от "Варна":
Най- глупавото, с поглед до ...върха на носа, е тази огромна централизация (по-голяма и от бай Тошово време), която се извърши- насочване(най-вече по времето на ББ) на инвеститори към софийско, никаква регионална самостоятелност, струпване на всички предприятия и администрация в София, което привлече към софийските работни места хора от цяла България. Хората се местят или към София, или към чужбина -трябва да работят, за да ядат, не са цигани и не чакат социални помощи. Опразват се цели региони, България опустява, София вече е град-държава. И не си мислете, че ще е далеч деня когато и деюре, не само дефакто, България ще е само в границите на Софийско пОле. Защото природата празно не търпи. Хората масово умират- от уранова вода, от мръсен въздух, от обгазяващи производства (защото най-мръсните индустрии са в провинциите- Раднево, Гълъбово, Русе, Девня, Пловдив, Панагюрище, Хасково, дори любимия на Пеевски Велинград е с уранова вода и т.н.). Някой мисли ли за здравето на хората, или въпроса се решава лесно със закриване на болници, то и хората измират та няма нужда... Някой в тази държава има ли поглед за 10 год. напред? Или да усвоим едни европейски пари до 2020г, че после откъде ще се краде? Не че не може още и тока и водата да се повишат, може на някой умник да му дойде на акъла пак номерата на колите да се сменят и още "бисери" за цоцане от народа, НО...тези революции са ставали заради самозабравили се и алчни управници. Щом и хора като мен в 50-така миКоментиран от #54
20:32 10.06.2017
43 БОКО
До коментар #35 от "Загрижен столичанин":
БОЙКО СЕ ИНТЕРЕСУВА САМО ОТ КРАЖБА20:33 10.06.2017
44 Коко
Коментиран от #47
20:36 10.06.2017
45 plovdiv
До коментар #25 от "Azazel":
Много се палиш колега , София си е София всички мангизи отиват там , всичко друго е вятър и магла , а спора с този дръвник , който водиш е безнадежден , шопите са като поповете имат само две ръце с едната взимат , а с другата благославят , а и само да вметна , че до ПЛОВДИВ е най-голямата индустриална зона МАРИЦА , която дори не се води към голяма община ПЛОВДИВ , а защо ли , защото на Фандъкова и трябват пари за всичко , а другите кучета ги яли ...20:44 10.06.2017
46 Azazel
До коментар #39 от "Пак аз":
Да виждаш да недоволствам от нещо? Приемам, че неадекватното ти изказване е продиктувано от факта, че просто късно се включи в разговора и не си забелязал, че недоволството тук не е ОТ софиянци, а КЪМ софиянци. Вярвам, че всеки може да си живее и работи, където намери за добре, а софиянците, които познавам и се преместиха в Перник да живеят, не пълнят никакви мотриси и не работят в никакъв завод, а са щатни преподаватели във водещ софийски университет. Тъй като той е в Югозападната част на София и е близо до хем гара, хем до маршрута на автобусите, от Перник стигат до работното си място за половин час, а от повечето квартали на София им отнема час. В допълнение, академичните заплати не са особено добри, така че в Перник могат да си позволят доста по-голямо и хубаво жилище, отколкото в София.20:48 10.06.2017
47 Azazel
До коментар #44 от "Коко":
Съфинансирането е за сметка на бюджета на Столична община и изтеглени от нея заеми, които не онзи във Варна, а аз, и един ден децата и внуците ми ще връщаме, с по-високи местни данъци и такси, защото по-затънала в заеми община от София, едва ли има в България. А, за цената на парното от ТЕЦ София, подозирам, че си в някаква заблуда. За 120 кв. апартамент плащах (преди повишението от април), в зависимост от месеца, 250-300 лв., - едва ли в Пловдив плащате повече.21:11 10.06.2017
48 Bulgaricus
Г-н Борисов е наше подобие, той е избран от нас.
Но за разлика от всички останали след г-н Борисов ще останат магистралите и пътищата, печиствателните станции и метрото. След другите ще остане едно нищо. Така че, когато го псувате, обиждате и т.н. не забравяйте, че какъвто и да е оставя трайна следа след себе си, която другите не са оставили, при положение, че всички са крали по равно.
Не мога да се сетя за нищо, което ще остане след Станишев, Жан Виденов или Иван Костов или Орешарски, но всеки ден се движа по улици и магистрали и по велоалеи, които ще останат след Борисов.
Не мога да си спомня и някога даващите парите да са имали по-голямо доверие в друг министър-председател, Меркел да е канила друг на партийните си конгреси, а това са плащащите за метрото.
89% от всички публични инвестиции в България са на ЕС. Ключово важно е лидерите на ЕС да имат доверие на министър
Коментиран от #53, #55
21:13 10.06.2017
49 Bulgaricus
И, да, в София живеят и работят всеки ден около 2 милиона души или кажи речи 1/3 от България. Нормално е парите да отиват там, където са хората, а не в моето село с 1800 души да се дават пари, за нещо, което няма да ползват 180 000, а 1800 души.
Такава е и тенденцията в Германия вече 10 години. Малките градове и села се обезлюдяват и хората отново искат да живеят в градовете - колкото по-централно, толкова по-желано. Хората вече не искат да пътуват по 1 час всяка сутрин до работа и така с тези спестени 2 часа дневно искат да са със семейството си или да спортуват.
А в България по малките градове няма живот. Има само малцинства, бабаити и хора, които искат да се махнат от тях, но по една или друга причина не могат.
Аз съм от малък град и знам от личен опит за какво говоря.
Метрото е нужно, то е важно и ключово не само за София, а и за всички нас, които летим през София или пътуваме, за туристите и за икономиката като цяло.
21:16 10.06.2017
50 Варна
До коментар #40 от "Mercedes-Benz":
Ето че се разбира ме и с една дума! Селяните са ясно къде, какво да говорим повече по тази тематика! Въпросът е в това, че за да нямате събрани селяни трябва да оставите пари и за останалите градчета и села, а не само там да се харчат. - В това е разковничето!Оставаш парите на част от хората и не се бъркаш в работите им! - Тогава всичко ще се нареди! - И аз и ти ще сме доволни!
Толкова е просто! - Варна си остава парите за себе си, а София ако иска да си прави град - държава, само че без да припарва за каквото и да е насам! Мисля, че с приблизително 3те милиарда, които вкарва в Републиканският Бюджет може да функционира прекрасно. Така Цветанов, Борисов, онзи Москов и още няколко видни столичани няма да ни се мяркат пред очите и да ни се бъркат в работите.
Не звъчи ли всичко прекрасно?
21:44 10.06.2017
51 БОЙ
21:45 10.06.2017
52 Провинциалист
21:47 10.06.2017
53 Варна
До коментар #48 от "Bulgaricus":
Забравяш и нещо много важно!- След Борисов ще остане почти или напълно фалирала държава.
Какво имам в предвид?
- Влез да прегледаш справките в сайта на Министерството на Финансите за Консолидираният дълг и Консолидираната Фискална Програма и ги съотнеси към държавния бюджет... - Картината е страшна! При бюджет грубо казано от 30 милиарда, дълговете са 26. - Когато Борисов дойде на власт имахме дългове от 9,4 милиарда и резерв от приблизително 1,5 млрд. лева.
До 2013 година освен новите дългове и дефицити, посегна и на фонда за пенсии. - Това е неоспорим факт!
След 8 години дълговете са почти колкото самият бюджет и дефицитите по отделните ведомства са налице! - Кажи ми коя институция не реве, че няма пари за да си покрият разходите?
Да не говорим за разпродажбите на държавно имущество и разни концесии.
А за старите какво да говорим? - Борисов е като работник на който се караш а той се оправдава с тези които си уволнил преди време! - Какво се прави с такъв човек?
Ако някога си управлявал хора, то ти е ясно, че въпросният трябва да си замине от работа и то по- възможно най бързият начин
21:54 10.06.2017
54 Варна
До коментар #42 от "Коко":
Повечето т. наречени инвеститори в София са най- обикновени крадци от обкръжението на Борисов. Тяхните пари идват от измислените обществени поръчки от които се краде безогледно.Там лесно се вижда и елементарната кражба. По улиците ще видиш на всяка крачка скъпа кола от която слиза обикновен селяндур, който вчера е успял да източи нещо от хазната с приятели и познати от държавната администрация!
Второто, е че шопа като цяло е тъп и изпълнява всичко което му кажат посланици и ръководители от чужди държави.
Тук примери в тази посока колкото искаш! Едва ли е необходимо да ги коментираме колко предприятия бяха умишлено затворени с нареждане и услужливата помощ на държавното ръководство от София.
Не на последно място е неизчерпаемата завист на шопите за бизнеса на останалите градове.
- Дори плажният волейбол се опитаха да преместят в София преди 10 години.
Да припомня и за Волейбола във Варна. - Когато построиха Арена Армеец и след далгата предуари я и зелуването на задника на Борисов и Дянков за държавните средства дадени за залата излезе Фъндъкова коато най- нагло заяви, че повече волейбол няма да се играе във Варна. Миналата година затвориха предприятеието за бронетехника и хварлиха оборудването за скраб, а сега говорят че ще купуваме бронирана техника от чужбина... - Нима не можеха да купят проект от германия например и да направят съвместни разработки ? - Разбираш ли за какво говоря? - Примери много!
22:07 10.06.2017
55 Коко
До коментар #48 от "Bulgaricus":
Наистина е глупав спора София-провинцията, то и провинция не остана, тук таме като малък оазис в пустиня останаха няколко града. Още повече, че самата България е също провинция за Брюксел - в периферията сме. Говоря за цялостната късогледа политика на всички правителства, но най-вече на бат ти Бойко, защото той разполагаше с най-много средства- дойде 2009г, когато европейските средства потекоха и всичко посочено от теб: магистрали, метро (но и със средства от реп. бюджет), пречиствателни , градинки и др. са с европейски средства + някой процент съфинансиране. По негово време негов човек ръководеше бюджета на Европа, почти безпрепятствено се одобряваха всякакви проекти от г-жата... Липсва обаче стратегическа мисъл, поглед напред- само дребни тактически стъпки:ще"вдигнем" икономиката като строим магистрали,но ще сриваме бизнеса на ненашите хора, ще си краднем някой апетитен бизнес. По мафиотски се отпускаха средства само към "нашите" общини, Пловдив години не си получи парите от боклука, защото трябваше да се дадат на "нашия" човек! Не зная каква съдебна реформа са завършили, според г-жа Цачева, но справедливост няма- щом има кражби на имоти, на бизнеси, щом от години има търпимост към ало-измамници, щом се фалират неудобни банки...какво е завършено? И си мисля, че именно това у-ние, служещо си с мафиотски похвати, е по- дразнещо от ниските доходи, с които дори се саморекламираме по света.22:10 10.06.2017
56 👽👽👽зелени човечета
22:31 10.06.2017
57 Гошо
До коментар #3 от "Варна":
Трябва да правиш разлика между местната власт и държавата. Общините дават на държавата, а не на София. Реално в момента софиянци носят на гърба си по-бедните общини. Ако не беше така, София щеше да прилича много повече на европейски град. Нека не забравяме, че БВП на София е 35 млрд. лв., или 40% от целия БВП на България. И според теб бюджетът на Столична община от 1.3 млрд. лв. е прекалено голям? По-скоро изглежда непропорционално малък спрямо постъпленията от софийската икономика.Коментиран от #58, #59, #64
04:59 11.06.2017
58 Варна
До коментар #57 от "Гошо":
Да ли не правя разлика? - Какво ми казваш, че администрацията в София, която е около 1/3 от града е общинска?- Остави тези абсурдни твърдения!Понеже говориш за БВП на София ще ти дам един пример:
- Вземи дунавското градче Тутракан...
- Ако въобще знаеш че съществува, но въпреки всичко то е факт на картата на България.
Сега на това градче изсипи бюджета на София и парите които някак приоритетно налива правителството в различни проекти...
Какъв ще е делът на Тутракан в БВП на страната?
- Ако си гледал структурата на БВП то със сигурност щеше да си забелязал, че основен дял в приходите на страната са от Туризъм и след това от износ на суровини ( основно цветни метали). - Къде е София тук?
Тоест искам да ти обясня, че трябва да си зададеш въпроса от къде идват парите в този град? - Отговорът е от останалите градове, които не се издържат от обществени поръчки и администрация на бюджетна издръжка. - А онези които не са не произвеждат достатъчно за да издържат ш...ния столичен град.
- Като си говорим за бюджет как ти изглеждат бюджетите на Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора и Русе?
200 -250 милиона стигат ли? Как ти изглеждат на фона това което внасят тези градове в хазната? Ако Варна и Пловдив внасят 6 милиарда в бюджета редно ли е да имат бюджет по 250 милиона?
Запознат ли си с правилото, че бюджетите на общините не трябва да надхвърлят 10% от внесеното в Централният Бюджет? - Защо това правило не важи за София? . М? С какво ти имаш повече
08:45 11.06.2017
59 Azazel
До коментар #57 от "Гошо":
Излишно е да навлизаш в спорове с "Варна" и да се опитваш да го убедиш в нещо с логика, факти и цифри, защото той си е измислил някакви негови си факти и цифри, и ги размахва яросно, обвинявайки софиянци за всички неудачи в жалкия му мизерен животец. Така например си е измисил и продължава да твърди, че в София има 500 хил. чиновници от държавната администрация, които той издържа, но всъщност общо държавната администрация в цяла България (в т.ч. и София, но и в доста други областни дирекции, в т.ч. и Варна) са 130 хил... Ето, сега размахва измисления факт, че издържал София с приходи от туризъм, но невежа не знае, че през изминалата година в София е имало повече чуждестранни туристи, отколкото във Варна...Коментиран от #61
09:28 11.06.2017
60 Garrincha
09:57 11.06.2017
61 Garrincha
До коментар #59 от "Azazel":
Ей, софийски, всички пари на общините отиват в софия по джобовете на тлъсти държавни служители и от там към към фирми на роднини и приятели ! Прав е варненеца ... и на русенци колко ни е писнало от вас...Коментиран от #62
10:03 11.06.2017
62 Azazel
До коментар #61 от "Garrincha":
Изобщо не отричам факта, че голяма част от парите на общините (в т.ч. русенска, варненска, но и софийска) се изразходват неправомерно, чрез корупционни схеми. но тези "тлъсти държавни служители" или по-точно министри, шефове на агенции и дирекции, много рядко са софиянци, а ако погледнеш повечето фирми, които обират лъвския пай от държавните поръчки, ще видиш, че малко от тях са софийски. Освен това, не само софиянци гласуваме на избори - вземи резултатите от последните няколо избори и ще видиш, че в София преднината на управляващите обикновено не е толкова решителна, колкото в други общини. Така, че - не вини само софиянци за корупцията, защото тя е поравно разпространена навсякъде в държавата - от някой селски кмет, през общинските съвети на Русе и Варна, до министерствата в София. И, ако мислиш, че като преместиш столицата, ще решиш този въпрос - дълбоко грешиш - корумпираните чиновници ще продължат да си бъдат корумпирани навсякъде, но преместването на институциите, ще струва много милиарди (които ще отворят поле за още корупция) и години загубено време в административни неуредици...Коментиран от #63
10:22 11.06.2017
63 Варна
До коментар #62 от "Azazel":
Честно направо си извънредно нагъл!- Пак да те питам какво освен държавната администрация и точенето на пари от държавният бюджет е София?
В България има 2 циментови завода и те не са в София. Единият е във Варна
В България има 2 торови завода и те не са в София. Единият е във Варна
В България има два завода за производство на петролни продукти и те не са в София
Бъргария има един Содов (Солвей Соди) завод и той е във Варна
В България има няколко работещи пристанища въпреки опита на София да ги съсипе и те са във Варна, Бургас, Русе, Балчик и Силистра.
България има две летища и едното е във Варна!
Енергетиката ли е при вас? - Колко Топлоелектрически централи имате? - Нека ти спестя мислите и да ти обясня че това не е Топлофикация! За сметка на това, пък хюмнето Борисов затвори най- големия върхов тец на Балканите във Варна и стотици останаха без работа.
Полезни изкопаеми ли добивате? - Къде се намират в страната?
Захар ли преработвате? Зеленчуци ли произвеждате? Риба ли развъждате?
Какво произвеждате там бе?
разбери, че си кърлеж и каквото и да говориш фактите са факти!
Само чиновници и няколко чужди фирми, които не могат да съберат и 100 хиляди души от 1,5 милионният ви град от КЪРЛЕЖИ!
10:50 11.06.2017
64 шовинист
До коментар #57 от "Гошо":
гошко, вярно е, че 30 % от бвп се формир от сф, само че не казваш как става това. Ще ти го напиша- всички големи чужди компании са с централи там. Дори БМФ и Лукойл са там. Всички те отчитат обороти и плащат данъци в сф. Оттам идват тези проценти Иначе реална индустрия няма, няма туризъм, ит центрове или каквато и да били адекватна на размера на града икономика. Всички останали бла бла са на медиите, които, ако зависи от мен ще останат само няколко и то под държавен контрол....11:58 11.06.2017
65 ХАХАХАХАХ
До коментар #3 от "Варна":
Абе, тя София с какво мислиш е пълна? Със селяндури от кол и въже от всички краища. Всичките се изсипахте тук.Коментиран от #67
13:48 11.06.2017
66 ХАХАХАХАХ
13:49 11.06.2017
67 гюро
До коментар #65 от "ХАХАХАХАХ":
като гледам как пишеш, майка ти и баща ти са от граовско, а може и на гоце да са роднини. сф се напълни със селяни още през комунизма, а сега точно те се мислят за софиянци ...16:59 11.06.2017
68 Гост
Коментиран от #69, #70
19:17 11.06.2017
69 Garrincha
До коментар #68 от "Гост":
Е, как да се дигне бедният българин да дойде дософия, бе, дворянино ? Нахраниха ви там всичките царедворци и сега си мишкувате ... и вашето време ще, бе този, бе ... крадливи и мързеливи!!!21:15 11.06.2017
70 Варна
До коментар #68 от "Гост":
Ако дойдем то е за да пуснем кръв на държавният апарат. Иначе за какво да бия 500км? - Да стоя и да размахвам флагчета и да чакам, Борисов, Цацаров и Цецка... - Или дебелото Лили или онзи зигани Московски?Пич не мислиш особено много... - Разходката от Варна или Бургас или Русе, Добрич, Силистра, Поморие, Резово, Малко Търново и т.н струва пари и време! Кой ще ти се разхожда ей така за да прави мили очи? - Дойдем ли ще има сурвакници и няма да има връщане на зад!
23:57 11.06.2017
71 Евала
10:15 12.06.2017
72 булгаристан
11:25 12.06.2017
73 до гост 68
11:27 12.06.2017
74 до azazel
11:40 12.06.2017
75 Ники
Коментиран от #77
15:32 12.06.2017
76 семи проф
16:00 12.06.2017
77 Варна
До коментар #75 от "Ники":
В същност приятелю, нещата опират точно до това, че София харчи парите основно за себе си, вместо парите да бъдат рабпределени по проекти за всички! Кохезионните фондове, предпресъединителни и каквито се сетиш, както и регламентите за тяхното използване са общи за страната, а не за София! - Никъде в който и да е Европейски регламент не пише, че парите са предназначени само и единствено за София! Субектите по въпросните фондове и регламенти са основно ЕС и изпълнителната власт в конкретната страна. Министерствата са тези които координират проектите и решеват кой проект да бъде пуснат и кой не! Кой да участва и кой не! - По друг начин казано , ако по оперативна програма транспорт или регионално развитие има заделени пари, то те не са с конкретна финансова линия предназначена само и единствено за София! Сиреч, шепа шопи като Борисов, Московски о още няколко използват средствата предназначени за цялата страна от 2009 година да бъдат използвани основно за София! Няма оперативна програма от ЕС - София. Има оперативна програма ЕС България! И ако има нужда от 3-ти мост на Дунав, то по- добре е да се направи 3ти мост на Дунав вместо целенасочено да се харчат 800 млн. за метро на София. Ако има спешна нужда от 2ри мост на Варна или на Бургас, то те трябва да приоритетно парите да бъдат насочени на там. - Разбираш ли за какво говоря?София е 1/3 от страната именно защото без да се има в предвид другите градове държавата харчи без да се интересува парите само и ед
17:57 12.06.2017
78 70 процента
20:16 12.06.2017