13 Октомври, 2017 08:17 8 190 75

И отново българите карат трошките на Европа

  • ес-
  • автомобили-
  • коли-
  • българия

Средната възраст в ЕС е 10,7 години, а при нас над 20 години

За поредната година българите оглавяваме челна класация и по традиция тя е, че ние караме най-старите автомобили в Европа.

Това е изводът от проучването на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г.

Средната възраст на автомобилите в ЕС е 10,7 години, а при нас над 20 години.

МВР вече разпространи данни, че около

40 на сто от автомобилния парк у нас през 2016 година е бил над 20 години.

Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години. През 2016 г. автомобилният парк у нас възлиза на над 4 млн. броя. От тях около 1,6 млн. са били над 20 години. Над 26 хиляди нови автомобила са купени от българите през 2016 г., а вносът на „втора ръка“ от ЕС е за над 266 хиляди употребявани коли.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Европейската асоциация на вносителите на автомобили все пак отбелязва, че икономическата криза на Стария континент все пак е принудила европейците да свият коланите и да отложат покупката на нов автомобил за по-добри времена.

През 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години срещу 10,7 години за 2016 г..

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години.

В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция – 9 и Италия – 10.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най-стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години, Финландия и Португалия – 12 години и Испания - 11 години.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила

на 1000 души. Следват нея се нареждат Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    62 30 Отговор
    Тук се субсидират старите и канцерогени коли с данък от 10лв, а нормални бензинови коли с реални катализатори и над евро4 плащат по 250лв. Никъде го няма това. Съгласен съм да плащам над 200лв, но съседа със смрадливия голф, който опушва всички с чернилка и смрад да го таксуват 500лв. Колкото му струва и колата. Така е на Запад, заотва ги махат старите коли, не са изгодни, у нас колкото по-старо и гадно, толкова по-евтино. Няма общо с бедността на хората. Тези които карат на пропан са най-чистите, но и тях ги дискриминират.

    Коментиран от #3, #4, #13

  • 2 Ессед

    64 2 Отговор
    Стакмистика и пак стакмистика.Това го умеем най-добре да говорим. И какво се прави по въпроса. Да се вдигнат доходите на населението и след това спираш регистрация на коли над 10 години и нещата се оправят. Но няма как с доход от 300€ да изплащаш нов автомобил. Затова ще сме сметището на Европа. Колко жалко ...

    Коментиран от #6

  • 3 Бесен Язовец

    53 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Виж заплатите на Запад и после расъждавай щото и твоята е някоя ,,нова" от 2003 г.не може при мин.заплата от 200€ която е база да се очаква да се търкалят коли за 10хил.€ масово мизериката в БГ.се е настанила трайно

    Коментиран от #12

  • 4 Ессед

    39 9 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Изцяло те подкрепям.В никоя бяла държава няма такава система за образуване на данаците както в БГ. Тук логика и мисъл няма. Щом имаш пари за нова кола значи имаш пари и да те товарят с висок данък. А най тъпото обяснение като чуя че щом съм с по-мощна кола трябва да плащам по 3 и защо питам ?! Нали в горивото има достатъчно калкулирани данъци. И като съм с мощна кола харча повече и плащам повече. Какво общо има с данъка към общината. Да не говорим че общината е абдикирала от задълженията си. Дупки не се почиства снегът в кварталите ... то няма какво да изреждам.
  • 5 JEEP

    32 0 Отговор
    Бедността в БГ е изкуствено създадена. Ако се освободи пазарът на труда нещата ще си дойдат на мястото. Е да, ще има жертви, но на това му се вика естествен подбор. Тогава някои проблемни етноси или ще се интегрират или ще отидат на бунището на историята.
    Сега се поддържат някакви що годе "приемливи" цени, за да може стадото да вярва, че с 600лв на месец яде истинско месо, пие кола и консумира качествен хляб.
    Подоходното облагане и полоският данък не ми се коментират. Тук всичко е обърнато наопаки. Мой познат във франция сложи газова уредба на една от колите си. Всичко с инсталацията малко под 3500 евро от тях 2000 пое държавата и до колкото си спомням му намалиха малко данъкът. За нови еко коли държавата трябва да субсидира, а не да ти тегли ножа и да те дере, защото си имал пари за ново возило.
  • 6 123

    24 29 Отговор

    До коментар #2 от "Ессед":

    Айде стига с тези доходи. Че трябва да се вдигат е ясно, ама не са оправдание за глупавото ни мислене. Кой е казал, че трябва на всяка цена да имаш автомобил - има и градски транспорт. Има хора с добри заплати, ама карат някакви катафалки над 20 години, защото били много здрави. В другия случай - вземаш 500-600 лева заплата и нямаш за нов автомобил, ама парите за лизинговата вноска ги даваш за цигари всеки месец. Освен това не може да си купиш количка малка или среден клас за да може вноската да ти е 200-300 лева, трябва да вземеш най-голяма лимузина или поне джип. И почва разсъжденията - по-добре да карам 20 годишен таралясник, който пуши като парен локомотив отколкото малка и по-нова кола. И за тези, които ще писнат веднага не е необходимо да се кара изцяло нова кола. Достатъчно да вземе такава между 3-7 години, на прилични реални километри и 100-150 хил. км, но Евро 4, 5 без изрязани катализатори. Цените им са към 8-10 хил. и лизинговата вноска може да падне и до 150 лева на месец. Трябва данъците за автомобили под Евро4 да се умножат по 10, както е навсякъде в Европа. И не ми разправяйте, че в Германия карали нови автомобили само защото доходите били по-добри. И там е пълно с тарикати. Но, като караш стар замърсяващ таралясник данъка е огромен и на всеки годишен преглед за да го държиш във форма плащаш едни 3-4 хил. евро за ремонти. Просто държавата се грижи за здравето на гражданите си, без да се съобразява с андрешковските им мераци. А при нас се тр

    Коментиран от #18, #21

  • 7 OMG WTF

    8 9 Отговор
    Гарантирано от Б(К)ПС
  • 8 Никой

    26 12 Отговор
    Мжята кола е евро5 .2011 год.204 к.с. и плащам 347 лв данък.Съседа с поло евро 2 на 25 год. плаща 35 лв данък.Родна оправия и справедливост

    Коментиран от #10, #37

  • 9 Гост

    33 1 Отговор
    То ние сме и най-бедни в Европа. Какво очаквате.

    Коментиран от #23

  • 10 Бесен Язовец

    30 7 Отговор

    До коментар #8 от "Никой":

    На комшията ти може да е поло и да е на 100 хил.км а ти с тая 5 тичка БМВ на 500 хил.км и пръ.. ти катализатор който по всяка вероятност си го демонтирал за да върви ТДИ повечко замърсяваш 2 пъти повече от Полото

    Коментиран от #52

  • 11 Д-р Снагълс

    10 4 Отговор
    В цивилизацията 300 хил.км се навъртат за 3 г. На една кола вие какво очаквате да отделя кола на 300хил.и повече км. Свеж кислород ли?
  • 12 гост

    23 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Аз като съм живял и работил на Запад и съм бил на ниска заплата не съм си и помислял за кола. Защо у нас всеки бедняк трябва да има кола? Като си беден не караш, като имаш пари за това, тогава си го позволяваш. Но доводът, че си беден и "трябва" да имаш кола е неадекватен и нелогичен. Ако имаш специални нужди, то си има социална помощ, патронажи и др. начин на подпомагане. Веднъж ако се направи реформа у нас, лизинга ще се промени, и новите коли ще станат напълно достъпни за средната класа, както е на Запад, където имат лизинг, който е по-изгоден за българите отколкото предлагания у нас.

    Коментиран от #42

  • 13 Муха

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    И за пореден път ще попитам: Чичката с барутника кара 5000км годишно и цапа на 100км 3 пъти повече... Батката с ерто 86786 ходи и до кенефа с колата, нали е баровец, па и да го видат у новата кола и слепите...т.е. поне 25000км годишно... Кой?!? Кой тотал замърсява повече?!
    Примери с 25г коли на газ и избушляци на 500 000 км но на 7-10г няма смисъл да намвсвам... И кво правим ако данъка е само според годините? Да го вкарат в горивото... Карсш-плащаш! Отделно над някаква норма на замърсяване пък били те и на 2 месеца да се спират от движение и така...

    Коментиран от #19

  • 14 Муха

    2 0 Отговор
    Ерто=евро
  • 15 гошо

    16 3 Отговор
    Лошо, че маскарите се изучиха от Япанците да правят колите, колкото да изкарат гаранцията. Е-ех доброто старо време ... през 2000-та година си взех кола 1990 и 10 г. си я покарах. Сега ме е страх да си купя кола на старо под 10 г.
  • 16 1111

    21 2 Отговор
    Колеги, няма как в държава в която изкуствено се крие инфлацията за да на не се вдигат доходите на обикновените хора и пенсионерите, и големия бизнес само да "гуши" максимално парички и да живее в лукс. Да се движим напред и да имаме модерен автопарк на народа ни. А това, че определянето на данъците за автомобили е неадекватно е отделен въпрос.
    Просто който си мисли, че нещата са се променили много от комунизма много се лъже. Пак един работи и петима го гледат, пак хора от червеното ни минало си седят в сянка и си грабят държавата и народа както си искат.
    Това е положението, ще си караме трошките.
  • 17 Кофти

    16 6 Отговор
    Ами така е, защото хората дори и да имат малко повече пари, няма да ги вложат в по-нова "нормална" кола, а ще си купят 15+ годишна "премиум" кошница, за да видим всички колко са преуспели, 'щото карат S-class (нищо, че е от 2001)!
  • 18 гост

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Подкрепям! Купух си нова кола от нисък клас с 90 к.с. и данък 49 лв. Ама нали простйо трябва да кара прасета по 200 коня, щото е роден за баровец!!!
  • 19 123

    4 9 Отговор

    До коментар #13 от "Муха":

    Ами то в горивото има акциз - той се плаща именно за това и е почти 50 % от цената на крайния продукт. Така, че тази разлика в километрите се покрива, чрез горивото, което се ползва за тях. И не знам, защо продължавате да пишете глупости за тези газови - дали гориш бензин, дизел или газ, все има горене - тоест се отделя еднакво количество СО2.

    Коментиран от #44, #50

  • 20 ghost

    18 5 Отговор
    Браво на Автора. Виждам, че статията си е постигнала целта - да всее разделение между читателите.
    Аз карам Голф на 25 години на пропан-бутан и джип, също на 25 години, на метан. Голфът ще го пенсионирам след някоя друга година, но поглеждайки назад, че почти само консумативи съм сменял, ще ми е мъчно. Джипа не го сменям за нищо!
    Ако замърсявам повече от допустимото, няма да мога да мина техническия преглед.
    А на всички злобари, които определят дали на всеки е необходим автомобил или не, ще предложа да се върнат в комунизма, където Партията определяше какво и по колко ти е необходимо (като например жилищната площ).
  • 21 дедо стефчо

    14 1 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Никой от вносителите на автомобили в България не предлага най-ниския си клас авто с лизинг от 200 лв. на месец. Всичките са около 500 лв. средна заплата 600 лв. Е какви коли на 20 г. Да се радват...

    Коментиран от #25

  • 22 клозет

    9 1 Отговор
    вижте скулптората на Давид Черни. Там България е изобразена най-правилно.
    П.С. стара европейска поговорката гласи:
    стара кола за нас, нов внос за вас..........
  • 23 123

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Да, и защото сме най-бедни новите регистрации в КАТ на нововнесени автомобили са 300 000 на година. От тях 90 : са старите - например БМВ 3 за 10-15 хил. Функцията на големия данък е именно тук - да накара баровеца да се купи за тези пари малка Шкода или Дачия, защото са по-екологични. Освен това при новите държавата си прибира данъците ДДС и данък печалба, а от новия внос не взема нищо, защото документите се оформят, на измислени стойностти и директно с "продавач" от чужбина.
  • 24 Tom Soier

    3 1 Отговор
    А колко процента карат на ток и хибриди ???????
  • 25 123

    11 5 Отговор

    До коментар #21 от "дедо стефчо":

    Брей, ти в колко представителства влезе за да ти сметнат лизинга. Айде да направим сметката. Например Шкода - Фабия базова, но достатъчно прилична - 19 000. Начална вноска около 3000 - от стария трошляк, останалите 16 000 ги оскъпяваме с около 5 % и делим на 60 месеца. Вноска 280 лева. А как ли ще изглежда сметката с Дачия или Грейт уол, които са компромис, ама имат коли и по 15 000 лева. А защо, не смяташ същата тази Фабийка на 2-3 години, още в гаранция, но също толкова екологична ама на цена от около 10 000 лева. Вноската ти ще е дори 150 лева. И айде обратната сметка - вноска 500 лева х 60 = 30 000, без оскъпяването 28 500, плюс начална вноска 4-5 хил, мога да си взема перфектен Рапид или средна Октавия. Е няма да карам топ оборудван Мерцедес или БМВ, ама нямам комплекси за избиване.

    Коментиран от #48, #51

  • 26 живко

    3 1 Отговор
    То това е поради малоумна политика по облагането с данъци и ниските доходи в Бг.
  • 27 Гост

    10 1 Отговор
    Ако съм сигурен за работното си място бих си купил нова кола на изплащане. Има много добри марки на прилични цени с достъпни месечни вноски, които мога да си позволя. Но проблема е в бизнеса - не знам какво ще му щукне утре на собственика на моята фирма. Не една и две фирми се затриха.
  • 28 onq s konq

    12 16 Отговор
    Може и да ми е на 30 години колата ама е БЕЕНВЕ !!! Сички знаят че беенве не остарява - както старо вино или старо уиски нема така и при беенве ! Те тва е истината!Да му мислат тея с японските легени дето на десетата година почва да ти духа в краката щото пода исчезнал!!!
  • 29 Automobile1

    12 2 Отговор
    Не е само до по-нова кола, а и до съзнанието на хората и начина им на живот най-вече, защото в по-бедните райони, където заплатите клонят към минималните и хората имат села и вили каква кола им трябва и могат да си позволят най-вероятно някоя около 20 години със пропан бутан и евтини експлоатационни разходи, с която да може да ходи до работа, до вилата и до селото си да прибира домати чушки и др. Дали му е необходим по-нов автомобил за същите неща и дали изобщо желае по-нов автомобил. А за лизинги и такива неща в повечето случаи е изключено, защото българинът обича да си е негово, не да живее на лизинг.
  • 30 Asd

    16 1 Отговор
    Вноската на новата кола е само половината от уравнението, всички забравяте или пренебрегвате гаранционното обслужване. Не може за смяна на 3.5 литра масло + филтри за нова Хонда Джаз да те дерат над 350 лева. Отидете в някое представителство и попитайте колко ще е вноската и колко ще е гаранционното задължително обслужване и застраховките, сами ще стигнете до извода, че цената на автомобила се удвоява.
  • 31 Бай Хой

    19 0 Отговор
    Всичкия автопром без изключение , произведен след 2000 - 2002 г. е пресметнат да изкара 10 - на години, преди да почне тотално да се скапва. При старите немски и японски класики при добра поддръжка, възраст и от 25 че и 30 г. не е никакъв проблем - здрави мотори с опростена конструкция, ходова част на която може да бъде сменена всяка втулка и шарнир отделно , а не като на сегашните красиви пластмасарки - цял носач на 1/10 от цената на колата, а за моторите и ресурса им да не говорим - на много от тях изобщо не е предвидено да им се извършва основен ремонт , а направо смяна на агрегата който често е по скъп от колата като цяло.

    Коментиран от #34

  • 32 турбо

    11 2 Отговор
    Стига с тия статистики,направете нещо за повишение на жизнения стандарт и тогава никой няма да кара трошки.
  • 33 Тряс

    20 0 Отговор
    Какво друго може да се очаква в колониална държава, в която 50% са много бедни, 40% са бедни, 8% са средна класа и 2% са богати и много богати?
  • 34 Бесен Язовец

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "Бай Хой":

    И знаеш ли що е така щото се открехнаха на далаверата с рез.части произвидителите особено тия от Ауди се оляха особено от към ходова част.И половината кола е в копчета които дори не използваш и са наредили компиютър върху компиютър и вс.знаем колко ,,здрава " е Електрониката оо начало обаче дай на сельо копчета да си мисли че оправлява самолет

    Коментиран от #57

  • 35 МАК

    6 5 Отговор
    Я тия статистики да си заврат там където трябва!!! Ще си карам 20 годишния голф 3 тди ще си го подържам на високо ниво ще замърсява в пъти по малко заради добрата подръжка от повечето издухани бараки и ще си щракам с пръсти!!госте канцерогенен тие мозъка и оправия с твойте тъпи мнения няма!!няма по надеждни коли произведени до 2000 г. Няма са си купя нов боклук Съжалявам!!
  • 36 Random

    6 3 Отговор
    Ще си карам ако искам 50 годишна кола, никой няма да ме спре.
    Яд ви е че 20 годишен голф вр6 ви е изпреварил новата дачия.
  • 37 МАК

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Никой":

    А пък мойта е поло 2 GT много рядко изпълнение с климатик и ел стъкла!! Чудесна кола която не бих заменил за никой по нов боклук!! Съжалявам!! И на мен данъка ми е 37 лева!! Идеално
  • 38 Бесен Язовец

    3 1 Отговор
    Нова кола е докато е в гаранция после става стара тука нова наричаме кола на 10 г. Което е жалко сметне З.Европа колко ни е далечно понятие всичко идва от малкото КЕШ иначе съм сигурен че желание има то много
  • 39 аожоа

    11 3 Отговор
    Еми вдигнете заплатите и пенсиите , минимална заплата и минимална пенсия да станат 2000 лева и готово , никой няма да кара трошки.
    Как живее един пенсионер с 200 лева на месец?Някой от парламента замисля ли се ?
  • 40 баш гъзара

    14 1 Отговор
    Честно казано, няма по комплкесиран народ от българите, в Европа със сигурност, за Африка нямам наблюдения. Качва се някой селяк с татуси, гола главандура, брадясъл, с ланци и синджири по ръцете на дърт Мерцедес или БМВ и край, светът е негов, пътищата са негови, изпреварва все едно за него няма знаци и правила. Как да си купя нова Дачи или Рено, които са в пъти по скъпи от една Е-класа 2001-2003, обаче не всяват нужния респект сред селяндурите!? Какво му остава на човек, освен да стане селяндур, когато живее в селска държава и да си купи дърт мерцедес или бмв. Това е реалността, колкото и тъно да звучи!
  • 41 Кобрата

    14 1 Отговор
    България е автоморгата на Европа (задният двор).
    Който иска да се отърве от старите си моргаляци, ги праща тук на сиромасите да им берат гайлето, а те си купуват новички.
    Същата работа е и с всички останали неща на пазара, при нас всичко е 3-то качество, дори и храната... Всичко при нас се прави с цел бизнес и по-бързо гледат да ни унищожат и затрият като нация.
    Ние сме хора от 3-тия свят.
  • 42 Кобрата

    16 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Каква "средна класа" в България, тя тук изчезна, останаха крайно бедни и крайно богати, бедните стават все по-бедни, а богатите все по-богати и средна класа почти не остана. Това е положението.
    А колкото до старите коли, всеки има нужда да се движи, защото е много по-евтино и удобно отколкото да ставаш 1 час по-рано и да гониш автобуси по разписание. А така дори и съседът ти със старата изпърдяна 2-ка, врътка ключа и заминава, дреме му на шнура, че на такива като теб, пушекът от старият дизелак им пречи
  • 43 Гост

    17 1 Отговор
    То народа иска да кара хубави коли, ама за да може да ги кара трябва да може да си ги купи...
    Излизате от София и влизате в един друг свят, в който няма евро програми и краля слънце да прави булеварди по 8 пъти на година.
  • 44 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "123":

    Кое гориво може да са си го запалиш в стаята, без да имаш вентилация за отработените газове: дърва, въглища, газьол, бензин, дизел, пропан-бутан, метан? Замисли се над това.

    Коментиран от #49

  • 45 ГОСТ

    9 3 Отговор
    СТАРИТЕ КОЛИ СА ПО-ЗДРАВИ ОТ НОВИТЕ И ПРИ ДОБРА ПОДДРЪЖКА ИМАТ ПО-ДЪЛЪГ ЕКСПЛОАТАЦИОНЕН ПЕРИОД. ПРОБЛЕМА Е В ГОРИВАТА С ЛОШО КАЧЕСТВО.

    Коментиран от #46

  • 46 МАК

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "ГОСТ":

    Върви го обеснявай на душевно болния професор гост под твойто мнение!!
  • 47 Пазарен Либерализатор

    13 3 Отговор
    Новите коли са пластмасово-алуминиеви трошляци, в които е заложено първоначалната ниска цена да се избие от последващо сервизно обслужване. Най-малкото никой производител не прави усилено окачване за пазара в България, всичко е смятано за пътища като стъкло, равни и без дупки. Друг въпрос е, че тук бензина и дизела са някакъв алхимичен продукт, това, което се налива в ОМВ Германия и ОМВ България няма нищо общо, ама нищо! Среден клас автомобил е 60-80000 лв., за тези пари се взима къща с огромен двор в някое близко село, трябва човек да е луд да изсипе един чувал пари в куп тенекия и да стане абонат на фирмен сервиз.
  • 48 James

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    За тия 150 лева (а те не са толкова) караш невероятно пластмасово корито с врътки на прозорците срещу хубава сума на месец. Що-годе прилична Фиеста с най-изгодната им промоция е 4000 начална плюс 208 на месец за 5 години. Сложи му каско 80 лева и отиваш на 290. Тоест, по две.

    Коментиран от #55

  • 49 123

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Че какво да го мисля - никое от изброените.
    Само етанол бих запалил без вентилация и то с някои уговорки.
  • 50 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "123":

    Само ако се знаеш каква глупост написа. Откога горенето е източник само на СО2 без значение какво гори?

    И защо смяташ че СО2 който е естествена храна за фотосинтезиращите е вреден?

    Коментиран от #59

  • 51 Муха

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    Много криви сметки. Само данъка на новта кола и здалжителното каско (нали е на лизинг) добавят поне още 150 лв на месец. Като добавиш и зорноволното обслужване само в оторизирания дето цените са х3 най-малко и... Смятал съм го... Евтин пластмасов ефтинджос за 5г. ляга по минимум 500лв на месец. Ми гориво? Ми обезценяването? Докато заплатите не станат поне по 1000 евро, нов автомобил = финансово самоубийство. После неможеш дами сравняваш 5 год автомобил струвал нов 60 000 с нова *екия за 20 000 по никой показател и не, не става дума за газария.

    Коментиран от #56

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Ники

    2 5 Отговор
    В повечето страни има някакви рестрикции за старите автомобили ... За това е разликата, защото при нас няма такива ... Идеята е именно да не се карат много стари коли ... В западна Европа е решен въпроса с вредните емисии и старите коли влизат в тия категории дето си плащаш солено ... като нямаш пари не караш кола ... така е и в Гърция и доста други държави За 2 ръка кола се плаща акциз сериозен ... и аиде пак честито ... При нас няма нищо за това е пълно с таратайки , защото се толерира !!!

    Коментиран от #54

  • 54 Random

    5 0 Отговор

    До коментар #53 от "Ники":

    Яд те е че по-стара кола те е изпреварила.
    Като нямаш доход- не взимаш ново.
    Като можеш да извадиш 40000+ за нова кола е съвсем нормално да можеш да извадиш 400лв на година.
    Просто няма абсолютно никаква логика да е обратното.
  • 55 123

    3 1 Отговор

    До коментар #48 от "James":

    Абе Форд не са ми еталона за кола. Имало един Форд, който запалил през зимата и го кръстили Фокус.
  • 56 123

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Муха":

    Нещо май не си в час. Да не би на старата кола да няма данък, каско, гориво и т.н. Те са си отделно и изобщо не ги смятам. Ама на кола за 20 000 лева с малък двигател данъка е 50 лева, каското е 900 лева, ГО - 150 и са на година 1100 лева, а не както в твоята сметка почти 2000.
    И по твоята логика, която не ти е силната страна, защо да не мога сравнявам два автомобила. Зависи от критериите. Хайде сега да сравним стар на 5 години за 60 000 лева, с нов за 20 000. Критерии: 1. гаранция; 2. данък; 3. стойност на поддръжката за година; 4. разход на гориво; 5. Ниво на екологичност;

    Коментиран от #63

  • 57 Бай Хой

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Бесен Язовец":

    Така е, една от любимите ми коли е била ауди 80 /В3/ , от 88 г. която съм имал и винаги с кеф съм я ремонтирал и поддържал сам.
    Но като излезе на пазара А4, с 8-те алуминиеви носача отпред, просто се отказах от марката.
    Вече каквото и да вземеш, всички производители видяха, че най голямата далавера е от резервните части, които даже и при дилърите далеч не са с качеството от преди 15 - 20 г. Ама какво да се прави, да са живи и здрави братята китайци.
  • 58 С кола

    1 2 Отговор
    Вероятно е така, но като се загледам в София всяка трета кола е лизингова. Не знам как го правят хората, но браво!
    Кой да има кола или не, е право на избор. Живеем в свободна страна!
    Моята кола е на почти 20 години, на газ с което се съмнявам да замърсявам повече от нов 3 литров дизел например. И много си я харесвам, не искам нова пластмасова играчка на цената на панелка в Люлин.
  • 59 123

    1 4 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Боже колко мъка има по тоя свят. Като си прочел учебника по биология за 7 клас не означава, че правиш много умни заключения. Ако те слушаме, то в София щеше да е джунгла. Нали се сещаш, че не случайно една от най-важните характеристики за екологичност на автомобилите са СО2 емисиите. Всички останали боклуци в новите автомобили се улавят от системи за рекуперация, изгаряне, преработване, като ад блу и т.н. И не си мисли, че като караш газ - ПБ или метан зад ауспуха ти излиза розова водна пара.
  • 60 Гоуст

    9 0 Отговор
    За да съдиш човека по колата, значи си много ограничен. Всеки човек има различни приоритети: едни си изпиват парите, други инвестират в дом, трети събират, четвърти в обучение, пети в коли и т.н.
    Това, че караш стара кола, не означава, че си беден и че нямаш пари. Колата не е инвестиция, но хората със селяндурски манталитет и малки п***и няма как да го знаят това.
  • 61 filo

    6 1 Отговор
    Темата се надува и преекспонира напълно излишно, но не и неволно според мен, като че ли от вчера караме стари коли. Коли втора употрба има навсякъде по света и драма няма. Да не би в Германия да не се купуват стари коли, купуват се и се карат и коли на 20 години, но те просто са в по-добро състояние от нашите. Навсякъде колата е според стандарта, но има и друго. На запад хората карат много, поне 20000 км годишно и затова има смисъл да вложат пари в нова е надеждна кола. Българинът кара средно между 8 - 12000 км. годишно, сиреч има ли сметка за такъв пробег да се набутва за нова кола, естествено, че не. Аз карам например около 7000 км на година и ми се струва безумие за този пробег да се заробя с нова кола. С две думи искам да кажа, че и старата кола има немалко предимства пред новата (освен цената) и е едно отлично решение, в което няма нищо лошо или ненормално.
  • 62 M760li

    0 1 Отговор
    Статистиката е такава защото 90% от новите и скъпи коли като Ауди,БМВ,Мерцедес,Порше,Ферари и Ламборгини са със Немски номера
  • 63 Муха

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "123":

    Ти не си в час. Данъка след 14г е 1/3, каско на кола за 3000-4000? От къв зор? После 50 лв е за коя кола? То вече и 1.0 са над 100 коня, а там данъка е по 400+ лв и то за цели 5г. После ти гаранция на нова кола ползвал ли си? Почти винаги излиза, че или не се покрива от гаранцията или се е повредило поради неправилна експлоатация и плащаш като поп. Нали се сещаш, че 5 пъти като обслужиш в официалния и с надценката мога да направя основен ремонт! Хората ти казаха: за 10 к годишно за къв чеп ти е нова? Нали на 5-та година ще струва 7-8000 най-много... После пак-12 000! Кола за 4-8000 и да я хвърлиш пак печелиш! Приоритети? Ми за кво ми е кола дето и трябва самолетна писта и то празна за да мога спокойно да изпредваря? Нали деца карам? Имам колега с нова малколитражка и няма като моята стара кола:8 въздушни възглавници, бленда на огледалото, подгряване на страничните огледала, автоматични фарове и чистачки и още много други, но тези са пряко свързани със сигурността! Като сложиш и по лошия комфорт и...😁 Айде нема нужда... Бегай за нова...лагерница!😂

    Коментиран от #64

  • 64 123

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Муха":

    Да, за тези дисбаланси говорим. Не е нормално новата кола да плаща данък х 3, а стария боклук х 1. Освен това, този данък е общински - той не е екологичен в основата си. Плащаш за ползването на общинската пътна мрежа. Малолитражката определено я руши по-малко от твоята лимузина. Гаранция съм ползвал на второупотребна кола и да не съм имал проблем. За каското въпрос на избор, аз и на кола за 2000 лева съм правил тази застраховка. Ти вероятно, ако ти дадат избор и гражданска няма да си направиш. Разликата между колата на колегата ти и твоята е, че той със сигурност има задължителните от 2-3 години в ЕС системи за сигурност, които колите над 10 години в 99% от случаите нямат. Другата основна разлика е, че при него има минимален шанс нещо да не сработи - все пак 1-2 % от колите дефектират, а при кола над 10 години всичко може да откаже. Корозия братче, с нея не може да се бориш. И като гледам на какво държиш - някакви смешни екстри и факта, че пестиш от каско например и, че основен приоритет ти е да караш автомобил над 14 години за ти е 3 пъти по-нисък данъка си представям с какви гуми караш и колко ти е читаво ГТП-то. Проблемът на хора като теб е, че си мислят, че като им е по-голяма колата са безсмъртни. При челен удар с над 60 км в час дори с въздушен юрган да си все тая...
  • 65 1234

    5 0 Отговор
    Що се чудите бе?Колко лева взема българина?Не гледайте,че СРЕДНАТА ЗАПЛАТА е 1500лв,защото тя се определя като се събере най ниската и най високата заплата в държавата,а най ниската е 325 лв,а сега вие направете сметката колко е най високата заплата,и като го разделите на две да се получи 1500лв.Е за това караме 20 и 30 годишни автомобили.
  • 66 До тъпите коментатори

    2 1 Отговор
    Обяснете ми дачия логан старата базова версия на 10години на 600000 километра как е сметната кога ще се счупи по вашата тъпа логика за колите след 2000 година+това е пластмасова според вас.

    Коментиран от #71

  • 67 факт

    4 0 Отговор
    Напълно естествено е в най-бедната държава от ЕС да карат най-евтините и най-стари коли. У нас само 1 % от населението, най-богатите, могат да си позволят нова кола. За това са виновни всички, които ни управляват през последните 30 години.

    Коментиран от #68

  • 68 Петър

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "факт":

    Ами по боковите пътища какво да карат?
  • 69 Петър

    3 0 Отговор
    По пътищата на боко и за трошки не става,освен с велосипеди и каруци да се предвижват хората!

    Коментиран от #74

  • 70 Бг какаван

    2 0 Отговор
    Бедните ще карат трошки и ще се радват на кучешкия живот.
  • 71 А какво ще кажете за ШЕВРОЛЕТ КАЛОС

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "До тъпите коментатори":

    А какво ще кажете за ШЕВРОЛЕТ КАЛОС НА ПОЧТИ 900000 км,РАБОТЕЩО ТАКСИ НА 12г.?
  • 72 Бакшиш

    2 0 Отговор
    А за ШЕВРОЛЕТ НА 900000 км. РАБОТЕЩО ТАКСИ НА 12г.КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ?
  • 73 ...

    1 0 Отговор
    Бедни ли? Я утре или в понеделник като излезете за работа, загледайте се колко трошки и колко с-класи, кайени, х5ци, кю 7ци, бмв 3ки, 5ци, 7ци, нови аудита на под 1год има. На мен ми прави впечатление, че една на 5 коли е нова от витрините. Все пак има и трошки, дето са си опасни. Аз карам 21год курник, не защото не мога да си взема някоя на 7-8 за 10-15хил, а защото просто не виждам смисъл за 10-15хил км на год. Отделно разходите ще са неоправдано по-високи - ще трябва каско за хиляда, застраховката, обслужването... В момента на трошката за 150лв правя предница, на газ сипвам 96ст., А харчи 10/100 в София... Всеки си прави сметката все пак.
  • 74 Карам колело

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Петър":

    Петре и за коляло не става вече пътищата ни,ще минеш по някоя дупка капла ще изкривеш,я гума ще спукаш,някоя ост ще изкривеш.Това не са ти едно време весопедите минаваш навсюякъде и нищо им няма!!!!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове