Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” по bTV Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.
Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.
Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна
10:03 18.11.2017
2 Иванчо
10:12 18.11.2017
3 hemus
10:17 18.11.2017
4 ЯК КАРАЧ
ПЪЛНИ ТЪПОТИИ, ИЗМИСЛЕНИ ОТ НЯКОЙ УЯДЕН БЮРОКРАТ- ТРЯБВА ДА ИМА МАГИСТРАЛА С ПОНЕ ПО 2 ЛЕНТИ В ПОСОКА, ЕЙ ТОВА ТРЯБВА ЗА ТАМ.
10:26 18.11.2017
5 mediator37
Лентата за изпреварване е лентата на живота. Трябват магистрали и скоростни пътища с по две ленти в една посока.
10:36 18.11.2017
6 Янко
11:08 18.11.2017
7 Ghost1
11:11 18.11.2017
8 ку ку руку
11:23 18.11.2017
9 Колев
12:56 18.11.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.