Last news in Fakti

30 Декември, 2017 08:37 34 757 107

КАТ спира от движение колите в София, които замърсяват

  • кат-
  • автомобили-
  • замърсяване-
  • газоанализатор

От "Пътна полиция" ще съставят и актове за нарушаване на екостандартите

КАТ спира от движение колите в София, които замърсяват - 1
Снимка: БТА/Архив

От Нова година КАТ ще спира от движение автомобилите, които не отговарят на екостандартите и замърсяват въздуха в София.Това ще стане възможно със седемте газоанализатора, които закупи Столична община.

"Те вече се монтират и КАТ ще започне да ги използва в първите дни на 2018 г. С част от тях ще се проверяват автомобилите, които чакат за регистрация. Тези, които не отговарят на екоизискванията, няма да се регистрират. Останалите газоанализатори ще се ползват при проверки на КАТ по улиците", обясни кметицата на София Йорданка Фандъкова, циирана от "24 часа".

Така, освен че коли, които мърсят въздуха, няма да се регистрират, от движение ще се спират и такива, които вече са в движение. При замърсяване над допустимите норми полицаите ще съставят и акт на шофьора. Такива коли ще могат да се движат отново след нова проверка от КАТ, ако докажат, че спазват еконормите.

Екоминистерството пък разработва нови изисквания за въглищата и дървата за отопление. Общината работи над пилотен проект за подмяна на отоплителните системи на 30 домакинства с екопечки на пелети.

През 2018 г. СОС ще разгледа и мерките, които общината ще прилага при опасно замърсяване на въздуха. Сред тях са безплатен градски транспорт, ограничение на движението и двойно по-скъпа синя зона. Вероятно обаче идеята за по-скъпо паркиране в центъра ще отпадне.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    140 39 Отговор
    Всичкото Мара втасала та стигнахте до това.

    Коментиран от #48, #97, #98

  • 2 Гостът

    159 27 Отговор
    Еи не се подигравайте с хората никои вече нема да ви трае

    Коментиран от #95, #99

  • 3 Граф Монте Христо

    188 21 Отговор
    Фандъкова първо да си оправи светофарната уредба, защото е от миналия век когато колите бяха 100 000 в София а сега са 2 милиона. Светофарите държат на червено 5 минути 200 коли на кръстовище, за да пропуснат една кола. Фандъкова да не се прави на болна от грип и да толерира нефтените компании, на които ще им спадне оборота веднага от модернизирането на светофарните уредби. Фандъкова постави повдигнати зебри през 20 метра - как няма да се замърсява въздуха. Фандъкова нищо не прави за намаляване на зъдръстванията. Тези газанализатори да си ги вкара.... в складовете....

    Коментиран от #6, #104

  • 4 бай Тодор

    214 26 Отговор
    Не трябваше ли първо да оправите стандарта на живот на българина, за да може да си позволи нов автомобил пък после с актовете.

    Коментиран от #5, #16

  • 5 Гост

    76 36 Отговор

    До коментар #4 от "бай Тодор":

    То и старите отговарят на изискванията ако се поддържат. Но има немърливи водачи които само карат без да пипат нищо.
  • 6 гост

    77 8 Отговор

    До коментар #3 от "Граф Монте Христо":

    У ЗАДНИЯ СКЛАД ДА СИ ГИ ВКАРА!

    Коментиран от #46

  • 7 someone

    79 4 Отговор
    Това ще подобри ли качеството на въздуха точна в Красна Поляна :)
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гледан филм

    106 8 Отговор
    А кой ще провери колите на КАТ, камионите на строителните фирми по обектите в града и служебните автомобили на правителството ? Пак да отупаме чувала за да има бюджета горница. После който целува и танцува да му ръсним пари. Демагогия .
  • 10 гощо

    45 107 Отговор
    И без газоанализатор всички дизели под ЕВРО 5 трябва да се спират,те пуша смърдят и т.н. Безиновите под ЕВРО 4 спиране от движение! Проблема е че с наще горива малко не е ясно този газоанализатор какво ще отчита и на по модерните коли?!?!? За въглища,гуми о подобни мизерий които се горят трябва ТЕЕЕЖКИ санкций!!!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Кожо

    42 77 Отговор
    Защо протестирате? Харесва ви да дишате отрови ли? Кой иска детето му или той самия да умре от рак на белите дробове? Ето затова не трябва да има референдуми....
  • 13 Къртев

    86 9 Отговор
    Чула жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.
    А, на СОС, желая успех! И от 2018 да забранят патрулките Опел Астра, а след това приятелите на Боко от ТИМ, да им продадат Киа Сии'д.
  • 14 МММ

    96 7 Отговор
    Първо да изсели гетата факултета, кв. ХРисто Ботев, в Иваняне и Филиповци там се гори гума пластмаси и всякаква химия ипосле да ни погва нас за очи пред Брюксел, да може тиквата да се похвали АЗ изчистих въздуха.
  • 15 Общината

    101 5 Отговор
    Все пак Общината трябва да даде пример как тя е изрядна:
    1. Да почне да чисти дибре града: миене на улиците. Какво става с калта, когато изсъхне - отива във въздуха
    2. Да се проверят всички автобуси на градския транспорт и тези, които не са добри да се спрат
    3. Да се махнат велоалеите от натоварените улици и да се преместят в малките улици. И без това над 80% от времето не се използват, т.е. полза от тях няма, а с малко усилия могат да се направят малките улици (Московска, например) и парковете да обслужват неколцината велосипедисти.
    4. Да се спре вкарването на кал по улиците
    5. да се проверяват редовни всички предприятия
    Тогава ще имат морално право да искат от нещастния народ, който тези същите хора са натикали в блатото на мизарията

    Коментиран от #27

  • 16 СссереМ

    31 105 Отговор

    До коментар #4 от "бай Тодор":

    Стандарта на живот на българина си е доста добре,особено сравнено с покупателната му способност сме в златната среда в Европа.Но нова не пречи на мрънкачите да мрънкат,който е некадърен и мързелив и в Швейцария да живее пак ще му е зле.

    Коментиран от #17, #24, #34, #92

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 а истината е....

    110 7 Отговор
    Тези дни, когато поне половината коли ги няма в София замърсяването не се промени - това са фактите !!! Изводъте е че замърсяването в голямата си част идва от циганските махали, където горят, каквото сварят !
    Първо да им сложат на тях газанализатори да ги глобят да им разрушат къщите и тогава колите !
  • 19 Николай Димитров

    53 4 Отговор
    СОС отново се шегуват. От м. май 2017г. има внесено на сесия предложение за редукция на данъка върху хибридни автомобили. НО, решение още няма.... Е много сериозно Столична община стимулира хората да ползват автомобили, щадящи околната среда, НЯМА ЩО ! Но иначе са силни в произвеждането на ТЪПИ предложения и решения... Обаче стане ли въпрос за нещо смислено– пълна катастрофа !
  • 20 Sky T'Hunter

    63 4 Отговор
    Започнете с криминализирането на изкупуването на кладените катализатори и ДПФ-и, което превръща чисто новите автомобили в смърдящи тарлясници!
  • 21 Димитър Николов

    30 4 Отговор
    В Бургас 80% от колите са без катализатори и DPF филтри но важното е че зареждат от бензиностанциите на бат Дончо!
  • 22 onq s konq

    21 4 Отговор
    Ако има некои ТДС у софия къде пуши малко повече да ми го карат тука!Плаштам го веднага!

    Коментиран от #25

  • 23 Демократ

    91 4 Отговор
    По време на коледните празници колите в София бяха на половината ,а замърсяването на въздуха се увеличи което показва ,че ни заблуждават.Общината ни заблуждава и далаверата е на друго място.Страх ги е от циганите защото ще трябват за нови избори.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Айде де

    7 1 Отговор

    До коментар #22 от "onq s konq":

    Кажи ,къде да ти го докарам!?!?
  • 26 гост

    15 59 Отговор
    Когато се предприемат такива драстични мерки една голяма част от българите са недоволни. Могат само да мрънкат и недоволстват. Дреме им,че въздуха е замърсен,дори си пушат цигари. Важното е да сме гъзари по 1 човек в колата. Само балъците пътуват с градския транспорт, а гъзарите с 20 годишните трошки. Докато не се промени простия български манталитет и всеки ден протести да има, то промяна няма да има.
    Та едно от малкото хубави неща,които ЕС налага са тези еконорми,че да вземат някакви мерки преди да сме умрели от задушаване.

    Коментиран от #107

  • 27 София

    13 51 Отговор

    До коментар #15 от "Общината":

    Мога да продължа с темата за мерките
    6.Да се забрани на коли в престой да работят двигателите,за да се топли по 1 човек в тях.
    7.Платен вход за автомобили,не живеещи в центъра на София.
    8.Строга забрана за отопляване на твърди горива в рамките на града,без вилните зони.
    9.Синята и зелена зона да работят денонощно+съботите и неделите.
  • 28 Шаран БГ

    32 2 Отговор
    Въпросните коли-замърсители да се изнесат веднага от престолнината- няма да се излагаме пред Европа, я !?!?
    Могат да се репатрират във Варна и Бургас! Там винаги духа т.н бриз, проветряват се добре и пушиляка няма никой даже да го усети .
    За благодарност морските градове да си харижат старите автомобилни гуми на столичаните в кварталите посочени от МММ !
    Танто за кукуригу !!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 с тоя кон

    9 0 Отговор

    До коментар #29 от "onq s konq":

    И ти къде, ще отидеш ?

    Коментиран от #32

  • 31 004

    7 13 Отговор
    По времето на соца не можеше да минеш през КАТ ако нямаш едно талонче мисля че се казваше 'еко талон' и който се вземаше от сервиз , който ти проверяваше за вредни газове и понякога си е било драма, защото правеха на място настройка на двигателя. Какви са тия измишльотини не знам?
  • 32 onq s konq

    8 2 Отговор

    До коментар #30 от "с тоя кон":

    Аз съм от Якоруда.

    Коментиран от #44

  • 33 boticha

    4 7 Отговор
    Нема кола нема проблем
  • 34 Патриот

    42 3 Отговор

    До коментар #16 от "СссереМ":

    Със спедна заплата от 800лв около два пъти по-малко от социалните помощи на Европа, не МИНИМАЛНАТА заплата и с по-високи цени на хранителни продукти ние не сме златната среда. Ние сме каймака на Европа с доходи дори по-малки от тези на някой африкански републики.
    В софия сякаш тези кражби не са достатъчни https://www.youtube.com/watch?v=bmDL4BRQoYw
    ами и се създават предпоставки за още.

    Коментиран от #35

  • 35 filo

    19 8 Отговор

    До коментар #34 от "Патриот":

    Средна заплата, според официалната статистика, което всички знаят, че не е вярно. Айде стига лъжи.
  • 36 Zoro

    29 4 Отговор
    Фандупкова и КАТ като толкова ги е грижа за замърсяването,да дойдат на Метростанция Мусагеница и да видят, как тукашното кметче е поставил легнали полицаи през десет метра- 7 на брой и извън всякакви стандарти.Освен ,че правят задръстване сутрин и замърсяват яко въздуха под моста на метрото.
  • 37 анонимен

    29 4 Отговор
    Колите замърсяват малко , спор няма. Всички стари бензинови коли , които са с газови уредби , замърсяват минимално , особено тези , които въобще не горят масло. Старите дизели без катализатори са проблем , но вече в повечето градове автобусите са сменени с нови , големи и стари камиони нямат право да се движат , карат се и много нови дизели евро 5 и евро 6. Нека газифицират от-до един малък град , да няма нито една печка на въглища , дърва , пластмаси , найлони и всякакви други боклуци , да замерят замърсяването на въздуха и да изнесат данните.
  • 38 бял

    17 41 Отговор
    Гледам мрънкат селяните с дизелчетата,аре марш по-родните места
  • 39 Петко Колев

    19 10 Отговор
    Неизправните коли със затапени ЕГР-и, изрязани катализатори и ДПФ-и и дефектни инжектори, дебитомери и турбота трябва да се спират от движение като се появят на пунктовете за годишен технически преглед. За какво са им тези газ-анализатори. Нали пунктовете си имат газ-анализатори? Защо тестът за вредни емисии продължава да няма тежест върху решението дали дадена кола да получи стикер за техническа изправност или не?!?

    Коментиран от #41, #50

  • 40 Upi

    25 2 Отговор
    Госпожа Билетче пак иска да направи някоя далавера. По нищо не личи, че София е европейска столица. Първо да спре строителството в парковете (от южният парк не знам какво ще остане след 10г.) и незаконната сеч в северният парк, пък след това да говори за въздуха. Повечето хора са описали проблемите, но за СОС те никога няма да бъдат на дневен ред......
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Uflaf

    23 5 Отговор
    Как за какво ? В пункта няма да те глобят , а само ще те върнат да си оправиш колата. Друго си е още едно перо в оскубващата народа ни машина на герб. Я виж оная дебеличка кака дето вдигна цената на винетките . Направо и измислиха цяло министерство за награда . Сега някой освен порцията от газанализаторите ще получи и премия за НГ или потупване по рамото от господ борисов.
  • 43 Гого

    27 2 Отговор
    Глупаци ,трябва за колите с газ данъчни облекчения не да ми взимат на прегледа +5лева ,мара втасала за евро 5и6не сме дорасли колкото за пелетите скъпо удоволствие не е за всеки така чее ай малко по спокойно фандъкова!!

    Коментиран от #55

  • 44 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "onq s konq":

    Дека е вистинския кон,а не като теб да го имитираш
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 доки

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    ми ако и хареса
  • 47 FURY

    14 3 Отговор
    фандъкова е тъпо мекере на боко суджука,ГЕЙбераса не знае мира,той краде мами лъже граби....няма спира....
  • 48 ОКЖ

    8 15 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Крайно време е да се спират от движение 30 годишни дизелови кадилници - особено баничарки, бусове, рейсове и камиони. Какво значение има, че е Евро 1 и отговаря на тогавашните стандарти за да мине ГТП, а след себе си оставя 10 метра черен пушек? Дайте да пуснем в движение парните локомотиви на БДЖ, и те отговарят на стандартите за времето си.
    Или монтираш система, която чисти до минимум Евро 4, или даваш таралясника в Надин.
    И за да не ме нахрачите, аз карам 10 годишна кола на газ и от ауспуха не можеш да разбереш, че колата работи.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 гост

    9 10 Отговор

    До коментар #39 от "Петко Колев":

    В ГТП пунктовете е само театър, няма реална проверка. На мен не ми казаха колко са отработените емиси на колата ми, а километрите в талончето бяха от друга кола. При друг преглед ми предложиха да ми снимат талона, аз отказах. Преди мен минаваха пълни барутници, които не можеха да запалят, нямаха вежди и прагове и бяха увиснали, но пак минаха. На Запад се минава с една отвертка отдолу у ако натъне някъде в ръжда, колата не минава, ако е над определените емисии пак не минава, ако е заводски в дпф, а той е отрязан, не минава, ако е евро1,2 то данъка е стотици евро и притежание на подобна кола без сантиментална стойност се обезсмисля. Има ги системите разработени и готови, но нашата държава не иска и да чуе за това.
  • 51 дивака

    14 1 Отговор
    И КЪДЕ ЩЕ СИ ОСТАВЯТ КОЛИТЕ ХОРАТА ЗА ДА НЕ ВЛИЗАТ ВЪВ ВАШАТА ЛЮБИМА софия

    Коментиран от #56

  • 52 Коко

    11 0 Отговор
    Ако КАТ ще дублира ГТП да си приготвят още и мобилни валци, подемник, стенд за светлини, газанализатор ...
  • 53 Jrich

    16 0 Отговор
    Нека първо подгонят джамбазите, които преди да вкарат милионните таратайки свалят катализатори DPFи, PDFи и всичко ценно.
  • 54 Иван

    9 0 Отговор
    На един преглед ми казаха, че на газ или на бензин било все тая, тъй като измереният въглероден диоксид щял да бъде същото количество. Не знам до колко е верно. Изобщо къде пише какви газове мерят и какви трябва да са максималните стойности за съответния автомобил?

    Коментиран от #84

  • 55 СссереМ

    8 23 Отговор

    До коментар #43 от "Гого":

    Газова и метанова уредба която не е сложена от производителя трябва на секундата да се спира от движение,това е подвижна бомба.Аман от клошарски изпълнения и гаражни дивотии,това никъде в циливизования свят го няма.

    Коментиран от #59, #71

  • 56 СссереМ

    2 5 Отговор

    До коментар #51 от "дивака":

    Депото за вторични суровини,клошари не искаме.
  • 57 666

    8 2 Отговор
    Минал съм преглед по втория начин / като човек собственик на стар и неотговарящ на никакви норми автомобил / ............. на следващия ден ме спират КЪТ и о ужас за 1 ден и колата ми е за спиране от движение !! Проблема се решава така - при първа регистрация - аут , на ГТП-то аут и няма нужда от КЪТ !!
  • 58 W222

    7 8 Отговор
    Трябва кола която е по малко от евро 4 да не може да се внася и регистрира без значение дали е дизел или бензин.Това са коли които са произведени преди 2005 година.Тамън и по този начин автопарка ще стане по нов
  • 59 ДДДДДДД

    7 3 Отговор

    До коментар #55 от "СссереМ":

    Явно хич не си наясно че половината от така наречени фабрични газови уредби не се слагат от прозиводитлите на автомобили а от LPG фирми, които имат договор с тях.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Vasik Atanasova

    8 3 Отговор
    мачкат ни
  • 62 причината

    12 4 Отговор
    Колите са ни стари, но направете нещо за горивата, а после ни глобявайте.Ма нали требват парииииииии ?
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 факт

    14 0 Отговор
    тези анализатори с какъв конкурс са закупени и минали ли са одобрение от метрология и квалифицирани ли са полицаите за подобен род дейност, нормите за всеки автомобил са различни в зависимост от стандарта и корупционните практики ще достигнат нови върхове
  • 65 факт

    9 3 Отговор
    ТО ПЪРВО ОПЕЛИТЕ НА КАТ И ДРУГИТЕ МИНИСТЕРСТВА ТРЯБВА ДА СПРАТ
  • 66 октавия

    4 2 Отговор
    да ,си гледат работата
    мойта количка е 2001г дизелче грам не пуши ,ама пусти еко норми...
  • 67 сдфдфдфдфдф

    6 2 Отговор
    Браво само така НО трябва да се спират и старите камиони който са на дизел че не само колите замърсяват
  • 68 пепи

    4 1 Отговор
    А колите на газ как ще ги мерят.
  • 69 Мириливия Пор

    8 0 Отговор
    Ако наистина искат да направят нещо нека започнат от паркингите до метрото. На цариградско шосе до Интерекспо-център има подземен паркинг на 2 нива на който едното ниво не се ползва а горното е празно, на метростанция Бели Дунав също има такъв празен буферен паркинг, ако не се лъжа подобни паркинги има и на метростанция Младост 4 а на Сливница пък въобще не е предвиден а там има голям наплив на коли а кой си остави колата там рискува и актове от КАТ или общината за навлизане в зелена площ или да му я разбият. Ако не ме лъже паметта на метростанция Сердика също има паразен буферен паркинг, цената е по-висока ако си плащам със смс зона за паркиране.

    Ако на някой му пука за екологията и освободи тези паркинги от такси (естествено само за ползвателите на метрото) то ще спрете поне 1000 коли да минат през центъра всеки ден. Сега на никой не му излиза сметката да си плаща за паркинг и билети за метро+автобус и за това си кара с димящата колица през центъра.
  • 70 Гостенин

    15 0 Отговор
    Ало умници от общината ,спрете комините в махалата.Най - лесно е с шофьорите.Фандъкова на колело да даде пример.И господа от властта не всички българи имат достъп за крадене и не могат да си купуват европейски еко - автомобили.298ъ
  • 71 МАК

    3 12 Отговор

    До коментар #55 от "СссереМ":

    Точно така !!! Пълна забрана на слагането на кола която заводски не е проектирана и изчислена за това гориво от измислени подблокови и гаражни фирми!!! И престанете да говорите за дизелите неподготвено!! Истински подържаните дизели си спазват нормите и без еко боклуците , но повечето са зле подържани и наистина трябва да се спират и аз мразя кат карам да ме скрива някой!!
  • 72 Алоуу

    6 13 Отговор
    Темата НЕ е за паркинги, светофари и стандарт на живот. Темата е: който няма пари за катализатор и DPF филтър (дизелите ги имат и двете) - АУТ! Кой е казал, че всеки трябва да има кола? Това да не е стока от първа необходимост? Спазваш правилата за чистота на въздуха и норми на шум - кат не ти изнася - емигрираш там където ти изнася!

    И трябва да се въведе гореща линия за сигнали срещу пушещи и бучащи прекомерно коли - не почнем ли да се контролираме взаимно ще си живеем в смрад и шум както досега.

    Коментиран от #73, #76

  • 73 МАК

    6 1 Отговор

    До коментар #72 от "Алоуу":

    Алоууу нещо май не си в час колите спазват нормите и без екобоклуците но подръжката трябва са е със хубавите консумативи за да е в норми !! Но съм съгласен има много пушещи и ревящи гробници които са за спиране!!
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Еко Кола

    5 4 Отговор
    Не е ли по-логично преди да започнат, да спират коли от движение заради непокриване на нормите, да сменят ценообразуването на годишният данък. Да бъде по-евтин за нова кола и в отговарящ на екостандартите, а по-старите и неотговарящи на тези стандарти с по-висок данък. По- никакъв начин не се стимулира обществото да си закупуват по-нови автомобили след като данъка на по-старите е по-изгоден. В крайна сметка държавата едва ли не задължава хората да си купуват по-нови коли, но и да плащат по-скъп данък.
  • 76 Темата е чистота на въздуха

    8 0 Отговор

    До коментар #72 от "Алоуу":

    Чистотата на въздуха зависи от много неща, но нека видим воля на Общината да си изчисти нейната си градинка: да почне да мие улиците редовно, да оправи градския транспорт, да не допуска вкарването на кал в града. Ако няма пари, да намалят чиновниците. Не е казано, че трябва да са много и без това работа не вършат :)
  • 77 ББорисов

    8 1 Отговор
    Г-жа Фъндъчка , може ли първо да си направи проверка на държавните автомобили, кат линейки , градски странспорт , служебни автомобили на МВиР и пр. ,да си напише тежките глоби и да си се радва.Пък ,когато и мине кефа , да ни притеснява нас "простолюдните" !
  • 78 Пффф

    12 0 Отговор
    А защо хората имат коли ???
    Защото градският транспорт е безполезна кочина която се движи както й е кеф, мръсна е безбожно и по студена от хладилника вкъщи ! В нея се возят само ученици, пенсионери, бездомници и цигани. Затова всеки който може да отдели 1500 лв си купува какъвто и да е таралясник само и само да може да се придвижва нормално. Хората работят за смешни пари, аз работя за 800 лева и затова ще си купя евтина и явно замърсяваща кола защото само това ще мога да си позволя. И вместо какви глоби да налагате на хората помислете как да ги привлечете в градския транспорт, защото сега в него се возят хора който не плащата билетчетата Ви ! Да точно така. Купувате нови автобуси и трамваи на гратисчии. В автобусите е пълно с цигани и никой не ги закача, но за сметка на това те се возят на топло и нпвичко возило, а вие не можете да си избиете парите. Давайте направете билетчето 1.80, при положение че бензина е 2.10. Кой ще ми сметне кое ми е по изгодно. Хайде една задачка.
    От вкъщи до работа сменям 3 превозни средства. 3×1.80 = 5.40 само в едната посока, после се и прибирам пак с 3 пак 5.40. Ако си купя кола ми е 12 км само в едната посока, значи 24 км в двете посоки. С кола ще бъда на топличко, на чистичко, ще се придвижа за 30 минути. С автобус ще мръзна по спирките, ще пътувам на студено, ще тичам след транспорта, ще ми кашлят в лицето, ще дишам вековна прах на немитите превозни средства и ще пътувам час и половина. Моля някой да направи калкулацият
  • 79 Пффф

    9 1 Отговор
    Нека някой да направи калкулацията и да ми каже защо да не си купувам 20-30 годишен евтин и икономичен таралясник. Благодаря !
  • 80 Загрижен

    7 0 Отговор
    Защо никой досега не каза нищо за огромните замърсявания на камионите излизащи от строителните обекти. Всички виждаме тоновете кал по улиците от тях, която като изсъхне прави страхотен прашоляк, който ние всички дишаме. Къде са общинарите да ги глобяват и да ги накарат да си мият камионите преди да стъпят на пътя. Тая прах е по-страшна от изгорелите газове.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Компот

    1 4 Отговор
    Ти кога дойде от провинцията?
    Сигурно преди 6-7 години и вече се мислиш за кореняк софианец.
    Селския манталитет обаче трудно се преодолява ,изисква повече време и усилия.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Друг

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Иван":

    Не съм сигурен, но май по-сериозният проблем са имотните оксиди, които особено при дизел е трудно до се намалят.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Туристът

    2 0 Отговор
    Нека хората знаят истината
  • 87 Бат Мишо

    7 0 Отговор
    връзката че е стара 1 кола и че замърсява повече е само в тва ,че през повече ръце минала расте шанса да е попадала в малумник
    и НИКАКВА ДРУГА
    е ся с москвич 2140 Д съм готов да мерите където кажете че е в нормите НА БЕНЗИН превключен
    а 1 кола и 2016 да е в ръцете на малумник седяла ще цапа повече
    и все пак въздуха ви в сф НЕ ГО ЦАПАТ КОЛИТЕ а мангустите и всички го знаете
    1 изгоряла гума дава сажди колкото 10 стари икаруса да бръмчат 3 седмици

    Коментиран от #102

  • 88 Туристът

    7 0 Отговор
    Заплата 3000 лева или долу правителство
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 105

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "105":

    Забравих да добавя да си обезпечат търговците.
  • 91 Роженец

    7 0 Отговор
    Глоби за това че дишаме.Глоби за това че сме живи.
    В Красна поляна е смрад неземна нищо че днес колите ги нямаше
  • 92 Туристът

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "СссереМ":

    Сигурно си фирмаджия и балаците ти прават пари а ти си лежункаш такива селски тарикати свършват хората нема да траят
  • 93 СТАРАТА КОЛА

    7 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Има един много по голям замърсител но умишлено него споменават.
    Журналята да идат да снимат излитащите самолети и ще видят ква смрат е.Ами товарните камиони и бусове.но там не се пипа щот правителството зависи от бизнесмените.А старите коли ги карат бедните от тях нищо не зависи пък и с какво ще платят на адвокати да си търсят правата. Критерия по които се спират за проверка е стар автомобил ане автомобил замърсяващ околната среда
    КЪДЕ СА ЗЕЛЕНИТЕ ИЛИ ТУК НЯМА ДАЛАВЕРА
  • 94 Бай Кольо

    4 1 Отговор
    Явно искат да ни накарат да караме само нови коли.Че кой не иска да кара нова кола? Само че работодателите в България искат да работиш,като на запад,а да ти плащат българска заплата.Като изключим София,Пловдив и Варна,средният доход на глава от останалата част от населението е под 500лв /250 евро/.Моят катализатор закупен от Англия струва около 70 лири,което е около 160лв.а в България между 800 и 1300лв.Цените са неимоверно надути.Е как искат да си сменяме често катализаторите?Нямали оборот затова по-малко ги внасяли - е как да имате оборот,като цените ви са до небето.
  • 95 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гостът":

    То и сега никой не може да го трае но държавните пари са в тях и няма накъде защото като дойдат избори 100те лв. на човек решават всичко,а в някой квартали дори се минава и по-тънко
  • 96 НЕ СПЕЦ

    2 0 Отговор
    Моля за помощ и обяснения. Какво разбира полицая от еко норми. Та да ги контролира. За всички марки автомобили те са различни. Специалистите може би не са наясно. А пътният полицай?

    Коментиран от #100

  • 97 селянин

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    То хубаво да си купим ноеи аутос, но крадливата и пречеща '' държавста'', влицето на хиляди хрантутници на запшатки из парламент, институции, министерства тотално пречи за да правим доходчета затова.. Защо КАТ, БА, ГДБОП, ДАНС, СДОТО, МВР, ...... не спряха и не спират бандити на постове, кпито ни подариха златото, минералните извори, банките, предприятията, контрола, ел. тока, вода на чужди корпорации, ами гледат нейде другаде и оставиха нандити дани крадат и чодарят? Най-лесно е рекетьорчетата в парлаюента да налагат наказания, но и един не си свърши птедназначението да ни опази от врагове. А затова е създадена системата '' държавата,, '', а не да хрантути бюрокрация и връзкари.
  • 98 Народен

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Абсолютно правилно. Слагат каруцата пред коня вместо да оправят стандарта на българина започват с рестрикции И после се чудят защо ги недолюбваме за управниците ми е думата.....
  • 99 Санчо

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гостът":

    Споко, догодина и без това бракувам барутника. Не си струва да плащам 200 лъва Гражданска, 100 лъва винетка, данък МПС, по 2.30 лъва на литър на картела на горивата, защото вдигането на цената в началото на сезона е монополно от едритд, а дребните вдигат шо тях. Тогава Винету ще налива пак бюджетни милиони в пътните фирми, ако му пуснат и еврофондчета, но поне няма да се ядосвам на дупки по пътя, Синя зона и щд си седна като баровец с личен шофьоф в буса или влака и кеф ти Боургасссс, кеф ти Будапеща. Аз толкова не карам колата, само за превоз на товар до село ми трябва, но мацето тук ми каза, че ще вдигали и Гражданската, значи от тия 60-70 карания до село ми излиза по 350 лъва или по 6 лева на курс. Ако съм с рейсо ми е по 2 лева и с шофьора даже, на далавера съм. Е без говар, но няма все да мъкна товар я... Догодина се бракувам таралясника и сбогом гражданска, сбогом селска отговорност - повече няма да бъда евреопеец, а селяндур... Кеф.
  • 100 Санчо

    1 0 Отговор

    До коментар #96 от "НЕ СПЕЦ":

    Ето тук си прав. Това, което готвят управниците е балтия и то неправилна. Има си ГТПреглед, отиваш в лицензиран оторизиран да ги извършва ГТП сервиз и те мерят с апаратурата и се пфоизнасят, според утвърдените стандарти. И ако отговаряш на тях, пускат ти аутото и караш. Да, но изседнъж, някой апаратчик бюрократ решава по никое време по Коледа да тества и обере още парици от хората и променя критерките. С което отеича и законо установдните пфавилник и какво правиш, след като си плагил рекетите Гражданска, данък Мпс, винетка, преглед....? Оставаш ограбен и без Мпс, а инстанциите си лапат бонуси за принос към еколкогията.... Градим България...
  • 101 До КАТ

    1 0 Отговор
    Не е добре, да постъпвате така, по време на празниците. Един автомобил ако не отговаря на нормите не е хубаво да го пускат през ГТП, а после вие да спирате по никое време от движение МПС, понеже някой насред годината решил да промени правилата! Това ще остави човек платил си и винетка и прегшеди и застраховки и разчитащ да си върши работа с аутото си през периода, без МПС, а на практика вие спирате пуснато по утвърдени от вас норми през ГТП МПС, с което оставяте човек без работен помощник. Това е като променкте с осигуровките, от гърбавите и др.. Сключила е държавата договор с осигураваного лице при едни правила праг възраст, проценти вноски, а еднолично властта променя правилата и нарушава договора с лицето. Все еьно е да пуснете човек да вле, е в киното, щото си е платил билет, а после да го върнете, щого сте решили да скочи цената на билетитд... Тези санкции не трябва да се правят от КАТ на път, а пл време на ГТП, ако не отговаря МПС то не минава!
  • 102 Санчо

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Бат Мишо":

    Напъшно си прав. Не всяка кола без катализатор, замърсява повече от кола с катализатор. Пример: Кола ВАЗ без катализатор се кара по 500 км на месец, по 160 гр. диоксид на литър, по разход 9/ на 100 км хайде 10 /100. прави 50 литра по 170 прави примерно 8 литра на 500-600 км пробег. А един всекидневно каращ по 80 км по 22-30 дена по 110 грама на литър по разход 6/100 с катализатор прави около примерно 2000- 2400 км и горе, на месец по 6/100 разход е около 300-400 литра разход по 110 грама диоксид на литър е около 30-40 литра диоксид на месец. Тогава кой замърсява повече след това?
  • 103 До КАТ

    2 0 Отговор
    Докато не се обвърже с пробега на МПСто и данъка и екологичността на МПСто, няма как да се определи и то приблизително и замърсяването като източник. А това е променлива величина. Ето ви по-добра методика за определяне, по едни непроменливи екостандарти, примерно Юро 6: Вредността да се определя по формула, от изразходено гориво, изхвърлени емисии, изминати километри и разход на гориво. Така на следващият год. ГТП ще може да се съпостави приблизително кой замърсява повече, а не просто да се твърди, че старите коли и без катализатор цапали повече. За момента може би?, но за месец година, може и в пъти по-малко да цапат от новите? Или целта е събирането на пари от глоби? Да, но глобата за това, че караш автомобил минал ГТП по установени стандарти е наказание на шофьора, че кара изправен по нормите автомобил? Защо да бъде наказван тогава?
  • 104 Гост1234

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Граф Монте Христо":

    Тотален Рекет над шофьоритее Требва да се пълни бюджетоо от некъдее най ЛЕСНО е от БЕДНИТЕЕ както в онзи виц ' БЕДНИ СА АМА СА МНОГОО "
  • 105 Pepino

    2 0 Отговор
    Няка първо да спрат колите на Градски транспорт,щото парка на техните камиони,работилници и тези дето ремонтират трамвайните е някъде от рожденната дата на кметицата ни.Тия като забълват кълба черен дим хората се разбягват като гълъби,настъпва една миризма от която ако подишаш само 2 мин.и си пътник.Тия камиони някой вообше промерява ли ги,или понеще е общинска фирма,то те са недосегаеми?????
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Гост1234

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Ами 4 ÷ 5 билета по 1.60 + 2 ÷3 часа СИНЯ ЗОНА ??? ДАЛИ ДА НЕ СИ КАРАШ КОЛАТА ?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове