Десет автомобила, произведени преди 2004 г. замърсяват въздуха колкото сто коли, произведени след това, но всички отговарят на стандарта, заложен от производителя
Акцията с газ анализаторите за контрол на нивата на вредните изпарения от автомобилите е безсмислена, такова мнение изрази пред радио „Дарик“ бившият шеф на КАТ Пътна полиция Алекси Стратиев.
По думите му десет автомобила, произведени преди 2004 г. замърсяват въздуха колкото сто коли, произведени след това, но всички отговарят на стандарта, заложен от производителя.
Стратиев направи коментара си по повод новата инициатива на пътна полиция, Столична община и екоминистерството, които решиха да се борят с вредните емисии на автомобилите още преди регистрирането им.
Преди няколко дни София подари на столичния КАТ 7 газ анализатора, които ще мерят колко вредни газове излъчват колите. Идеята е да не се издава регистрация на шофьорите, ако нормите са надвишени.
„Целенасочено ще спираме стари автомобили, които се движат по улиците на София. Ще правим техническа проверка”, коментира миналата седмица началникът на Отдел „Пътна полиция” към СДВР комисар Тенчо Тенев.
„Когато се констатират стойности над допустимите, ще бъде съставен акт на водача и автомобилът се спира от движение, докато не оправи автомобила, няма да бъде пускан”, посочи той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ОЪЖХПЖГР
09:29 08.01.2018
2 гост
09:41 08.01.2018
3 ГОСТ
09:43 08.01.2018
4 Както винаги
А какво става с контрола на печките на кюмюр и дърва, или за комините няма катализатори и разписани еко стандарти, кво прайм с маалите и горенето на гуми, или за общинарите там влизането е забранено.
09:44 08.01.2018
5 гост
Коментиран от #12, #43
09:45 08.01.2018
6 1111
А относно мръсния въздух, да се запитат, защо през почивните дни около коледа, показателите на въздуха бяха същите, при положение, че по голямата част от софиянци ги нямаше в града.
И не се ли сещат, че в повечето от кварталите където е най мръсен въздуха, са най големите ромски махали.
09:51 08.01.2018
7 гост
09:54 08.01.2018
8 Прах в очите
09:54 08.01.2018
9 ссср
Коментиран от #11, #18, #29
09:58 08.01.2018
10 Петър
09:59 08.01.2018
11 МАК
До коментар #9 от "ссср":
Ще ти кажа набързо , почваш да подържаш колата си със пълна синтетика масла и хубав клас филтри, проверяваш дали мотора е добре настроен важно е !! И си свиркаш. И колата ти ще пее и няма да бълва!! Естествени сипваш нафта марешки защото засега тя е най качествена!!Не се влияайй от приказките на те на “госта” защото това е технически невеж човек! Единствено за което съм съгласен е че има много пушещи неподържани бараки който аз съм “за” спирането им или да ги оправят или айде!!10:09 08.01.2018
12 Дете
До коментар #5 от "гост":
Мене миризмата на бензин ме кефи.Ходи на село.
10:21 08.01.2018
13 БРЪМБРЪМ
10:33 08.01.2018
14 Темида
И после да гледаме другите!!!!!!
11:25 08.01.2018
15 Миризливия Пор
За да ти излязат газовете според екологичните норми заложени от производителя категория "V" в големия талон на колата подточки от 0 до 9 е необходимо двигателя и катализатора да са загрели до работна температура. Двигателя загрява за 2-3 километра на катализатора обаче му трябват около 10 км. ако не са загрели няма как да се влезе в тези норми дори и за нов двигател просто катализатора НЕ РАБОТИ СТУДЕН. След като не носиш големия талон от къде ще видят колко са нормите и след като ще мерим в града където колите се карат на къси отсечки и трудно стигат температура какво по дяволите ще мерят? 90% от колите които бъдат спрени сутрин ще са с актове.
11:27 08.01.2018
16 ТАС
Поне 60-70% от бензиновите двигатели са на газ и какво е замърсяването тогава.
За катализаторите на много коли са избити наистина. И затова са виновни същите тия дето сега искат да налагат санкции. Поради простия факт, че не намаляват данъците на по "мощните" коли за това, че имат катализатор. И като се повреди катализатора хората си казват защо да давам пари за нещо което те ме цакат.
Карам кола с от "мощните" бензинови двигатели.
Двигателя е с огромната мощност от 115 к. с. Катализатора ми работи. Колата е с газов инжекцион за пропан - бутан. И при годишните технически прегледи катализатора е добре и е в нормите. И накрая данъчните не признават нищо.
Като се повреди катализатора ще си помисля много сериозно дали да го сменям при положение, че съм на газ. Може и аз да направя, като всички.
11:35 08.01.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Нема такъв звер
До коментар #9 от "ссср":
Колата трябва до е руски дизел с тези характеристикиКоментиран от #26
12:39 08.01.2018
19 поредната недомислица
Писна ми от неграмотници с власт в тая държава !
Коментиран от #20
12:50 08.01.2018
20 dpf
До коментар #19 от "поредната недомислица":
Първо трябва да затворят пунктовете дето изкупуват катализатори и DPF за да не ги краднат13:09 08.01.2018
21 😀😀😀
Не е тяхна работа да мерят емисиите на колите, за това си има пунктове за ГТП.
Работа на държавата е обаче да контролира как пунктовете за ГТП извършват проверките, да налага санкции и да закрива съответния пункт за ГТП при рецидив.
Освен това инспекторите не трябва да проверяват пунктове за ГТП в града където живеят.
13:19 08.01.2018
22 Истината
14:09 08.01.2018
23 Тодор
15:23 08.01.2018
24 4646
15:24 08.01.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ссср
До коментар #18 от "Нема такъв звер":
Френски, 1990г.16:05 08.01.2018
27 К.К.
17:06 08.01.2018
28 истината
17:09 08.01.2018
29 До СССР
До коментар #9 от "ссср":
Това е първата малка стъпчица. После забрана за коли без Евро 4.5.6 и т.н. да стъпват в определени периметри и Чао Ленин.Коментиран от #44
17:49 08.01.2018
30 волен сидеров
ЕГАТИ ГЕНОЦИДА КЪДЕ НИ ПРИЛАГАТ...
да идва оня лудият кУреец и да на почва и ислямистите да на подхванат да да се свършва-ПФУУУ ....
18:23 08.01.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Добрин
19:01 08.01.2018
33 ура
19:31 08.01.2018
34 ура
19:33 08.01.2018
35 глупав
22:43 08.01.2018
36 Андрей Николов
22:55 08.01.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 БАКО
23:37 08.01.2018
39 петрова
01:36 09.01.2018
40 цар Крум
09:15 10.01.2018
41 MT Гонтан
14:40 10.01.2018
42 СТАРАТА КОЛА
Журналята да идат да снимат излитащите самолети и ще видят ква смрат е.Ами товарните камиони и бусове.но там не се пипа щот правителството зависи от бизнесмените.А старите коли ги карат бедните от тях нищо не зависи пък и с какво ще платят на адвокати да си търсят правата. Критерия по които се спират за проверка е стар автомобил ане автомобил замърсяващ околната среда
КЪДЕ СА ЗЕЛЕНИТЕ ИЛИ ТУК НЯМА ДАЛАВЕРА
14:48 10.01.2018
43 Дизел
До коментар #5 от "гост":
Глупав човек си тилла бензин маслояд не е вреден а23:23 11.02.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.