Last news in Fakti

27 Април, 2018 13:31 1 965 4

Томислав Дончев: Зловеща съпротива в администрациите! (СТЕНОГРАМА)

  • томислав дончев-
  • бойко борисов-
  • бюрокрация-
  • администрация

Ще влизам на конкретно ниво с всяко от министерствата, преглеждайки услуга по услуга, заяви пред Бойко Борисов вицепремиерът

Томислав Дончев: Зловеща съпротива в администрациите! (СТЕНОГРАМА) - 1

По време на правителственото заседание в сряда вицепремиерът Томислав Дончев е направил доста неприятни разкрития за истинската ситуация в българската администрация. Това става ясно от публикуваната от Министерски съвет стенограма от заседанието в сряда, на което министърът на труда и социалната политика Бисер Петков докладва за планираните мерки за намаляване на бюрокрацията при обслужване на хората с увреждания и лицата на социално подпомагане.

„На средното ниво в самите администрации съпротивата е системна, изключително здрава, щях да кажа, че е зловеща“, признава Дончев пред колегите си от МС и премиера Бойко Борисов.

„За тази цел леко ще променим практиката и работата само на документи, план, доклад, мерки и т. н. Ще си позволявам да влизам на конкретно ниво с всяко от министерствата, преглеждайки услуга по услуга. И вече имайки много детайлна представа кой от документите, който се изисква, може да бъде заменен със служебен достъп, ще ги решаваме нещата в реално време”, заявява Дончев по време на правителственото заседание в сряда.

„Поемаш го лично и го контролираш”, пък заръчва премиерът Бойко Борисов.

Ето и пълният текст на СТЕНОГРАМАТА от заседанието на Министерски съвет:

БОЙКО БОРИСОВ: Ще ми се Бисер Петков да ни докладва за планираните мерки за намаляване на бюрокрацията при обслужване на хората с увреждания и лицата на социално подпомагане.

БИСЕР ПЕТКОВ: Благодаря Ви. Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, вчера по инициатива и под ръководството на вицепремиера Дончев, с участието на министър Горанов, беше проведена работна среща, на която се обсъдиха действия за облекчаване административното обслужване на хора с увреждания и други уязвими групи, които обслужва Агенция „Социално подпомагане“ – най-голямата структура към Министерството на труда и социалната политика. Установи се, че за повечето услуги, които хората с увреждания получават, при заявяването им трябва да представят копия от експертно решение на ТЕЛК или НЕЛК, съответно. На проведеното работно съвещание след срещата с участието на Държавна агенция „Електронно управление“, представители на Националната агенция за приходите беше решено до края на месец май да се осигури връзка с регистъра на НЕЛК, тоест – той да е достъпен към средата за междурегистров обмен „Реджикс“, така че Агенция „Социално подпомагане“ и други институции да могат да ползват данни от регистъра. В този регистър на НЕЛК са всички експертни решения след 2014 година. Това ще облекчи много заявителите на услуги, които имат експертни решения след 2014 година. Същевременно е взето решение да започне ускорена миграция на данни преди 2014 година към тази информационна система, за да може тя да се използва пълноценно. Другото, което незабавно ще бъде приведено в действие от Агенция „Социално подпомагане“, е да не се изисква при издаване на разрешение за винетен стикер на удостоверяване, че лицето има валидна застраховка „Гражданска отговорност“. Това ще се проверява от публичния регистър на Комисията за финансов надзор, като заедно с колегите от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията съответно ще работим за разширяване на данните, които са в междурегистровия обмен, така че да не се изисква и представяне на големия талон на МПС, когато едно лице с увреждания кандидатства за целева помощ за приспособяване на МПС за неговите нужди. Последното, за което също се договорихме вчера съвместно с Националната агенция за приходите, е да се предприемат действия, така че да се осигури достъп към регистъра на осигурените лица, който съответно се води от НАП. Така че за услугите, при които се изисква подоходен тест, доходен критерий, да отпадне изискването на служебни бележки от работодателите, които удостоверяват дохода на техните работници и служители, това да става по служебен път. Тоест, всичко, за което в административен орган има вече документ, има създадена информация, да се ползва по служебен път. Това е, което вчера беше обсъдено, решено, има изготвен протокол, има отговорни институции, има срокове и очаквам, че това наистина ще облекчи хората с уврежданията и другите уязвими групи, които са ползватели на услугите на Агенция „Социално подпомагане“. Тоест, решава се един сериозен въпрос, свързан с достъп до данните, които са в регистъра на Националната експертна лекарска комисия. Така че благодаря за съдействието от страна на НЕЛК, респективно – Министерството на здравеопазването. Това е информацията, която мога да предоставя по този въпрос. Благодаря за вниманието.

БОЙКО БОРИСОВ: Дончев.

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Мога да обобщя. Целта на цялото мероприятие е всички клиенти или ползватели на услугите на Агенция „Социално подпомагане“ да носят или да предоставят по-малко документи, защото дори един бърз преглед показва, че една голяма част от документите, които представят, ги има в администрацията и не е необходимо те да ги носят от едно учреждение в друго. Крайното състояние, което целим, е какъвто и да било вид социално подпомагане да се получава само на база заявление от лицето. Всичко останало по служебен път да се проверява в администрациите. Да не забравяме, че става дума за хора в нужда. Когато ги караме да ходят от една администрация да се снабдят с един документ и да го предоставят на друга, за тях това е по-голяма трудност, отколкото за останалите хора. Благодаря на колегите от Министерството на труда и социалната политика, Министерството на здравеопазването, ДАИ и на всички останали, Министерството на финансите, разбира се, които бяха ангажирани в работата по този случай. Работата по него ще продължи, защото се оказа, че потенциалът е огромен. Давам един много конкретен пример, който е емблематичен. Защо да караме, когато родител иска помощи за дете за първи клас, да се снабдява с удостоверение, че има дете в първи клас, плюс, разбира се, това, което беше изискуемо до днес – справка за доходите си, при условие, че вероятно във всеки областен град, в съседната сграда буквално, тази информация я има? Тук може да се изпрати един списък на всички първолаци, които подлежат на записване или са записани в първи клас и да се прави служебна проверка на самата администрация. Но работата ни до вчера показва друго. Ние приемаме решения, планове, стратегии, въз основа на тях се пишат доклади. В същото време на средното ниво в самите администрации съпротивата е системна, изключително здрава, щях да кажа, че е зловеща. За тази цел леко ще променим практиката и работата само на документи, план, доклад, мерки и т. н. Ще си позволявам да влизам на конкретно ниво с всяко от министерствата, преглеждайки услуга по услуга. И вече имайки много детайлна представа кой от документите, който се изисква, може да бъде заменен със служебен достъп, ще ги решаваме нещата в реално време.

БОЙКО БОРИСОВ: Поемаш го лично и го контролираш. Както бях разпоредил – да се свържете с президента да докладвате за обществените поръчки, кои осъществихте вече контакт?

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, пуснахме писмо още на същия ден, в сряда след заседанието на Министерския съвет. Началник-кабинетът на министерството се свърза с Иво Христов – началник-кабинет на президента. За тази седмица определи насрочването на дата. Още нямаме насрочена дата след писмото. Така че сме в процес на очакване.

БОЙКО БОРИСОВ: Най-добронамерено да му се обясни как се прави една обществена поръчка – каква комисия, колко комисии, как се отварят офертите пред медиите и т. н. Защото и на него кой знае какво му приказват.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Точно така. Те в един служебен кабинет преди година и три месеца се отваряха оферти, така че… И изчезваха от комисиите документи, още има производства в службите.

БОЙКО БОРИСОВ: Да, където има производства, където има нарушения, има прокурорски проверки, има дадени на съд вече хора.

НИКОЛАЙ НАНКОВ: Точно така.

БОЙКО БОРИСОВ: Дайте, да се види отвсякъде.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ник

    13 1 Отговор
    Да говорят това хора, които управляват администрациято от 2009 година ми изглежда нелепо! Държат се така сякаш до сега е управлявал някой друг.
  • 2 лъжливото овчарче

    9 0 Отговор
    Алооо, Т.Донч. ами ако бащицата ти Боко не беше гледал сутринта телевизия и не се беше разплакал от репортажа за размотаването на хората, щяхте да си я карате по старому, както от 2009г насам...ей ,много бързо реагират на кайша, но лошото е, че само понякога и единствено той, го плющи бойко....
  • 3 Свилен

    8 0 Отговор
    Този реформа я дъвчат от над десет години.
    Администрацията все повече се увеличава, а бумащината се разраства и от нови европейски регулации. На мястото на един премахнат документ, изникват други два. Всичко е прах в очите и отчитане на резултати.А парите се усвояват и потъват бюджета, от където се източват.
  • 4 Цар Навуходоносор

    6 2 Отговор
    Не успяхте за толкова години да научите ромите какви документи трябва да представят? Хайде да ги улесним, че те горките имат трудности да черпят помощи от чуждите данъци и осигуровки, СТРАХОТНО! Време е управниците да застанат зад ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ, а не зад консуматорите , защото едните ПРОИЗВЕЖДАТ ,а дргуите само консумират. Ако останат само вторите ,а първите изчезнат какво ще стане с нашите мили управници?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове