5 Май, 2018 13:29 36 787 42

Нови правила за технически преглед на колата

  • преглед-
  • кола-
  • правила-
  • технически преглед

Нови правила за техническите прегледи на пътните превозни средства влизат в сила от 20 май. Те са част от сегашния Закон за движение по пътищата и бяха публикувани в Държавен вестник още в началото на годината, но действието им бе отложено с няколко месеца.

Според новите текстове занапред, който управлява технически неизправно пътно превозно средство, ще се наказва с глоба от:

– 50 лева – при незначителни неизправности;
– 200 лева – при значителни неизправности;
– 500 лева – при опасни неизправности.

При всеки преглед за техническа изправност служителите от пункта ще бъдат длъжни да засичат километража на превозното средство и да въвеждат показанията в електронния регистър на техническите прегледи, който се води към Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” (ИААА).

Председател на комисия, извършваща прегледи, който не въведе в информационната система на ИААА точното показание на километропоказателя, ще бъде глобяван с 1500 лв. При повторно такова нарушение санкцията става 3000 лв., пише trafficnews.bg

Изискването да се записват данните за пробега е на Европейската комисия. Записано е в директива, където изрично се посочва, че данните от километропоказателя трябва да се подават по електронен път от техническия пункт до компетентния орган в съответната държава, съобщават от Съюза на автомобилистите в България.

От 20 май влиза в сила и още няколко парични санкции: с глоба от 20 до 150 лв. ще се наказват водачи, които нарушават правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението.

На задължителен периодичен преглед за проверка на техническата изправност подлежат всички регистрирани МПС и теглените от тях ремаркета, както и пътните превозни средства, с които се извършват превози с атракционна цел.

Изключение се прави за ППС на поделенията на въоръжените сили, за специалните пътни превозни средства, предназначени за борба с пожарите, и за пътните превозни средства с животинска тяга.

Условията и редът за извършване на прегледа на превозните средства, с изключение на самоходните машини, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени от тях, се определят със специална наредба.

Колесните трактори, с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h и ремаркетата, теглени от тях, и самоходните земеделски машини също подлежат на периодични прегледи за техническата изправност, но по реда, определен в Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.

Общо взето сроковете за техническия преглед на пътните превозни средства се запазват същите. Те са следните:

1. превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките – преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им регистрация като нови, след което всяка година;

2. леките таксиметрови автомобили и превозните средства от категории M2 и М3, с изключение на къмпинг-автомобилите – на всеки 6 месеца;

3. тролейбусите и трамвайните мотриси – на всеки 6 месеца;

4. превозните средства от категории N2, N3, O2, O3 и О4, с изключение на къмпинг-ремаркетата, от чиято първоначална регистрация са минали не повече от 10 години – всяка година, след което – на всеки 6 месеца;

На всеки две години подлежат на технически преглед превозните средства от категориите:

  1. L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L7, L7e и О1;
  2. (В сила от 01.01.2023 г.) L1, L1e, L2, L2e, L6, L6e;
  3. линейките, къмпинг-автомобилите, къмпинг-ремаркетата от категории O2, O3 и О4, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, надвишаваща 40 km/h, и пътните превозни средства, с които се извършват превози с атракционна цел – всяка година.

Пътните превозни средства се представят на периодичен технически преглед, като сроковете по ал. 3 не се прилагат при:
– временно спиране от движение на превозно средство поради техническа неизправност, възникнала след катастрофа или при нарушаване на системата за активна или пасивна безопасност на превозното средство;
– изменение в конструкцията на превозното средство, свързано с безопасността на превозното средство или опазването на околната среда, или промяна на категорията му.

Прегледът за проверка на техническата изправност обхваща комплектността и изправността на оборудването, частите, агрегатите, уредбите, механизмите, елементите и характеристиките на пътните превозни средства, които имат връзка с безопасността на движението, опазването на околната среда, нивото на шума и изправността на шумозаглушителните им устройства.

Прегледът за проверка на техническата изправност на леките таксиметрови автомобили, автобусите и превозните средства, с които се извършват превози на опасни товари, включва освен основните елементи и допълнителни елементи, свързани с предназначението на превозните средства.

Прегледите за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства се извършват от комисия, която се състои от председател и поне един технически специалист.

Резултатите от извършените периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства се регистрират в информационната система на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Прегледите се извършват в реално време. Издадените удостоверения и знаци за техническа изправност на пътни превозни средства запазват валидността си при промяна на собственика на пътното превозно средство, когато не се подменят табелите с регистрационните номера.

Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ води регистър на извършените периодични прегледи. В регистъра по ал. 11 се съдържа информация за:

1. идентифицирането на превозното средство;
2. показанието на километропоказателя и техническите характеристики на превозното средство, необходими за извършването на прегледа;
3. лицето, представило превозното средство на преглед;
4. контролно-техническия пункт, в който е извършен прегледът;
5. датата, на която е извършен прегледът;
6. председателя на комисията и техническия специалист, които са извършили прегледа;
7. резултатите и заключението от извършения преглед;
8. описание на неизправностите, ако са констатирани такива;
9. датата за извършване на следващия преглед;
10. издадените документи за техническа изправност на превозното средство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Глобяващ

    170 6 Отговор
    То това май е единствение принос на гласуващите ... нови и нови глоби, после се пита и какво става със събраните такива - отговор никой не чака. Хората не искат глоби, свободата е над това)
  • 2 Гарантирано от ГЕРБ

    237 13 Отговор
    Нови Данъци, Такси, Глоби и каквото се сетят от Групировката ГЕП. Гласувайте за ГЕРБ дебили !!!
  • 3 гост

    92 29 Отговор
    Измамите с прегледите продължават почти във всички пунктове
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Аритметика

    148 7 Отговор
    Дрането продължава! Отново много корпоративни поръчки са изпълнени. Някой ще си получи комисионната за приемането им, а някои вече са изчислили милионите , които ще им капнат от въздуха.
  • 6 Расулюлах

    112 7 Отговор
    Ай да гърми аеца и да са свършва с агонията
  • 7 Кою

    76 6 Отговор
    Питам защо тролеите в град Стара Загора нямат регистрация ? При ПТП кво правим ? Или дежурното от КАТ - несъобразена скорост с пътната обстановка.
  • 8 МПС

    130 6 Отговор
    Глоби и данъци, данъци и глоби плюс корупция ,
    беднотия и безнадежност. Парламентът " работи" кове закони, правителството са ""отличници, полицият почна глобяване наред. Дали това е демократичната държава?Като няма икономика тръгват глобите.
  • 9 The TRAPPER

    44 5 Отговор
    И ся ко прайм ???
  • 10 Точно!

    15 1 Отговор
    Рррр
  • 11 злобар

    95 4 Отговор
    Бат Бойку грешка няма ! Саму тъй данаци и такси до скъсвани . Амчи тъй де живота поскъпна и на депутатчитата ни паричките не стигат . Не е лека и тяхната !
  • 12 ОБЕЩАЛ УВОЛНЕНИЕ

    103 3 Отговор
    Нема страшно , тези намразиха бедните много. И аз също ще им туря червен картон веднъж за винаги. Не можем всичките да крадем , а и няма от къде. То бива рекстрикции ама с 250 € евро заплата ей ся че купя нова кола, и на петета година тя вече е стара . Предлагам да ги уволним за винаги тези нагледци които дават с лъжица , а мародерстват с черпак. Е ПА НЕМА ДА СТААА.
  • 13 ГОСТа

    64 3 Отговор
    А защо Пожарните и ППС на поделенията на въоръжените сили няма да минават преглед?
    Считам, че точно за тези ППС е от изключителна важност да бъдат технически годни.
  • 14 Тряс

    83 3 Отговор
    Хайде да ви е честито гербофили: 500 лв глоба и на трупчета за кола без ДПФ филтър или катализатор!
  • 15 vasik atanasova

    19 6 Отговор
    ще плащаме повече и това е
  • 16 SAAB

    63 2 Отговор
    Как простия милиционер ще установи степента на неизправност / и в качеството на какъв.......сертификат ще издава ли , чип ли ще слага ? .....
    Тогава за какво са тия прегледи ? .....
    Техническото състояние на автомобила е величина изменяща се с всеки изминат метър ......
    Ало......пожарната !
  • 17 волен сидеров

    49 0 Отговор
    да се съберем всичкото българскиот народец -да съберем някой левец или евракец или доларес да хванем няколко джихадисти и да им ги дадем и да се свършва.....с тази смотана държава и смотани управници.
    Родината ще остане и ,който е свестен нека да поживее на воля и свободен без да му смучат кръФчицата
  • 18 Бат Мишо

    24 7 Отговор
    госте ако беше служил нямаше да се притесняваш точно за ППС на армията
    там сяка машина се лъска ,лиже ,оглежда па 4 астрономически часа на ден
    секи болт се отвива и гресира веднъж год ,както и машината се минава с противокорозионни 1 в год
    ако се види ръжда цялата рота се спира от отпуск а конкретния виновен екипаж после останалите прецакани от ротата познай ко го праят
    АКО НЕ ДАЙ БОЖЕ НЕ ЗАПАЛИ ОТ РАЗ
    целия полк подскача около МТЛБ то там КЩМ САУ ли ко ще да е
    ДЕНОНОЩНО -там се спи там се яде до ремонтното хале
    докато ротния не докладва че аварията е отстранена
    неслучайно там шофъора не е шофъор А МЕХАНИК -ВОДАЧ
    сигурността и изправността там са на светлинни год пред тоя на твоя 3 та ръка западен кошник -онес машини са конструирани и се поддържат така че да запалят СЛЕД ЯДРЕН УДАР или ЕМУ от електронна бомба- неща дето ще превърнат твоя кошник дет караш в скейборд.....
    ся ако нещо се е променило откак служих до 1990 в подрръжката на парка на армията
    се извинявам
  • 19 Бат Мишо

    18 3 Отговор
    при сички положения машини къдет разход 38 на 100 се смята за нисък няма ко да им мериш емисии
    на РПМ нея машини е ЗАБРАНЕНО ДА ИЗЛИЗАТ освен в военно положение
    а то почне ли кютека само ще ти е до изронения асфалт от танковете.....
    вервай ми ще имаш по големи грижи от тая за безопасността си
  • 20 кучето шаро

    13 3 Отговор
    Добре че моята е прекарах тази година .....
  • 21 чичоХ

    45 3 Отговор
    Много долни хора са Боко и банда!Техническите неиз-
    правности възникват, като следствие най-вече на нека-
    чествени пътища и след това на други фактори.Вместо
    да ни правят отбив от данъците,винетките и горивата
    заради некачествени пътища горива и масла тези, който
    трябва да подържат пътищата да контролират горива и
    масла те ни глобяват.Дойде ми до гуша от тази мръсна
    сган.

    Коментиран от #37

  • 22 Бат Мишо

    13 11 Отговор
    ПС
    за НАЙ МАЛКА РЪЖДИЧКА на калаша
    целия взвод без отпуск и виновния останалите 29 човека го налагат съб и неделя
    за непочистен калаш след стрелба 3 непоряда по служба
    секи за който думата казарма не е нещо от филмите ги знае тея неща
    така че армията и техниката и не я мисли госте
    ам иди си виж кокошарника 3 та и гумите 2 ра употреба дет караш да н ми прегазиш детето
    че ща та прая космонафт- без ракета ша ставаш юри гагарин
    ппс тата на армията го притеснили бяяяяя......
  • 23 Бат Мишо

    20 3 Отговор
    до волен сидеров
    евала волене не е лоша идеята - по 10 лв да съберем 5-6 мил сме оцелелите са си 50 милки
    и ще пратим емисари да чалмите- е я сирия и афган не е далече
    и поръчваме НС в ден в който се гласуват по високи депутатски заплати
    щот иначе никой няма затриеме освен някоя машинописка
    те тес дюмбели и там не ходят иначе на работа
  • 24 селянин

    10 3 Отговор
    Пак прах в очите... А аз всеки ден срящам много коли който всеки момент ще им падне някое колело... в най добрия случай само правят 2 местра пушилка отзад. И това са поне 80% от колите които срещам. Същественото което правят е да увеличават глобите. Само не разбраха ли че ефекта е нулев. Всече дори масово се движат по улиците коли които няма регистрция изобщо, и това дори в градовете, но някак си остават невидими.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Киро

    30 1 Отговор
    До кога ще го мачкате тоя народ бе бок..ци, само глоби, само пари за нови камери и пак глоби, само нови правила, данъци и такси...
    Заплатите не се вдигат, а разходите ръстът с нечовешки темпове. Като се скубе народа хазна не се пълни, трябва производство и друг вид политика.
  • 28 емо

    24 1 Отговор
    Преди да купя кола от Германия попитах познат работещ в автокъща ; В България обикновено всички коли са на 150-160 хиляди километра как при вас километрите реални ли са имали ли закон забраняваш да се изтриват километрите . Той ми отговори ; Закон дали има не знам но ние също изтриваме километрите,Друго което ми направи впечетление рядко ще видите кола през деня с включани фарове.А винаги казват уж в " цивилизована Европа е така и сочат за пример "
  • 29 222

    23 1 Отговор
    тия съвсем изтропаха бе хора-навсякъде при преглед при установяване на дребна неизправност(не говорим за стадий на разпадане на автомобила) ти се дава възможност да отстраниш проблема и тогава ти се признава прегледа а тия ще те глобят върнат и т.н. това си е пладнешки обир че то тогава няма кола която да мине преглед ако не бутнеш 50 кинта(най-малко)
  • 30 222

    21 3 Отговор
    към предишния коментар- с една дума преди да отидете на преглед трябва да минете през сервиз който да провери дали всичко по колата ви е наред, да оставите 150-200 лв.(най-малко) и това според други нови изисквания трябва да се впише в книжката на колата т.е. сервиза трябва да е оторизиран -е разбирате за какво става дума- колата у нас става лукс- само за богатите и власт имащите другите да го духат
  • 31 222

    25 1 Отговор
    всъщност защо не решат въпроса по албански-забраняват частните автомобили и край на проблема с катастрофите и задръстванията и се връщаме в ерата на конските каруци-няма дим и изгорели газове ставаме най чистата страна в европа-да ви е честито
  • 32 ЧЕТЯЩ

    12 0 Отговор
    просто ги кълнете , може и да ги хване
  • 33 патриотъ

    19 0 Отговор
    Те и старите правила и закони не са лоши,но въпроса е как се спазват!
    По стандарт сме на нивото на Бангладеш и това най-напред трябва да се оправи,а не всеки ден да се мътят нови закони.Когато стандарта на живот стане на нивото на европейските държави ние самите ще искаме да има повече ред!
  • 34 хитеp

    10 0 Отговор
    А СЕГА ДЕ? ГОЛФО ТДИ НА 25г. и на 110 000км. СМЯХ А? Време е да се сложи край на Бай Ганювския лаф за фрау-баба набор 1924г. единствен собственик на ГОЛФО У ГЕРМАНИЯ изкарван само за коледа и великден от гаража в който се потдържа постоянна температура от 22градуса и нулева влажност за са не ръждяса!
  • 35 Ммм даааа

    16 2 Отговор
    Истината е, че властимащите се самозабравиха тотално. Ама и народът май е забравил 1997-ма.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 открит лист за драгоман

    4 8 Отговор

    До коментар #21 от "чичоХ":

    Семпли човеко, държавата е репресивен апарат! Сега поне имаш право на избор! Твоите хора не ни пускаха и до Калотина! Като не ти харесва пали са русия или за сърбия!
  • 38 Анонимен

    1 0 Отговор
    Ха сега дате видим дървени ГЕРБ руски мафиоти. Ни номера ни фарове ни Тях тия неща него засягат.застраховки ни винетки .Камоли бат манго книжка за камион .Или Теса на Дървената Правителствена мафия.
  • 39 onq s konq

    2 0 Отговор
    Малееееееее изгорех с 5 стотака !
  • 40 ахахах

    0 0 Отговор
    гушичка, ся като осъдим българия, че ми потроши колата, няма пстанат пари и ще дигнат и данък сгради, само богатите могат да живеят в собствен дом, бели роби
  • 41 Питаща

    0 0 Отговор
    Коя институция отговаря за издаването на талони за преминал технически преглед?
  • 42 Георги

    0 0 Отговор
    Как Български камиони минават техническия преглед в Европейска страна
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове