Институтът за изследване на населението и човека към Българска академия на науките (ИИНЧ-БАН) работи по дългосрочен проект за изработване на методики за оценка на психологическата годност на водачите на моторни превозни средства.
Като резултат от работата в последната година са изведени характеристиките на рисковите водачи, подбрани са методиките, по които да се оценяват и в момента работим по адаптирането и валидизирането им.
Екип учени от института работи по Трети етап - „Провеждане на научно изследване, валидизация и стандартизация на селектираните методики за изследване на психологическата годност на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС, на водачите на МПС и на лицата, временно лишени от правото да управляват МПС или загубили придобитата правоспособност“ от работата на ИИНЧ-БАН по Договор за обществена поръчка с предмет:
„Повишаване нивото на пътната безопасност чрез разработване на нови методики за изследване на психологическа годност на водачи на моторни превозни средства /МПС/“, сключен между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията /МТИТС/ и ИИНЧ на 26 юни 2017 г.
Договорът е финансиран по проект от Приоритетна ос 5 - „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. с бенефициент МТИТС.
Целта на проекта е да се осъвременят използваните в момента психологически методики за оценка на психологическата годност на водачи, извършващи обществен превоз на пътници и товари и водачите, временно лишени или загубили правоспособност за управление на МПС.
В резултат от работата ни по този проект, разработваме профил на рисковия водач и определяме какви характеристики – когнитивни, социални и личностни - имат влияние върху поведението му на пътя.
Перспективата на проекта е да подготви програми за превенция на водачи, за които е установен рисков профил.
Срокът за изпълнение на поръчката е 18 месеца, считано от 26.06.2017 г.
Научният състав, който работи по Договора, включва проф. д-р Антоанета Русинова-Христова – ръководител, гл.ас. д-р Зорница Тоткова, гл. ас. д-р Росица Рачева и докторант Калина Крумова.
Екипът на проекта е готов да отговори на всички въпроси, свързани с агресията по пътищата и поведението на водачите, при всеки възникнал проблем, както и да се включи във всяка дискусия по темата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kcaniba
16:19 14.05.2018
2 малкото пони
16:24 14.05.2018
3 Румян Тачев .
Коментиран от #4
16:39 14.05.2018
4 Анонимен
До коментар #3 от "Румян Тачев .":
Защото повече от половината шофьори на камиони са гамени и си мислят че са сами на пътя докато се влачат с колони от автомобили след тях.Коментиран от #5, #7
18:49 14.05.2018
5 Валя
До коментар #4 от "Анонимен":
Само за тая ти простотия трябва да ти сцепят книжката,като се мислиш за рали има си писти там оди се надбягвай колкото искаш19:06 14.05.2018
6 Бг ТIR
20:00 14.05.2018
7 гост
До коментар #4 от "Анонимен":
Когато изкараш нужната категория и се качиш на 10-20-30 тонен камион ще разбереш защо се влачат в момента обяснение та е излишно21:46 14.05.2018