Колона от тежкотоварни автомобили е наредена по цялото протежение на бул. "Цариградско шосе" в дясната лента на платното по посока към центъра на София в отсечката между бул. "Брюксел" и разклона за 4-ти километър. Товарните автомобили на протестиращите ще бъдат разположени там до 17:00 ч. днес, съобщи "Дарик".
В протеста ще участват и автобуси, разположени в отсечката на разклона за бул. "Ситняково". В рамките на протестните действия ще бъде организирано и шествие на превозвачите и шофьорите, което започва в 13.30 ч. на площад "Македония", съобщиха от Съюза на международните превозвачи. Шествието ще премине по ул. "Алабин" до Съдебната палата, след това по бул. "Витоша" до парковото пространство пред НДК, където ще се проведе митинг.
Към протеста в София ще се присъединят и превозвачи в други градове на страната - Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Велико Търново, Видин, Враца, Свиленград, ГКПП Кулата, ГКПП Илинден, Смолян и др.
Протестите са мирни и не предвиждат затваряне на пътни артерии и блокади. Целта на автомобилния бранш е да заяви категорично пред лидерите на европейските страни, че не приема готвените нови регулации на Съюза в сектора. Според представителите на бранша, новите регулации ще доведат практически до унищожаване на този сектор, важен както за България, така и за други страни членки, разположени в географската периферия на Съюза.
"Това е национална кауза и тя няма цвят", заяви Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи - организацията-координатор на протестите.
Протестът е насочен към лидерите на страните членки на ЕС в защита на българския международен автомобилен транспорт и на автомобилния транспорт от страните в периферията. Това е единствената възможност на сектора гласът му да бъде чут в Европа и да даде ясен знак, че няма да приеме решения, които противоречат на изконните принципи за създаване на ЕС, заявиха превозвачите.
Премиерът Борисов заяви днес пред журналисти преди началото на Срещата на върха ЕС - Западни Балкани, че вече е разговарял с европейските лидери по проблемите, свързани с Мобилен пакет 1, най-вече в областта на социалните регламенти, и е оптимист за решаването им.
От бранша призоваха всички български политици да не използват проблема за тяснопартийни цели, а да насочат усилията си към общата кауза за защита на националните интереси и недопускане на дискриминиращи решения в Съюза. Те благодариха за подкрепата на изпълнителната власт и на българския парламент, които се обединиха в общи позиции по проблемите на транспортния бранш.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 sadisty
12:50 17.05.2018
2 123.300д
Коментиран от #4, #7
12:50 17.05.2018
3 патриотъ
12:56 17.05.2018
4 hh88
До коментар #2 от "123.300д":
Нека неграмотните гербаджии да спрете да пишете глупости. Протестират, защото нашите алчни западни партньори искат да наложат правилото "Един шофьор да не може да е извън страната си повече от 3 седмици без да се прибира". Пояснявам: Така се присвоява бизнеса на транспортните фирми от източна Европа, защото голямата част от превозите са в западна Европа. Сега може наша транспортна фирма да обслужва например превози между Германия и Испания. След въвеждане на това правило, това ще е невъзможно. В ЕС има свободно движение на хора, стоки и капитали, но явно е само на хартия. Така, че въобще не замазвай предателството на Бойковците.Коментиран от #8
13:05 17.05.2018
5 4321
13:10 17.05.2018
6 Антон
И после ми говорете че този съюз бил справедилив и демократичен.
Коментиран от #25
13:22 17.05.2018
7 pinokio
До коментар #2 от "123.300д":
Шофьорите отлично разбират, че ако макрон отнеме бизнеса на работодателите им, те ще станат безработни.Коментиран от #10
13:31 17.05.2018
8 123.300д
До коментар #4 от "hh88":
Понеже си превозвач така ти оттърва на теб.1-твоята фирма кара Испания-германия,нали? Ти не работиш за България,ти работиш за чужди държави и ако съм на мястото на макрон ще прокарам закон за защита на националните интереси а именно-щом искаш да работиш Испания-Германия си регистрираш фирма в една от тези страни,плащаш данъци,осигуровки и получаваш превилегии.никой не ти краде " бизнеса" просто ще ви изкарат на светло и ще ви принудят да плащате както те плащат на техните шофьори,а техните си карат между техните държави и се прибират а не обикалят с месеци по европа...за това ви гори в момента и ще останат само истински сериозни фирми
Коментиран от #13, #14, #17, #18
13:36 17.05.2018
9 лилипутин
RIP бг фирмичките
13:40 17.05.2018
10 123.300д
До коментар #7 от "pinokio":
Не,не, няма да останат без работа-бъди спокоен, работа няма за който не иска да работи.просто ще останат само сериозни фирми без евтини тарикати... предполагам знаеш как се задържа шофьор13:46 17.05.2018
11 хмм
14:05 17.05.2018
12 Къртев 🐓
А сериозните и добри шофьори няма да останат без работа, да не го изтъкват, като аргумент.
Коментиран от #16
14:16 17.05.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 4321
До коментар #8 от "123.300д":
Мисля като теб15:27 17.05.2018
15 Буко Баламата
15:28 17.05.2018
16 4321
До коментар #12 от "Къртев 🐓":
Да така е !15:28 17.05.2018
17 Зорлем
До коментар #8 от "123.300д":
И за всеки курс към нова държава ли ще трябва да регистрира нова фирма там?Коментиран от #20
15:44 17.05.2018
18 hh88
До коментар #8 от "123.300д":
Това, което си го написал, е в разрез с основния принцип на ЕС - свободно движение на хора, стоки и услуги. Няма значение една фирма къде е регистрирана в ЕС, тя може да извършва своята дейност в целия съюз. Например: испанците, които строиха Дунав мост 2, въобще нямаха нищо общо с България. Дори имаше съвсем малко българи да работят там. Има БГ фирми, които строят в Германия.Между другото, гледам някои хора във форума да злобеят срещу БГ фирмите. Жалко за тях. Те са нещаcтници.
Коментиран от #19
15:48 17.05.2018
19 123.300д
До коментар #18 от "hh88":
Защо да е в разрез-тук става въпрос за финансова част КЪМ ШОФЬОРИТЕ,която всички превозвачи премълчават,никой не ти е забранил да караш по Европа. Ако някой ми докаже че английски шофьор кара 3 месеца вътрешен транспорт Германия-Австрия /понеже са близо/ без да се прибира вкъщи ще дойда на националния стадион да ме замеряте с камъни....само че това няма да се случи защото хората там си пазят интересите, имат и синдикати и ако това се случи с такъв шофьор за превозвача става лошо,но в България мислите че всичко е позволено-Макрон ви го казва много добре и за това ви заболя...и между другото,не съм нито гербаджия,нито бесепар,нито от друга партия- Българин съм,обичаш България16:22 17.05.2018
20 123.300 д
До коментар #17 от "Зорлем":
Ти явно не разбираш за какво иде реч....в този ред на твоите мисли трябва ли всеки път когато се прибере шофьор да бъде уволнен?Имам такъв случай и при въпрос на адвоката ми защо е постъпил така незаконно, знаеш ли какъв беше отговора? "Я ТАКА ПРАЯ " сигурно и той стачкува да "не плата"
16:53 17.05.2018
21 Клмноп
18:06 17.05.2018
22 Фокси
Коментиран от #23
18:07 17.05.2018
23 123.300д
До коментар #22 от "Фокси":
Не че ще важат,те се спазват от техните превозвачи и за това искат и нашите да ги спазват, защото това е двоен стандарт,но тук чрез медиите се изопачиха нещата и едва ли не изкарват,че обричат на глад хората-всичко е с цел да се запазят високите печалби за сметка на шофьора,Коментиран от #24
18:38 17.05.2018
24 Гост
До коментар #23 от "123.300д":
Абсолютно точно.Ще фалират експлоататорите.А на тези дето толкова защитават бг фирмите:Стига лизане, стига мазохизъм!Смешни сте!20:57 17.05.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 бай муро
08:51 18.05.2018
27 Ибаило 3005
19:51 05.06.2018