По наше настояване АПИ измери сцеплението на пътната настилка, точно на мястото, където вчера стана жестоката катастрофа край Своге. Установи се, че то е два пъти по-малко от необходимото. Това разкри сензационно пред Фрог нюз Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите от пътни инциденти.
Той разкри скандални факти, за които още не се коментира: Разполагам с цифри, факти и документи. Става дума за участък от 700 метра. През 2017 година на него са станали 7 тежки катастрофи с един загинал и 6 ранени. През 2018 година на същото място са регистрирани 4 тежки ПТП-та. Всички са станали при сухо време и по един и същи начин. Причината не е висока скорост.
На базата на това настояхме пред пътната агенция да направи замерването на пътя. Неофициално научихме за резултата от тестовете, но нищо не последва. Ето, виждате какво стана-16 жертви. В участъка има износване на асфалта. От пътната агенция обещаха да го преасфалтират , но не го направиха.
Има десетки писма за този проблем . Писали са от местното районното управление и от общината. Но, за съжаление нямаше никаква реакция.
Припомняме ви, че този участък е ремонтиран през 2016 година и за него са похарчени близо 22 млн. евро, сочи справка на Института за пътна безопасност. Въпросната организация също е алармирала за нередностите.
До този момент институциите се опитват да хвърлят вина на шофьора, повтаряйки, че в началото на август е трябвало рейсът да мине на повторен технически преглед.
„Когато стане такава трагедия, не трябва да се бърза със заключенията и обвиненията. Има много неизвестни. Още в началото на август получихме множество сигнали от граждани за тази пътна отсечка, че е проблемна. 2016 г. тя е ремонтирана и са дадени десетки милиони лева”. Това пък обясни за NOVA Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
„Огледът на нашите експерти показа фрапиращи неща. Започнахме комуникация с Регионалното министерство и изпратихме становище до министъра с приложени снимки. Такива проблеми има по цялата страна”, каза още Милчев.
След тежкия инцидент е сформиран екип от Института за пътна безопасност с представител от Австралия с дрон. Ще се направи обследване не само на пътя, а и на цялата катастрофа.
„Ще излезем с независимо и безпристрастно разследване на цялата катастрофа и ще информираме медиите за това”, каза още Богдан Милчев.
„Когато на такъв тежък инцидент няма експерти, а има политически лица, които от няколко години се занимават с пътна безопасност между другото, тогава сме свидетели на такива парадокси”, е неговото мнение.
„Видяхме, че тази мантинела е като някаква вафлена коричка. Най-вероятно тя просто е била поставена, за да може да бъде приет пътят. Пропускаме много важен факт, а именно, че пътят е част от една система и тя се нарича човек-път-автомобил. Неслучайно човекът е поставен на първо място, защото той е в състояние да покрие част или всички останали недостатъци, за да се избегне катастрофа”, коментира от своя страна Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му е важен и въпросът дали пътниците са имали поставени колани.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А ДИНКО каза че бат Бойко е мъжкар !
Коментиран от #26
15:56 26.08.2018
2 А БЕ
Коментиран от #4, #5, #12, #24
16:00 26.08.2018
3 Гоуст
16:05 26.08.2018
4 бял
До коментар #2 от "А БЕ":
Отворко,има двойни мантинели,ама как да го знаеш във ваше селоКоментиран от #20
16:05 26.08.2018
5 Гоуст
До коментар #2 от "А БЕ":
Точно! Хората си мислят, че като има еластична ограда и край: няма как да минеш от другата страна... особено с пълен автобус.Друг е въпроса, че на много места не се слагат и огради, които отговарят на изискванията,а се слагат от най-евтините...ама надзора да подписва, че няма да види обект повече
16:07 26.08.2018
6 али
16:10 26.08.2018
7 onq s konq
Коментиран от #21, #23, #32
16:12 26.08.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ванци
Коментиран от #16
16:21 26.08.2018
10 Шофьора собствени защо е на туй дередже
16:25 26.08.2018
11 Враг
16:30 26.08.2018
12 ПЕЙ МОМЧЕ !
До коментар #2 от "А БЕ":
Този строй ,- демократичния е РАЗГРАДЕН държавен двор.Кой първи каквото си заплюли - НЕГОВО е ! СВЕТИ ВЛАС, АЛБЕНА, СЛ. БРЯГ, СОЗОПОЛ, ГОРИ, ВОДИ, МИНИ , ЗЕМИ, ВЯТЪРНИ ТУРБИНИ. Свят да ти се завие ! ЧОРБАДЖИЯТА ДНЕС Е КМЕТА КОЙТО ДЪРЖИ КАДАСТЪРА В РАЙ. СЪВЕТА. КМЕТ ДА СИ ДНЕСКА ! Щом си КМЕТ - ТИ СИ БОГ, ТИ СИ ЦАР всеки друг е босяк и КАРУЦАР ! Къде се учи за кмет , не знам , но е КИЛИПИР ГОЛЯМ. Слагат ти "вятърна" турбина в земеделската земя, без биля да те питат. Но по документи пише че си ти дали 30 дена за осъждане. Да ама НЕ.! " Да влезе осъденият на смърт !" КМЕТ ВЕ! КМЕТ ДА СИ НЕСКА - СИ БОГ И ЦАР ! РЪЙШ ЛИ ВЕ ! И КИНЕФ НЕ МОЙШ ИЗКОПА БЕЗ КМЕТА, ТЪЙ ВЕ !16:41 26.08.2018
13 КАИШКОВ, ДА НЕ СИ ДНЕСКА !
16:44 26.08.2018
14 Своге в ТРАУР ли е днес ?
16:48 26.08.2018
15 Телевизиите там ли са ?
16:51 26.08.2018
16 Гоуст
До коментар #9 от "Ванци":
Пич, за това си общак на пътя, а не проектант. Еластичните огради се проектират така, че да поеме удара и силата от колата, а не колата да се набие в стоманените-тежки огради и да се размаже. За това и по бай Тошовото ти време е имало 10 пъти по-малко коли, а жертвите са били двойно повече.Сърди се на работодателите, които са най-голямата мафия и слагат всичко, което е най-евтино, а не това, което трябва да бъде
Коментиран от #25
16:52 26.08.2018
17 ИЗТРИХТЕ КРИТИКАТА КЪМ АДМИНИСТРАТОРА
16:58 26.08.2018
18 У БРЕ !
Коментиран от #19
17:06 26.08.2018
19 У БРЕ !
До коментар #18 от "У БРЕ !":
Да се чете : НЕКА ГР. СЪВЕТ СВОГЕ ИЗНЕСЕ ДАННИ, КОГА Е ИНСПЕКТИРАЛА АВТОБУСА...........17:07 26.08.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Оутпут
До коментар #7 от "onq s konq":
Човече, знайно е, че фукнята Министър ти е идол и си Адвокат на ГЕРБ. Само ще ти кажа, ще съм бил в Пътностфоителна фирма. Едната част на проблема я описа. Има и други. В момента, от години, откакто твоя Пожарникар Генерал идол е на власт, се усвоиха много пари в стфоителството, окрадоха се много ог тях, имаме най-скъпите и некачественни пъгища в Европа, и другаде. Износване на пътната настилка има и при съчетаването на смеските преди полагането. Зависи и как е обработена сместа. Дали е повече пясъчлива или хомогенна? Дали са и слагали някакви добавки, втвърдигели или не? И ако докато я полагат е минал някой с пясъчливи ботуши или гуми, това полепва по смолата и засъхва там. Всяко нещо е от значение. И ако гумите са поизносени, на пясъчлив асфалт при висока скорост става пързалка... Многото ремонти, за да се усвоят и откраднат пари също влияят. Основата, ако не се подмени и укрепи и трамбова добре, става крехка и новоположения асфалт смес става крехък, защото отдолу въпреки трамбоването с валяк остават фуги. И да не забравяме и наклона на шътя. На много места наклона на пътя е в посока не навътре по посока на завоя, а навън... И ако е и опясъчавано, а тук не се чисти пясъка след Зимно опясъчаване, става пързалка. Много ти е мил тоя твой ГЕРБ и мъгал ни многократно Генерал? Не струва, колкото кравата Пенка, заради престъпленията им към нас. Да е само той, да го носиш на ръце.18:45 26.08.2018
22 ГО.НЯР !
До коментар #20 от "А БЕ":
Ела тук и дай акъл.18:59 26.08.2018
23 Оутпут
До коментар #7 от "onq s konq":
Само ще добавя прост пример, който би затрил и вероятно е причина за повечето катастрофи. Но се изкарват,, несъобразена скорост,,. Ремонтира се пътя. Настлана е отсечка, валяка трамбова сместта. Коли преминават отстрани или вечерта и през прясната смес. Те носят по гумите си поленал пясък от преди това пътя. Ветрец духва и разнася отстрани изтласкан от фадромата чакъл пясък. Пясъка полепва по прясната смес и запълва грапавините и. Тя доближава гладкостта, пързалката. Затова експерта е казал, че асфалта е износен, не е добър за шофиране. Опасен.. И като караш с 80 и горе км по стъкло знаеш какво става... Дрифт. И буса е дрифтирал долу. Може и да е нямал ГТП, но това не означава, че е дефектен. Сега си представи, че е бил с поизносени гуми, на близък до стъклото асфалт и???? - катастрофа! Защото КАТ не мери настилката след ремонта и не наказва строителя, а само шофьорите, затова мрат и доста хора, освен алкохол, дрога, висока скорост.19:06 26.08.2018
24 Пешо
До коментар #2 от "А БЕ":
Със сигурност разследващите са описали и заснели всичко, а и са извзели автобуса за автотехническа експертиза. За жалост в България пътното строителство и ремонт са изключително некачествени и са основната причина за подобни инциденти.20:39 26.08.2018
25 И какво?
До коментар #16 от "Гоуст":
Бай Тошо виновен? Малоумие.20:44 26.08.2018
26 Оутпут
До коментар #1 от "А ДИНКО каза че бат Бойко е мъжкар !":
,, Припомняме ви, че този участък е ремонтиран през 2016 година и за него са похарчени близо 22 млн. евро, сочи справка на Института за пътна безопасност.,, - на фукльото Генерал все предните му виновни... Но той наля колосални пари в оръчи от фирми по пътищата, а убитите са повече от преди.21:00 26.08.2018
27 ТОЧКАТА
21:05 26.08.2018
28 КМЕТА НА СВОГЕ Е ЗА Е.АНЕ !
03:54 27.08.2018
29 ВЛАСТТА В СВОГЕ Е В КМЕТА !
03:57 27.08.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гела, Мара и камшик Тодора ! Що е то ?
04:08 27.08.2018
32 Враг
До коментар #7 от "onq s konq":
Ти приятел си много тъп и със всеки коментар написан от теб се уверявам все повече в това. Сигурен ли си че родителите ти не са близки роднини. Спри вече да пълниш полетата с твойте тъпотии и разсъждения. Защото ти си за книга направо " мислите и разсъжденията на един глупак "11:33 27.08.2018