Експерт: Асфалтът на пътя-убиец беше износен, АПИ знаеше

Мантинелата била като вафлена коричка

Публикувана: 26 Август, 2018 15:46
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2724

По наше настояване АПИ измери сцеплението на пътната настилка, точно на мястото, където вчера стана жестоката катастрофа край Своге. Установи се, че то е два пъти по-малко от необходимото. Това разкри сензационно пред Фрог нюз Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите от пътни инциденти.

Той разкри скандални факти, за които още не се коментира: Разполагам с цифри, факти и документи. Става дума за участък от 700 метра. През 2017 година на него са станали 7 тежки катастрофи с един загинал и 6 ранени. През 2018 година на същото място са регистрирани 4 тежки ПТП-та. Всички са станали при сухо време и по един и същи начин. Причината не е висока скорост.

На базата на това настояхме пред пътната агенция да направи замерването на пътя. Неофициално научихме за резултата от тестовете, но нищо не последва. Ето, виждате какво стана-16 жертви. В участъка има износване на асфалта. От пътната агенция обещаха да го преасфалтират , но не го направиха.

Има десетки писма за този проблем . Писали са от местното районното управление и от общината. Но, за съжаление нямаше никаква реакция.

Припомняме ви, че този участък е ремонтиран през 2016 година и за него са похарчени близо 22 млн. евро, сочи справка на Института за пътна безопасност. Въпросната организация също е алармирала за нередностите.

До този момент институциите се опитват да хвърлят вина на шофьора, повтаряйки, че в началото на август е трябвало рейсът да мине на повторен технически преглед.

„Когато стане такава трагедия, не трябва да се бърза със заключенията и обвиненията. Има много неизвестни. Още в началото на август получихме множество сигнали от граждани за тази пътна отсечка, че е проблемна. 2016 г. тя е ремонтирана и са дадени десетки милиони лева”. Това пък обясни за NOVA Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

„Огледът на нашите експерти показа фрапиращи неща. Започнахме комуникация с Регионалното министерство и изпратихме становище до министъра с приложени снимки. Такива проблеми има по цялата страна”, каза още Милчев.

След тежкия инцидент е сформиран екип от Института за пътна безопасност с представител от Австралия с дрон. Ще се направи обследване не само на пътя, а и на цялата катастрофа.

„Ще излезем с независимо и безпристрастно разследване на цялата катастрофа и ще информираме медиите за това”, каза още Богдан Милчев.

„Когато на такъв тежък инцидент няма експерти, а има политически лица, които от няколко години се занимават с пътна безопасност между другото, тогава сме свидетели на такива парадокси”, е неговото мнение.

„Видяхме, че тази мантинела е като някаква вафлена коричка. Най-вероятно тя просто е била поставена, за да може да бъде приет пътят. Пропускаме много важен факт, а именно, че пътят е част от една система и тя се нарича човек-път-автомобил. Неслучайно човекът е поставен на първо място, защото той е в състояние да покрие част или всички останали недостатъци, за да се избегне катастрофа”, коментира от своя страна Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

По думите му е важен и въпросът дали пътниците са имали поставени колани.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов за политическото си бъдеще
Няма лесно да се дам да ми отрежат главата"

Още бисери